Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Dlouhodobě se potýkám se závadami na našem nejpoužívanějším autě.
Vše začalo už dávno, půl roku zpět (možná víc). Pokusím se zde popsat co se během té doby událo.
- již od koupě (před čtyřmi roky a 50 tisíci kilometry, najeto 170kkm) se občas při ustálených otáčkách rozsvěcuje kontolka Engine. Stačí ubrat či přidat a zhasne. Na jízdu a chod motoru nemá vliv, takže jsme to nechali být s tím, že se to do budoucna nějak projeví.
- auto jezdilo bez problémů, servisované Lenhamem (rozvody, brzdy, ...).
- před 10kkm (na jaře, 210000km) při výměně oleje jsme začali řešit netěsnosti na nafrovém čerpadle (pouze z důvodu loužiček na nové dlažbě, jinak bych to asi nijak zvlášť neřešil, protože než jsem odstranil ten nasáklý molitan v podmotoráku, tak to stíhal absorbovat on). Rosilo to pod okem s dutým šroubem na přívodu do čerpadla, dali jsme nové Cu těsnění. A rozhodli se, že nebudeme vracet podmotorový kryt a před další výměnou oleje umeju motor wapkou (za tech 15let je na nem nánosů ...) abychom viděli jestli je vše OK.
- během času jsme z jiných důvodů měnili napínací kladku (řemen na klimu s alternátorem, ...), chladič vody - nic co souviselo s čerpadlem)
- čerpadlo teklo někudy stále, takže jem koupil sadu těsnění z Ebay a vyměnili vše co se dalo (kromě gufera na hřídeli)
- auto při vyšších otáčkách nadměrně černě kouří, postupně hůře startuje za studena (po delším stání).
- ted přišel čas na umytí motoru (ted je jako "nový") a výměnu oleje. S tím i na seřízení čerpadla tak aby startovalo a nekouřilo, a na kontrolu netěsností.
- seřízení se nedaří, startování nevyřešila ani výměna žhaviček (dvě nežhavily), demontáží čerpadla zjištěn únik nafty přes gufero hřídele, takže nové, znovu šeřízení, znovu bez úspěchu.
- zkusilo se přehodit řemen i zub na obě strany a chová se to stejně blbě ...
Ted bude následovat na zkoušku výměna celého čerpadla za jiné, které by mělo být určitě dobré.
Nějaké jiné nápady? Jediné co jsme v čerpadle nevymněnili a co by cenově asi šlo bezbolestně udělat je čidlo teploty, ale nevím jestli může mít na to co popisuju vliv. Sehnat jiné čerpadlo z nejakého solidního zdroje, případně nějaký repas? Existuje něco s dobrou referencí a cenou?
Vše začalo už dávno, půl roku zpět (možná víc). Pokusím se zde popsat co se během té doby událo.
- již od koupě (před čtyřmi roky a 50 tisíci kilometry, najeto 170kkm) se občas při ustálených otáčkách rozsvěcuje kontolka Engine. Stačí ubrat či přidat a zhasne. Na jízdu a chod motoru nemá vliv, takže jsme to nechali být s tím, že se to do budoucna nějak projeví.
- auto jezdilo bez problémů, servisované Lenhamem (rozvody, brzdy, ...).
- před 10kkm (na jaře, 210000km) při výměně oleje jsme začali řešit netěsnosti na nafrovém čerpadle (pouze z důvodu loužiček na nové dlažbě, jinak bych to asi nijak zvlášť neřešil, protože než jsem odstranil ten nasáklý molitan v podmotoráku, tak to stíhal absorbovat on). Rosilo to pod okem s dutým šroubem na přívodu do čerpadla, dali jsme nové Cu těsnění. A rozhodli se, že nebudeme vracet podmotorový kryt a před další výměnou oleje umeju motor wapkou (za tech 15let je na nem nánosů ...) abychom viděli jestli je vše OK.
- během času jsme z jiných důvodů měnili napínací kladku (řemen na klimu s alternátorem, ...), chladič vody - nic co souviselo s čerpadlem)
- čerpadlo teklo někudy stále, takže jem koupil sadu těsnění z Ebay a vyměnili vše co se dalo (kromě gufera na hřídeli)
- auto při vyšších otáčkách nadměrně černě kouří, postupně hůře startuje za studena (po delším stání).
- ted přišel čas na umytí motoru (ted je jako "nový") a výměnu oleje. S tím i na seřízení čerpadla tak aby startovalo a nekouřilo, a na kontrolu netěsností.
- seřízení se nedaří, startování nevyřešila ani výměna žhaviček (dvě nežhavily), demontáží čerpadla zjištěn únik nafty přes gufero hřídele, takže nové, znovu šeřízení, znovu bez úspěchu.
- zkusilo se přehodit řemen i zub na obě strany a chová se to stejně blbě ...
Ted bude následovat na zkoušku výměna celého čerpadla za jiné, které by mělo být určitě dobré.
Nějaké jiné nápady? Jediné co jsme v čerpadle nevymněnili a co by cenově asi šlo bezbolestně udělat je čidlo teploty, ale nevím jestli může mít na to co popisuju vliv. Sehnat jiné čerpadlo z nejakého solidního zdroje, případně nějaký repas? Existuje něco s dobrou referencí a cenou?
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Přívod paliva jste určitě nějak už řešili? Zanesený ventily v něm, děravá hadička sající vzduch. Špatnej kontakt na přívodním konektoru, nastavení předvstřiku (je to neuvěřitelně citlivý), co EGR?
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
S predvsrikem si právě hraje už poněkolikáté. Ale protože bylo potřeba vyřešit i to startování, postupně se odstranovali další věci (zhaveni, gufero) a tím se jakoby zhoršil zase predvstrik...buď sotva nastartuje s bílým dymem, nebo je hrozně ostrý. Nic mezi.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Podle čeho seřizujete?
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Cit a sluch.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Tak to se nedivte
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Už chybu našel, a se serizovanim predvstriku jak jsem popsal chyba není. To je až důsledek. Po konečném vyřešení dám vědět... pro začátek, není o-kroužek jako o-kroužek (nemyslím rozměr) - originálním dílům 3x zdar. [WINKING FACE]
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Jo O kroužky, se to zdá jako banální věc, kterou koupíš za rohem.... jenže ten rozměr právě klame, protože z toho původního ho tak leda odhadneš a kolikrát špatně. Jenže ty správné rozměry nikde nezjistíš...
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Rozměr byl Ok, ale materiál přes deklarovanou naftě odolnost ne. Ještě jsem to neviděl, ale prý se to chová jako sýrové korbace - trhá se to jako na nitě. Bohužel už to je kdesi v čerpadle.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Další bohužel je, že originál sadu kroužků jsem tehdy ještě neměl. Tu jsem začal řešit až když to teklo i pod vickem kde je spesl tvar. Teď by nebyl problém ho vyměnit, ale bůh ví jestli se podaří nějak dostat ten sajrajt ven.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Tak hotovo, těsnění vyměněno, seřízeno. Motor jde hladce, nekouří, otáčky na volnoběh nekolísají, ... Veškerý problém byl v použití o-kroužku z nevyhovujícího materiálu (zřejmě neodolný naftě), který se začal po čase "sypat a trhat", tím šla nafta někam kam neměla a proto to bylo neseřiditelné.
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
Takze serizeno na cit?
Re: Nekončící anabáze se 420SDI - naftové čerpadlo, ...
A víš co? Něco s tím udělám, aby to bylo serizeny na správný hodnoty. [WINKING FACE]
Opel Astra F Caravan 1.6 / '96 /01.01 - /for work
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí
75 2,0 V6 / sedan / '00 / Onnyyy /11.13 - /my car
420 SDi / sedan / '00 / Jane's /12.12 - /wife's & family
216 i / coupé / '98 / Luke /04.13 - /for fun
220 / coupé / turbo / Carl / 08.15 - /for fun II.
LR D2 Td5 / '00 / Green Frog / 02.19 - /off
414 SI /04.12 - 09.13 / on se zase vrátí