
Egr ventil
Egr ventil
Ahoj Roveraci, jak se prosím čistí egr ventil a kde ho najdu,případně odpojení,četl jsem někde že se zvýší výkon, co potom životnost motoru? Plus rozšíření saciho potrubí, jak to udělat.Děkuju za osvetu,
,Tom

Re: Egr ventil
Málem bych zapomněl,mám diesel 96kw.Tom
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Egr ventil
Zase jedna hospodská pravda
Výkon to samo o sobě nezvýší, jen v režimu částečného zatížení zaslepený EGR ventil nebude vracet část spalin zpět do válců, což má pozitivní vliv na čistotu motoru, ale negativní na složení emisí, kterými bys pak na STK neměl projít.

Re: Egr ventil
Sejde na tom?
A co takhle - "výkon to zvýší jen na výchozí úroveň"?

A co takhle - "výkon to zvýší jen na výchozí úroveň"?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Egr ventil
No v tomto smyslu ano, to pak výkon "zvýší"
resp. pořád se bavíme jen o okamžitém výkonu v režimu částečného zatížení, na výkonovou špičku by EGR neměl mít vliv. Zjednodušeně řečeno, v momentě "plného plynu" EGR žádné spaliny do válců nevrací.

Re: Egr ventil
Pochybuju, že by to zvýšilo výkon. EGR ventil je tam vlastně proto, aby motor nespaloval extrémě chudou směs. I nafta se vzduchem nejlépe hoří ve svém stechiometrickém poměru. Konstrukce vznětového motoru je předurčena, aby pracoval na plný výkon, pokud výkon snížíme vstřikováním menšího množství nafty, motor spaluje chudou směs. Vzduch ubrat nejde, diesel nemá klapku, přidávají se tedy k nasátému vzduchu výfukové plyny, aby podíl kyslíku a paliva byl zhruba v tom správném poměru. Pak se při hoření všechny látky správně navzájem spotřebují. Ale při přebytku kyslíku při vysoké teplotě kyslík reaguje s dusíkem obsaženým ve vzduchu a vzniknou ony jedovaté oxidy dusíku (NOx) Proto je u dieselů EGR.
Re: Egr ventil
Ahoj díky za názory a jak vidíte to sání? taky kachna ? Fody