Hlava motoru + chladící kapalina...
Hlava motoru + chladící kapalina...
Zdravím lidi, chci se zeptat, jakou dáváte do Rovera nemrznousí směs? Modrou nebo červenou? Já tam donedávna dával modrej fridex a když sem teď viděl jak vypadá po sundání hlava, tak sem docela koukal. Hlava celkem "vyžraná", ptal jsem se několika nezávislých mechaniků a prý za to může špatně zvolený fridex. Takže si musím nechat trochu zbrousit hlavu, aby se ztrhly ty vyžraný plochy. Jinak o těsnění nebo jeho chatrný náhražce se ani nebudu zmiňovat...Občas se divím, co jsou lidi za prasata. (Rovera mám skoro 5 let a těsnění nechávám dělat poprvé, takže předchozí majitel na to celkem kašlal)
Re: Hlava motoru + chladící kapalina...
Modrý i červený jsou stejný, jen červený je na 5 let a modrý na 2 roky. Důležité je složení, kapalina musí být na bázi etylenglykolu, pokud tam někdo předtím nalil starý čirý fridex na bázi propylenglykolu, sežralo to ten hliník.
tak to možná bylo tím, protože to co jsem viděl je fakt mazec, sem zvědavý nakolik se to celý vyškrábe...Známý mi říkal, že prej ten modrý fridex je "zákeřnější" na hliník, a že je lepší tam dát ten červený...
-
- Kontaktovat uživatele:
Nene, je to jak říká Hombre.
- AnderN
- Site Admin
- Kontaktovat uživatele:
Já hlavně od mechaniků slyšel, že se nemají střídat a má se tam dát vždycky ten, který tam byl. Jaké jsou důvody nevím, ale logicky asi jiné složení, tak se to možná nějak mele ...
-
- Kontaktovat uživatele:
Co ja vím tak když se smíchaj různý fridexy může to mít špatný vlastnosti pro ten hliník 

samozřejmě etylenglykol s propylenglykolem nemíchat, když se smíchá červený s modrým tak to zas tak nevadí, ale už to nebude mít tu hezkou barvu 

- AnderN
- Site Admin
- Kontaktovat uživatele:
Nemyslel jsem smíchat ... ale když je v okruhu červená, nemá se při výměně nahradit modrou a naopak.