Egr ventil

Odpovědět
Fody75
Příspěvky: 53
Registrován: sob čer 15, 2013 20:37
Bydliště: Děčín

Egr ventil

Příspěvek od Fody75 » pon dub 25, 2016 17:44

Ahoj Roveraci, jak se prosím čistí egr ventil a kde ho najdu,případně odpojení,četl jsem někde že se zvýší výkon, co potom životnost motoru? Plus rozšíření saciho potrubí, jak to udělat.Děkuju za osvetu, :-),Tom

Fody75
Příspěvky: 53
Registrován: sob čer 15, 2013 20:37
Bydliště: Děčín

Re: Egr ventil

Příspěvek od Fody75 » pon dub 25, 2016 17:46

Málem bych zapomněl,mám diesel 96kw.Tom

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Egr ventil

Příspěvek od AnderN » úte dub 26, 2016 10:03

Zase jedna hospodská pravda :roll: Výkon to samo o sobě nezvýší, jen v režimu částečného zatížení zaslepený EGR ventil nebude vracet část spalin zpět do válců, což má pozitivní vliv na čistotu motoru, ale negativní na složení emisí, kterými bys pak na STK neměl projít.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Egr ventil

Příspěvek od Pítrs » úte dub 26, 2016 10:15

Sejde na tom? :)
A co takhle - "výkon to zvýší jen na výchozí úroveň"?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Egr ventil

Příspěvek od AnderN » úte dub 26, 2016 10:36

No v tomto smyslu ano, to pak výkon "zvýší" :D resp. pořád se bavíme jen o okamžitém výkonu v režimu částečného zatížení, na výkonovou špičku by EGR neměl mít vliv. Zjednodušeně řečeno, v momentě "plného plynu" EGR žádné spaliny do válců nevrací.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Egr ventil

Příspěvek od Hombre » úte dub 26, 2016 11:57

Pochybuju, že by to zvýšilo výkon. EGR ventil je tam vlastně proto, aby motor nespaloval extrémě chudou směs. I nafta se vzduchem nejlépe hoří ve svém stechiometrickém poměru. Konstrukce vznětového motoru je předurčena, aby pracoval na plný výkon, pokud výkon snížíme vstřikováním menšího množství nafty, motor spaluje chudou směs. Vzduch ubrat nejde, diesel nemá klapku, přidávají se tedy k nasátému vzduchu výfukové plyny, aby podíl kyslíku a paliva byl zhruba v tom správném poměru. Pak se při hoření všechny látky správně navzájem spotřebují. Ale při přebytku kyslíku při vysoké teplotě kyslík reaguje s dusíkem obsaženým ve vzduchu a vzniknou ony jedovaté oxidy dusíku (NOx) Proto je u dieselů EGR.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Fody75
Příspěvky: 53
Registrován: sob čer 15, 2013 20:37
Bydliště: Děčín

Re: Egr ventil

Příspěvek od Fody75 » pát dub 29, 2016 16:02

Ahoj díky za názory a jak vidíte to sání? taky kachna ? Fody

Odpovědět