Příspěvek
od Hombre » úte bře 27, 2012 6:40
Mě to dělal alternátor - bylo v něm plno takové směsi měděného otěru ze zběracích kroužků s olejem a prachem. A měl odběr asi 125 mA + 25mA je stálý odběr alarmu, takže to za týden až dva bylo vždycky vybité. Každopádně bez toho změření odběru se to asi neobejde, takže:
- Multimetr nastav tak, aby měřil stejnosměrný proud (rozsah označený většinou 10A nebo 15A), pokud má 3 vývody, červený kablík musíš přehodit do toho vývodu na měření proudu.
- Otevři kapotu, nějakým šroubovákem zacvakni zámek kapoty (jakoby se zavřela) a zamkni auto dálkovým
- Povol na baterii kontakt na - pólu tak, aby se dal lehce sundat, ale zatím nesundávej
- Jeden hrot multimetru pevně přilož k povolené svorce na baterii a druhý pod ni na kontakt baterie
- Potom opatrně sundej svorku z kontaktu baterie tak, aby hroty kablíků neztratily kontakt s baterií a svorkou na kabelu - proud bude teď procházet jen přes multimetr
- Na displeji odečteš hodnotu spotřeby proudu. Pokud bude do 0,2, můžeš zase kontakt připojit, multimetr přepnout na rozsah 200mA a opakovat měření
- Hodnota spotřeby proudu by měla být do 50 mA = 0,05 A. Pokud je vyšší, musíš zkoušet odpojovat různé spotřebiče a znova měřit, až se ti podaří zjistit, co ten proud spotřebovává.
Kromě toho, že můžeš zkusit zamknout klíčem, jak psal Ondra, bych zkusil odpojit autorádio, zkontroloval světlo v kufru a nebo odpojil ten altík, však uvidíš.
.....
Rover 45 1.6 2005...............
MG-F 1.8 1999........

.

........

...........

.......