Obracím se pro radu – a možná to později někomu pomůže, až to vyřešíme zde.
Mam Rover 75 1.8K, benzin, 88kW, r.v.2000. Bez zjevného důvodu přestal startovat – jen tak přes noc. Přesněji řečeno, on sice nastartuje (motor naskočí, zvuk normální), ale ihned chcípne (občas ani ne po půl vteřině, občas po dvou vteřinách). Když to zkusím ihned nastartovat znovu, tak už jen točí, motor ani neškrtne. Po pauze (cca 2-3 min) a případném zamknutí a odemknutí dálkovým ovládáním všechno se opakuje – nastartuje a ihned vyhasne.
Benzinová pumpa funguje, běží pořad (během držení klíče v otočeném stavu), tlak je 4 bar, a je stálý (měřeno u nádrže). Palivový filtr tam není (ani v nabídkách ND není), takže není, co by se cestou zaneřádilo. Tlak v místě přívodu benzinu k motoru jsme neměřili – nepodařilo se nám rozpojit oranžový spojovací mechanizmus, v kterém je zřejmě ulomena jedna z paciček.
Vyndali jsme tedy vstřiky. A ty se chovají přesně jak popsáno výše – začnou stříkat, a pak jakoby je řídicí jednotka utlumila.
Svíčky v pohodě, jiskru to dává, jen jednu svíčku nejde vytáhnout - gumový váleček asi se přivařil k bloku motoru.
Zkoušeli jsme použít druhy klíč – to samé chování; zkoušeli jen plato klíče (bez imobilizéru tedy) – ani se nehne (takže imobilizér blokuje totálně, nejen čerpadlo jak v jiných modelech); vypadá to tedy, že imobilizérem to není.
Brambora ve výfuku taky není...
Pojistky jsme ověřili. Proud na pojistky jde, na spínací relé se už nedostane. Mam takový dojem, že řídicí jednotka prostě nepošle motoru signál, aby šlapal dál.
Diagnostika hlásí nesoulad čidel vačkové hřídele a klikové hřídele (snímač horní úvratě), poruchu hlavního relé a nakonec i poruchu řídicí jednotky – ale co je primární chyba a co jen navozená, není jasné. Řídicí jednotka tedy šla na proměření a vrátila se s tím, že je v pořádku.
Ověřovali jsme, zda není nějak nefunkční ventil (motorek) nasávání vzduchu do motoru. Pročistili jsme ho pro sichr a vypadá to, že normálně funguje. Navíc jsme odpojili vzduchový filtr, otevřeli klapku a prověřovali, zda to pojede na startup sprej – motor se zažehne, při vysokém dávkování i vyletí na vysoké otáčky, ale vzápětí opět zhasne (nemůžeme tedy udržet motor na volnoběhu), nejspíš proto, že nedokážeme dávkovat přesně; ale jisté to není, třeba zhasne z jiného důvodu.
Zastavili jsme se tedy na snímači teploty vzduchu a absolutního tlaku v sacím potrubí (MAP). Snímač teploty vypadá, že je v pořádku, ale snímač tlaku ověřit nemůžeme – nemáme osciloskop ani podtlakové čerpadlo (nepočítaje vysavač

Zvláštní je, že po odpojení snímače MAP auto se chová úplně stejně, tzn. jako by tam už nebyl i předtím, tzn. jako by byl vlastně vadný – ačkoliv je také možné, že porucha nastává ještě dříve, než na ten snímač vůbec dojde.
A tím jsme nápady vyčerpali. Jsou u Vás nějaké nápady, co by tomu mohlo být?