Dobry den ?

Uživatelský avatar
kamasutra
Příspěvky: 25
Registrován: pon pro 05, 2011 12:05
Bydliště: Fragopolis, SR

Dobry den ?

Příspěvek od kamasutra » pon pro 05, 2011 12:34

Pozdravujem clenov RMGC.
hlasim sa vam ako novy clen tohot fora.
poviem vam takto, viezol som sa v R45 a urobila na mne nehorazne pozitivny dojem. ako interier/exterier tak aj motor. velmi sa mi paci tento styl auta, hoci ako vela ludi pise a hovori, ze interier je stary a nenadcasovy, tak ako aj motor, ktory je kazovy a neodporucany, mimo dizlovych motorov.

nevlastnim auto znacky R ale kedze uvazujem velmi silno o kupe ojazdeneho R45 sedan/saloon, potreboval by som od vas uzivatelske postrehy. teda od vas ako vlastnikov, uzivatelov. precital som si zbezne vsetko mozne na tomto fore aj nazory su tak na 50/50.
vacsina sa tyka verzie 400+ nie konkretne 45 r.v. 2000+.

(mam nacitane kvantum informacii ohladom hlavneho problemu head gasket a spol., elektroniky, hlavne z anglickych serverov, tak isto aj kopu negativnych reakcii na znacku Rover ci uz od uzivatelov alebo servis manov)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Dobry den ?

Příspěvek od Trunda » pon pro 05, 2011 12:49

Vitej!
V podstate je jen jeden zasadni problem, na ktery se musi dat bacha, coz je prave to tesneni... ale kdyz se to pohlida a vymeni se vcas, dodruzuji se servisni intervaly a ukony, tak s motorem zadne jine zasadni problemy nejsou... vsechno ostatni je stejne jak u jakehokoli jineho auta... takze je to o historii onoho auta - jak o nej bylo pecovano.
Podvozek je shodny se starsima generacema Hondy Civic, tzn. lichobeznik vepredu i vzadu... to samozrejme obnasi pri repasi vetsi naklady, ale tak je jasne, ze za lepsi veci se vic plati ;-)
Prevodovka potrebuje pravidelnou vymenu oleje, coz malokdo dodrzuje, takze se muze stat, ze je potreba vymenit loziska ... takze je potreba dat bacha na to, jestli prevodovka nehuci. A co se tyka karoserie... mela by na tom byt urcite lepe jak 400ka, ale i tak neni od veci se ji venovat - osetrovat dutiny a nejakym zpusobem zabranit pronikani vody mezi plechy v lemech zadnich blatniku....
.... mluvim tedy o verzi s benzinovym K-Series motorem... osobne mam dve auta s timto motorem a na jednom mam najeto 213.000 km a myslim si, ze jich jeste hodne zvladne ;-) .... no a o tom, jake jsou jizdni vlastnosti tohoto motoru by se tu dalo basnit do vecera ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kamasutra
Příspěvky: 25
Registrován: pon pro 05, 2011 12:05
Bydliště: Fragopolis, SR

Re: Dobry den ?

Příspěvek od kamasutra » pon pro 05, 2011 16:19

ano vdaka.
mozem povedat, ze kazdy clovek ma odhovara od kupy R45... lebo s nimi maju len negativne skusenosti, ze im viac stal v servise ako doma a vrazili do neho viac ako nakupnu cenu. a za seba mozem povedat, ze ma to mierne az polovicne taktiez odradza ale akosi srdce mi bazi za R45.

predpokladam ze to bude tym K serie s oznacenim 16k4F alebo nejak tak, to som este neskumal ale kedze ide o 1.6 r.v. 2000 tak je to asi tak.
inak servisna kniha co som videl je pravidelna a stale, prvy majitel je z Rakuska.
viem, ze dalsie "standardne" problemy su okrem HG aj spiatocka a elektrika v interieri, ked sa presuva poloha ventilatora z 1,2. tie zvyknu vypadavat a potom je potrebne vybrat komplet celu stredovu konzolu. taktiez, vraj ten problem s HG je hlavne v chladeni, ze pokial sa "nestara"poriadne clovek o chladenie motora tak vtedy vypadne ten znamy HG inak ak sa vymeni vraj ta umela rurka za zeleznu precisti komplet potrubie chladenia HG nevypadne... je to tak ?

jasne, ze po kupe mam v plane hned menit, olej klasicky aj prevodovky, vsetky filtre vratane palivoveho, Cam belt ci Timing belt ci rozvodovy remen tiez pokial bude ptorebne, hoci jeho cena je vraj vysoka, pretoze je potrebne menit 3 kolieska a este termostat ? alebo nieco s chladenim.

mna velmi zaujimaju ceny oprav HG, kolko to moze cenovo vyjst.
a kde sa daju kupit (okrem eBay) taketo motorove nove/pouzite casti. (zopar starych R je na ND, to som nasiel.)
je to vacsina Honda Civic ?

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Dobry den ?

Příspěvek od Hombre » pon pro 05, 2011 16:44

Při výměně rozvodového řemenu se mění kromě řemenu jen jedno koliesko a vodní pumpa. Cena materiálu 3-4 tis. Kč (120-160€), pokud nekoupíš nejaké šmejdy. Všechno mají v běžných internetových obchodech. doporučuju koupit řemen a kladku stejné značky, nejlépe Contitech, pokud totiž bude řemen a kladka jiná, nemusí stačit rozsah napínání (každý výrobce dělá jinak tlustý řemen a podle něj kladku). Pupu raději kvalitnější (SKF), ne Bugatti - šmejd.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Dobry den ?

Příspěvek od Trunda » pon pro 05, 2011 16:57

Podle toho co tu pises mi prijde, ze to nejak motas dohromady poznatky i s poznatkama z diskuzi okolo V6ky, ktera se do R45 taky davala...
Vse, co potrebujes k servisu se da snadno poridit v klasickych obchodech s nahradnimi dily a kdyz uz snad neco neni k sehnani tu, tak na eBay na 100% .... a jak jsem rikal, zalezi opravdu na kusu auta... pokud s autem jezdil blb, pokud auto servisoval blb, pokud auto stalo na blbem miste, pokud auto prodava blb, tak je uplne jedno, jestli je to skodovka nebo Rover... kazit se na tom muze cokoli... u Roveru je problem v tom, ze jich neni tolik jak skodovek, takze nemas moznost si vybrat ten opravdu dobre udrzovany kus... to ze se lidi o auta neumi starat se pak nemuze hazet na znacku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kamasutra
Příspěvky: 25
Registrován: pon pro 05, 2011 12:05
Bydliště: Fragopolis, SR

Re: Dobry den ?

Příspěvek od kamasutra » pon pro 05, 2011 16:58

aano presne vodna pumpa. presne tak. okej vdaka idem pozriet tychto vyrobcov.
tesnenie HG ?
co sa tyka sviecok ? NGK ?

Uživatelský avatar
kamasutra
Příspěvky: 25
Registrován: pon pro 05, 2011 12:05
Bydliště: Fragopolis, SR

Re: Dobry den ?

Příspěvek od kamasutra » pon pro 05, 2011 17:03

Trunda: moze byt, nie vsade pisu o aky typ ide. skor mi je cudne, ze vela ludi "nevie" co hovori ? pretoze sa na problem s HG odvoalvaju len an 75tky a Diesel motory, resp. na 400 97+ a len vo verzii 1.4 co je zaujimave alebo aj ze su to preoblemy len 1.4 a 1.6 ostatnych sa to netyka.
co je pravdy natom, ze do roku 2001 boli umele a od roku 2002 zelezne ? (alebo nejake pevnejsie).

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Dobry den ?

Příspěvek od Trunda » pon pro 05, 2011 17:15

No lepsi bude opravdu kdyz si proctes zdejsi forum... prijde mi ze jsi si ty anglicke zrejme spatne prelozil, nebo vylozil a spatne jsi pochopil o co jde....
... Nevim nic o tom, ze se davalo od nejakeho roku lepsi tesneni (to si nemyslim), ale kdyz se tesneni vymenuje, tak je lepsi dat kovove vicevrstve a tez vymenit plastove stredici koliky za kovove. Termostat menit neni potreba, pokud se s autem jezdi v beznem provozu, ackoli vymena za vylepsenou verzi se doporucuje... je to totiz jeden z faktoru, ktery se muze podilet na proteceni HG, ale myslim si, ze nejvetsi podil na tom ma prave spatne provedeni HG a stredicich koliku .... obcas to muze byt problem propadle vlozky valce...
.... nevidim v tom ale zadny problem, pokud auto dostava dobry servis a hlavne, pokud se obevi nejake podezreni na problem, tak se to nenechava vyhnit ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kamasutra
Příspěvky: 25
Registrován: pon pro 05, 2011 12:05
Bydliště: Fragopolis, SR

Re: Dobry den ?

Příspěvek od kamasutra » pon pro 05, 2011 17:44

takze je to tak ako pises. zalezi ako sa k autu spravas a je jedno ci je od sukromnej osoby alebo z bazaru... mir:

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Dobry den ?

Příspěvek od Hombre » pon pro 05, 2011 18:46

Těsnění se mi osvědčilo typu MLS, zančka Victor Reinz, v autokelly za asi 1000 Kč. Taky je lepší koupit nové šrouby za asi 2500.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Dobry den ?

Příspěvek od roverix » pon pro 05, 2011 19:34

kamasutra píše:ano vdaka.
mozem povedat, ze kazdy clovek ma odhovara od kupy R45... lebo s nimi maju len negativne skusenosti, ze im viac stal v servise ako doma a vrazili do neho viac ako nakupnu cenu. a za seba mozem povedat, ze ma to mierne az polovicne taktiez odradza ale akosi srdce mi bazi za R45.
Taky mi všichni koupi roveru rozmlouvali. A teď po 5ti letech se diví, že denně jezdím. Na všechny se vykašli, jsou to tvoje prachy, ne jejich.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
kamasutra
Příspěvky: 25
Registrován: pon pro 05, 2011 12:05
Bydliště: Fragopolis, SR

Re: Dobry den ?

Příspěvek od kamasutra » pon pro 05, 2011 21:27

jednoznacne suhlasim, ze su to moje peniaze a moja investicia.
len mam pocit ako kazdy clovek resp. obavu aby som do toho nevrazil viac.
a coho sa bojim asi najviac ohladom toho HGcka, ze po 10k km sa to stane zas... a znova.
za seba hovorim, ze ja jazdim stale na spotrebu a udrziavam si auto v okej stave vzdy a stale. nikdy doteraz som nemal problemy s autom ale ked clovek cita tie negativisticke recenzie... tak je samozrejme ovplyvneny to negativnou energiou.
jasnou vecou je ze si beriem so sebou VAG diagnsotiku no myslim si, ze ta mi chybu HG neukaze ale len problem elektroniky, aspon sa mi tak mari.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Dobry den ?

Příspěvek od Trunda » pon pro 05, 2011 21:58

... No pokud se tesneni vymeni preventivne, zkontroluje se presah vlozek, dodrzi se postup, tak nevidim duvod, aby se tesneni provalilo zas... Obzvlast kdyz bude kovove vicevrstve...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kamasutra
Příspěvky: 25
Registrován: pon pro 05, 2011 12:05
Bydliště: Fragopolis, SR

Re: Dobry den ?

Příspěvek od kamasutra » úte pro 06, 2011 10:31

ano tak by to teoreticky malo fungovat.
je vsak okrem Dunajskej Stredy niekde na SK autorizovany servis, resp. nemusi byt autorizovany staci aby to nejaky mechanik aj v inom servise vedel a bol ochotny sa podrobit takejto vymeny ?
skudal som aj hladat na tomto fore no nenasiel som vsak ziadnu uzitocnu informaciu, alebo som zle hladal. v CR som nasiel niekolko.

(tiez som pisal tomuto Poliakovi http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 ale neozval sa mi, tiez je zname ze auta z Polska su ako to povdat oficialne, neodporucane ? :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Dobry den ?

Příspěvek od Trunda » úte pro 06, 2011 11:22

No od Polaku se moc nedoporucuje nakupovat.... ale tak asi taky neni vhodne je hazet vsechny do jednoho pytle... tenhle kousek na prvni pohled vypada dobre, kdyby sedely kilometry, tak by to nevyzadovalo hned velke investice, ale chce to videt... takoveho krasavce tu kdysi mel Eny45 ... kdo vi kde je mu konce...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět