ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Měl bych tu další dílčí záhadu na ZRu (160):
p0170 Fuel Trim Malfunction (bank 1)
p0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Tyto chyby a sem tam to střelí do sání. Katalyzátor je, lambdy obě jsou a chybu samy o sobě nehlásí. Taky diagnostika dlouhodobě i po hodně kilometrech hlásí, že nebyly dokončeny tři testy kolem katalyzátoru a lambd.
... tak jsem zvědav, jestli bude mít Karel zase pravdu
p0170 Fuel Trim Malfunction (bank 1)
p0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
Tyto chyby a sem tam to střelí do sání. Katalyzátor je, lambdy obě jsou a chybu samy o sobě nehlásí. Taky diagnostika dlouhodobě i po hodně kilometrech hlásí, že nebyly dokončeny tři testy kolem katalyzátoru a lambd.
... tak jsem zvědav, jestli bude mít Karel zase pravdu
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Ani můj oblíbenec Karel nemá slova útěchy? Budu rád za jakékoli podněty, které mě mohou nasměrovat k příčině. Něco jsem pohledal jinde, ale opět bych rád nějaká nezávislá moudra i od vás.
Mimochodem vypozorováno, že p0300 na mě zabliká většinou v momentě, kdy jedu dynamičtěji z nějakého kopce, prudce uberu plyn a dupnu na brzdu. V ten moment udělá kontrolka motoru blik blik a diagnostika vyčte tuto chybu.
Taky je pravda, že na můj vkus to auto nějak dost papá benzín (jestli kolem 10 litrů, s Kupéčkem jsem se pohyboval kolem . Ale nemám pořád vyřešenou tu nesmyslně velkou škrtící klapku. Je třeba možné, že to je i příčinou tu toho problému, že přísun vzduchu neodpovídá poloze potenciometru.
By mě třeba zajímalo, jakým způsobem to detonace detekuje, když to nemá čidlo klepání. V RAVE jsem dokonce četl, že podle čidel ABS si auto vyhodnocuje stav vozovky a pokud zjistí, že vykazuje nerovnosti, tedy větší odchylky na jednotlivých kolech, tak na detekci detonací prdí. Ale dle čeho ty detonace vyhodnocuje, to jsem tam moc nezjistil (možná jsem to přehlédl).
Mimochodem vypozorováno, že p0300 na mě zabliká většinou v momentě, kdy jedu dynamičtěji z nějakého kopce, prudce uberu plyn a dupnu na brzdu. V ten moment udělá kontrolka motoru blik blik a diagnostika vyčte tuto chybu.
Taky je pravda, že na můj vkus to auto nějak dost papá benzín (jestli kolem 10 litrů, s Kupéčkem jsem se pohyboval kolem . Ale nemám pořád vyřešenou tu nesmyslně velkou škrtící klapku. Je třeba možné, že to je i příčinou tu toho problému, že přísun vzduchu neodpovídá poloze potenciometru.
By mě třeba zajímalo, jakým způsobem to detonace detekuje, když to nemá čidlo klepání. V RAVE jsem dokonce četl, že podle čidel ABS si auto vyhodnocuje stav vozovky a pokud zjistí, že vykazuje nerovnosti, tedy větší odchylky na jednotlivých kolech, tak na detekci detonací prdí. Ale dle čeho ty detonace vyhodnocuje, to jsem tam moc nezjistil (možná jsem to přehlédl).
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Pokud je to chude tak to strili do sani a kdyz to bude bohate tak do vyfuku ,u tebe to ma chodou smes moc vzduchu ,prvni dej vse co tam patri a pak dal laboruj bude to ale tou klapkou ne 99%
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Může být. Ale na to potřebuju to, aby jsi se vrátil domůůůůůů
Na druhou stranu, směs je určována dle čidla tlaku a teploty v sání, ne podle polohy potenciometru. Nebo to není tak úplně pravda?
Na druhou stranu, směs je určována dle čidla tlaku a teploty v sání, ne podle polohy potenciometru. Nebo to není tak úplně pravda?
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Tezko podle tlaku motor je tam klapka jak prase a jde tam moc vzduchu nejjednoduse bys to poznal na emisich
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Jak těžko... je to celkem jednoduchá rovnice. Z míry podtlaku v sání a teploty vzduchu lze snadno vypočítat, kolik si motor nasaje vzduchu. Podle toho pak vstřikuje palivo. Na tom je založena mapa vstřikování. Chápal bych, že chudá směs bude v momentě, kdy je klapka otevřená úplně a tlak je tak vysoký, že se dostane mimo hodnotu v mapě. To by ale předpokládám jednoduše jednotka vyhodila jako chybu.
To mě spíš napadá něco jiného. Ona totiž ta klapka netěsní úplně. Navíc i když je klapka zavřená, tak potenciometr pořád ukazuje cca 5% otevření. Tedy a t koresponduje s tím, co jsem pozoroval, že se to projevuje při prudkém ubrání plynu, se prostě špatně vyhodnocuje stav uzavřené klapky. V moment těsného zavření klapky si myslím, že se směs neřídí mapou dle tlaku, ale právě jen dle úhlu kvůli regulaci volnoběžného ventilu. A v ten moment si třeba jednotka myslí, že už je klapka skoro zavřená, tedy vstřikuje paliva méně, ale ve skutečnosti tam jde víc vzduchu a tím vzniká chudá směs.
Ale samozřejmě jasan, než cokoli dalšího budu zkoumat, tak ta klapka musí jít pryč a musí se zkalibrovat potenciometr.
Mimochodem pro zajímavost:
Klapka je z Volva a místo 52mm má 65mm, tzn. při stejném úhlu natočení tam jede o třetinu víc vzduchu
Jasným efektem je to, že sice meziplyn se dává luxusně, ale s autem se nedá normálně rozjet a nedá se s ním jet v koloně, protože stačí jen nepatrné dotknutí se pedálu a v ten moment to je jak třikrát víc zmáčknutější pedál, tedy motor hned jde do záběru. Tedy každé ubrání a přidání plynu do záběru způsobuje dost nepříjemné škubnutí.
Příruba je tam navařená opravdu pěkně, ale kvůli ní tam nemůžu dát originální klapku.
Největší zajímavostí je to, že klapka chodí opačně, než u origo klapky. Tedy potenciometr je připevněný tak, že v nulové poloze klapky má svoje maximum a při otevření klapky se potenciometr jakoby zavírá. No a kupodivu světe div se, jednotka se dá zřejmě zkalibrovat tak, že to chápe. Tzn. opět kvůli tomu tam nemůžu jen tak dát origo klapku, protože pak diagnostika při zavřené klapce ukazuje plně otevřenou. To tedy bude potřeba zkalibrovat na testbooku. Dalo by se to vyřešit prohozením drátků potenciometru, ale i tak by to ještě vyžadovalo kalibraci. Ale tím, že jsem tam nenašel nikde nic, co by nasvědčovalo tomu, že tímto způsobem to otočení chodu někdo vyřešil přede mnou, z toho usuzuji to, že to musí jít diagnostikou udělat.
Lidi, je to šílené... člověk, kterého napadlo namontovat takovou klapku a to bez kompletního přemapování, ten musel být naprostý bezmozek. Stačí jen selský rozum na to, aby bylo jasné, že to způsobí zásadní problémy. Napříč různými skupinami diskuzí se mluví o tom, že už výměna za 56mm klapku je nesmysl, natož 65mm. Něco o tom svědčí i to, že když se podíváte na fotky motorů okruhových MG ZR 170, tak všechny mají originální klapku, tedy i pro závodní účely je taková úprava holý nesmysl. Jo, kdyby šlo o motor, který má zvýšený objem, nebo výrazně zvýšené maximální otáčky, tak pak by to možná smysl mělo.
To mě spíš napadá něco jiného. Ona totiž ta klapka netěsní úplně. Navíc i když je klapka zavřená, tak potenciometr pořád ukazuje cca 5% otevření. Tedy a t koresponduje s tím, co jsem pozoroval, že se to projevuje při prudkém ubrání plynu, se prostě špatně vyhodnocuje stav uzavřené klapky. V moment těsného zavření klapky si myslím, že se směs neřídí mapou dle tlaku, ale právě jen dle úhlu kvůli regulaci volnoběžného ventilu. A v ten moment si třeba jednotka myslí, že už je klapka skoro zavřená, tedy vstřikuje paliva méně, ale ve skutečnosti tam jde víc vzduchu a tím vzniká chudá směs.
Ale samozřejmě jasan, než cokoli dalšího budu zkoumat, tak ta klapka musí jít pryč a musí se zkalibrovat potenciometr.
Mimochodem pro zajímavost:
Klapka je z Volva a místo 52mm má 65mm, tzn. při stejném úhlu natočení tam jede o třetinu víc vzduchu
Jasným efektem je to, že sice meziplyn se dává luxusně, ale s autem se nedá normálně rozjet a nedá se s ním jet v koloně, protože stačí jen nepatrné dotknutí se pedálu a v ten moment to je jak třikrát víc zmáčknutější pedál, tedy motor hned jde do záběru. Tedy každé ubrání a přidání plynu do záběru způsobuje dost nepříjemné škubnutí.
Příruba je tam navařená opravdu pěkně, ale kvůli ní tam nemůžu dát originální klapku.
Největší zajímavostí je to, že klapka chodí opačně, než u origo klapky. Tedy potenciometr je připevněný tak, že v nulové poloze klapky má svoje maximum a při otevření klapky se potenciometr jakoby zavírá. No a kupodivu světe div se, jednotka se dá zřejmě zkalibrovat tak, že to chápe. Tzn. opět kvůli tomu tam nemůžu jen tak dát origo klapku, protože pak diagnostika při zavřené klapce ukazuje plně otevřenou. To tedy bude potřeba zkalibrovat na testbooku. Dalo by se to vyřešit prohozením drátků potenciometru, ale i tak by to ještě vyžadovalo kalibraci. Ale tím, že jsem tam nenašel nikde nic, co by nasvědčovalo tomu, že tímto způsobem to otočení chodu někdo vyřešil přede mnou, z toho usuzuji to, že to musí jít diagnostikou udělat.
Lidi, je to šílené... člověk, kterého napadlo namontovat takovou klapku a to bez kompletního přemapování, ten musel být naprostý bezmozek. Stačí jen selský rozum na to, aby bylo jasné, že to způsobí zásadní problémy. Napříč různými skupinami diskuzí se mluví o tom, že už výměna za 56mm klapku je nesmysl, natož 65mm. Něco o tom svědčí i to, že když se podíváte na fotky motorů okruhových MG ZR 170, tak všechny mají originální klapku, tedy i pro závodní účely je taková úprava holý nesmysl. Jo, kdyby šlo o motor, který má zvýšený objem, nebo výrazně zvýšené maximální otáčky, tak pak by to možná smysl mělo.
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Kurnik, zdá se být všechno jinak....
No hledím co všechno ten poťák ovlivňuje. Tedy to, že v momentě, kdy potenciometr říká, že je klapka zavřená, mě tam kvůli velkému průměru jde pořád hodně vzduchu. Tfuj...
Dále se tam píše, že diagnostikou se nedělá žádná kalibrace - Lenhame, jak mi to tedy vysvětlíš? Údajně si nulovou pozici určí jako tu, při které potenciometr dává nejmenší napětí. Z toho mi plynou dvě věci:
- pak tedy to, že mám potenciometr naopak, nemohla jednotka pochopit ani to možná neexistující kalibrací, ani jinak. Tedy kurnik musí tam fakt být někde prohozené dráty.
- ono je to vlastně možná tak, že tu pozici, co ukazuje diagnostika, že to je jen procentuálně skutečná úroveň napětí, kterou dává potenciometr. Tedy není to procentuálně skutečný stav klapky. To si jednotka přepočítává uvnitř sama. Dává to smysl.
Takže do háje, asi bych měl být schopný i bez testbooku to dát do kupy. Jen holt přehodím drátky.
No, konec spekulacím jak to celé funguje
No hledím co všechno ten poťák ovlivňuje. Tedy to, že v momentě, kdy potenciometr říká, že je klapka zavřená, mě tam kvůli velkému průměru jde pořád hodně vzduchu. Tfuj...
Dále se tam píše, že diagnostikou se nedělá žádná kalibrace - Lenhame, jak mi to tedy vysvětlíš? Údajně si nulovou pozici určí jako tu, při které potenciometr dává nejmenší napětí. Z toho mi plynou dvě věci:
- pak tedy to, že mám potenciometr naopak, nemohla jednotka pochopit ani to možná neexistující kalibrací, ani jinak. Tedy kurnik musí tam fakt být někde prohozené dráty.
- ono je to vlastně možná tak, že tu pozici, co ukazuje diagnostika, že to je jen procentuálně skutečná úroveň napětí, kterou dává potenciometr. Tedy není to procentuálně skutečný stav klapky. To si jednotka přepočítává uvnitř sama. Dává to smysl.
Takže do háje, asi bych měl být schopný i bez testbooku to dát do kupy. Jen holt přehodím drátky.
No, konec spekulacím jak to celé funguje
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Asi moc čteš a už ti to leze na mozek ,
Mužeš i resetovat takto
Then do a throttle position sensor reset
- ignition on (engine off)
- fully press and release the throttle pedal 5 times
- ignition off
- start engine and let revs fluctuate and settle
- road test
Mužeš i resetovat takto
Then do a throttle position sensor reset
- ignition on (engine off)
- fully press and release the throttle pedal 5 times
- ignition off
- start engine and let revs fluctuate and settle
- road test
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Jj, tenhle postup dělám pokaždé, když s tím laboruji. Ale právě že nezabral na to, když jsem namontoval originální klapku, kdy byl potenciometr jakoby opačně, proti současnému stavu.
A ty tedy myslíš, že tenhle postup je to samé, co lze udělat tou diagnostikou? Měl jsem totiž za to, že to diagnostikou je nějak preciznější, v něčem jiné.
Totiž roky tu slýchám od lidí co byli na servise u pana Maredy, jak si pochvalovali to, že jim seřídil diagnostikou nulovou pozici klapky. A tak se mi zdá, kdoví co jim to navykládal, jestli to jen nebyly řeči a přitom šlo o prd. Takže budu rád, když se konečně po letech dovím, o co jde.
A ty tedy myslíš, že tenhle postup je to samé, co lze udělat tou diagnostikou? Měl jsem totiž za to, že to diagnostikou je nějak preciznější, v něčem jiné.
Totiž roky tu slýchám od lidí co byli na servise u pana Maredy, jak si pochvalovali to, že jim seřídil diagnostikou nulovou pozici klapky. A tak se mi zdá, kdoví co jim to navykládal, jestli to jen nebyly řeči a přitom šlo o prd. Takže budu rád, když se konečně po letech dovím, o co jde.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Prez diagnostiku vyresetujes vsechny akcni cleny plus reset jednotky na zakladni nastaveni ,ty draty jsem ti rikal at se podivas podle RAVE zda nejsou prehozene
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Ok, překontroluji barvy. Jenže jak mám poznat co je správně? V schématu není nakreslené která strana je minimum a která maximum. Tedy můžu překontrolovat maximálně to, že na začátku a na konci vodiče je stejná barva.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
V RAVE najdes presne konektor a pin a barvu dratu a musi to sedet nekde t prehodit musel
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
No pravdu máš....
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: ZR 160 - p0170 a p0300 a za studená střílí do sání
Mas ta schema na nem je cislo konektoru a podle cisla konektoru najdes fotku a u te je presne pozice konektoru plus 123 piny a barva dratu ,plus to same na ridici jednotce