Výměna předních ramen včetně uložení.
U tohoto návodu je opět možno více variant provedení, má varianta je možná nejhorší a v mém případě způsobená horší kvalitou/přesností uložení značky Excel. Dále doporučuji vyměnit spolu s rameny i tyčky stabilizátoru a čepy řízení.
1. Zvednout auto a sundat kolo (předpokládám, že ten kdo můj návod využije nemá velký zvedák, proto budu vycházet z použití heveru)
2. Je dobré auto zvednout nejvíc jak je ve vašich silách a dobře zajistit, protože část prací se bude provádět pod autem.
3. Auto je zvedlé, bez kola a BEZPEČNĚ zajištěné proti nežádoucímu pohybu. Odšroubujeme/povolíme matku na čepu řízení a čep stáhneme(nemáme-li stahovák tak opatrně a kolmo na čep vyrazíme - je lepší jedna velká rána kladivem, než pozvolné rozklepání čepu na kaši). Odmontujeme tyčku stabilizátoru - nebudeme li jí měnit stačí ji odmontovat dole u stabilizátoru.
4. Vyndáme pojistný šroub svislého čepu ramene a opatrně ho vyklepneme ven.
5. Rameno nyní drží jen na čepu v podmotorovém rámu a v uložení. Nyní se ukáže proč bylo dobré auto zvednout co nejvíc. Povolíme matku zbylého čepu a velkou paličkou ho vyrazíme. To v mém případě šlo dost špatně a vhodný stahovák jsem neměl.
V tomto bodě jsem se zasekl na půl hodiny a použil všechny nadávky které jsem znal - nakonec pomohla bratrova svalnatá paže a čep šel ven.
6. Teď 18kou očkem povolíme šroub uložení ramene přístupný z venku auta a vyšroubujeme ho. Je celkem utažený, tak není od věci si na "vidličku" klíče nebo na celý klíč nasadit trubku vhodného průměru.
7. Zalezeme pod auto a opět 18tkou očkem vyšroubujeme druhý šroub uložení.
8. Vyndáme rameno i s uložením a porovnáme ho s naším novým ramenem. Otvor v uložení pro rameno mázneme neagresivní vazelínou a narazíme na rameno( Já uložení na rameno natloukal přes trubku, tak jsem musel montovat na auto sesazený komplet. Tam je problém, že s uložením už nejde moc na rameni hnout - musíme si odměřit, jak vychází uložení na nové rameno, aby nám to v autě pasovalo dírama v uložení (silentbloku) na závity v rámu. Rameno si zkusmo uložíme do čepů a zkontrolujeme (pohledem, drátkem...) jestli to sedí na díry. Jestli ne, musí rameno znovu ven, domluvit mu kladivem a zase zpět a tak dokola, než to bude super. Tady je mimo jiné zapotřebí trochu myslet a nezničit uložení bezhlavým násilím.
9. Máme "naklepáno" a sedí nám to. Sesadíme čep do rámu, chytíme šrouby uložení a utáhneme ho. Poté nasadíme svislý čep, namontujeme tyčku stabilizátoru a kulový čep řízení.
10. V ideálním stavu jsme vyměnili všechno a jedeme na geometrii...
Ještě jsem si dovolil dodatečné udělat pár fotek a nahrál jsem je na rajče...
http://naprap.rajce.idnes.cz/Rover_FOTO/
Až si příště otevřu lihovinu krátce po opravě R75, možná se podělím o další kravinu
