CDT s klimou škube a dnes se uvařil
CDT s klimou škube a dnes se uvařil
Zdravím...
Mám dva takové problémy
První už dlouhodobý, když mám zaplou klimu, tak jakoby auto lehce škube a to dokonce i na 4. stupeň ve všech otáčkách a i výkon auta jde celkem do kytek, do teď jsem míval jen benzíny a s klimou nikdy nebyl takový problém. Dělá to jen mně nebo nafta dostává od klimy tak zabrat? ( jinak nastaveno v autě 22° a venku cca 33°)
A dnes, jedu se zaplou klimou pres kopečky a najednou auto přestane reagovat na plyn, kouknu na palubku a teplota se blížila červenému, tak sem zajel na polňačku, nechal to vychladnout, mezitím to vyfluslo docela dost vody. Dojel sem pár km na benzínku, teplota během jízdy lítala od půlky do třičtvrtě, tam jsem to nechal schládnout, chladič pak vypil přes 4 litry destilky. Jinak celá cesta domů (50 km) uplně bezproblému, dokonce i se zaplou klimou.
Je problém v klimatizaci nebo se poprvé ozval termostat? Díky
Mám dva takové problémy
První už dlouhodobý, když mám zaplou klimu, tak jakoby auto lehce škube a to dokonce i na 4. stupeň ve všech otáčkách a i výkon auta jde celkem do kytek, do teď jsem míval jen benzíny a s klimou nikdy nebyl takový problém. Dělá to jen mně nebo nafta dostává od klimy tak zabrat? ( jinak nastaveno v autě 22° a venku cca 33°)
A dnes, jedu se zaplou klimou pres kopečky a najednou auto přestane reagovat na plyn, kouknu na palubku a teplota se blížila červenému, tak sem zajel na polňačku, nechal to vychladnout, mezitím to vyfluslo docela dost vody. Dojel sem pár km na benzínku, teplota během jízdy lítala od půlky do třičtvrtě, tam jsem to nechal schládnout, chladič pak vypil přes 4 litry destilky. Jinak celá cesta domů (50 km) uplně bezproblému, dokonce i se zaplou klimou.
Je problém v klimatizaci nebo se poprvé ozval termostat? Díky
In da house
Rover 200 1.4Si 75kW
Rover 200 1.4Si 75kW
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
.... no ja teda moc nechapu proc, kdyz vis ze se auto chova divne se zaplou klimou, tak ju porad zapinas a to dokonce i po te, co malem uvaris motor
... neznam petasedmu, ale podle nakresu mi to prijde na problem remenem... prokluzuje ti remen ke klime a k vodni pumpe... BACHA! ... je to jen ma domnenka
(schvalne jestli jsem se trefil
) ... pokud ano, tak si jezdenim s autem koledujes o mega pruser.... Muze to byt prave v dusledku nejake zavady na kompresoru klimy, ktery nedovoluje plynulemu chodu remene a tim vodni pumpa neprohani vodu systemem optimalne... a dochazi k prehrivani....

... neznam petasedmu, ale podle nakresu mi to prijde na problem remenem... prokluzuje ti remen ke klime a k vodni pumpe... BACHA! ... je to jen ma domnenka


Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
... aha... klima ma remen svuj, vodni pumpa, cerpadlo posilovace a alternator ma druhy.... oboje je na klikovce na spolecne dvojite remenici... tak to fakt leda ze by prokluzovala remenice... toz to je tak o pruser s rozvodama... rozhodne s autem nejezdi, tot ma rada 

Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
No zkusim vyměnit řemen ke klimě, pujde to i doma nebo to chce servis?
Ze by proklouzavala remenice, bych poznal jak? Nejaky zvuk neprirozeny? Kdyz se rozjizdim svizneji a rychlej poustim spojku tak se ozve takové zavrzání, myslel jsem ze to jde od spojky, dělá to uz cca 20k km a pořád v pohodě.
Jak to souvisí s rozvodama? Ty jsou snad řetězem a tzv. nesmrtelné ne?
Jelikož teplota zblbnula poprvé tak sem myslel že se jenom zbláznil termostat jak to udělalo už mnoha lidem a bude stačit ho vyměnit.
Ze by proklouzavala remenice, bych poznal jak? Nejaky zvuk neprirozeny? Kdyz se rozjizdim svizneji a rychlej poustim spojku tak se ozve takové zavrzání, myslel jsem ze to jde od spojky, dělá to uz cca 20k km a pořád v pohodě.
Jak to souvisí s rozvodama? Ty jsou snad řetězem a tzv. nesmrtelné ne?
Jelikož teplota zblbnula poprvé tak sem myslel že se jenom zbláznil termostat jak to udělalo už mnoha lidem a bude stačit ho vyměnit.
In da house
Rover 200 1.4Si 75kW
Rover 200 1.4Si 75kW
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
... typuju to na komplexnejsi problem, ktery nevyresi jen vymena remene... pricina bych rekl bude slozitejsi (zadreny kompresor klimy?) .... osobne bych to nechal resit nekoho zkusenejsiho.
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
No v pátek jde k mechanikovi skrz destičky, řemeny už mám doma oba.
Klimatizace funguje, akorát když stojím v koloně, nebo jedu po městě tak se vzduch celkem oteplí (nízké otáčky?) a na kvalty 1-4 to trochu cuká (čím vyšší kvalt, tím míň znatelné) ale na 5 když jedu těch 90-100 tak šlape výborně.
Když se rozjíždím a rychleji pustím spojku tak se ozve takové zavrzání, což by mohla být ta řemenice, každopádně s rozvodama to nemá nic společného, dělá to opravdu jenom při rozjedu.
Klimatizace funguje, akorát když stojím v koloně, nebo jedu po městě tak se vzduch celkem oteplí (nízké otáčky?) a na kvalty 1-4 to trochu cuká (čím vyšší kvalt, tím míň znatelné) ale na 5 když jedu těch 90-100 tak šlape výborně.
Když se rozjíždím a rychleji pustím spojku tak se ozve takové zavrzání, což by mohla být ta řemenice, každopádně s rozvodama to nemá nic společného, dělá to opravdu jenom při rozjedu.
In da house
Rover 200 1.4Si 75kW
Rover 200 1.4Si 75kW
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
.... no ja nerikam ze nemuze fungovat.... ale pokud je zadrena, tak zatezuje cely system. Jinak remenice je pritahnuta jednim sroubem ke klikovce spolecne s ozubenym koleckem nahonu na olejove cerpadlo a rozvody... v nejhorsim pripade se ti strihne klinek klikovky, coz je hodne neprijemna vec.... kdyz uz s tim chces jet, tak aspon tu klimu nepoustej.... no su zvedav na co ti prijdou....
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
Zaplá klima na 50 a více procent je na výkonu motoru při zátěži poznat, škubání lehký taky ale fakt jen při zátěži.
Koukám že maj lidi docela problémy s klimou. Je otázka jestli máš v cajku ventilátor chladiče(na všechny tři stupně). Klima samozřejmě v létě zvedá teplotu chladícího okruhu (ohřívá chladič) a když je starej chladič(a předávání tepla už není to co bejvalo), přehřívání v kopcích při ostré jízdě fakt nastat může raz dva.
Vzduch se při pomalé jízdě oteplí: To mi přijde divný, rozhodně bych nechal doplnit medium a zkontrolovat tlak v okruhu klimatizace.
Vrzání nevím, dělá ti to jen při zaplé klimě? Pokud ne, nehledal bych souvislost.
Každej si může zapnout klimu jak je mu to příjemné(takže do toho ti kecat nechci) ale osobně mám vyzkoušeno : zapnutá vnitřní cirkulace, rychlost ventilátoru na nejnižší, foukání na nohy a do interieru (rozhodně ne na čelní sklo), teplota na oba okruhy na 16°C. To pak klima stačí chladit i náporem vzduchu a ventilátor chladiče je při 50 a víc km/h furt vyplej a na výkonu motoru se to projevuje uplně minimálně. Mě je pak v interieru taky celkem prima i když svítí slunce.
Koukám že maj lidi docela problémy s klimou. Je otázka jestli máš v cajku ventilátor chladiče(na všechny tři stupně). Klima samozřejmě v létě zvedá teplotu chladícího okruhu (ohřívá chladič) a když je starej chladič(a předávání tepla už není to co bejvalo), přehřívání v kopcích při ostré jízdě fakt nastat může raz dva.
Vzduch se při pomalé jízdě oteplí: To mi přijde divný, rozhodně bych nechal doplnit medium a zkontrolovat tlak v okruhu klimatizace.
Vrzání nevím, dělá ti to jen při zaplé klimě? Pokud ne, nehledal bych souvislost.
Každej si může zapnout klimu jak je mu to příjemné(takže do toho ti kecat nechci) ale osobně mám vyzkoušeno : zapnutá vnitřní cirkulace, rychlost ventilátoru na nejnižší, foukání na nohy a do interieru (rozhodně ne na čelní sklo), teplota na oba okruhy na 16°C. To pak klima stačí chladit i náporem vzduchu a ventilátor chladiče je při 50 a víc km/h furt vyplej a na výkonu motoru se to projevuje uplně minimálně. Mě je pak v interieru taky celkem prima i když svítí slunce.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
Tommi -- good hint, vyzkouším ... typicky mám klimatizaci zapnutou v automatickém režimu a regulujeme akorát teploty podle potřeby a je fakt, že teď v těch vedrech jel ventilátor prakticky nepřetržitě. Otázkou je, jestli pak nebudu oklepávat námrazu z bot
Jinak cukání při zapnuté klimatizaci za normální nepovažuju. Motor CDT/CDTi má slušný kroutící moment a vliv klimatizace považuju za téměř zanedbatelný, natož aby způsoboval cukání.

Jinak cukání při zapnuté klimatizaci za normální nepovažuju. Motor CDT/CDTi má slušný kroutící moment a vliv klimatizace považuju za téměř zanedbatelný, natož aby způsoboval cukání.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
Když si klimu dávám tak jak jsem napsal tak nic takovýho nepociťuju, ale už jsem to lehoučký cukání asi jednou a slabej výkon víckrát taky zažil, i jsem to tu myslím někde psal, takže potvrzuju. Cukání při zrychlování ano(ale fakt asi jen jednou), pomalejší nástup motoru v kopci při zapnuté klimě na větší výkon ano. Plus dodám někdy při volnoběhu, klimě a brždění otáčky spadnou pod 850.
Nechci tu otvírat offtopic, ale i třeba kvalita nafty v tomhle trošku podle mýho hraje roli.
Nechci tu otvírat offtopic, ale i třeba kvalita nafty v tomhle trošku podle mýho hraje roli.
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
Chaldič má cca půl roku, tekl a byl na pár místech už opravovaný tak jsem koupil nový. Jinak klimu požívám na 22° oba okruhy a automaticky všechno...
Jinak nechám vyměnit řemeny, zkontrolovat řemenici a ventilátor chladiče, vyčistit a naplnit klimu hlavně.
To přehřátí mi fakt přiadá na ten termostat......
Jinak nechám vyměnit řemeny, zkontrolovat řemenici a ventilátor chladiče, vyčistit a naplnit klimu hlavně.
To přehřátí mi fakt přiadá na ten termostat......
In da house
Rover 200 1.4Si 75kW
Rover 200 1.4Si 75kW
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
No mě cuká MG (sice benzín) v tomto počasí taky. Občas, hlavně při rozjezdu. Stačí ale otevřít víčko nádrže, nechat vyrovnat tlaky a je po škubání
Sice je to blbost, ale je to tak 


MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
A čím to je? Ucpaná dírka?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: CDT s klimou škube a dnes se uvařil
Nevím, teď neřeším, budu vědět snad v zimě 

MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt