Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

SD1 atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Elvis
Příspěvky: 250
Registrován: pon bře 10, 2008 21:32
Bydliště: Daleké Dušníky (okr. Příbram)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Elvis » úte pro 09, 2014 21:15

Jendo, dřív než tu hlavu sundáš si zjisti, jestli vůbec seženeš, kdo ti tak velkou hlavu bude schopen přebrousit. Většina brusičů je zvyklá na čtyřválce. Třeba to nebude potřeba, ale pro jistotu :-)
a čistě můj názor, po 140 tisících km sundavat hlavu, pokud není zjevně těsnění v háji, není nutný. :-)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Trunda » úte pro 09, 2014 21:21

Máš pravdu, že by možná nebylo marné to pojmout tak, že teď jen sundat horní půlku hlavy a vyčistit aspoň tak. Nicméně ten motor je potečený fakt nechutně, takže celkové přetěsnění to chce. A na druhou stranu, přebrousit ventily, vymezit vůle na ventilech, tak pak motor bude ševelit jak zamlada... ono když to rachotí, tak z toho člověk má smíšené pocity.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Pítrs » čtv pro 11, 2014 9:18

Oba máte svým způsobem pravdu a pokud bude Jenda řešit tu "polorenovaci" a jinak motor je celkem v cajku, tak bych hlavu nesundával.
A kdybych ji sundal a pak řešil broušení, tak bych se vůbec nebál toho, že jsou brusiči zvyklí na čtyřválce v jedné řadě.
Ono se sem tam najdou i moderní vidlicové osmiválce, které se občas přebrušují a šestiválcových řadových veteránů taky není málo, takže někdo to dělat musí a úplně málo jich určitě nebude.
Stopro by toto byla schopna zajistit nějaká renovátorská firma. 8)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » čtv pro 11, 2014 9:20

předběžně již mám zajištěno :-)
dneska jdu sundat ty šrouby s dvanáctihranou hlavou, jinak víc asi nestihnu.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Trunda » čtv pro 11, 2014 9:33

Přes Jarka ti to pán přebrousí i s ventilama za přijatelnou cenu. Pak bych ještě zvážil pána z Kunštátu, co mi kdysi dělal motor na Labuti. Ten je zase schopný udělat komplet motor i s kroužky za rozumnou cenu. Kontakt na něj by ti dal Radek. A můžeš zkusit poptat, co by to stálo komplet. Ale tak uvidíš.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » čtv pro 11, 2014 9:59

uvidíme až to rozeberu, ano s Lenhamem jsem v kontaktu.
zatím je to vše dost nejisté, až bude motor na stojanu tak to zkoukneme.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » pát pro 12, 2014 7:14

dokola a dokola řeším jak si motor pověsit na držák, přes M8 šrouby ze strany převodovky se mi to zdá být dost slabé a včera jsem řešil, že bych to mohl kotvit přes 4ks šroubů (cca M12) které slouží pro nakotvení motoru do kastle... jenomže, když to upevním jen z jedné strany je nebezpečí že se to vylomí, proto udělám kotvící bod i z druhé strany a opřu to i na druhé straně
Přílohy
DSC_7884.JPG
DSC_7877.JPG
DSC_7881.JPG
jedna z možných variant kotvení motoru
DSC_7882.JPG
tu je vidět kde budu kotvit motor
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od olson » pát pro 12, 2014 9:13

Není v nějaké dobové fabrické servisní příručce vyobrazeno kterak to má být a na jakém držáku uchyceno?
Na štítu spojky je sice cca 12 děr se závitem (jestli jsem dobře počítal) které slouží ke spojení s převodovkou, což je dostatečné a zcela velkoryse nadimenzované, ale to platí pro spojení motor-převodovka a pro způsob uložení tohoto celku v karoserii. Běžné držáky mají jen čtyři ramena. Chce to zjistit jestli je to takto možné uchytit a taky případně do jakých děr, jinak bych byl opatrný, zdá se mi to dosti na hraně (motor je přeci jen těžší a o třetinu delší než běžné čtyřválce. Jinak ty boční úchyty jsou příhodnější - budou dosti blízko těžišti, ale zase je to na svaření speciálního držáku.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Trunda » pát pro 12, 2014 9:24

Kurňa tam ale zatýkal olej fakt hodně....
Určitě to chce upevnit z boku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » pát pro 12, 2014 9:53

no, brácha, mohl by to být olej z převodovky a jinak to ostatní vyvzlínané od vany... a všude je bílej silikon...
Olson: tomu se nevyhnu, ještě pohledám na netu. Svářeče mám, jen ne materiál
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » pát pro 12, 2014 10:36

Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od olson » pát pro 12, 2014 10:56

Ty "sáňky" na V8 se mi líbí - jednoduché a výrobně nenáročné. Po materiálu bych se kouknul v některém sběrném dvoře nebo na šrotišti.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » pát pro 12, 2014 11:06

jo to jo... jen jestli to má smysl.. zase pravda, že kdybych to měl z čela, tak se pak nedostanu dobře k ose, takhle z boku to nebude překážet tak moc, ale zase bych musel vyvařovat v podstatě druhý stojan... no mám víkend na přemýšlení.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od olson » pát pro 12, 2014 11:38

Jo, každé z obou řešení má své pro a proti.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » pát pro 12, 2014 11:41

Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Odpovědět