Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Přátelé moji,
mám problém. Když ráno nastartuju svý červený žihadlo ZR a rozjedu se, tak jen co se zahřeje, stává se, že při neutrálu drží pořád otáčky mezi 1500 - 2500 aniž bych šlapal na plyn a někdy se stává i to, že "pulzuje" v tomto rozmezí jak kdybych auto túroval. Nicméně po vypnutí motoru a novém nastartování problém zmizí a většinou až na vyjímky se už v průběhu jízdy neobjeví, až zase po úplném vychladnutí. Nemá s tím někdo zkušenost? Ptal jsem se už samozřejmě Zakara, ale bez diagnostiky se to blbě posuzuje no. Já jen jestli se s tím už někdo nesetkal.
A druhý dotaz: dostal jsem k vánocům elektrický utahovák na kola 12V s digitálně nastavitelným momentem v jednotkách Nm (rozsah max. do 320Nm). Neví náhodou někdo, jakou silou můžu dotahovat kola abych je nepřetáhl? Díky za odpovědi
mám problém. Když ráno nastartuju svý červený žihadlo ZR a rozjedu se, tak jen co se zahřeje, stává se, že při neutrálu drží pořád otáčky mezi 1500 - 2500 aniž bych šlapal na plyn a někdy se stává i to, že "pulzuje" v tomto rozmezí jak kdybych auto túroval. Nicméně po vypnutí motoru a novém nastartování problém zmizí a většinou až na vyjímky se už v průběhu jízdy neobjeví, až zase po úplném vychladnutí. Nemá s tím někdo zkušenost? Ptal jsem se už samozřejmě Zakara, ale bez diagnostiky se to blbě posuzuje no. Já jen jestli se s tím už někdo nesetkal.
A druhý dotaz: dostal jsem k vánocům elektrický utahovák na kola 12V s digitálně nastavitelným momentem v jednotkách Nm (rozsah max. do 320Nm). Neví náhodou někdo, jakou silou můžu dotahovat kola abych je nepřetáhl? Díky za odpovědi
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Mě to kdysi dělalo na Vektře,odešly čidla vačky a kliky.Taky to kolísalo jak chtělo.
Rover 75 CDTi r.v. 2005
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Ahojte bouráci (to platí hlavně pro Rudu).
Ptát se tu, to je jako se ptát Zakara, si k němu zajeď a problém snad vyřešíš.
Nejprve zkus resetovat snímač polohy škrtící klapky, to zvládneš sám i bez nářadí.
Problém může být i v kabeláži a součástkách, jak píše Ruda. Napadlo mě ještě přisávání falešného vzduchu.
U mě bylo něco podobného, prudilo to různě nahodile, počítač nic neukázal, jen pokažený snímač polohy vačkového hřídele, výměna za druhý nic nespravila.
Též se měnily svíčky za nové, zapalovací cívky a kabely (za použité), nic.
Dělalo to hlavně za vlhkého období, v létě a v zimě vůbec. Měl jsem vymontované sací potrubí (ne kvůli tomuto), díru jsem nenašel (netlakoval jsem to), tak jsem to pak vrátil zpět, dal jsem si velmi záležet, aby bylo vše na svém místě a dobře dotaženo.
Od té doby (cca 1 rok) se to neobjevilo, pokud by to zase vylezlo, nevím, jestli bych se tím nějak důrazně zabýval...
Co ten utahovák? To máš na traktor?
V autodatech na dvoustovky je údaj 110 Nm, jestli je to v pohodě, netuším.
Ptát se tu, to je jako se ptát Zakara, si k němu zajeď a problém snad vyřešíš.
Nejprve zkus resetovat snímač polohy škrtící klapky, to zvládneš sám i bez nářadí.
Problém může být i v kabeláži a součástkách, jak píše Ruda. Napadlo mě ještě přisávání falešného vzduchu.
U mě bylo něco podobného, prudilo to různě nahodile, počítač nic neukázal, jen pokažený snímač polohy vačkového hřídele, výměna za druhý nic nespravila.
Též se měnily svíčky za nové, zapalovací cívky a kabely (za použité), nic.
Dělalo to hlavně za vlhkého období, v létě a v zimě vůbec. Měl jsem vymontované sací potrubí (ne kvůli tomuto), díru jsem nenašel (netlakoval jsem to), tak jsem to pak vrátil zpět, dal jsem si velmi záležet, aby bylo vše na svém místě a dobře dotaženo.
Od té doby (cca 1 rok) se to neobjevilo, pokud by to zase vylezlo, nevím, jestli bych se tím nějak důrazně zabýval...
Co ten utahovák? To máš na traktor?
V autodatech na dvoustovky je údaj 110 Nm, jestli je to v pohodě, netuším.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Dotahovák dej vždy naplno.
www.youtube.com/watch?v=6C65V8qDn1w
www.youtube.com/watch?v=6C65V8qDn1w
Rover 75 CDTi r.v. 2005
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Pítrs píše:Ahojte bouráci (to platí hlavně pro Rudu).
Ptát se tu, to je jako se ptát Zakara, si k němu zajeď a problém snad vyřešíš.
Nejprve zkus resetovat snímač polohy škrtící klapky, to zvládneš sám i bez nářadí.
Problém může být i v kabeláži a součástkách, jak píše Ruda. Napadlo mě ještě přisávání falešného vzduchu.
U mě bylo něco podobného, prudilo to různě nahodile, počítač nic neukázal, jen pokažený snímač polohy vačkového hřídele, výměna za druhý nic nespravila.
Též se měnily svíčky za nové, zapalovací cívky a kabely (za použité), nic.
Dělalo to hlavně za vlhkého období, v létě a v zimě vůbec. Měl jsem vymontované sací potrubí (ne kvůli tomuto), díru jsem nenašel (netlakoval jsem to), tak jsem to pak vrátil zpět, dal jsem si velmi záležet, aby bylo vše na svém místě a dobře dotaženo.
Od té doby (cca 1 rok) se to neobjevilo, pokud by to zase vylezlo, nevím, jestli bych se tím nějak důrazně zabýval...
Co ten utahovák? To máš na traktor?
V autodatech na dvoustovky je údaj 110 Nm, jestli je to v pohodě, netuším.
To bylo od tebe ošklivé vůči Rudovi tedy! Ale trefné
Nicméně, jen jsem se tu právě zeptal jestli s tím někdo už měl nějaké zkušenosti, jasné je, že k Vlastovi s tím pojedu tak jako tak protože tam potřebuji i jiné věcí, takže beztak se prohlídka realizovat bude.
Každopádně pokud je údaj 110Nm pro dvoustovky tak na ZR to bude platit asi stejně, když dám o 10Nm víc, nic se snad nestane. Mimochodem, je to utahovák s příklepem od AEG a není na traktor, dostal jsem ho místo ručního klíče. Je to šikovná věcička, na srazu ti ho někdy ukážu (ten utahovák myslím ) tak uvidíš, že traktor bys s tím asi neutáhl, zvlášť kvůli velikosti matek
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Nějakých 32 kg na metr páky, to je slušný krumpáč. To budeš vozit na všechny srazy?
Vem to selsky/lidově- spousta lidí momenťák na kola nepoužívá, od ruky to tak nějak "sedne", po pár kilometrech zkontrolují dotažení a jedou dál.
Tzn. to určitě přesně nedají, ale nic se neděje, ono to nějak vydrží, z těchhle věcí bych nedělal vědu.
Nicméně chápu dotaz, pro dobrý pocit je to fajn, taky momenťák na kolové šrouby používám a nestěžuji si
Vem to selsky/lidově- spousta lidí momenťák na kola nepoužívá, od ruky to tak nějak "sedne", po pár kilometrech zkontrolují dotažení a jedou dál.
Tzn. to určitě přesně nedají, ale nic se neděje, ono to nějak vydrží, z těchhle věcí bych nedělal vědu.
Nicméně chápu dotaz, pro dobrý pocit je to fajn, taky momenťák na kolové šrouby používám a nestěžuji si
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
V první řadě udělej kalibraci snímače polohy plynu .... je to to pateré našlapání pedálu se zapnutým klíčkem, pak vypnout a po chvilce nastartovat. Pokud se nic nezmění, tak je na řadě očista klapky, serva volnoběhu a na diagnostice kontrola stability signálu od potenciometru klapky. Problém bude v něčem takovým, rozhodně ale nemyslím že v čidle kliky, vačky....
Moment 110Nm .... určitě je dobré používat předepsaný moment, protože si tím nezničíš po pár výměnách závity na šteftech.
Moment 110Nm .... určitě je dobré používat předepsaný moment, protože si tím nezničíš po pár výměnách závity na šteftech.
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Trunda píše:V první řadě udělej kalibraci snímače polohy plynu .... je to to pateré našlapání pedálu se zapnutým klíčkem, pak vypnout a po chvilce nastartovat. Pokud se nic nezmění, tak je na řadě očista klapky, serva volnoběhu a na diagnostice kontrola stability signálu od potenciometru klapky. Problém bude v něčem takovým, rozhodně ale nemyslím že v čidle kliky, vačky....
Moment 110Nm .... určitě je dobré používat předepsaný moment, protože si tím nezničíš po pár výměnách závity na šteftech.
Tomu říkám věcná odpověď a rada Díky kamaráde
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
No jasně Trundu pochval,ale že jsem Ti tam poslal demovideo jak to přesně dotáhnout Ti je šumák co?
Rover 75 CDTi r.v. 2005
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6961
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Ještě nevíš, jak moc přesný moment ten utahovák dává. Zkontroloval bych to ještě jiným momenťákem. Ono totiž utáhnout o 10 Nm méně může naopak vést k uvolnění šroubů, už jsem se s tím setkal. Samo, že než kolo upadne, tak to chvíli trvá a těch vibrací si nelze nevšimnout, ale je to nepříjemné.
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Vážně? Já jsem se s tím nikdy nesetkal. Ale chápu, každá rada dobrá.
Kontrola momenťáku "jiným momenťákem" k ničemu nevede. Ten "jiný momenťák" musí být v každém případě zkalibrovaný. Ale nemyslím si, že je nutné za každou cenu mít přesnou hodnotu, pokud není vysloveně požadována.
Na "pateré našlapání pedálu se zapnutým klíčkem" existuje přesný návod, pokud je jedno, jak rychle a jak dlouho se má čekat, tak nic, samože....
Kontrola momenťáku "jiným momenťákem" k ničemu nevede. Ten "jiný momenťák" musí být v každém případě zkalibrovaný. Ale nemyslím si, že je nutné za každou cenu mít přesnou hodnotu, pokud není vysloveně požadována.
Na "pateré našlapání pedálu se zapnutým klíčkem" existuje přesný návod, pokud je jedno, jak rychle a jak dlouho se má čekat, tak nic, samože....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6961
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Pokud zkontroluju utažení dvěma a více klíči nastavenými na stejný moment, dá se jim pak více věřit, že ten moment zhruba odpovídá stupnici.
Ano, stalo se mi to kdysi na starší Octavii, kde kolega tvrdil, že moment vyčetl 110 Nm ... tak jsme to tak utáhli a on přijel druhý den s tím, že mu to nějak vibruje. Měl lehce povolené šrouby snad na všech kolech. Ověřil jsem moment a mělo to být 120 Nm. Po opětovném utažení už bez problému.
Ano, stalo se mi to kdysi na starší Octavii, kde kolega tvrdil, že moment vyčetl 110 Nm ... tak jsme to tak utáhli a on přijel druhý den s tím, že mu to nějak vibruje. Měl lehce povolené šrouby snad na všech kolech. Ověřil jsem moment a mělo to být 120 Nm. Po opětovném utažení už bez problému.
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
On je tuším předepsaný maximální moment (dle tabulek) na daný průměr závitu, materiál a hloubku závitu.
(ty ostatní 2 klíče můžou být stejně blbé, jako ten, co kontroluju, resp. sehnat několik čupr momenťáků může být nejspíš problém)
Jene, zde: http://www.google.cz/url?url=http://rov ... Q4au3BNYqg
je přesný návod z továrny na to "našlapání pedálu", strana 7, bod 2.
(ty ostatní 2 klíče můžou být stejně blbé, jako ten, co kontroluju, resp. sehnat několik čupr momenťáků může být nejspíš problém)
Jene, zde: http://www.google.cz/url?url=http://rov ... Q4au3BNYqg
je přesný návod z továrny na to "našlapání pedálu", strana 7, bod 2.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Díky Péťo, to se hodí. Zkusím a uvidím, jak to půjde a jestli to pomůže.Pítrs píše:On je tuším předepsaný maximální moment (dle tabulek) na daný průměr závitu, materiál a hloubku závitu.
(ty ostatní 2 klíče můžou být stejně blbé, jako ten, co kontroluju, resp. sehnat několik čupr momenťáků může být nejspíš problém)
Jene, zde: http://www.google.cz/url?url=http://rov ... Q4au3BNYqg
je přesný návod z továrny na to "našlapání pedálu", strana 7, bod 2.
Jinak Ondro, tady u toho se to nastavuje digitálně, elektronicky, což znamená, že to asi kalibrované bude, jinak by to nefungovalo. Navíc by asi nemohli něco takového prodávat, kdyby ty hodnoty byly úplně jiné.
A Rudo, hlavně se nečil bo ti praskne cévka
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6961
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol
Nevím, co to máš za zařízení, ale pokud to není profi, tak by mě odchylka třeba 10% vůbec nepřekvapila. Proto jsem to psal. Taky nemám profi a nedělám si iluze o přesnosti.