Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon kvě 25, 2015 13:24
- Bydliště: Praha, párkrát za měsíc i vesnice kousek od Ostravy
Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Zdravím všichni, snad se najde někdo, kdo bude znát odpověď.
Z ničeho nic mi asi před týdnem začalo zlobit mé ZR. Když auto nastartuji, tak je ještě vše ok a volnoběžné otáčky se ustálí na nějakých 1100 rpm (studený motor), stačí ale jedno přidání plynu a následně se vrátí na 1500, kde zůstanou a k těm 1100 pomalu klesnou až během následujících 30 - 60 vteřin. To stejné zůstává i po zahřátí motoru. Po delší cestě, kdy motor točil delší dobu více (dálnice, okreska) je po zařazení neutrálu, sešlápnutí spojky volnoběh klidně i kolem 1800 a stejný jev s pomalým klesáním se opakuje. Kromě toho se mi zdá, že auto/motor při každém puštění plynového pedálu cukne.
Nenapadá někoho příčina? Co zkontrolovat/vyčistit? Před tím, než se to stalo poprvé auto absolvovalo 3 hodinovou cestu po dálnici.
Spotřeba se dle měření nijak nezvýšila a tankuji jen aditivovanou 95 od Eurooilu nebo Molu, případně Vervu 100 na Benzině.
Na internetu jsem u podobných příznaků našel důvod ve škrtící klapce. ( o víkendu mám k dispozici zázemí, takže ji chci zkusit vyčistit, jestli není zanesená) Mne byť jsem laik napadá i třeba plynové lanko, když se to poprvé stalo po několika hodinách sešlápnutého plynového pedálu. Nebo je to úplná hloupost?
Napadá Vás něco jiného, čím by to mohlo být způsobeno?
Moc díky
Tomáš
Z ničeho nic mi asi před týdnem začalo zlobit mé ZR. Když auto nastartuji, tak je ještě vše ok a volnoběžné otáčky se ustálí na nějakých 1100 rpm (studený motor), stačí ale jedno přidání plynu a následně se vrátí na 1500, kde zůstanou a k těm 1100 pomalu klesnou až během následujících 30 - 60 vteřin. To stejné zůstává i po zahřátí motoru. Po delší cestě, kdy motor točil delší dobu více (dálnice, okreska) je po zařazení neutrálu, sešlápnutí spojky volnoběh klidně i kolem 1800 a stejný jev s pomalým klesáním se opakuje. Kromě toho se mi zdá, že auto/motor při každém puštění plynového pedálu cukne.
Nenapadá někoho příčina? Co zkontrolovat/vyčistit? Před tím, než se to stalo poprvé auto absolvovalo 3 hodinovou cestu po dálnici.
Spotřeba se dle měření nijak nezvýšila a tankuji jen aditivovanou 95 od Eurooilu nebo Molu, případně Vervu 100 na Benzině.
Na internetu jsem u podobných příznaků našel důvod ve škrtící klapce. ( o víkendu mám k dispozici zázemí, takže ji chci zkusit vyčistit, jestli není zanesená) Mne byť jsem laik napadá i třeba plynové lanko, když se to poprvé stalo po několika hodinách sešlápnutého plynového pedálu. Nebo je to úplná hloupost?
Napadá Vás něco jiného, čím by to mohlo být způsobeno?
Moc díky
Tomáš
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Ano, je potřeba vyčistit vše kolem klapky, včetně volnoběžného ventilu. Taky není od věci resetovat adaptační hodnoty např. odpojení akumulátoru na nějakou dobu. Mimochodem proč hledáš kde na internetu a nehledáš zde... řešilo se to tu tisíckrát 

-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon kvě 25, 2015 13:24
- Bydliště: Praha, párkrát za měsíc i vesnice kousek od Ostravy
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Díky za tak rychlou odpověď. Hledal jsem samozřejmě i tady ale nějak mi odpovědi nepřišly dostačující, tak proto i jinde.
Nakonec jsem stejně musel ale položit dotaz takto.
Jinak ještě možná hloupá otázka, ale po delším odpojení baterky bude normálně fungovat ovladač dálkového zamykání nebo je potřeba jej nějak spárovat?

Jinak ještě možná hloupá otázka, ale po delším odpojení baterky bude normálně fungovat ovladač dálkového zamykání nebo je potřeba jej nějak spárovat?
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Jen několikrát pomačkáš tlačítka na ovladači....
Hledej tu výraz "volnoběžný ventil". S diakritikon, bez, ...
Hledej tu výraz "volnoběžný ventil". S diakritikon, bez, ...
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Já na klapce po jejím vyčištění pootočil pružiny. A bylo po problému. Po zahřátí motoru se klapka zdánlivě vrátila na doraz. Ale i ten chybějící necelý milimetr udělal 1000 otáček navíc.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
mě na R200 pomohlo vyčistit ten volnoběžný ventil, byl černej jak afrika
Ale já měl čistou klapku.. Ale co píšou všichni ostatní taky může být příčina, takže celý sání vyčisti a možná nějaký WD nebo něco na pružinku u klapky atd..

-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon kvě 25, 2015 13:24
- Bydliště: Praha, párkrát za měsíc i vesnice kousek od Ostravy
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Díky moc za další odpovědi.
V sobotu to zkusím celé pročistit a snad to pomůže.

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Dobrý den.
Například takhle (jen ukázka, tu autodílnu neznám), pro ilustraci:
https://www.youtube.com/watch?v=XlqU-OiQteM
Pro další provoz je velmi vhodné užívat aditiva do paliva (vyjde to levněji, než kupovat aditivovaná paliva, byť např. Verva 100 je skutečně super).
P.S. Ještě dotaz na zkušenější kolegy- co možné přisávání falešného vzduchu v sacím potrubí?
Například takhle (jen ukázka, tu autodílnu neznám), pro ilustraci:
https://www.youtube.com/watch?v=XlqU-OiQteM
Pro další provoz je velmi vhodné užívat aditiva do paliva (vyjde to levněji, než kupovat aditivovaná paliva, byť např. Verva 100 je skutečně super).
P.S. Ještě dotaz na zkušenější kolegy- co možné přisávání falešného vzduchu v sacím potrubí?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
No to ale jaksi v tomto případě je úplně jedno... protože to sání je špinavé hlavně od oleje z přefuků motoru a na to ti žádné aditivum nepomůže
Prostě jednou za uherský rok se hodí to rozebrat a vyčistit.

- GeneHawkins
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát úno 05, 2016 22:13
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Aniž bych zpochybňoval klapku, tak další adept je váha vzduchu.
MG-F
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon kvě 25, 2015 13:24
- Bydliště: Praha, párkrát za měsíc i vesnice kousek od Ostravy
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Tak dnes vše vyřešeno.
Pří včerejší cestě tedy byla ještě větší zoufalost než předtím, protože po hodinové cestě po dálnici s motorem neustále vytočeným kolem 4000 jsem dojel kolonu, kde po zastavení a zařazení neutrálu se otáčky nejdříve ustálily na 2000 a následně se samy zvedaly ke 4 a zpět. Stačilo znovunastartování a už se neopakovalo.
No dnes jsme se dostali ke klapce a přiznám se, že jsem se až styděl, co bylo nakonec problémem a nedokážu 100% říct, jestli tento problém byl celou dobu. Dnes jsme tedy začali čistěním klapky a všeho okolo, kdy klapka dá se říct byla úplně v pohodě a čistá, to samé i lanko. Nicméně při utěsnění klapky motor "nezdechnul". A obratem zjištěno proč. Úplně mi chyběla jedna z hadiček, kterou motor nasával vzduch. Vše tedy vyřešeno jinou, která byla upravena tak aby seděla a nyní je již vše zase ok. Jen mi teda není jasné, že "odpadla" takhle na obou stranách a vůbec si nejsem jistý, že tam tedy chyběla už před týdnem, kdy jsem se v motoru díval poprvé. Níže přikládám jen pro zajímavost i foto. Každopádně díky všem za pomoc.
Pří včerejší cestě tedy byla ještě větší zoufalost než předtím, protože po hodinové cestě po dálnici s motorem neustále vytočeným kolem 4000 jsem dojel kolonu, kde po zastavení a zařazení neutrálu se otáčky nejdříve ustálily na 2000 a následně se samy zvedaly ke 4 a zpět. Stačilo znovunastartování a už se neopakovalo.
No dnes jsme se dostali ke klapce a přiznám se, že jsem se až styděl, co bylo nakonec problémem a nedokážu 100% říct, jestli tento problém byl celou dobu. Dnes jsme tedy začali čistěním klapky a všeho okolo, kdy klapka dá se říct byla úplně v pohodě a čistá, to samé i lanko. Nicméně při utěsnění klapky motor "nezdechnul". A obratem zjištěno proč. Úplně mi chyběla jedna z hadiček, kterou motor nasával vzduch. Vše tedy vyřešeno jinou, která byla upravena tak aby seděla a nyní je již vše zase ok. Jen mi teda není jasné, že "odpadla" takhle na obou stranách a vůbec si nejsem jistý, že tam tedy chyběla už před týdnem, kdy jsem se v motoru díval poprvé. Níže přikládám jen pro zajímavost i foto. Každopádně díky všem za pomoc.

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
To vypadá jak uhryzané od kuny... Nelezou ti tam? Mimochodem to vede do regulatoru tlaku paliva na liště, tak to asi mohlo ovlivnit i spotřebu.
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Zduř, mám problém s pomalým padáním otáček, když motor vytočím např. do 6 tisíc tak to pomalu leze dolů. Klapka vypadá čistě. Uvažoval jsem jestli to nemůže způsobovat že někde přisává vzduch.. nemáté s tím někdo zkušenosti ?? Jinak volnoběh drží v pohodě 

MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Krokovy motorek volnobehu 

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček
Zkusím se na něho podívat a vyčistit 

MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2