Jak moc servisně náročné auto ?

novaro
Příspěvky: 5
Registrován: stř říj 10, 2007 14:18

Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od novaro » ned dub 20, 2008 5:19

Zdravím , koukal jsem na ceny a vzhledově se též tyto Cabriolety povedli...Ale chtěl bych vedet, pokud človek toto autí koupí, jak na tom bude seservisem, potažmo s náklady na udržbu tohoto autíčka..?


Díky

roverider
Příspěvky: 23
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:17

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od roverider » pon kvě 26, 2008 11:50

no počítej že tě časem nemine výměna rozvodů, spojky, těsnění pod hlavou válců, a stím spojená preventivní výměna vodního čerpadla, což mě celkem stálo cca 27 tisíc celkem v vesnickym servise, opravu zvláde normální servis, jen se jim do opravy musí chtít- kuli spojce musí moror s prevodovkou a zadníma nápravma ven(je to celý na pomocnym rámu)- je to pakárna to všehno vyndavat, navíc se musí vypustit podvozek (u mgf).
Podvozek u mgf se musí dofukovat kapalinou cca kazdej rok 2, to zvladneš vpohode doma behem půl hodiny, jako pumpa poslouží mazací olejový lis,kapalina je denaturák+ voda 1:1, pripadně ti sem hodim návod.
dál si dej pozor na nárazníky- sou z nějakýho neslepitelnýho plastu, takže pokud prasknou musí se kupovat nový(z vrakáče), sou docela drahý.
s dostupností dílů problém není, jen sou trochu delší čekací doby

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od Zakar » pon kvě 26, 2008 20:47

To se nedivím,že musíš doplňovat pérování dvakrát do roka když tam leješ něco co tam nepatří.Kdyby jsi tam dal předepsanou a ničím nenahraditelnou originální kapalinu tak by ti to stačilo jednou za dva roky.Všechny ostatní náplně a různé pokusy jak to udělat aby to nic nestálo vedou k předčasnému zničení měchů.A pak už to opravdu NĚCO stojí. :twisted:
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

zoch
Příspěvky: 5
Registrován: pon čer 02, 2008 15:29

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od zoch » pon čer 02, 2008 15:37

kup TFko a nic tam dolejvat netreba. TFko ma klasicke pruziny
a ty narazniky slepit jdou. akorat to trepa podlepit s epoxidem


Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od tobias » pát čer 06, 2008 22:35

Novaro: zdravim, co se tyce Roverů, tak servis je stejně drahý ne-li levnější než na ostatní auta. Když ho koupíš, tak tě čeká klasika - rozvody, olej, kontrola vodního čerpadla, celkově kapaliny, možný brzdy apod. ale jinak díly jsou kromě karoserie stejně drahý. Akorát to člověk nesmí dát třeba do "originál" servisu, to je tak na Range Rovery :)
Měnil sem už za půl roku alternátor, benzínový čerpadlo a teď mě čeká kompresor od klimy, ale s tím musí člověk u 10 let starýho auta počítat. Nevím co přesně budeš kupovat, ale rozhodně se ti to vyplatí víc než třeba megane cabrio. Hlavně je to neporovnatělně originálnější a neokoukanější auto za stejný peníze :)
Držim palce.
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

janah
Příspěvky: 2
Registrován: úte zář 30, 2008 9:54

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od janah » úte zář 30, 2008 10:32

Prosím help :/
Kde bych mohla sehnat díly typu pravý přední spodní čep, levý úchyt stabilizátoru na předek, nádobu na vodu popřípadě jak s plní tlumiče hydragasem? Jsem z toho jelen :(
Díky za pomoc a případné rady prosím na mejl: janaheydukova@yahoo.com

roverider
Příspěvky: 23
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:17

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od roverider » sob říj 18, 2008 12:08

plnění hydragasu: koupí se mazací lis, z něj se vyndá podávací píst a pružina, potom se zajde do pneuservisu pro "prodlužovák ventilků" ventilek šroubení na ventilek se ufikne a přidělá na hadici od mazacího lisu, aa pak už jen naplnit našroubovat a pumpovat... eště by se mělo plnit na rovnym povrchu, auto by mělo odbržděný stát několik hodin, výšha je od středu kola k blatníku cca 36,5 cm ....

a co se týká dílů tak ebay.co.uk nebo cartec brno...

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od Zakar » sob říj 18, 2008 18:07

roverider píše:plnění hydragasu: koupí se mazací lis, z něj se vyndá podávací píst a pružina, potom se zajde do pneuservisu pro "prodlužovák ventilků" ventilek šroubení na ventilek se ufikne a přidělá na hadici od mazacího lisu, aa pak už jen naplnit našroubovat a pumpovat... eště by se mělo plnit na rovnym povrchu, auto by mělo odbržděný stát několik hodin, výšha je od středu kola k blatníku cca 36,5 cm ....

a co se týká dílů tak ebay.co.uk nebo cartec brno...
TAK TOTO JE NEJLEPŠÍ CESTA KE ZNIČENÍ SYSTÉMU HYDRAGAS.(prosím už sem ty nesmysly nepiš) :evil: :evil: :evil:
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od Austin » ned říj 19, 2008 22:59

To roverider: jestli tu budete psát ty kraviny a poťouchlé rady, tak dostanete poslední varování a pak ban.

Hydrolastic suspension fluid je kapalina do tlumičů pérování Hydragas, která jde nahradit směsí čistého lihu /ne denaturáku/ a asi 10% glycerinu. Dále tato směs se používá pro detekci závad neboli úniku, aby se nemusela používat kapalina HSF.
tato kapalina stojí asi 2500 origo, lze si pro ní zajet i do např. Rakouska a koupit ji cca za 50€. Ale musíte si pro ni zajet.

Tajemství plnění tkví 1. ve vývěvě, která se pouští napřed, tj nejprve VYSAJE starou kapalinu a VZDUCH KUR.A a 2. pak se tam pustí kapalina HSF. Nejen po správnou výšku ale i tlak.

Kdo si tam jen tak posunuje bublinky vzduchu do systému čeká překvapení v podobě znatelně tvrdšího odskakování od silnice při propružení. Debilů, co si zničili Hydragas system mám na telefonu dost často. Vč. debilů z Citroén servisů, co tam fouknou klidně brzdovku ------to už bez komentáře.

Pokud vyměňujete ventilky, používejte ty kratší, celokovové. Ušetříte dost peněz.
System Hydragas není system Hydrolastic, který má např. Mini. Tam je trochu jiná směs, jen tak na okraj. A těch 36,5 cm se mi taky nezdá, pokud už uvádíte cm musíte uvádět rozpětí povolení tolerance a při jaké teplotě /20C/.

MG F by mělo jezdil na doplnění každé dva tři roky. Ten kdo jim to doplňuje jim může sehnat např. nové rameno originální třeba za 3500 místo za 18500, a to je ta úspora pro stálé klienty, například.

A z tím cartecem, nic proti, mám ale dotaz - proč vozí Cartec Rovery na servis jinam? protože je už neumí. Tam bych si pro díly nešel.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

roverider
Příspěvky: 23
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:17

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od roverider » pon říj 27, 2008 22:03

To austin
1) směs do systému hydrolastic a hydragas má stejné složení a to:
49% alcohol
49% distilled water
1% triethanolamine phosphate
1% sodium mercaptobenzthiazole
zdroj: http://www.hydragas.co.uk/technical.html
takže destilka 1:1 s lihem mi přijde jako správná volba a nejen podle mě ale i podle několika názorů z http://forums.mg-rover.org , osel tu bude někdo jiný :-D
nejsemsi jistý, ale rozdílná směs se pokud vím dávala do mgf určených pro vývoz do afriky austrálie z důvodu rozdílného podnebí a obsahovala destilku líh a ethylénglykol v poměru1:1:1
2) můj návod byl pouze letmý, kdokoli kdo umí anglicky nebo německy si může najít detailní postup na mgfcar.de nebo zde http://www.mgcars.org.uk/MGF/mgfaq.htm připadně i na mnoha jiných místech
ano opoměl jsem napsat že správná výška od centra kola (368mm +-10mm) je při 20 stupních + je zde teplotní závislost myslím 0,2mm/C , tlak by se měl pohybovat mezi 300-400psi, ale důležitější je ale správná výška (dle názorů na http://forums.mg-rover.org), ale není problém koupit manometr a připojit ho mezi mazací lis a ventilek
http://www.mgfcar.de/pump/index.htm
3) pokud je hydragas úplně vypuštěný a rozdělaný(např kvůli vyndání motoru) tak se opravdu musí vysát vzduch, na to mazací lis nestačí, ale pokud se potřebuje pouze kapalina doplnit nevidím důvod pro vysávání kapaliny (jak by se tam asi dostal vzduch když je uvnitř tlak okolo 30-40 atmosfér)
4) nevidím problém v použití mazacího lisu jako pumpy, vzhledem k tomu že je dimenzovan na cca5x vyšší tlak, např zde http://72.14.235.104/translate_c?hl=de& ... ikRP853nNg
je použitaí jako pumpa hydraulický zvedák, jistě by bylo vhodné použít originální hydragasový ventilek- nebyl by problém s unikem kapaliny při našroubováváni, ale pokud člověk šroubuje dostatečně rychle není problém
5)svoje "poťouchlé" rady nikomu nenutím, pokud si chcete koupit originální pumpu za cca 250liber, či 2500 za originální kapalinu nebo platit servismana za práci kterou každý zvládne doma tak klidně můžete, já jen nabídle levné a rychlé řešení jak si doplnit kapalinu, pokud někdo nesouhlasí tak ať to klidně napíšě, od toho je diskuzní fórum, a ne když se mnou někdo nesouhlasí nebo se mu má rada nehodí tak hned vyhrožuje banem
neporušuju zde pravidla tohoto fóra
6) já si přes cartec již několi soušástek objednal a nikdy s nima nebyl problém, vždy jsem jim řekl číslo dílu a do 14ti dnů byl díl doma, dále mi tam opravili spojku- přímo v cartecu, to jsou moje zkušenosti s nimi, třeba ostatní mají jiné zkušenosti...

edit: http://members.cox.net/oldertech/hydrolastic.html
zde je pžímo návod na pumpu z mazacího lisu+ plnění...

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od donutil » ned lis 30, 2008 17:52

Tak zase se svou troškou do mlýna:Manželka by chtěla nějaké auto pro sebe a nejraději kabrio,jelikož mám už Rovery dva 75 a 214,přemýšlel jsem o MG abych doplnil rodinku.Ale ouvej.Když jsem porovnal parametry jednoho konkurenčního kabrioletu a to Peugeotu 206 cc ,tak jsem musel uznat,že MG je míň vybavené než jeho konkurent.Když vyzdvihnu jen některé klady Pežotu,jako pevná sklápěcí střecha po vzoru mercedesu,aut.klima,ASR,autom.převodovka,mladší rok výroby 2002(o takové MG z 2002 jsem nezakopl,vše le 98-99) a další vymoženosti které MG nemá a to v podobné cenové relaci do 150.tis Kč jsem rozhodnut že jako starý roverista kývnu na pežota.Co myslíte,vysvětluji si srovnání těch dvou značek mylně?

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od AnderN » ned lis 30, 2008 19:27

Porovnani roku vyroby a vybavy mozna pro toho Peugeota vyzni lepe. Ale MG hraje trosku na jinou notu -- ta 206CC rozhodne nikdy nebude sportak s takovymi jizdnimi vlastnostmi, vzdycky to bude modni kabrio postavene na zaklade levne nakupni tasky P206. Na druhou stranu MG nikdy nedosahne tak nizkych provoznich nakladu (i kdyz -- kdyz se ta 206-ka zacne sypat (jako ze to u Peugeotu klidne hrozi), tak to bude taky slusna pokladnicka, navic kvalita autorizovanych servisu teto znacky je taky casto predmetem bourlivych internetovych diskuzi).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

marvvin
Příspěvky: 218
Registrován: pát říj 19, 2007 13:21
Bydliště: praha vychod

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od marvvin » pon pro 01, 2008 8:19

vazne jde o to co od toho auta cekas, na naky kochani nebem nad hlavou ti peugeot asi stacit bude, ale na sportovni svezeni to neni, ikdyz ty motory nemaji spatny parametry, porad jsou na spatnym miste a zenou spatny kola :) a kdyz ve sportovnim aute vyzdvihujes jako klad automatickou prevodovku tak to taky neni podle myho gusta, jedinej klad kterej sem ochotnej peugeotu priznat je pevna skladaci strecha, jinak u me na plny care vyhrava MG, je fakt ze u nas se hledaji blbe, ale zajel sem si do nemecka - a mam vybavu i "rok" podle prani :)
MGF a vzpominka na 214Si ;), ted uz jen ty vzpominky ...

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Jak moc servisně náročné auto ?

Příspěvek od donutil » pon pro 01, 2008 11:23

Heleď Marvine.Já to sháním pro manželku,taky jsem to tam uvedl a nejsem ani mladej kluk,abych se potřeboval vybláznit.Automaty jsem měl už dva a nedám na ně dopustit.Kdyby měla moje pětasedma automat,tak jsem v sedmým nebi.Na vybláznění jsem si koupil novou KTM 450 EXC-R v úpravě Six Days a to je ten pravej adroš.Stoupnout na startovní čáru a změřit síly.Takže asi takhle.MGF bych ale nechtěl kvůli hydragasu.Měl jsem Allegro a to mě stačilo,ta věčná nejistota,kdy praskne měch,nebo jiné příslušenství.Taky mě vadí plátěná střecha,že nemůžeš auto ani na chvíli opustit v klidu,protože se bojíš,kdo ti ji rozřízne nožem.To víš,že kdyby byl MG-TF s tou střechou ala SLK a automatem,neváhal bych ani chvíli.Ale musím si nechat zajít chuť.

Odpovědět