Tož jsem se včera pustil do těch tlaků. Byla to celkem piplačka, ale jsem rád, že jsem měl k ruce tu aku ráčnu a že se mi podařilo vymyslet to, jak donutit ten šlach k tlakoměru aby se dal našroubovat místo svíčky - strčil jsem do něj tlustej vázací drát a díky němu se pak šlauch kolem něj točil v ose

Dále bych k tomu dodal to, že bych chtěl ironicky poděkovat za zde 0 odpovědí na dotaz kolem metodiky měření komprese. Teď jsem se dočetl, že se mají vyšroubovat naráz všechny svíčky.... já to děla po jedné
No co už. Tím jsem tedy asi nenaměřil maximální tlak, ale minimálně pro srovnání rozdílů to vypovídající je. Tedy změřené hodnoty jsou následující:
1 - 160psi - svíčka ok
3 - 165psi - svíčka ok
5 - 180psi - svíčka se škvarky a ohryzaná
2 - 170psi - svíčka ok
4 - 180psi - svíčka škvarek a ohryzaná
6 - 160psi - svíčka ok
... k tomu dodám to, že endoskopem ve všech válcích bylo vidět pěkně honování a žádné podélné rýhy (ale ne u všech válců byl v ten moment píst dole).
Paradoxně, tam, kde byl největší tlak, byly hnusné svíčky a hnusně zakarbonované ventily. Minimálně na té 5tce bylo vidět nejvíc natečeného oleje ze sání. Tedy, dalo by se usoudit, že se do těchto válců dostává nejvíce oleje, což ničí svíčku, ale paradoxně zakarbonováním to zvyšuje kompresi. Ale, taky ta vyšší komprese může být právě jen tím, že tím nateklým olejem shora jsou utěsněné kroužky.
Tak, jak jsem se o tom bavil s Mirdou, problém je v tom, že tohle měření tlaků je velice nepřesné a zavádějící. Protože tohle měření právě ovlivňuje to, jak se válce promažou a vytěsní kroužky. V reálném běhu tam jsou ale naprosto jiné podmínky a paradoxně ty válce vytěsněné nateklým olejem můžou být po jeho vypálení slabé. Tedy možná pro to srovnání by bylo lepší to změřit za tepla.
Budiž. Zásadní je to, že naměřené hodnoty a stavy ve válcích nevypovídají o tom, že by byl motor bez problému. Rozdíl 20psi mezi válci je v kraji tolerance rozdílů, takže nic moc. Průser tam ale vysloveně není.
Bylo by velice zajímavé zajistit to, aby opravdu žádný olej nešel do sání. Vyjezdit několik nádrží 100oktanu a znovu to překontrolovat. Bylo by zajímavé vidět kolik toho oleje se vyhází přefuky a kolik ho budu muset dolít.
Každopádně, nevypadá to tak, že by byl moto úplně na odpis, tedy dám mu ještě tuhle výměnu oleje šanci. Ale zkusím nějak zařídit to, ať nejde olej do sání a uvidím.
Místo těch dvou hnusných svíček jsem dal nějaké zachovalé, ale nové se mi dávat nechtějí, sic by to asi chtělo. Tyhle obyč Championy už budou mít najeto cca 30 tis.... myslím... zkusím se kouknout, jestli jsem tu psal, že jsem je měnil.
No a z té T přefukové soustavy trubiček jsem musel hodit do popelnice tu společnou trubičku ke klapce a nahradil jsem ji palivovou hadicí o přesně pasujícím průměru na ty spojky. Takže možná na nějakou dobu na to nasadím odlučovač.
A jak jsem tu jinde zmiňoval, uvažuji o tom do vstupu klapky zdola navrtat díru a nasadit tam nějakou odkapávací nádobku, aby mi netekl olej do hadice k filtru. Cca jednou za měsíc už jsou ty faldíky trubky celkem zaplněné olejem.
Tož tak.... pište klidně jakékoli postřehy. Uvítám jakékoli podněty, které budou k tomuto tématu
