Výměna vedení brzdové kapaliny
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon kvě 17, 2010 9:03
- Bydliště: Dobříč, Praha - západ, filip.nerad@gmail.com
- Kontaktovat uživatele:
Výměna vedení brzdové kapaliny
Ahoj, chtel bych vyměnit komplet vedeni brzdovky od motoru k zadnim kolum (tedy az k hadicim). Nevite nekdo, zda se daji levne poridit nekde kolem Prahy? Nebo info, jestli se daji pouzit z kombika nebo z jineho vozu?
Jedna se o Rover 75 2.0CDT 85kW sedan.
Diky moc
Jedna se o Rover 75 2.0CDT 85kW sedan.
Diky moc
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Nehrotil bych to tak... v každém druhém servisu to zvládnou udělat z měděných trubek 

- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Já koupil trubky Škoda felicia. U jednoho zavitu bylo třeba udělat redukci. A jeden detail. : musí se sundat nádrž. Levá trubka od přední k zadní nápravě má vpředu odlišný zavít M12x1. Ostatní jsou M 10 x1
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Měděné trubky bych tam nedával, sice nereznou, ale se schválením jejich použití a jejich odolnosti vůči vysokým tlakům a tlakovým vibracím je to sporné. Každopádně slušné servisy používají z metráže ocelové trubky s antikorozní úpravou povrchu, na které nasadí potřebné šroubení a takové trubky rozhodně vydrží do konce životnosti zbytku vozidla.
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Ocelová vs. měděná trubka to už tu bylo mnohokrát a pořád se nikdo nevycajchnoval s nějakým důkazem toho, že je měď fakticky problém 

-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Jj je to tak normalne se prodava jako opravna sada ,proc by nemela vydrzet tlak, to by se potom nemohla pouzuvat pri montazi LPG a tam v systemu bude vetsi.Ja ji pouzivam da se lepe tvarovat a aby nekdo nestoural tak ji prestrikam nastrikem na spodek a nikdo to nepozna 

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Nepotřebuješ důkaz, stačí, když ho pak vyhodí z STK, protože když jsme to kdysi řešili, MD a Dekra se kdysi vyjádřili, že měděné trubky nejsou vhodné jako náhrada, protože nikdo neprovádí homologační zkoušky a testy s měděnýma trubkama (na rozdíl od LPG) ale vždy s ocelovýma. Žádný jiný důkaz nikdy nebude, i kdyby se někomu ta trubka při brzdění roztrhla, tak se to stejně nedozvíme.
Navíc vycházím z toho, co vidím v práci, že s měděnýma trubkama opravdu přijede někdo jednou za rok, ocelové trubky se vyměňují běžně, denně ve všech servisech, je na to metráž, vyrábí se všechna šroubení, trubky jsou nalakované, aby nerezly, ohýbat jdou úplně normálně rukama a vydrží nejméně 10 let, takže nevidím nejmenší důvod experimentovat s mědí.
Mimochodem: Tlak v soustavě LPG je běžně kolem 1.5 - 2.5MPa (15-25 bar) - záleží na teplotě. Nádrž je při zkoušce tlakována na 6.7MPa, což je zhruba pětináskobek běžného provozního tlaku. V Brzdové soustavě například při nouzovém brzdění dosahuje tlak až 18MPa a při aktivaci ABS ještě začne vibrovat.
Další důkazy nemám
Navíc vycházím z toho, co vidím v práci, že s měděnýma trubkama opravdu přijede někdo jednou za rok, ocelové trubky se vyměňují běžně, denně ve všech servisech, je na to metráž, vyrábí se všechna šroubení, trubky jsou nalakované, aby nerezly, ohýbat jdou úplně normálně rukama a vydrží nejméně 10 let, takže nevidím nejmenší důvod experimentovat s mědí.
Mimochodem: Tlak v soustavě LPG je běžně kolem 1.5 - 2.5MPa (15-25 bar) - záleží na teplotě. Nádrž je při zkoušce tlakována na 6.7MPa, což je zhruba pětináskobek běžného provozního tlaku. V Brzdové soustavě například při nouzovém brzdění dosahuje tlak až 18MPa a při aktivaci ABS ještě začne vibrovat.
Další důkazy nemám

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Z STK mě tehdy nevyhodili a tvrdili, že nejsou hodni toho posuzovat to, z jakého materiálu to je, natož pátrat po nějakém atestu či homologaci na nějaké kovové trubičce...
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
To myslím stačí jako argument.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
To jo, legálně by to asi mělo být průchozí. Ale chtěl jsem napsat to, co Hombre, že mám podezření, že tlak kapaliny v brzdovém okruhu bude vyšší, než tlak plynu v palivové soustavě LPG. Hombre to navíc podpořil čísly, ze kterých je to jasně patrné. Ve vlastním zájmu bych do toho tedy asi nešel, pokud s ocelí nejsou problémy.
Ještě jedna poznámka -- pamatuju, jak si Roman-MG z Hodonína nahradil originální brzdové hadice opletenými pancéřovanými, prý preventivně. Pamatujete, jak dopadl? http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f ... 786#p74297
Ještě jedna poznámka -- pamatuju, jak si Roman-MG z Hodonína nahradil originální brzdové hadice opletenými pancéřovanými, prý preventivně. Pamatujete, jak dopadl? http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f ... 786#p74297
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
No a co se týká té technické stránky... nevím, co je ve skutečnosti nebezpečnější - jestli potenciálně (ale ne fakticky dokázané jako nebezpečně) ne dost pevné, ale nekorodující měděné trubičky a nebo ocelové trubičky, které jsou sice pevné vůči vnitřnímu tlaku, ale zato po mechanickém poškození můžou velice rychle na skrytém místě prokorodovat, resp. to mechanické poškození díky tvrdosti materiálu může zvýšit pravděpodobnost trhliny.
I technicky má každé své pro a proti a když vezmu v potaz to, že ta měď by se takto běžně neprodávala, pokud by nebyla bezpečně nadimenzovaná, tak více výhod vidím u mědi. Ale je to argument proti argumentu... když za to někdo bude chtít buzerovat (třeba Dekra), tak si argument (tendenčně provedený atest) najde na cokoli...
I technicky má každé své pro a proti a když vezmu v potaz to, že ta měď by se takto běžně neprodávala, pokud by nebyla bezpečně nadimenzovaná, tak více výhod vidím u mědi. Ale je to argument proti argumentu... když za to někdo bude chtít buzerovat (třeba Dekra), tak si argument (tendenčně provedený atest) najde na cokoli...
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Opletené hadice sem netahej... to je něco zcela odlišného a mnohem technicky náročnějšího na provedení...
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Už to, že jste to na STK probírali, je jako výrazné mínus proti ocelovým trubkám, které jsou bez kompromisu.
Ta měď se prodává jako měděná trubka, univerzální, samozřejmě výrobce neručí za způsob použití. Jak víš, že je to dostatečně dimenzováno na hydraulické brzdy?
Ta měď se prodává jako měděná trubka, univerzální, samozřejmě výrobce neručí za způsob použití. Jak víš, že je to dostatečně dimenzováno na hydraulické brzdy?
Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx ... TTab=False ...
Našel jsem informaci, že tlak udrží do cca 60-80MPa, což je pořád rezerva jak hrom... při takovém tlaku by dávno prdly gumové hadice
Našel jsem informaci, že tlak udrží do cca 60-80MPa, což je pořád rezerva jak hrom... při takovém tlaku by dávno prdly gumové hadice

Re: Výměna vedení brzdové kapaliny
Jo, takových věcí se vyrábí a prodává víc, co ve finále nesmíš používat. LED žárovky, ochranné rámy... Pořád tu zůstává ten zásah do konstrukce vozidla. Když někdo vyrobí místo blatníku plastovou náhradu, nebo naopak místo plastového nárazníku ocelový, taky to bude mít své výhody, ale použít se to nesmí.