Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

voland
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 20, 2010 14:02
Bydliště: Praha

Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od voland » pát srp 03, 2012 12:01

Zdravím příznivce Roverů.
Obracím se pro radu – a možná to později někomu pomůže, až to vyřešíme zde.
Mam Rover 75 1.8K, benzin, 88kW, r.v.2000. Bez zjevného důvodu přestal startovat – jen tak přes noc. Přesněji řečeno, on sice nastartuje (motor naskočí, zvuk normální), ale ihned chcípne (občas ani ne po půl vteřině, občas po dvou vteřinách). Když to zkusím ihned nastartovat znovu, tak už jen točí, motor ani neškrtne. Po pauze (cca 2-3 min) a případném zamknutí a odemknutí dálkovým ovládáním všechno se opakuje – nastartuje a ihned vyhasne.
Benzinová pumpa funguje, běží pořad (během držení klíče v otočeném stavu), tlak je 4 bar, a je stálý (měřeno u nádrže). Palivový filtr tam není (ani v nabídkách ND není), takže není, co by se cestou zaneřádilo. Tlak v místě přívodu benzinu k motoru jsme neměřili – nepodařilo se nám rozpojit oranžový spojovací mechanizmus, v kterém je zřejmě ulomena jedna z paciček.
Vyndali jsme tedy vstřiky. A ty se chovají přesně jak popsáno výše – začnou stříkat, a pak jakoby je řídicí jednotka utlumila.
Svíčky v pohodě, jiskru to dává, jen jednu svíčku nejde vytáhnout - gumový váleček asi se přivařil k bloku motoru.
Zkoušeli jsme použít druhy klíč – to samé chování; zkoušeli jen plato klíče (bez imobilizéru tedy) – ani se nehne (takže imobilizér blokuje totálně, nejen čerpadlo jak v jiných modelech); vypadá to tedy, že imobilizérem to není.
Brambora ve výfuku taky není...
Pojistky jsme ověřili. Proud na pojistky jde, na spínací relé se už nedostane. Mam takový dojem, že řídicí jednotka prostě nepošle motoru signál, aby šlapal dál.
Diagnostika hlásí nesoulad čidel vačkové hřídele a klikové hřídele (snímač horní úvratě), poruchu hlavního relé a nakonec i poruchu řídicí jednotky – ale co je primární chyba a co jen navozená, není jasné. Řídicí jednotka tedy šla na proměření a vrátila se s tím, že je v pořádku.
Ověřovali jsme, zda není nějak nefunkční ventil (motorek) nasávání vzduchu do motoru. Pročistili jsme ho pro sichr a vypadá to, že normálně funguje. Navíc jsme odpojili vzduchový filtr, otevřeli klapku a prověřovali, zda to pojede na startup sprej – motor se zažehne, při vysokém dávkování i vyletí na vysoké otáčky, ale vzápětí opět zhasne (nemůžeme tedy udržet motor na volnoběhu), nejspíš proto, že nedokážeme dávkovat přesně; ale jisté to není, třeba zhasne z jiného důvodu.
Zastavili jsme se tedy na snímači teploty vzduchu a absolutního tlaku v sacím potrubí (MAP). Snímač teploty vypadá, že je v pořádku, ale snímač tlaku ověřit nemůžeme – nemáme osciloskop ani podtlakové čerpadlo (nepočítaje vysavač :-)). Navíc nevíme, jak má vypadat zobrazovaná charakteristika a zda se dá změřit obyčejným voltmetrem. Vyřešíme to v pondělí zapůjčením zdravého snímače... Jen mě zaráží, že podle elektrického schématu konektor B snímače tlaku by měl být napojen na konektor 44 v ECU, ve skutečnosti však je napojen na konektor 10. Kam je ve skutečnosti napojen konektor 44 – to nevím jak bych zjistil. A na dostupném schématu konektor 10 není uveden vůbec. Babo raď.
Zvláštní je, že po odpojení snímače MAP auto se chová úplně stejně, tzn. jako by tam už nebyl i předtím, tzn. jako by byl vlastně vadný – ačkoliv je také možné, že porucha nastává ještě dříve, než na ten snímač vůbec dojde.

A tím jsme nápady vyčerpali. Jsou u Vás nějaké nápady, co by tomu mohlo být?

Uživatelský avatar
AlešB
Příspěvky: 202
Registrován: úte kvě 29, 2012 20:34
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od AlešB » pát srp 03, 2012 12:35

Zdravím, nezlob se na mě, ale jsem rád že je tu někdo další se stejnym problémem. To samý řešim zde http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=9&t=6654
Bohužel ti poradit nedokážu, ale přeju hodně štěstí
Rover 75 2,5 V6 Connoisseur r.v. 2000

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od lenham3 » pát srp 03, 2012 18:23

Palivovy filtr je primo v nadrzi ,

voland
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 20, 2010 14:02
Bydliště: Praha

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od voland » pát srp 03, 2012 18:57

AlešB píše:Zdravím, nezlob se na mě, ale jsem rád že je tu někdo další se stejnym problémem.
No, skoro, u Tebe to špatně startuje pouze za studena, jinak OK; u mě to prakticky nestartuje (nepřejde na volnoběh), tzn. po nastartování přestane stříkat benzin...
lenham3 píše:Palivovy filtr je primo v nadrzi
Jasně, díky, to je dobré vědět, ale to znamená, že ten filtr nijak zanesený není, poněvadž tlak pumpy u nádrže je stabilní a dostatečně silný.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od roman_mg » pát srp 03, 2012 21:06

Hm nezávidím. Jestli tě to uklidní, teď jsem odpojil MAP a auto se chová úplně stejně. Jako by tam nebyl. Podle mě na něj dojde až při vyšších otáčkách.
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od AnderN » sob srp 04, 2012 14:13

Poslechněte, a ty snímače klikové a vačkové hřídele jste vyměnit nezkoušeli? Nebyli byste první, komu některý z nich odešel, ale při takové závadě myslím auto zpravidla vůbec nenaskočí. Nevím.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1677
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od cvrko » sob srp 04, 2012 15:04

Ondro,já měl na Vectře v háji obě čidla a dojel jsem až z chorvatska a nešlo to do hlavy automechanikovi,ale mohlo by to být tím,taky mi potom nešlo do hlavy,že jsem vůbec dojel.
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

voland
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 20, 2010 14:02
Bydliště: Praha

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od voland » pon srp 06, 2012 14:38

roman_mg píše:Hm nezávidím. Jestli tě to uklidní, teď jsem odpojil MAP a auto se chová úplně stejně. Jako by tam nebyl. Podle mě na něj dojde až při vyšších otáčkách.
Díky za ověření! Dnes jsme tam dali dobré čidlo a, jak píšeš, žádná změna :(

voland
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 20, 2010 14:02
Bydliště: Praha

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od voland » pon srp 06, 2012 14:40

AnderN píše:Poslechněte, a ty snímače klikové a vačkové hřídele jste vyměnit nezkoušeli? Nebyli byste první, komu některý z nich odešel, ale při takové závadě myslím auto zpravidla vůbec nenaskočí. Nevím.
Nezkoušeli, protože nejsme schopni je někde půjčit, leda rovnou koupit :? Diagnostika však neukázala závadu snímačů, ale pouze jejich rozsynchronizací. Údajně když motor přejde na volnoběh, mělo by se to samo sesynchronizovat. Je to určitě tak, ví to někdo? :?:

voland
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 20, 2010 14:02
Bydliště: Praha

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od voland » pon srp 06, 2012 14:47

rover100 píše:Mě to přijde jako by blbnul imobilizer
Pořad nevím, co všechno blokuje imobilizér v Roveru 75 = zda toto je typické chování. Ví to někdo? :?: Předtím jsme zkoušeli 2 klíče a pouhé plato klíče (bez elektroniky), viz původní příspěvek.
:idea: Kdybych vyměnil ECU z jiného Rovera 75, musel bych ho nějak přeprogramovat ke stávajícímu imobilizéru?
Jak se vlastně spojuje klíč (ho elektronická část) s nějakým modulem pro blokování zapalování (nebo čeho všeho ještě)?
Dá se vyměnit imobilizér, aniž bych musel vyměňovat klíče?
Jak obejít imobilizér, abych měl jistotu že pokyn „přestaň stříkat benzin“ nepřichází od něj? :?:

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od berryj » pon srp 06, 2012 22:09

mrkni na SZ.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od Austin » pon srp 06, 2012 23:31

rover100 píše:Mě to přijde jako by blbnul imobilizer
souhlas
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

voland
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 20, 2010 14:02
Bydliště: Praha

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od voland » pon srp 06, 2012 23:42

Austin píše:

Kód: Vybrat vše

Mě to přijde jako by blbnul imobilizer
souhlas
A víte tedy prosím něco bližšího o tom imobilizéru (viz otázky o 3 příspěvky výše)?

Zakar
Příspěvky: 1106
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od Zakar » úte srp 07, 2012 9:47

Proč nezajedeš k Maredovi na testbook když jsi z Prahy ?
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

voland
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 20, 2010 14:02
Bydliště: Praha

Re: Nastartuje a ihned chcípne. Napodruhé už jen točí.

Příspěvek od voland » stř srp 29, 2012 19:17

Zakar píše:Proč nezajedeš k Maredovi na testbook když jsi z Prahy ?
Diagnostika probehla, jak jsem psal v uvodnim prispevku, jen nevim zda to bylo u p.Maredy nebo ne. Zjistit to prozatim nemam jak - technik odjel na dovolenou. Proto ta pauza.
Prozatim nikdo s tim nevi rady, posledni podezreni - vadna ridici jednotka. I kdyz nedovedu si predstavit proc znicehonic by se ze dne na den pokazila. Ostatne... vsechny veci se kazi ze dne na den.
Nevim vsak zda pripadnou novou jednotku je zapotrebi nejak preprogramovavat/sparovavat s imobilizerem a klicem. Prosim o radu. :?:

Odpovědět