
Jestli chceš, rozepíšu ti zde do rovnic nějaký příkladový model, abys to viděl v číslech, ale na to teď nemám v práci čas. Takže zatím ti dám jen vodítko - koukni znova na ten vzoreček a všimni to toho exponentu. A další nápověda je to, že to se na to musíš koukat pohledem skrz energii, což je v podstatě to samé, jako výkon. A nejjednodušší pohled na takovou situaci je jak na talíři - porovnej výkon 76kW vs. 118kW. Tohle je totiž stejný poměr energie, která se bude muset zpracovat brzdami, pokud obě auta pojedou stejnout dráhu se stejnou (maximální dynamikou). Na to se ty brzdy dimenzují. Sjíždění kopce není tak náročné, respektive je to úplně jiná situace, protože se brzdami vyzařuje menší energie, ale delší čas, tedy v takovém případě je kotouč zatěžovaný jinak, než když je potřeba nárazově v krátkém čase pohltit a vyzářit velkou dávku energie. V takové situaci není tak důležitá třecí plocha, jako spíš schopnost dobře vyzářit teplo do okolí.
Mimochodem, starý ventilovaný kotouč, který má sice správnou tloušťku, ale je ohnilý a má vyhnilé žebrování, má tyhle schopnosti výrazně zhoršené. Tzn. i když kotouč není jetý, ale je třeba ohnilý v důsledku dlouhého stání, tak je nutné ho vyměnit.