Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Zdravím,
mám Rover 75, 2.0 CTD, rok v. 2000. Poslední dobou se mi stává, že mi až moc podezřele rychle mizí voda s chladící nádrže. Dolívala se před 14 dny a dneska, když jsem dojížděla do práce jsem si všimla po zaparkování, že při couvání tekla voda celkem rychle z trubek, odkud odtéká kapalina z klimy/topení. Pod autem celkem kaluž a když jsem se podívala do chladící nádrže byla úplně nasuchu. Když se voda dolila, zapnul se motor, se zaplou klimatizací, opět voda tekla celkem rychlýma kapkama a nádrž byla rázem nasuchu. Vypla jsem potom úplně klimu a nic... celou cestu, když jsem jela z práce se nepohla ani hladina vody, ani nic nekapalo. Netušíte, kde je asi chyba, nestalo se vám to někomu...co má společného voda v chladiči s odtékací vodou k klimy..Motor se za celou dobu nepřehříval, teplota byla o.k. Nesvítila ani žádná kontrolka...
Je pravda, že nedávno se měnil motorek ventilátoru, ale to s tím nic nemá...
Díky za případné komentáře
mám Rover 75, 2.0 CTD, rok v. 2000. Poslední dobou se mi stává, že mi až moc podezřele rychle mizí voda s chladící nádrže. Dolívala se před 14 dny a dneska, když jsem dojížděla do práce jsem si všimla po zaparkování, že při couvání tekla voda celkem rychle z trubek, odkud odtéká kapalina z klimy/topení. Pod autem celkem kaluž a když jsem se podívala do chladící nádrže byla úplně nasuchu. Když se voda dolila, zapnul se motor, se zaplou klimatizací, opět voda tekla celkem rychlýma kapkama a nádrž byla rázem nasuchu. Vypla jsem potom úplně klimu a nic... celou cestu, když jsem jela z práce se nepohla ani hladina vody, ani nic nekapalo. Netušíte, kde je asi chyba, nestalo se vám to někomu...co má společného voda v chladiči s odtékací vodou k klimy..Motor se za celou dobu nepřehříval, teplota byla o.k. Nesvítila ani žádná kontrolka...
Je pravda, že nedávno se měnil motorek ventilátoru, ale to s tím nic nemá...
Díky za případné komentáře
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
.... no tak to su sam zvedav co to ma byt zac.... symptomy jsou dost prapodivne...
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
No třeba ty dvě věci spolu nesouvisí, ale kde mizí voda z nádrže, když nikde nekape ani neteče?...voda teče pouze z těch vývodů od klimatizace...
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Múj názor je ten, že to s klimou nemá nic společného. Je teplo, klima klimuje a voda odtéká. Smrdí motor po chladící kapalině ? Není šaptné víčko nádržky (tlak) ?
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Víčko je o.k, v tom bych to neviděla.. 

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Kolik vody jsi musela dolévat? Já mám expanzní nádrž neustále prázdnou, když ji chci ale dolít tak tam doleju půl deci a je voda po maximum, což je při objemu chladícího okruhu uplný nic.
Víčko expanzky je potřeba dotáhnout pořádně neboj se ho dorvat vší svou silou až tě budou ruce bolet(teda pokud v ruce běžně nelámeš železo).
Pokud by měl být někde problém a voda odtékala trubicema na odvod kondenzované vody z výparníku, tak jedině dírka na radiátoru chladícího okruhu. Ten najdeš u plynovýho pedálu. S klimou to nebude mít asi souvislost.
Zkus jezdit bez klimatizace a sleduj jestli se pod autem tvoří louže. Pokud ano, tak je potřeba začít hledat kde to teče.
Víčko expanzky je potřeba dotáhnout pořádně neboj se ho dorvat vší svou silou až tě budou ruce bolet(teda pokud v ruce běžně nelámeš železo).
Pokud by měl být někde problém a voda odtékala trubicema na odvod kondenzované vody z výparníku, tak jedině dírka na radiátoru chladícího okruhu. Ten najdeš u plynovýho pedálu. S klimou to nebude mít asi souvislost.
Zkus jezdit bez klimatizace a sleduj jestli se pod autem tvoří louže. Pokud ano, tak je potřeba začít hledat kde to teče.
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Dolívala jsem tam 3/4_1 litr, ale během 14dní jsem to dolívala 2x(to se mi zdá často)? Zítra na to zkusím mrknout zase bez klimy a uvidíme.. hodím to do servisu, třeba něco vyzkoumají...
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Ano, 3/4-1 litr každý týden je hodně a chladící okruh určitě někde netěsní.
Asi je to známá věc, ale ještě upozorním, že po jízdě se zapnutou klimatizací se pod autem běžně tvoří louže právě té zkondenzované vody z výparníku. Po jízdě bez klimatizace by pod autem samozřejmě nemělo být nic.
Asi je to známá věc, ale ještě upozorním, že po jízdě se zapnutou klimatizací se pod autem běžně tvoří louže právě té zkondenzované vody z výparníku. Po jízdě bez klimatizace by pod autem samozřejmě nemělo být nic.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
jojo to je rozhodně velký problém, určitě taky doporučuju servis. Snad na to přijdou.
K tomu radiátoru s dírkou jak jsem psal. Ten je na primárním okruhu, takže to musí téct při nastartovaném motoru neustále a stále stejně. Nezávisle na klimě. Pokud se ztrácí jen při zaplé klimě, já osobně bych se věnoval hlavně sekundárnímu okruhu. A to nejen hledání díry ale i ověření zda třeba nedochází k přehřívání.
(je tu téma "Odemčení servisního menu" nebo tak nějak, tam je napsaný jak si na displeji zapnout zobrazování teploty chladící kapaliny a během jízdy mít neustálý přehled jestli teplota vody náhodou nepřekročila limitních cca 100°C)
K tomu radiátoru s dírkou jak jsem psal. Ten je na primárním okruhu, takže to musí téct při nastartovaném motoru neustále a stále stejně. Nezávisle na klimě. Pokud se ztrácí jen při zaplé klimě, já osobně bych se věnoval hlavně sekundárnímu okruhu. A to nejen hledání díry ale i ověření zda třeba nedochází k přehřívání.
(je tu téma "Odemčení servisního menu" nebo tak nějak, tam je napsaný jak si na displeji zapnout zobrazování teploty chladící kapaliny a během jízdy mít neustálý přehled jestli teplota vody náhodou nepřekročila limitních cca 100°C)
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Já bych se znovu zeptal
Smrdí prostor motoru po nemrzce ? Pokud ne, voda se ztrácí patrně do válců (3/4 litru je fakt hodně). Nebo jak píše Tommi.

MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Pokud se dolívá jen voda, už nic cítit nebude....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Zdravím.
- červená nemrznoucí směs G12++ je poměrně výrazně cítit při zahřátí, takže když kdekoliv vyteče ze zahřátého chladícího okruhu, tak se dá podle typického pachu okamžitě poznat, mnohdy ani nemusím otevřít kapotu. Když jdu někde na parkovišti, tak celkem rychle poznám, kdo má špatný chladič nebo okruh
Když to třeba odkápne na rozpálený blok, tak je to pak smrad neskutečný.
- navíc je díky své barvě dobře vidět únik
(to vše za předpokladu, že tam Sarrah tu červenou má, ale asi to bude u jiných nemrzek podobné, nemám zkušenost
- dolévat při takových objemech jen vodu je špatně, snižuje se tím koncentrace a bod varu
- červená nemrznoucí směs G12++ je poměrně výrazně cítit při zahřátí, takže když kdekoliv vyteče ze zahřátého chladícího okruhu, tak se dá podle typického pachu okamžitě poznat, mnohdy ani nemusím otevřít kapotu. Když jdu někde na parkovišti, tak celkem rychle poznám, kdo má špatný chladič nebo okruh

- navíc je díky své barvě dobře vidět únik
(to vše za předpokladu, že tam Sarrah tu červenou má, ale asi to bude u jiných nemrzek podobné, nemám zkušenost
- dolévat při takových objemech jen vodu je špatně, snižuje se tím koncentrace a bod varu
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
..a antikorozní schopnosti.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
Zdar hoši, tak se zde vracím podělit o zážitky...už jsem z toho celkem na nervy a už fakt nevím co s tím.
Když jsem dala auto do servisu s tím, že mizí až záhadně rychle voda z expanzky, tak bylo zjištěno, že ruply obě vodní kolena. Ty se vyměnily a rovnou i termostat. No a nějaká doba uplynula a stále je problém s vodou. Podotýkám, že teplota nikdy nevyskočila více jak na 90st., akorát v zimě, když tam fakt už nic nebylo, přestalo topit auto. Takže jsem vždy dolila vodu a o.k.
Kluk ze servisu se na to díval a prej to hlava není, ani těsnění,a že to nemá ty příznaky, které by to mělo být. Koupil se nový vršek, protože se často stávalo, že byla nádržka po jízdě celá mokrá v těch drážkách..a jakoby to valilo přes vršek. Pak jsem byla teda poučena, že je možné, že to moc přelívám vodou, že musím opravdu dodržovat maximum... teď voda kolem víčka není, ale voda tam taky není, musí se vždy dolít tak půl deci po jízdě... Víčko lze i po dotažení po jízdě strašně lehce odšroubovat(měněno už dvakrát)..uvažuju, že zkusím koupit nádržku novou, že je problém někde v závitu...
Mám dotaz, když není voda v okruhu, je tam nějaký čidlo, které na toto upozorní? Už jsem z toho fakt jelen. Budu to zase muset někde zavést a opět pátrání...
Když jsem dala auto do servisu s tím, že mizí až záhadně rychle voda z expanzky, tak bylo zjištěno, že ruply obě vodní kolena. Ty se vyměnily a rovnou i termostat. No a nějaká doba uplynula a stále je problém s vodou. Podotýkám, že teplota nikdy nevyskočila více jak na 90st., akorát v zimě, když tam fakt už nic nebylo, přestalo topit auto. Takže jsem vždy dolila vodu a o.k.
Kluk ze servisu se na to díval a prej to hlava není, ani těsnění,a že to nemá ty příznaky, které by to mělo být. Koupil se nový vršek, protože se často stávalo, že byla nádržka po jízdě celá mokrá v těch drážkách..a jakoby to valilo přes vršek. Pak jsem byla teda poučena, že je možné, že to moc přelívám vodou, že musím opravdu dodržovat maximum... teď voda kolem víčka není, ale voda tam taky není, musí se vždy dolít tak půl deci po jízdě... Víčko lze i po dotažení po jízdě strašně lehce odšroubovat(měněno už dvakrát)..uvažuju, že zkusím koupit nádržku novou, že je problém někde v závitu...
Mám dotaz, když není voda v okruhu, je tam nějaký čidlo, které na toto upozorní? Už jsem z toho fakt jelen. Budu to zase muset někde zavést a opět pátrání...

Re: Mizející voda z chladicí nádrže Rover 75
No to se poptám se na ten chladič..jako nikdo si s tím neví rady a to už viděli dva kluci a nic...ale oba vyloučili hlavu a těsnění...víčkem to asi taky nebude, to by bylo už druhé nové víčko špatné, což si nemyslím...