Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pát led 04, 2013 8:52

Hmmmm.... tak bez ztráty kytičky to nebylo :roll: ;-)

Na emisích chlapík dobrej. Pokecali jsme no ale emise se mu moc nelíbily. Jako že letos ještě teda jo, ale příště už by to asi neprošlo. No co, auto má najeto přes 230 tis. km, tak ten katalyzátur už asi úplně fit nebude :-) Ale mám doma druhý, tak ho tam před příští STK šupnu :-)
Horší to bylo na technické.... já se páral se zadním stabilizátorem a on mi ten přední v uložení čváchá jak prase :-D Aj tyčky už mají celkem vůli, tak ale tohle mi do vážných nedal. Ale brutálně orezlé trubičky k brzdám v oblasti zlomu kolem nádrže se mu už nelíbily... pravda že ani mě ne :lol: .... ale tak aspoň čepy na přední nápravě jsou v poho... teď mě jen mrzí, že mi na klepačce nezkouknul zadní nápravu.
Další problém měl s ruční brzdou na levém kole :roll: .... jako že moc nebrzdí. Z kopca mi to nesjede, tak nevím co má za problém :-D .... jinak brzdy OK, ale asi tam ten vnitřní mechanismus na třmenu bude vyžvejkanej :-( Chjo...
Takže za měsíc se tam zajedu podívat znovu, no.... Ale zas je fakt, že jsem poslední rok věnoval pozornost převážně Kupéčku (su já to ale kecka - ložiska, přední rameno, zadní stabilizátor... no taky se něco udělalo :-)) a chtělo by to do Labutě nasypat trošku peněz a udělat i tyhle muchy....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » pát led 04, 2013 9:57

Teda Trundo,
ale já nemám co mluvit, ty brzdové trubky už jsem měnil před 2.roky, protože jedna praskla zrovna v tom ohybu na levé straně, naštěstí při preventivní dobrovolné prohlídce. Takže přeju hodně štěstí při výměně, hlvně při protahování mezi přední nápravou a karoserií.
Ta ruční brzda musí udržet plně naložené auto na 16% stoupání, takže to kolo musí vyvinout brzdnou sílu 1.74 x celková hmotnost vozidla/počet brzděných kol, takže při celkové hmotnosti 1600 kg =1.392 kN a to při síle na páku ruční brzdy max. 200 N. Pokud kolo při zkoušce ještě před dosažením této hodnoty zablokuje, považuje se za vyhovující. Tak na opakované sleduj rafičky a víš, kam to má vylézt.
Tak ať se ti daří opravy a hodně štěstí na opakované.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pát led 04, 2013 10:19

:-) Díky ;-)
.... no tak já doufám, že je nebudeme měnit celé... oni jsou rezavé jen v tom místě, jak začíná zadní vlečné rameno.. je to tam tak nějak nahusto s lanovodama a potrubím benzínu, k tomu všemu nesmyslně zakryté jakýmsi plastem, takže to pod tím pěkně zhnilo.... Jinak jsou krásné netknuté... stačilo by teda udělat jen tu část k zadnímu podběhu... teda pokud to půjde na ty ocelové trubky napojit... jinak tuším, že to může být dobrá drbačka.
Myslíš že má smysl zkusit ten zadní třmen rozebrat a vyčistit... že by to pomohlo.... případně promáznout lanovody? Nebo mám rovnou shánět jiný... nebo se naštvu a prohodím je z Kupéčka :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1440
Registrován: stř čer 29, 2011 0:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Jenda » pát led 04, 2013 12:15

hele, ale ty tam nebudeš mít stejně dlouhé lanovody k ručce jako na VIčku? Ty myslím mám doma, tak dej vědět, kdyby.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu :-D 2024- ...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pát led 04, 2013 12:32

A na co? Já je nepotřebuju.... však na Kupéčku už mám kotouče daný a lanovody jsem měl od Lukkyho....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1440
Registrován: stř čer 29, 2011 0:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Jenda » pát led 04, 2013 12:56

Trunda píše: .... ... že by to pomohlo.... případně promáznout lanovody? Nebo mám rovnou shánět jiný... nebo se naštvu a prohodím je z Kupéčka :-D
aha třmeny, já myslel lanovody
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu :-D 2024- ...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » úte led 22, 2013 21:30

Dnes jsem trošku ladil jízdu na sněhu.... Chtěl jsem zkusit co je pravdy na návodu slavného pána Rauno Aaltona ( http://auto.idnes.cz/skoda-smyku-s-raun ... tomoto_fdv ), ale zjistil jsem, že to přibrždění není úplně nejlepší. Blbě se dávkuje síla, jakou na brzdy přenést a tak jsem cestou pokusů a omylů po cestě do a z práce došel k technice, kdy mi stačilo před zatočením prudčeji pustit plyn. Tím dojde k brždění pouze pření nápravy a fakt jsem hleděl na to, jak i v tom sněhu přední náprava jela tam kam jsem ji natočil a přitom prdelku auta jsem sunul bokem :-) No užíval jsem si to.... a o to víc, když se mi po cestě domů rozsvítila kontrolka ABS a já si mohl finskou jízdu vychutnat v totálním osvobození od těch elektronickejch !&@#! :lol:

Jinak zítra mi přijdou gumy uložení předního stabilizátoru a v sobotu valím za kamarádem do dílny a budeme měnit trubičky k zadním brzdám...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » úte led 22, 2013 21:52

.... no samozřejmě že by to časem mělo přejít na zapojení levé nohy do brzdění ;-) .... něco k tomu http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 3&p=546953
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od René » úte led 22, 2013 22:01

Trunda píše:.... no samozřejmě že by to časem mělo přejít na zapojení levé nohy do brzdění ;-) .... něco k tomu http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 3&p=546953
Tj,tj,ale nesmíš mít zimácké bagančata,bo si nohy pošmatleš a zauzluješ.. :lol:
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » úte led 22, 2013 22:09



... a takto ideálně :-D

...jojo, začnu zas obouvat polobotky.... kašlu na sníh v botách :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » ned led 27, 2013 20:08

cca 232.000 km

V sobotu jsem byl u kamaráda v dílně poladit záležitosti, kvůli kterým musím znovu na STK. Takže se nám podařilo vyměnit cca od půlky auta zadní brzdové trubičky za měděné. Nejhůře to vypadalo v místech, která jsou paradoxně nejméně exponovaná, obzvláště pod plastovým krytem, který kryje místo, kde se slejzají brzdové a benzínové trubičky. Ten plast jsem tam ani nevracel.... a teď jsem si vzpomněl, že jsem ho nechal u kamaráda v dílně :roll: No, šlo to celkem dobře až na to, že si u toho kamarád pomrvil závit u zánovního lisu... ale tak i s tím se dalo dělat... Jinak ze začátku se nám do toho nechtělo, protože co návštěva pod autem, to kapka slané vody do oka :-D .... fakt hnus ;-)
Koukal jsem jak je na tom koroze a usoudil jsem, že se v létě přemůžu a uděláme nástřik, bo už ten originální začíná na exponovaných místech být slabý a místama prorezlý a asi zároveň konečně vyměníme hlavní silentbloky na zadních vlečných ramenech.
Pak jsme koumali co bylo špatně s levým třmenem na ruční brzdu... a byla to prkotina. Asi při posledním štelování ručky jsem si neohlídal, abych měl mechanismus úplně navolno nadoraz a nenapumpoval jsem píst, takže se ten mechanismus nevracel úplně do základní polohy a tak zabíral až v místě, kdy už to nebylo optimální. Po seštelování brzdí jak zamlada :-) ... Jinak možná dotaz.... jen jsme ty zadní trubičky přefikli a nechali to kapat. Pak napojili, dolili kapalinu a našlapaním odvzdušnili. Pořád tam ale vzduch bude, protože mi to zabírá až hodně dole. Bude stačit to ještě jednou standardně odvzdušnit, nebo to kvůli ABS bude složitější procedůra??? Když to poladím časem, nebude to na STK vadit? (otázka na Hombrého :-))
No a pak jsem chtěl ještě vyměnit přední uložení stabilizátoru... na internetu jsem koupil uložení, které bylo psané pro R220 Coupe, takže stejné aj na Labuť http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... -00602396/ ... je to obyč guma, ale po vymontování původního přišlo zklamání, bo je to úplně jiné a upravit ho by byl opravdu velký hardcore.... to původní bylo už opravdu vyžvejkané a aj tyč stabilizátoru v tom místě byla pěkně ojetá, tak jsem vzal starý drážkovaný řemen, skalpelem z něho oříznul drážky a vzniklý proužek gumy jsem nacpal mezi staré gumové uložení a úchyt. Tím jsem dosáhnul perfektního akorátního sevření stabilizátoru :-) .... mrzet mě může jen ta vyhozená pětistovka. Zkusím jim napsat a třeba to vezmou zpět....
Byla to práce asi na 4 pohodový hoďky. Myslím, že vpředu je to zas o něco stabilnější a o nějaký ten randál jsem snad přišel. Ale zase se začalo ozývat divné klepání kdesi ze zadní poloviny... tak nevím, jestli to třeba nemůže být trubička, která je vedená nad nádrží... nedalo se tam dostat ju tam pořádně upevnit, resp. jeden úchyt jsme tam nevrátili a tak si nejsem jistý, jestli neklepe o nádrž, i když se mi nezdá, že by to dělalo až tak silný klepotání.... no snad mi nikde nic neupadne :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » pon led 28, 2013 7:35

Proč tady pořád píšu, že si máš zafixovat sešlápnutý pedál, když odpojuješ brzdové trubky? Samozřejmě, že tam je vzduch a jestli to není pořádně odvzdušněné, tak na STK ani nejezdi. Odvzdušnit to stačí normálně, ale s ABS je to na delší odvzdušňování. Doporučuju otevřít zadní odvzdušňováky a nechat přes hadičky prokapat, samozřejmě za současného hlídání hladiny kapaliny. No a pak odvzdušnit aspoň 10x a mělo by to být OK.
Jo a ještě k těm měděným trubkám - výrobce vyráběl auto s ocelovýma trubkama a takové si i nechal schválit zkušebnou, takže měděné by tam být neměly, protože prostě nejsou schváleny, ačkoli mají větší životnost, nikdo pověřený nevyzkoušel jejich ostatní vlastnosti (pevnost, odolnost spojů atd.). No a jelikož se i na fóru STK vedou spory, jestli měděné trubky být můžou, nebo ne (ministerstvo slíbilo nějaké vyjádření) ale už více jak rok to stojí na bodě mrazu. Takže doporučuju nastříkat měděné trubky sprejem na podvozky, nebo jinak zamaskovat, aby prostě nebyly poznat, z jakého jsou materiálu. Proč jsi vlastně dal měděné?
Pro úplnost vkládám poslední stanovisko pražské Dekry:

Autor: Norbert Grosser, Ing. - DEKRA stredisko 2210 19.12.2011 - 12:18
Vážené kolegyně a kolegové, na "brzdové trubky" jsme nezapomněli, ale aby naše odpověď byla co nejvíce objektivní a postihovala i vývoj konstrukce vozidel vedeme jednání nejen s MD ČR , ale také s výrobci brzdových trubek stejně jako s výrobci vozidel. Při jednáních konzultujeme i platnost Zprávy pro STK 6/1986, kde byla montáž „Cu“ brzdových trubek za určitých podmínek povolena. Vzhledem k technickému vývoji brzdových systémů ověřujeme současně platnost resp. aktuálnost skutečností uvedených ve výše zmiňované zprávě jak z pohledu legislativního tak technického. Při jednáních se snažíme i konzultovat normu ČSN 305332, která popisovala problematiku brzdových trubek a ISO 4O383, která mimo jiné stanovuje požadavky na ocelové svinované trubky s dvojitou stěnou jak z pohledu rozměrů tak materiálu. Naší snahou bude zjištěné poznatky zpracovat do zprávy pro STK. Za kolektiv střediska Služby pro STK ing.Grosser a ing.Cylek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon led 28, 2013 7:50

To mi vubec neříkej! Nikde nikdy jsem něco takového neslyšel a kamarád mechanik se nad rozhodnutím dát měděné trubky ani na chvilku nepozastavil.... takže na STK pojedu a ať si říkaj co chtěj.... Absolutně nemám šanci to zamaskovat, protože je to tam tažene tak složitě, a navíc teď zaprasené od sněhu, že to ani technicky nelze provézt....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Trunda » pon led 28, 2013 8:59

Teď jsem mu volal a říkal, že už dělá jedině měděný už skrz drbačku s těma ocelovýma... a že si nikdy na to nikdo nestežoval. Tak jsem ho zaúkoloval, aby zjistil tam, kde jezdí na STK, jaké k tomu zaujímají stanovisko... a pak asi zkusíme nenápadně zavolat na STK do Hranic...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Příspěvek od Hombre » pon led 28, 2013 10:03

No hlavně to pořádně odvzdušni
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět