MG ZR škubání motoru
Re: MG ZR škubání motoru
Tak benzinem to evidentně není, myslel jsem, jestli netankuješ něco podezřelého na nějakém statku. I když na tu Vervu 100 pozor, sice je tam místo biolihu ETBE, ale je označena E10, takže obsahuje až 10% biosložky, narozdíl od normálního benzínu Efecta, který je E5.
Re: MG ZR škubání motoru
Zajímavé. Dá se tedy stále mluvit o kvalitnějším benzínu ?
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
Má více oktanů, což je pro nás nevyužitelné, prémiová aditiva, což zlepšuje jeho vlastnosti a zmenšuje spotřebu, absence etanolu je dobrá pro delší skladovatelnost - ideální na zimu do vozidla co celou zimu stojí. Ale o dvě pade na litr více, to si radši to aditivum koupím sám. Mám vyzkoušeno, že obyčejná efekta 95 obohacena aditivem Supremium nedělá po půl roce v nádrži vůbec žádný problém, ani u MGF, ani u skútru.
Re: MG ZR škubání motoru
S tím benzínem je to zajímavé. Do motorky leju výhradně 100 oktan. Ale to je závodní 2T. A musim říct že je to o poznání lepší než s 95. Motorka chytá mnohem lépe.
Včera odpoledne jsem změřil tlaky ve válcích. První tři válce jsou na tom naprosto shodně. Čtvrtý na tom je o něco lépe. Bohužel zase nevím, jaká komprese by na válcích měla být.
Co mě však udělalo starost je stav svíčky na 4 válci. Ta svíčka evidentně nevypadá dobře a na válci se děje něco nezdravého.
U ostatních svíček mi přijde že jsou na můj vkus až příliš světlé, do bíla, jako při chudé směsi.
A taky nevím proč jsou tam svíčky určené pro CNG/LPG. Odtrh na svíčkách je 0,8mm. Jaké víčky by tam tedy měli bejt ?
Včera odpoledne jsem změřil tlaky ve válcích. První tři válce jsou na tom naprosto shodně. Čtvrtý na tom je o něco lépe. Bohužel zase nevím, jaká komprese by na válcích měla být.
Co mě však udělalo starost je stav svíčky na 4 válci. Ta svíčka evidentně nevypadá dobře a na válci se děje něco nezdravého.
U ostatních svíček mi přijde že jsou na můj vkus až příliš světlé, do bíla, jako při chudé směsi.
A taky nevím proč jsou tam svíčky určené pro CNG/LPG. Odtrh na svíčkách je 0,8mm. Jaké víčky by tam tedy měli bejt ?
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
Tlaky dobré, svíčky by tam měly být podle VIN do YD471564 podle OEM NLP000040, od tohoto VIN podle OEM NLP100290. Takže jestli chceš platinové, tak NGK 3546.
Re: MG ZR škubání motoru
Nechci tu moc zasahovat a plevelit hlavní téma diskuze, ale...
Ta Verva 100... Hombré, takže říkáš, že v případě tohoto paliva tedy neplatí to, že je vhodné do nádrží dlouho neježděných aut, protože ten ethanol v tom sice zvedá oktanové číslo, ale na druhou stranu nezlepšuje schopnost benzínu zvětrávat a neabsorbovat vlhkost? Jinak řečeno, přítomnost ethanolu může naopak způsobovat korozi v systému?
Jako já mám třeba Kupéčko odstavené už nějakých fůůůůůůů.... 4 roky? Mám tam Vervu 100 a za celou dobu to startuje na drc....
Ta Verva 100... Hombré, takže říkáš, že v případě tohoto paliva tedy neplatí to, že je vhodné do nádrží dlouho neježděných aut, protože ten ethanol v tom sice zvedá oktanové číslo, ale na druhou stranu nezlepšuje schopnost benzínu zvětrávat a neabsorbovat vlhkost? Jinak řečeno, přítomnost ethanolu může naopak způsobovat korozi v systému?
Jako já mám třeba Kupéčko odstavené už nějakých fůůůůůůů.... 4 roky? Mám tam Vervu 100 a za celou dobu to startuje na drc....
Re: MG ZR škubání motoru
S tím VIN codem to nechápu. Ve VIN kodu žádný z těchto čísel ( YD471564 ) nevidím. Mohl by mi někdo vysvětlit jak to mají na Rimmer Bros tedy značený ? Už jsem na to v minulosti koukal, ale hlouběji se tím nezabýval. Tak je asi správný čas
EDIT:
Jinak tedy koukám že NLP000040 či NLP100290 je tady u nás vcelku nic neříkající údaj. Pod tímto mi prodejce nabízí 15 výrobců a pod označením NLP000040 dalších 10. S cenovkou od 60.-KČ do 600.-KČ. Tak si vyber viď. Chápu že jsou samozřejmě shodné typově ( průměr a délka závitu atd ) ale co tedy čekat od svíčky za 60.-KČ a od svíčky za 600.-KČ. Škubání motoru které jsem tu řešil v minulosti způsobily právě nevhodné svíčky za 5tikorunu od Brisku. Rozhodl jsem se proto pro platinové NGK PFR6N-11 3546 které jsou doporučené pro MG ZR 105 přímo na stránce NGK a i na Rimmer Bros pod NLP 100290P.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
VIN od tohoto čísla, to zanmená od YD471564 dále, to znamená YD471565 atd až do (teoreticky) ZZ99999, i když první dva znaky jsou asi měsíc a rok výroby, takže ZZ tam nikdy nebude. Je to prostě posledních 7 znaků VIN, písmena jsou měsíc a rok a pak číselná řada.
Ty svíčky - právě k tomu slouží to OEM číslo, aby sis mohl vybrat ze svíček, které vyhovují svými parametry pro tento motor.
https://pegasdily.cz/vyhledavani?search=NLP100290
Ty svíčky - právě k tomu slouží to OEM číslo, aby sis mohl vybrat ze svíček, které vyhovují svými parametry pro tento motor.
https://pegasdily.cz/vyhledavani?search=NLP100290
Re: MG ZR škubání motoru
Lukáši, ve Verva 100 nezvedá etanol oktanové číslo, protože tam žádný není, místo něj je ETBE, ale ten tam není kvůli zvedání oktanového čísla (od toho jsou jiná aditiva). Právě proto, že tam není etanol, je ten benzín lepší pro dlouhodobé skladování. Kdyby tam byl etanol, tak ten právě absorbuje vlhkost, degraduje, atd.Trunda píše: ↑stř říj 06, 2021 8:22Nechci tu moc zasahovat a plevelit hlavní téma diskuze, ale...
Ta Verva 100... Hombré, takže říkáš, že v případě tohoto paliva tedy neplatí to, že je vhodné do nádrží dlouho neježděných aut, protože ten ethanol v tom sice zvedá oktanové číslo, ale na druhou stranu nezlepšuje schopnost benzínu zvětrávat a neabsorbovat vlhkost? Jinak řečeno, přítomnost ethanolu může naopak způsobovat korozi v systému?
Jako já mám třeba Kupéčko odstavené už nějakých fůůůůůůů.... 4 roky? Mám tam Vervu 100 a za celou dobu to startuje na drc....
Re: MG ZR škubání motoru
Jo tak to jsem to blbě pochopil to co jsi psal nahoře. Takže na Vervu 100 pozor proto, že obsahuje 10% biosložky, což ale NEZNAMENÁ ethanol... oukej Takže možu to tam mít dalších pět let
Re: MG ZR škubání motoru
Tak včera jsem vyměnil čidlo polohy klikového hřídele, a přes OBDII vymazal chyby...no, a překvapení se nekoná. Kontrolka motoru bliká dál, a počítám že jako vždy, se po cca 30km rozsvítí a už nezhasne. Tak jsem stále na začátku. Svíčky jsem zatím neměnil. Osobně si nemyslím že by na to měla vliv svíčka. Co myslíte vy ? A kudy se vydat dál ?
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
Já bych zkusil vyměnit tu čtvrtou svíčku za jinou, třeba i straší, jestli ten válec nějak vynechává, může to být jen vadná svíčka, tak aby se to vyloučilo.
Nežere to olej?
Nežere to olej?
Re: MG ZR škubání motoru
Tak já ty svíčky objednám. Stejně jsou tam už dlouho tak ať je jistota.
Já už to přestávám chápat. Řekl bych v podstatě vše nejzásadnější co by mělo vést k chybě P0300 bylo odstraněno. Že by to při mé míře štěstí bylo tou poslední možnou vadou, a šel jsem na to z druhé strany ?
Na svíčkách jsem si tedy všiml toho, že jsou na můj vkus opálené hodně do bíla. To by představovalo chudou směs. Nevím jak je nastavená celkově mapa řídící jednotky a pokud jsou emise ok, nemělo by být co řešit, ale v jednom zahraničním fóru jsem našel následující ( omluvte případné chyby z translatoru, nejsem angličtinář )
Náhodné vynechávání jisker z jednoho válce do druhého (čtěte: kódy P030x) také nastaví kód P0300. Základní příčinou je často stav chudého paliva, což může být způsobeno únikem vakua v sacím potrubí nebo neměřeným vzduchem, který se dostává kolem snímače průtoku vzduchu, nebo EGR ventilem, který je zaseknutý.
Tyhle dvě skutečnosti mě vedou k myšlence zda ještě nemůže být vadný snímač polohy škrtící klapky nebo senzor tlaku sacího potrubí ?
Já už to přestávám chápat. Řekl bych v podstatě vše nejzásadnější co by mělo vést k chybě P0300 bylo odstraněno. Že by to při mé míře štěstí bylo tou poslední možnou vadou, a šel jsem na to z druhé strany ?
Na svíčkách jsem si tedy všiml toho, že jsou na můj vkus opálené hodně do bíla. To by představovalo chudou směs. Nevím jak je nastavená celkově mapa řídící jednotky a pokud jsou emise ok, nemělo by být co řešit, ale v jednom zahraničním fóru jsem našel následující ( omluvte případné chyby z translatoru, nejsem angličtinář )
Náhodné vynechávání jisker z jednoho válce do druhého (čtěte: kódy P030x) také nastaví kód P0300. Základní příčinou je často stav chudého paliva, což může být způsobeno únikem vakua v sacím potrubí nebo neměřeným vzduchem, který se dostává kolem snímače průtoku vzduchu, nebo EGR ventilem, který je zaseknutý.
Tyhle dvě skutečnosti mě vedou k myšlence zda ještě nemůže být vadný snímač polohy škrtící klapky nebo senzor tlaku sacího potrubí ?
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Re: MG ZR škubání motoru
A emise jsou ok? Kdyby byla chudá směs, nevychazela by hodnota lambda
Re: MG ZR škubání motoru
To netuším. Vzhledem k tomu že ta kontrolka svítí od počátku tak jsem vždycky na emisích pěkně děkoval a auto prošlo. Ale v jakých mezích se emise pohybovaly nevím. Každopádně mě 30.9.2021 skončila platnost TK a emisí tak to brzo zjistim.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105