cca 367.000 km
Jak mnozí víte, od počátku bojuji s tím, že mi od motoru jdou do kabiny nepříjemné vibrace kolem 3 tis. otáček. Zatím nic nepomohlo, včetně výměny hlavního silentbloku, tak následovala další akce. Dalším typem na příčinu vibrací byla načatá dvouhmota. Navíc při rozjezdu, potažmo při zabrání motoru v nízkých otáčkách se ozývalo takové už nepříjemné zadrnčení, tak jsem s tím stejně chtěl něco dělat. A když už, tak s tím rovnou udělat komplet spojku i s hydraulickým ložiskem. A tak se i stalo...
Udělali jsme si s Mirdou "mejdlo" a minulý týden jsme se do toho jedno krásné odpoledne pustili. Zlatá Labuťka s Kupéčkem! Tohle bych doma páchat nechtěl... kvůli pitomému sundání převodovky se musela rozbombardovat půlka auta - přední podvozkový rám dolů, vypustit olej a poloosy z převodovky ven, odpojit všechny lambdy a komplet celý výfuk pryč včetně tepelných štítů u motoru. V motoru box pryč, držák baterky, to a ono....
Převodovka dole - jak gufero na klice, tak na vstupu převodovky, oboje suché. Ani na ložisku nebyla žádná vlhkost. V talíři spojky byly hodně volné pružinky, takže nad výměnou spojky nebylo třeba spekulovat. Tohle mi mohlo způsobovat občasné chrastivé zvuky při studeném motoru. No a dvouhmota... jako nic viditelně a citelně zlého na ní nebylo. Proti náhradní (jeté) dvouhmotě tam byl mírně větší rozptyl v pootočení středu, ale po vychladnutí ten rozdíl byl minimální. Každopádně dvouhmota se prohodila, nová spojková sada (talíř už bez pružinek - hurá, konečně přišli na to, že to bylo zbytečné kurvítko

), nové hydraulické ložisko. Šup to tam. Na závěr jsme bojovali s napumpováním hydrauliky a po půl hodině marného pumpování pomohlo upustit kapalinu odvzdušňovákem. Tenhle problém značil to, že válec na pedálu není už v kondici.
Krom toho se potvrdil předpoklad, že mám volnou vnitřní trubku v zadní trubce Y části výfuku, což poslední dobou po nastartování způsobovalo ostudné nechutné chrastění

... ve vstupu jsme tu vnitřní trubku k vnější přibodovali.
Dále jsme vyměnili obě zadní uložení předních dolních ramen

Každé bylo jiné a to v horším provedení (s většími otvory v silentbloku) bylo už fest naškublé, což způsobovalo takové tupé rány při přejezdu nerovností. Ale i to druhé už bylo mírně načaté.
Očistil jsem kontakty v předním levém směrovém světle - diagnostika hlásila chybu a při testu žárovka mírně poblikávala.
Opravili jsme roztřepený konec sací trubky na straně napojení na plastový "šnorchl" do blatníku.
Nad zapalovačem jsem narovnal pokřivenou plastovou tyčku předního čidla zatížení nápravy.
Výsledek... světla budu muset doštelovat, změnu v sání nevnímám, chyba žárovky zmizela, bouchání od nápravy zmizelo a výfuk po nastartování nechrastí

A... no, spojka spojkovala. A.... vibrace.... nezmizely

........ béééééééééééé.....
A kurnik už jde do tuhého. Poslední naděje je ve výměně řemenice (Lenhame, prosím, rezervuj mi jednu

), což se pokusím zorganizovat co nejdřív. Pak už leda celý motor, ale to spíš už se na to vybodnu a prostě budu čekat, kdy to klekne.
Dnes jsem za Mirdou zajel znova, protože se začal špatně vracet spojkový pedál a sem tam se stalo, že bylo potřeba dvakrát prošlápnout. Ráno před odjezdem jsem to ještě pro jistotu odvzdušnil - troška vzduchu vyletěla. Zkusili jsme pedálový válec vyčistit (no byla v něm černota a mázek) a uvidíme. Pocitově se teď vrací lépe a je tuhý stejně po celé dráze. Takové trošku hrubší zapadávání rychlostí se moc nezlepšilo, ale to už holt asi bude převodovkou. Nicméně už se mi nestalo, že by to do šaltrpáky koplo v důsledku ne zcela vypnuté spojky. Tak snad už to vydrží.
Zároveň jsem přepojil čidlo klepání na druhé, které jsem zabalil do molitanu mimo motor. Zkusím s tím chvilku jezdit, protože na diagnostice v momentě vibrací to vypisovalo indikaci klepání. Což možná způsobovalo nějaké korekce zapalování a to mohlo být v důsledku to, proč jsem v ten moment pocítil i mírný výkonnostní propad. Řekl bych, že ten se teď vytratil, ale krom toho se nic nezměnilo. Ani pocit marnosti z toho, že mi celkově přijde motor jakýsi utlumený.
Tak a na závěr mi Mirda odpáral z auta levou poddveřní lištu, z které se mi začala loupat barva a tak ji musím dát někomu nalakovat. Barvu mám schovanou ve skleničce v lednici už dva roky, bo zbyla po lakování lišty na pravé straně. No nepochopím, proč anglána nenapadlo před lakováním ten nerez plech nějak zdrsnit
Tož tak... kdyby někoho napadlo co s těmi vibracemi, tak sem s tím. Ale těžko co, když motor rozebírat nechci a téměř vše už bylo vyzkoušeno