Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Milanek
Příspěvky: 4
Registrován: ned lis 30, 2008 21:42
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Milanek » čtv bře 25, 2010 16:11

Ahoj,
chtěl bych se zde podělit o mojich problémech (nebo smůle) s Roverem 25.
Začalo to tak pěkně. Auto jsem si koupil zhruba před rokem a půl. Všechno vypadalo výborně a já jsem si jen "chrochtal" jak jsem si koupil dobré auto. To jsem kupoval a mělo najeto cca 118 000km (prý poctivých) a zhruba po 10tis km se mi objevil ve vode olej ... samozřejmě těsnění pod hlavou. Za tuto opravu a ještě nějaké drobné si vzal opravář 10500kč a vše vypadalo v pořádku. Jezdil jsem a jezdil až najednou po roce (po ujetí asi 25tis km) jak začaly ty neskutečný mrazy se moje autíčko začalo krásně přehřívat i když venku mrzlo. Tak jsem začal následovně. Výměna termostatu, výměna vodní pumpy a nakonec zase těsnění pod hlavou (které tuto anomálii způsobovalo). Do toho se mi ještě udělal někde skrat na elektronice takže blbnul centrál s alarmem (vyhazovalo to pojistky) a nefungovalo vyhřívání zadního sklad.Mechanik vše opravil elekro jen provizorně a co se týče těsnění, tak mi ukázal jakou prásárnu udělal ten co to dělal předtím ... atd. a dal tam nějaké celokovové těsnění, které by mělo vydržet pořád (6500kč). Teď po výměně jsem začal jezdit a vše vypadalo slibně. Auto předlo jak kotě a mělo takový ten lepší zvuk i když servo bylo trochu hlučnější než před výměnou. Elektronika fungovala jeden den a pak zase to samé. Tak jsem se naštval a prolezl jsem celé auto, kde může být závada. Našel jsem, že v patých dveřích jsou přetrhané dráty. Dal jsem je dohromady a problém s elektronikou byl vyřešen včetně vyhřívání zadního skla. Natankoval jsem si tedy plnou nádrž a začal jezdit do práce a po městě. Po ujetí necelých 500 km najedou však motor za jízdy zhasnul a už se neprobudil :cry: Odtáhl jsem auto do autoopravny a opravář jen sundal kryt z rozvodů a řemen byl úplně volný. Poté se zjistilo, že selala napínací kladka a přerval se rozvodový řemen takže se mi to potkalo. V tuto chvíli mám stále auto v opravě a čekám až mi dotáhnou nový motor z Anglie. Prý oprava by byla nákladnější a u takto již několikrát převařeného motoru ještě nejistá. Proto jsem se rozhodl na výměně. Cena motoru mi stanovil na 12 500kč plus práce. Takže mi to vyjde na dalších cca 16000kč a to chci ještě vyměnit manžetu u řízení a to ještě nemluvím o tom, že mám až moc tuhé servo. Takže, když to dám dohromady tak auto (rok výroby 2000) jsem koupil za 60000tis a za opravy jsem dal 105000 + 6500 + 16000 = 33 000kč za pouhý rok. Celkem mě auto vyšlo na 93tis. Teď nevím co mám dělat. Jestli ho mám po opravě prodat a nebo si ho nechat a čekat jestli se zase něco vys.... i když tam bude všechno vyměněný. Tak to je moje zkušenost s Roverem ... :lol:
Rover 25, 1.4i 62KW

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Tommi_82 » čtv bře 25, 2010 16:24

Musím říct že ti rozumím, prošel jsem si něčím podobným. Dvakrát těsnění, prasklej kryt termostatu, různý problémky s elektrikou. Koupil jsem dvoustovku za 64 naskládal do ní celkově něco kolem 90 (už to raději přesně nevím). Po roce jsem ji prodal za 44, z toho jsem ještě dal bazaru 2500 za to že zprostředkoval prodej a novýmu majiteli po domluvě dodatečnou slevu na novej motor 12 000 Kč. Takže mi zůstalo něco kolem 29 tisíc. Naštěstí jsem se tehdy rozhodl dvoustovku prodat a jít za svou láskou Roverem 75. Nejlepší věc kterou jsem kdy udělal. Od té doby mám skvělý auto který zatím nikdy nijak vážně nezklamalo.

Moje doporučení je: Prodej to. Stejně i přesto že to auto máš asi rád ve skrytu duše ho nenávidíš. Aspoň já jsem to tak měl. Auto co mám teď už jenom miluju. Je to super pocit.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Milanek
Příspěvky: 4
Registrován: ned lis 30, 2008 21:42
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Milanek » čtv bře 25, 2010 16:31

Na jednu stranu si zase říkám bude to v pohodě už mě nic nepřekvapí ... tak nevím. Chtěl bych spíš už něco dieselového. Jak kvalitní má rover dieselové agregáty?
Rover 25, 1.4i 62KW

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Tommi_82 » čtv bře 25, 2010 16:36

Ale zas na druhou stranu, když už jsi do něj tak investoval...
Já jsem to měl lehký, stejně jsem chtěl větší auto. Těžko říct jak bych se rozhodoval kdyby se mi dvoustovka zdála dostatečně velká.. Možná bych šel do nějaké pětadvácy.
Musíš uznat že jsi měl smůlu s tím prvním servisem kdyby to tam udělali pořádně + udělali pořádně rozvody. Dneska by ses na to všecko díval jinak...

Diesel Rover(25/45) i diesel od BMW (75) jsou skvělý motory. V mých očích mnohem méně stresující než benzínové motory Rover.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Milanek
Příspěvky: 4
Registrován: ned lis 30, 2008 21:42
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Milanek » čtv bře 25, 2010 16:43

Auto si nechám a v případě, že se něco rozbije tak to hodím ze skály :D
Rover 25, 1.4i 62KW

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Tommi_82 » čtv bře 25, 2010 16:46

Jasná páka. :mrgreen:
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Trunda » pon dub 05, 2010 21:55

Tommi, ale ale... tady pripad kolegy mi neprijde jako zrovna ukazka problemovosti roverich benzinaku... vzdyt temer vsechny problemy byly zpusobene hlouposti mechaniku, respektive nekvalitou vymenenych soucasti... Ja zacinam cim dal vic byt presvedceny o tom, ze benzinaky jsou dobre motory... to ze vykonostne se i v dnesni dobe nektere moderni motory tezko srovnavaji, a spolehlovost je take prumerna, tudiz prijatelna... problem je v tom, ze prevazna vetsina Roveru je dotazenych s ciziny, s casto neznamou minulosti... je pravda, ze benzinaky potrebuji peclivejsi udrzbu, ale tu vraceji prave svou vykonosti... Proste a jednoduse, take jsem si zazil sve, ale cim dal vice nemuzu na roveri benzinaky nechat dopustit... Chce to "jen" kvalitni servis a auto s dobrou historii...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Tommi_82 » úte dub 06, 2010 6:13

Tohle ti nepřijde jako ukázka problémovosti Roveřích benzíňáků? A co teda jinýho když né těsnění + zanedbaný rozvody? To už sis to auto tak zidealizoval že si myslíš že tam ani mouchy nejsou co? :D
Trundo nezlob se ale tohle je totálně uplně nejčastější problém. Buďme rádi že to je jen tohle.

Nejsem konstruktér motorů a proto tady nechci debatovat o konstrukci. Takový věci jako termostat u vstupu do motoru(příval studené vody v době otevírání termostatu), šrouby skrz celej blok atd. to je všechno otázkou, zda je to až tak geniální. To je jedno. Hloupostí mechaniků to asi nebude, mě to auto nebyli schopní dát do kupy ani v DS autoservis Brno. Výkonově je ten motor na svou dobu skvělej, ale je to vykoupeno určitýma starostma, někdo se starat chce, ale někdo ne. Benzíny maj spolehlivost průměrnou, ale oba diesely v mých očích mají spolehlivost lepší průměr.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od undy » úte dub 06, 2010 8:11

S tou spoľahlivosťou asi takto: robil som donedávna na RZP /sanitka/ tam sa jazdilo na výjazd s častokrát studeným motorom, jazdilo tam 8 šoférov na troch sanitkách /VW,Toyota, Mercedes / a tie autá stále chodili, mali cez 300 000 km, keď som tam končil. Všetky boli trvale v prevádzke a nejaké tesnenie pod hlavou?? alebo zadretá kľukovka?? a to som často vodičovi ja hovoril, nech to aspoň symbolicky zohreje...
Na mojom Roveri jazdím len ja, pri prvej poruche mal cca 174000 km- zadretá kľukovka. Teraz mám motor s najazdenými 65000 km / poctivých, 100%/ a riešim tesnenie pod hlavou. Neverím, že sa niekto môže k motoru chovať ohľaduplnejšie, než ja, hlavne po minulej výmene motora. Toto sú hlavné poruchy, o drobnostiach nechcem moc hovoriť, ale boli aj tie...
Mal som predtým niekoľko aút, na značke snáď nezáleží, toto som nemal ani s jedným. Jediné šťastie, že sa mi môj Rover neskutočne páči a preto je mu prepáčené viac, ako si zaslúži.
Na tom prvom motore som urobil od kúpy auta 102000 km do zadretia kľukovky, olej 10W40 každých 10 000 km. Na tomto motore som najazdil od výmeny 35000 km, v čase výmeny mal najazdených 30000 km, kupoval som ho od majiťeľa havar. auta, čiastočne známy, kilometre sedeli. Tých 65000 je podľa mňa na tesnenie smiešne, pochopím, keby som bol Fitipaldi a kašľal na motor a údržbu. :evil:
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Zakar
Příspěvky: 1106
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Zakar » úte dub 06, 2010 8:44

Pokud dojde po opravě motoru k prasknutí rozvodového řemene tak to považuji za vrchol prasácké a nezodpovědné práce toho kdo to dělal !!! :evil:
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Tommi_82 » úte dub 06, 2010 9:11

Jojo Zakare taky to nechápu, otcovi se loni na podzim stalo že mu řemen rupl asi 5 dní po výměně vodní pumpy(nenajel si tím od výměny ani 20 km). Do té doby bezproblémový auto. Za opravu potkanýho motoru dal tolik peněz co byla téměř cena auta(necelých 30 tisíc).
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Trunda » úte dub 06, 2010 9:12

Tak Zakar kaze pravdu... co ja mam zkusenost se servisem, tak fakt neustale narazim na to, ze problemy na aute jsou zpusobnene lajdackym pristupem mechaniku... resp. spatnou udrzbou (nevhodne oleje, spatne nacasovana vymena, klimaticke vlivy....) --- co pak Roverum vadi, je styl, jakym se jezdi v Cechach... opravdu, ja musim jen potvrdit to, ze v Anglickem provozu je Rover absolutne jine auto... ma nastavene parametry na Anglicke pomery, jak co se tyka pocasi, plynulosti provozu, maximalnich povolenych rychlosti, atd.... Takze ja bych opravdu s posuzovanim kvality a poruchovosti byl opatrnejsi...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Tommi_82 » úte dub 06, 2010 9:22

V čem se liší počasí od našeho krom toho že tam prší? O maximálních rychlostech v čr se nemusíme bavit, ty jsi jeden z těch pilotů co tu divočej. :D :D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Trunda » úte dub 06, 2010 9:39

No lisi se predevsim v tom, ze v Anglii v zime opravdu snehu moc neni a mrzne take rozhodne mene jak tu... tez z toho vyplyva i to, ze v Anglii nejsou silnice v tak katastrofalnim stavu jak tu... tudiz tam nedochazi tolik k destrukci materialu vlivem nadmernych vibraci...
Kdyby byl v CR tak plynuly provoz jak v Anglii, tak nemam duvod divocet... Ano, ja mohu jezdit stabilne 80km/h, budu mozna mene nicit auto a mit lepsi spotrebu, ale vystavuju se tim tomu, ze me treba sejme nekdo, kdo 80 jet nechce... Mimochodem, v Anglii, pokud te na dalnici nacapou, ze jedes rychleji nez se ma, policajti te rovnou zabasnou - zadny, pokuty na miste a trestne body ... teda pokud se ti je nepodari ukecat, aby ti dali podminku ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Můj rover 25 1.4i 62KW... ach jo.

Příspěvek od Keksin » úte dub 06, 2010 9:54

By mě zajímalo, co by policajti v UK řekli na toto http://aktualne.centrum.cz/zpravy/krimi ... ?id=664923

Přece motory rover z r.v. 2000 a víc nebudou horší než škodovácký motory z r. 1996???? Moje felda měla při prodeji 267000km a šlapala jak hodinky.

Odpovědět