Jak moc servisně náročné auto ?
Jak moc servisně náročné auto ?
Zdravím , koukal jsem na ceny a vzhledově se též tyto Cabriolety povedli...Ale chtěl bych vedet, pokud človek toto autí koupí, jak na tom bude seservisem, potažmo s náklady na udržbu tohoto autíčka..?
Díky
Díky
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
no počítej že tě časem nemine výměna rozvodů, spojky, těsnění pod hlavou válců, a stím spojená preventivní výměna vodního čerpadla, což mě celkem stálo cca 27 tisíc celkem v vesnickym servise, opravu zvláde normální servis, jen se jim do opravy musí chtít- kuli spojce musí moror s prevodovkou a zadníma nápravma ven(je to celý na pomocnym rámu)- je to pakárna to všehno vyndavat, navíc se musí vypustit podvozek (u mgf).
Podvozek u mgf se musí dofukovat kapalinou cca kazdej rok 2, to zvladneš vpohode doma behem půl hodiny, jako pumpa poslouží mazací olejový lis,kapalina je denaturák+ voda 1:1, pripadně ti sem hodim návod.
dál si dej pozor na nárazníky- sou z nějakýho neslepitelnýho plastu, takže pokud prasknou musí se kupovat nový(z vrakáče), sou docela drahý.
s dostupností dílů problém není, jen sou trochu delší čekací doby
Podvozek u mgf se musí dofukovat kapalinou cca kazdej rok 2, to zvladneš vpohode doma behem půl hodiny, jako pumpa poslouží mazací olejový lis,kapalina je denaturák+ voda 1:1, pripadně ti sem hodim návod.
dál si dej pozor na nárazníky- sou z nějakýho neslepitelnýho plastu, takže pokud prasknou musí se kupovat nový(z vrakáče), sou docela drahý.
s dostupností dílů problém není, jen sou trochu delší čekací doby
-
- Příspěvky: 1103
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
To se nedivím,že musíš doplňovat pérování dvakrát do roka když tam leješ něco co tam nepatří.Kdyby jsi tam dal předepsanou a ničím nenahraditelnou originální kapalinu tak by ti to stačilo jednou za dva roky.Všechny ostatní náplně a různé pokusy jak to udělat aby to nic nestálo vedou k předčasnému zničení měchů.A pak už to opravdu NĚCO stojí.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
kup TFko a nic tam dolejvat netreba. TFko ma klasicke pruziny
a ty narazniky slepit jdou. akorat to trepa podlepit s epoxidem
a ty narazniky slepit jdou. akorat to trepa podlepit s epoxidem
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
Novaro: zdravim, co se tyce Roverů, tak servis je stejně drahý ne-li levnější než na ostatní auta. Když ho koupíš, tak tě čeká klasika - rozvody, olej, kontrola vodního čerpadla, celkově kapaliny, možný brzdy apod. ale jinak díly jsou kromě karoserie stejně drahý. Akorát to člověk nesmí dát třeba do "originál" servisu, to je tak na Range Rovery
Měnil sem už za půl roku alternátor, benzínový čerpadlo a teď mě čeká kompresor od klimy, ale s tím musí člověk u 10 let starýho auta počítat. Nevím co přesně budeš kupovat, ale rozhodně se ti to vyplatí víc než třeba megane cabrio. Hlavně je to neporovnatělně originálnější a neokoukanější auto za stejný peníze
Držim palce.
Měnil sem už za půl roku alternátor, benzínový čerpadlo a teď mě čeká kompresor od klimy, ale s tím musí člověk u 10 let starýho auta počítat. Nevím co přesně budeš kupovat, ale rozhodně se ti to vyplatí víc než třeba megane cabrio. Hlavně je to neporovnatělně originálnější a neokoukanější auto za stejný peníze
Držim palce.
prodany Rover 620ti
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
Prosím help :/
Kde bych mohla sehnat díly typu pravý přední spodní čep, levý úchyt stabilizátoru na předek, nádobu na vodu popřípadě jak s plní tlumiče hydragasem? Jsem z toho jelen
Díky za pomoc a případné rady prosím na mejl: janaheydukova@yahoo.com
Kde bych mohla sehnat díly typu pravý přední spodní čep, levý úchyt stabilizátoru na předek, nádobu na vodu popřípadě jak s plní tlumiče hydragasem? Jsem z toho jelen
Díky za pomoc a případné rady prosím na mejl: janaheydukova@yahoo.com
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
plnění hydragasu: koupí se mazací lis, z něj se vyndá podávací píst a pružina, potom se zajde do pneuservisu pro "prodlužovák ventilků" ventilek šroubení na ventilek se ufikne a přidělá na hadici od mazacího lisu, aa pak už jen naplnit našroubovat a pumpovat... eště by se mělo plnit na rovnym povrchu, auto by mělo odbržděný stát několik hodin, výšha je od středu kola k blatníku cca 36,5 cm ....
a co se týká dílů tak ebay.co.uk nebo cartec brno...
a co se týká dílů tak ebay.co.uk nebo cartec brno...
-
- Příspěvky: 1103
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
TAK TOTO JE NEJLEPŠÍ CESTA KE ZNIČENÍ SYSTÉMU HYDRAGAS.(prosím už sem ty nesmysly nepiš)roverider píše:plnění hydragasu: koupí se mazací lis, z něj se vyndá podávací píst a pružina, potom se zajde do pneuservisu pro "prodlužovák ventilků" ventilek šroubení na ventilek se ufikne a přidělá na hadici od mazacího lisu, aa pak už jen naplnit našroubovat a pumpovat... eště by se mělo plnit na rovnym povrchu, auto by mělo odbržděný stát několik hodin, výšha je od středu kola k blatníku cca 36,5 cm ....
a co se týká dílů tak ebay.co.uk nebo cartec brno...
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
To roverider: jestli tu budete psát ty kraviny a poťouchlé rady, tak dostanete poslední varování a pak ban.
Hydrolastic suspension fluid je kapalina do tlumičů pérování Hydragas, která jde nahradit směsí čistého lihu /ne denaturáku/ a asi 10% glycerinu. Dále tato směs se používá pro detekci závad neboli úniku, aby se nemusela používat kapalina HSF.
tato kapalina stojí asi 2500 origo, lze si pro ní zajet i do např. Rakouska a koupit ji cca za 50€. Ale musíte si pro ni zajet.
Tajemství plnění tkví 1. ve vývěvě, která se pouští napřed, tj nejprve VYSAJE starou kapalinu a VZDUCH KUR.A a 2. pak se tam pustí kapalina HSF. Nejen po správnou výšku ale i tlak.
Kdo si tam jen tak posunuje bublinky vzduchu do systému čeká překvapení v podobě znatelně tvrdšího odskakování od silnice při propružení. Debilů, co si zničili Hydragas system mám na telefonu dost často. Vč. debilů z Citroén servisů, co tam fouknou klidně brzdovku ------to už bez komentáře.
Pokud vyměňujete ventilky, používejte ty kratší, celokovové. Ušetříte dost peněz.
System Hydragas není system Hydrolastic, který má např. Mini. Tam je trochu jiná směs, jen tak na okraj. A těch 36,5 cm se mi taky nezdá, pokud už uvádíte cm musíte uvádět rozpětí povolení tolerance a při jaké teplotě /20C/.
MG F by mělo jezdil na doplnění každé dva tři roky. Ten kdo jim to doplňuje jim může sehnat např. nové rameno originální třeba za 3500 místo za 18500, a to je ta úspora pro stálé klienty, například.
A z tím cartecem, nic proti, mám ale dotaz - proč vozí Cartec Rovery na servis jinam? protože je už neumí. Tam bych si pro díly nešel.
Hydrolastic suspension fluid je kapalina do tlumičů pérování Hydragas, která jde nahradit směsí čistého lihu /ne denaturáku/ a asi 10% glycerinu. Dále tato směs se používá pro detekci závad neboli úniku, aby se nemusela používat kapalina HSF.
tato kapalina stojí asi 2500 origo, lze si pro ní zajet i do např. Rakouska a koupit ji cca za 50€. Ale musíte si pro ni zajet.
Tajemství plnění tkví 1. ve vývěvě, která se pouští napřed, tj nejprve VYSAJE starou kapalinu a VZDUCH KUR.A a 2. pak se tam pustí kapalina HSF. Nejen po správnou výšku ale i tlak.
Kdo si tam jen tak posunuje bublinky vzduchu do systému čeká překvapení v podobě znatelně tvrdšího odskakování od silnice při propružení. Debilů, co si zničili Hydragas system mám na telefonu dost často. Vč. debilů z Citroén servisů, co tam fouknou klidně brzdovku ------to už bez komentáře.
Pokud vyměňujete ventilky, používejte ty kratší, celokovové. Ušetříte dost peněz.
System Hydragas není system Hydrolastic, který má např. Mini. Tam je trochu jiná směs, jen tak na okraj. A těch 36,5 cm se mi taky nezdá, pokud už uvádíte cm musíte uvádět rozpětí povolení tolerance a při jaké teplotě /20C/.
MG F by mělo jezdil na doplnění každé dva tři roky. Ten kdo jim to doplňuje jim může sehnat např. nové rameno originální třeba za 3500 místo za 18500, a to je ta úspora pro stálé klienty, například.
A z tím cartecem, nic proti, mám ale dotaz - proč vozí Cartec Rovery na servis jinam? protože je už neumí. Tam bych si pro díly nešel.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
To austin
1) směs do systému hydrolastic a hydragas má stejné složení a to:
49% alcohol
49% distilled water
1% triethanolamine phosphate
1% sodium mercaptobenzthiazole
zdroj: http://www.hydragas.co.uk/technical.html
takže destilka 1:1 s lihem mi přijde jako správná volba a nejen podle mě ale i podle několika názorů z http://forums.mg-rover.org , osel tu bude někdo jiný
nejsemsi jistý, ale rozdílná směs se pokud vím dávala do mgf určených pro vývoz do afriky austrálie z důvodu rozdílného podnebí a obsahovala destilku líh a ethylénglykol v poměru1:1:1
2) můj návod byl pouze letmý, kdokoli kdo umí anglicky nebo německy si může najít detailní postup na mgfcar.de nebo zde http://www.mgcars.org.uk/MGF/mgfaq.htm připadně i na mnoha jiných místech
ano opoměl jsem napsat že správná výška od centra kola (368mm +-10mm) je při 20 stupních + je zde teplotní závislost myslím 0,2mm/C , tlak by se měl pohybovat mezi 300-400psi, ale důležitější je ale správná výška (dle názorů na http://forums.mg-rover.org), ale není problém koupit manometr a připojit ho mezi mazací lis a ventilek
http://www.mgfcar.de/pump/index.htm
3) pokud je hydragas úplně vypuštěný a rozdělaný(např kvůli vyndání motoru) tak se opravdu musí vysát vzduch, na to mazací lis nestačí, ale pokud se potřebuje pouze kapalina doplnit nevidím důvod pro vysávání kapaliny (jak by se tam asi dostal vzduch když je uvnitř tlak okolo 30-40 atmosfér)
4) nevidím problém v použití mazacího lisu jako pumpy, vzhledem k tomu že je dimenzovan na cca5x vyšší tlak, např zde http://72.14.235.104/translate_c?hl=de& ... ikRP853nNg
je použitaí jako pumpa hydraulický zvedák, jistě by bylo vhodné použít originální hydragasový ventilek- nebyl by problém s unikem kapaliny při našroubováváni, ale pokud člověk šroubuje dostatečně rychle není problém
5)svoje "poťouchlé" rady nikomu nenutím, pokud si chcete koupit originální pumpu za cca 250liber, či 2500 za originální kapalinu nebo platit servismana za práci kterou každý zvládne doma tak klidně můžete, já jen nabídle levné a rychlé řešení jak si doplnit kapalinu, pokud někdo nesouhlasí tak ať to klidně napíšě, od toho je diskuzní fórum, a ne když se mnou někdo nesouhlasí nebo se mu má rada nehodí tak hned vyhrožuje banem
neporušuju zde pravidla tohoto fóra
6) já si přes cartec již několi soušástek objednal a nikdy s nima nebyl problém, vždy jsem jim řekl číslo dílu a do 14ti dnů byl díl doma, dále mi tam opravili spojku- přímo v cartecu, to jsou moje zkušenosti s nimi, třeba ostatní mají jiné zkušenosti...
edit: http://members.cox.net/oldertech/hydrolastic.html
zde je pžímo návod na pumpu z mazacího lisu+ plnění...
1) směs do systému hydrolastic a hydragas má stejné složení a to:
49% alcohol
49% distilled water
1% triethanolamine phosphate
1% sodium mercaptobenzthiazole
zdroj: http://www.hydragas.co.uk/technical.html
takže destilka 1:1 s lihem mi přijde jako správná volba a nejen podle mě ale i podle několika názorů z http://forums.mg-rover.org , osel tu bude někdo jiný
nejsemsi jistý, ale rozdílná směs se pokud vím dávala do mgf určených pro vývoz do afriky austrálie z důvodu rozdílného podnebí a obsahovala destilku líh a ethylénglykol v poměru1:1:1
2) můj návod byl pouze letmý, kdokoli kdo umí anglicky nebo německy si může najít detailní postup na mgfcar.de nebo zde http://www.mgcars.org.uk/MGF/mgfaq.htm připadně i na mnoha jiných místech
ano opoměl jsem napsat že správná výška od centra kola (368mm +-10mm) je při 20 stupních + je zde teplotní závislost myslím 0,2mm/C , tlak by se měl pohybovat mezi 300-400psi, ale důležitější je ale správná výška (dle názorů na http://forums.mg-rover.org), ale není problém koupit manometr a připojit ho mezi mazací lis a ventilek
http://www.mgfcar.de/pump/index.htm
3) pokud je hydragas úplně vypuštěný a rozdělaný(např kvůli vyndání motoru) tak se opravdu musí vysát vzduch, na to mazací lis nestačí, ale pokud se potřebuje pouze kapalina doplnit nevidím důvod pro vysávání kapaliny (jak by se tam asi dostal vzduch když je uvnitř tlak okolo 30-40 atmosfér)
4) nevidím problém v použití mazacího lisu jako pumpy, vzhledem k tomu že je dimenzovan na cca5x vyšší tlak, např zde http://72.14.235.104/translate_c?hl=de& ... ikRP853nNg
je použitaí jako pumpa hydraulický zvedák, jistě by bylo vhodné použít originální hydragasový ventilek- nebyl by problém s unikem kapaliny při našroubováváni, ale pokud člověk šroubuje dostatečně rychle není problém
5)svoje "poťouchlé" rady nikomu nenutím, pokud si chcete koupit originální pumpu za cca 250liber, či 2500 za originální kapalinu nebo platit servismana za práci kterou každý zvládne doma tak klidně můžete, já jen nabídle levné a rychlé řešení jak si doplnit kapalinu, pokud někdo nesouhlasí tak ať to klidně napíšě, od toho je diskuzní fórum, a ne když se mnou někdo nesouhlasí nebo se mu má rada nehodí tak hned vyhrožuje banem
neporušuju zde pravidla tohoto fóra
6) já si přes cartec již několi soušástek objednal a nikdy s nima nebyl problém, vždy jsem jim řekl číslo dílu a do 14ti dnů byl díl doma, dále mi tam opravili spojku- přímo v cartecu, to jsou moje zkušenosti s nimi, třeba ostatní mají jiné zkušenosti...
edit: http://members.cox.net/oldertech/hydrolastic.html
zde je pžímo návod na pumpu z mazacího lisu+ plnění...
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
Tak zase se svou troškou do mlýna:Manželka by chtěla nějaké auto pro sebe a nejraději kabrio,jelikož mám už Rovery dva 75 a 214,přemýšlel jsem o MG abych doplnil rodinku.Ale ouvej.Když jsem porovnal parametry jednoho konkurenčního kabrioletu a to Peugeotu 206 cc ,tak jsem musel uznat,že MG je míň vybavené než jeho konkurent.Když vyzdvihnu jen některé klady Pežotu,jako pevná sklápěcí střecha po vzoru mercedesu,aut.klima,ASR,autom.převodovka,mladší rok výroby 2002(o takové MG z 2002 jsem nezakopl,vše le 98-99) a další vymoženosti které MG nemá a to v podobné cenové relaci do 150.tis Kč jsem rozhodnut že jako starý roverista kývnu na pežota.Co myslíte,vysvětluji si srovnání těch dvou značek mylně?
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
Porovnani roku vyroby a vybavy mozna pro toho Peugeota vyzni lepe. Ale MG hraje trosku na jinou notu -- ta 206CC rozhodne nikdy nebude sportak s takovymi jizdnimi vlastnostmi, vzdycky to bude modni kabrio postavene na zaklade levne nakupni tasky P206. Na druhou stranu MG nikdy nedosahne tak nizkych provoznich nakladu (i kdyz -- kdyz se ta 206-ka zacne sypat (jako ze to u Peugeotu klidne hrozi), tak to bude taky slusna pokladnicka, navic kvalita autorizovanych servisu teto znacky je taky casto predmetem bourlivych internetovych diskuzi).
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
vazne jde o to co od toho auta cekas, na naky kochani nebem nad hlavou ti peugeot asi stacit bude, ale na sportovni svezeni to neni, ikdyz ty motory nemaji spatny parametry, porad jsou na spatnym miste a zenou spatny kola a kdyz ve sportovnim aute vyzdvihujes jako klad automatickou prevodovku tak to taky neni podle myho gusta, jedinej klad kterej sem ochotnej peugeotu priznat je pevna skladaci strecha, jinak u me na plny care vyhrava MG, je fakt ze u nas se hledaji blbe, ale zajel sem si do nemecka - a mam vybavu i "rok" podle prani
MGF a vzpominka na 214Si , ted uz jen ty vzpominky ...
Re: Jak moc servisně náročné auto ?
Heleď Marvine.Já to sháním pro manželku,taky jsem to tam uvedl a nejsem ani mladej kluk,abych se potřeboval vybláznit.Automaty jsem měl už dva a nedám na ně dopustit.Kdyby měla moje pětasedma automat,tak jsem v sedmým nebi.Na vybláznění jsem si koupil novou KTM 450 EXC-R v úpravě Six Days a to je ten pravej adroš.Stoupnout na startovní čáru a změřit síly.Takže asi takhle.MGF bych ale nechtěl kvůli hydragasu.Měl jsem Allegro a to mě stačilo,ta věčná nejistota,kdy praskne měch,nebo jiné příslušenství.Taky mě vadí plátěná střecha,že nemůžeš auto ani na chvíli opustit v klidu,protože se bojíš,kdo ti ji rozřízne nožem.To víš,že kdyby byl MG-TF s tou střechou ala SLK a automatem,neváhal bych ani chvíli.Ale musím si nechat zajít chuť.