MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic ex první MG ;-)
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
364.000 km
Vyměněn olej, filtr, filtr sání a hlavní silentblok motoru (hruška). Taky na dva roky vystaráno s emisemi a technickou.
Tímto děkuji Mirdovi za ochotu a pomoc s touto akcí
Bohužel, akce ale nepřinesla pozitivum, které jsem očekával. Ukázalo se, že vibrace, které mi jdou od motoru do karoserie při určitých otáčkách, nebyly důsledkem vadného onoho silentbloku, který nakonec byl nepoškozen. Ale i s novým se vibrace neztratily
Tedy aktuální typ je na nějak kiksnutou dvouhmotu Tak buď se s tím smířím a nebo zainvestuji komplet akci i se spojkou... budu o tom zatím jen přemýšlet.
Vyměněn olej, filtr, filtr sání a hlavní silentblok motoru (hruška). Taky na dva roky vystaráno s emisemi a technickou.
Tímto děkuji Mirdovi za ochotu a pomoc s touto akcí
Bohužel, akce ale nepřinesla pozitivum, které jsem očekával. Ukázalo se, že vibrace, které mi jdou od motoru do karoserie při určitých otáčkách, nebyly důsledkem vadného onoho silentbloku, který nakonec byl nepoškozen. Ale i s novým se vibrace neztratily
Tedy aktuální typ je na nějak kiksnutou dvouhmotu Tak buď se s tím smířím a nebo zainvestuji komplet akci i se spojkou... budu o tom zatím jen přemýšlet.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Ty máš dvouhmotu?
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Jojo, bohužel všechny R75 mají dvouhmotu
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
U benzina zbytecny
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Jen letmý report...
Poslední dobou jsem měl takový neskonalý pocit, že auto nějak zdechlo. Na služební cestě MG jsem byl až špatný z toho, jak to nebylo ono.
Ale podařilo se mi získat diagnostiku na R75/ZT (časem se o tom více rozepíši) a tou jsem zjistil, že druhé VIS servo nefunguje. Při testu v něm cvakalo jen relátko, kdežto druhé servo vydávalo zdravý zvuk. V sobotu jsem se do toho pustil a opravdu, v servu byly na mikrospínačích studeňáky jak hrom a ty tam pěkně čvachtaly. Takže jsem vše hezky propájel a i přes nějaké peripetie se zpětnou montáží, vše pak fungovalo jak mělo. Při testu servo pěkně fungovalo. Pořádně jsem prohřál motor, smazal chyby v diagnostice a ani po protočení motoru a testech se chyba nevrátila. Akorát že jsem si všiml, že se zahřátým motorem začalo při testech vynechávat i druhé servo. Sem tam prostě zacvakalo jen relátko. Tak jsem ho kuchl taky a byly tam taky studeňáky, ale ne tak hrozný. No, trošku jsem se zapotil poo té, co jsem blb nasadil při testování naopak a ze serva se začoudilo ... ale naštěstí to odškytaly jen cestičky a šluslá dioda, kterou jsem měl v zásobě Nakonec se zadařilo a už vše fungovalo tak, jak má.
No a jízda teď konečně byla zas radost Jako neskutečný, jaký to dělá rozdíl. Hlavně do otáček se teď motoru chce lépe, ale tak to odpovídá tomu servu, které nemakalo vůbec. No a přitom to řešení je tak jednoduché. Jenže je to tak, že se ten problém prostě musí řešit hned, protože jak na to uživatel kašle, tak je to pak horší a horší, bo to pak vede k tomu, že klapky v sání zatuhnou a je šmitec. Jenže, kdo servisuje někde u "Franty", který nemá origo diagnostiku, tak ten to prostě neřeší... ukázka toho, proč je dobré tohle auto servisovat u doporučených lidí
Tak, no a chystám se tedy na ten setrvák. Už to vážně není příjemné, jak při 90tce vibruje celé auto .... ale vypadá to už celkem na tuty, že to je dvouhmota. Mrcha jedna. Bohužel se pevný setrvačník už nedá na KV6 do R75 sehnat .... jinak bych ho bral hned.
Poslední dobou jsem měl takový neskonalý pocit, že auto nějak zdechlo. Na služební cestě MG jsem byl až špatný z toho, jak to nebylo ono.
Ale podařilo se mi získat diagnostiku na R75/ZT (časem se o tom více rozepíši) a tou jsem zjistil, že druhé VIS servo nefunguje. Při testu v něm cvakalo jen relátko, kdežto druhé servo vydávalo zdravý zvuk. V sobotu jsem se do toho pustil a opravdu, v servu byly na mikrospínačích studeňáky jak hrom a ty tam pěkně čvachtaly. Takže jsem vše hezky propájel a i přes nějaké peripetie se zpětnou montáží, vše pak fungovalo jak mělo. Při testu servo pěkně fungovalo. Pořádně jsem prohřál motor, smazal chyby v diagnostice a ani po protočení motoru a testech se chyba nevrátila. Akorát že jsem si všiml, že se zahřátým motorem začalo při testech vynechávat i druhé servo. Sem tam prostě zacvakalo jen relátko. Tak jsem ho kuchl taky a byly tam taky studeňáky, ale ne tak hrozný. No, trošku jsem se zapotil poo té, co jsem blb nasadil při testování naopak a ze serva se začoudilo ... ale naštěstí to odškytaly jen cestičky a šluslá dioda, kterou jsem měl v zásobě Nakonec se zadařilo a už vše fungovalo tak, jak má.
No a jízda teď konečně byla zas radost Jako neskutečný, jaký to dělá rozdíl. Hlavně do otáček se teď motoru chce lépe, ale tak to odpovídá tomu servu, které nemakalo vůbec. No a přitom to řešení je tak jednoduché. Jenže je to tak, že se ten problém prostě musí řešit hned, protože jak na to uživatel kašle, tak je to pak horší a horší, bo to pak vede k tomu, že klapky v sání zatuhnou a je šmitec. Jenže, kdo servisuje někde u "Franty", který nemá origo diagnostiku, tak ten to prostě neřeší... ukázka toho, proč je dobré tohle auto servisovat u doporučených lidí
Tak, no a chystám se tedy na ten setrvák. Už to vážně není příjemné, jak při 90tce vibruje celé auto .... ale vypadá to už celkem na tuty, že to je dvouhmota. Mrcha jedna. Bohužel se pevný setrvačník už nedá na KV6 do R75 sehnat .... jinak bych ho bral hned.
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
cca 367.000 km
Jak mnozí víte, od počátku bojuji s tím, že mi od motoru jdou do kabiny nepříjemné vibrace kolem 3 tis. otáček. Zatím nic nepomohlo, včetně výměny hlavního silentbloku, tak následovala další akce. Dalším typem na příčinu vibrací byla načatá dvouhmota. Navíc při rozjezdu, potažmo při zabrání motoru v nízkých otáčkách se ozývalo takové už nepříjemné zadrnčení, tak jsem s tím stejně chtěl něco dělat. A když už, tak s tím rovnou udělat komplet spojku i s hydraulickým ložiskem. A tak se i stalo...
Udělali jsme si s Mirdou "mejdlo" a minulý týden jsme se do toho jedno krásné odpoledne pustili. Zlatá Labuťka s Kupéčkem! Tohle bych doma páchat nechtěl... kvůli pitomému sundání převodovky se musela rozbombardovat půlka auta - přední podvozkový rám dolů, vypustit olej a poloosy z převodovky ven, odpojit všechny lambdy a komplet celý výfuk pryč včetně tepelných štítů u motoru. V motoru box pryč, držák baterky, to a ono....
Převodovka dole - jak gufero na klice, tak na vstupu převodovky, oboje suché. Ani na ložisku nebyla žádná vlhkost. V talíři spojky byly hodně volné pružinky, takže nad výměnou spojky nebylo třeba spekulovat. Tohle mi mohlo způsobovat občasné chrastivé zvuky při studeném motoru. No a dvouhmota... jako nic viditelně a citelně zlého na ní nebylo. Proti náhradní (jeté) dvouhmotě tam byl mírně větší rozptyl v pootočení středu, ale po vychladnutí ten rozdíl byl minimální. Každopádně dvouhmota se prohodila, nová spojková sada (talíř už bez pružinek - hurá, konečně přišli na to, že to bylo zbytečné kurvítko ), nové hydraulické ložisko. Šup to tam. Na závěr jsme bojovali s napumpováním hydrauliky a po půl hodině marného pumpování pomohlo upustit kapalinu odvzdušňovákem. Tenhle problém značil to, že válec na pedálu není už v kondici.
Krom toho se potvrdil předpoklad, že mám volnou vnitřní trubku v zadní trubce Y části výfuku, což poslední dobou po nastartování způsobovalo ostudné nechutné chrastění ... ve vstupu jsme tu vnitřní trubku k vnější přibodovali.
Dále jsme vyměnili obě zadní uložení předních dolních ramen Každé bylo jiné a to v horším provedení (s většími otvory v silentbloku) bylo už fest naškublé, což způsobovalo takové tupé rány při přejezdu nerovností. Ale i to druhé už bylo mírně načaté.
Očistil jsem kontakty v předním levém směrovém světle - diagnostika hlásila chybu a při testu žárovka mírně poblikávala.
Opravili jsme roztřepený konec sací trubky na straně napojení na plastový "šnorchl" do blatníku.
Nad zapalovačem jsem narovnal pokřivenou plastovou tyčku předního čidla zatížení nápravy.
Výsledek... světla budu muset doštelovat, změnu v sání nevnímám, chyba žárovky zmizela, bouchání od nápravy zmizelo a výfuk po nastartování nechrastí
A... no, spojka spojkovala. A.... vibrace.... nezmizely ........ béééééééééééé.....
A kurnik už jde do tuhého. Poslední naděje je ve výměně řemenice (Lenhame, prosím, rezervuj mi jednu ), což se pokusím zorganizovat co nejdřív. Pak už leda celý motor, ale to spíš už se na to vybodnu a prostě budu čekat, kdy to klekne.
Dnes jsem za Mirdou zajel znova, protože se začal špatně vracet spojkový pedál a sem tam se stalo, že bylo potřeba dvakrát prošlápnout. Ráno před odjezdem jsem to ještě pro jistotu odvzdušnil - troška vzduchu vyletěla. Zkusili jsme pedálový válec vyčistit (no byla v něm černota a mázek) a uvidíme. Pocitově se teď vrací lépe a je tuhý stejně po celé dráze. Takové trošku hrubší zapadávání rychlostí se moc nezlepšilo, ale to už holt asi bude převodovkou. Nicméně už se mi nestalo, že by to do šaltrpáky koplo v důsledku ne zcela vypnuté spojky. Tak snad už to vydrží.
Zároveň jsem přepojil čidlo klepání na druhé, které jsem zabalil do molitanu mimo motor. Zkusím s tím chvilku jezdit, protože na diagnostice v momentě vibrací to vypisovalo indikaci klepání. Což možná způsobovalo nějaké korekce zapalování a to mohlo být v důsledku to, proč jsem v ten moment pocítil i mírný výkonnostní propad. Řekl bych, že ten se teď vytratil, ale krom toho se nic nezměnilo. Ani pocit marnosti z toho, že mi celkově přijde motor jakýsi utlumený.
Tak a na závěr mi Mirda odpáral z auta levou poddveřní lištu, z které se mi začala loupat barva a tak ji musím dát někomu nalakovat. Barvu mám schovanou ve skleničce v lednici už dva roky, bo zbyla po lakování lišty na pravé straně. No nepochopím, proč anglána nenapadlo před lakováním ten nerez plech nějak zdrsnit
Tož tak... kdyby někoho napadlo co s těmi vibracemi, tak sem s tím. Ale těžko co, když motor rozebírat nechci a téměř vše už bylo vyzkoušeno
Jak mnozí víte, od počátku bojuji s tím, že mi od motoru jdou do kabiny nepříjemné vibrace kolem 3 tis. otáček. Zatím nic nepomohlo, včetně výměny hlavního silentbloku, tak následovala další akce. Dalším typem na příčinu vibrací byla načatá dvouhmota. Navíc při rozjezdu, potažmo při zabrání motoru v nízkých otáčkách se ozývalo takové už nepříjemné zadrnčení, tak jsem s tím stejně chtěl něco dělat. A když už, tak s tím rovnou udělat komplet spojku i s hydraulickým ložiskem. A tak se i stalo...
Udělali jsme si s Mirdou "mejdlo" a minulý týden jsme se do toho jedno krásné odpoledne pustili. Zlatá Labuťka s Kupéčkem! Tohle bych doma páchat nechtěl... kvůli pitomému sundání převodovky se musela rozbombardovat půlka auta - přední podvozkový rám dolů, vypustit olej a poloosy z převodovky ven, odpojit všechny lambdy a komplet celý výfuk pryč včetně tepelných štítů u motoru. V motoru box pryč, držák baterky, to a ono....
Převodovka dole - jak gufero na klice, tak na vstupu převodovky, oboje suché. Ani na ložisku nebyla žádná vlhkost. V talíři spojky byly hodně volné pružinky, takže nad výměnou spojky nebylo třeba spekulovat. Tohle mi mohlo způsobovat občasné chrastivé zvuky při studeném motoru. No a dvouhmota... jako nic viditelně a citelně zlého na ní nebylo. Proti náhradní (jeté) dvouhmotě tam byl mírně větší rozptyl v pootočení středu, ale po vychladnutí ten rozdíl byl minimální. Každopádně dvouhmota se prohodila, nová spojková sada (talíř už bez pružinek - hurá, konečně přišli na to, že to bylo zbytečné kurvítko ), nové hydraulické ložisko. Šup to tam. Na závěr jsme bojovali s napumpováním hydrauliky a po půl hodině marného pumpování pomohlo upustit kapalinu odvzdušňovákem. Tenhle problém značil to, že válec na pedálu není už v kondici.
Krom toho se potvrdil předpoklad, že mám volnou vnitřní trubku v zadní trubce Y části výfuku, což poslední dobou po nastartování způsobovalo ostudné nechutné chrastění ... ve vstupu jsme tu vnitřní trubku k vnější přibodovali.
Dále jsme vyměnili obě zadní uložení předních dolních ramen Každé bylo jiné a to v horším provedení (s většími otvory v silentbloku) bylo už fest naškublé, což způsobovalo takové tupé rány při přejezdu nerovností. Ale i to druhé už bylo mírně načaté.
Očistil jsem kontakty v předním levém směrovém světle - diagnostika hlásila chybu a při testu žárovka mírně poblikávala.
Opravili jsme roztřepený konec sací trubky na straně napojení na plastový "šnorchl" do blatníku.
Nad zapalovačem jsem narovnal pokřivenou plastovou tyčku předního čidla zatížení nápravy.
Výsledek... světla budu muset doštelovat, změnu v sání nevnímám, chyba žárovky zmizela, bouchání od nápravy zmizelo a výfuk po nastartování nechrastí
A... no, spojka spojkovala. A.... vibrace.... nezmizely ........ béééééééééééé.....
A kurnik už jde do tuhého. Poslední naděje je ve výměně řemenice (Lenhame, prosím, rezervuj mi jednu ), což se pokusím zorganizovat co nejdřív. Pak už leda celý motor, ale to spíš už se na to vybodnu a prostě budu čekat, kdy to klekne.
Dnes jsem za Mirdou zajel znova, protože se začal špatně vracet spojkový pedál a sem tam se stalo, že bylo potřeba dvakrát prošlápnout. Ráno před odjezdem jsem to ještě pro jistotu odvzdušnil - troška vzduchu vyletěla. Zkusili jsme pedálový válec vyčistit (no byla v něm černota a mázek) a uvidíme. Pocitově se teď vrací lépe a je tuhý stejně po celé dráze. Takové trošku hrubší zapadávání rychlostí se moc nezlepšilo, ale to už holt asi bude převodovkou. Nicméně už se mi nestalo, že by to do šaltrpáky koplo v důsledku ne zcela vypnuté spojky. Tak snad už to vydrží.
Zároveň jsem přepojil čidlo klepání na druhé, které jsem zabalil do molitanu mimo motor. Zkusím s tím chvilku jezdit, protože na diagnostice v momentě vibrací to vypisovalo indikaci klepání. Což možná způsobovalo nějaké korekce zapalování a to mohlo být v důsledku to, proč jsem v ten moment pocítil i mírný výkonnostní propad. Řekl bych, že ten se teď vytratil, ale krom toho se nic nezměnilo. Ani pocit marnosti z toho, že mi celkově přijde motor jakýsi utlumený.
Tak a na závěr mi Mirda odpáral z auta levou poddveřní lištu, z které se mi začala loupat barva a tak ji musím dát někomu nalakovat. Barvu mám schovanou ve skleničce v lednici už dva roky, bo zbyla po lakování lišty na pravé straně. No nepochopím, proč anglána nenapadlo před lakováním ten nerez plech nějak zdrsnit
Tož tak... kdyby někoho napadlo co s těmi vibracemi, tak sem s tím. Ale těžko co, když motor rozebírat nechci a téměř vše už bylo vyzkoušeno
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
To tedy doufám, že to u ZRka bude snažší neboť se na spojku chystám taky
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Tam je to brnkačka Tedy v tom smyslu, že je všechno cca "dvakrát" menší, mnohem lépe přístupné a při rozebrání nutného budeš mít v misce polovinu šroubků
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Díky,už jsem taky měnil spojku---všude byl bordel z auta ale nic nenadbylo,divné.
Rover 75 CDTi r.v. 2005
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Krása, to bych asi nerozdejchal tohle absolhovat a nevyřešit hlavní problém
Ty nerez plechy jsou lakovaný originál-nechápu tenhle počin....
Ty nerez plechy jsou lakovaný originál-nechápu tenhle počin....
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Tak to víš, že když jsem to opětovně v deset hodin večer nastartoval a vibrace tam pořád byly, tak se ve mě praly emoce. Jednak práce, jednak nemálo peněz a hlavně planá naděje... takže honem honem jsem si musel najít důvod, proč to i tak stálo za to. A to jsem našel v tom, že se stejně hodilo spojku udělat a že se u toho zvládla udělat hromada další práce. Jinak řečeno, abych vyřešil chrastící výfuk, stejně by se musel sundavat. Abych vyměnil silenty na ramenech, tak je to taky lepší sundat celé s rámem... i ten blbej šustplech se musí kvůli řešení žárovky blinkru sundavat. Takže pak vyndání převodovky už nebyla taková hrůza.
Ale je fakt, že jsem z toho mírně frustrovaný. Takže nejlepší je si teď nastavit další naději a to ve formě oné řemenice Ta, když se vymění a stejně to nepomůže, tak to bude bolet méně, jak tato akce s dvouhmotou
Ale je fakt, že jsem z toho mírně frustrovaný. Takže nejlepší je si teď nastavit další naději a to ve formě oné řemenice Ta, když se vymění a stejně to nepomůže, tak to bude bolet méně, jak tato akce s dvouhmotou
- GeneHawkins
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát úno 05, 2016 22:13
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
V podstatě - už jen odstranit ty vibrace, a máš vyhráno!
MG-F
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Díky za radu ... zatím ten postup vypadá tak, že příčina vibrací bude odstraněna v momentě výměny úplně poslední součástky
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Tak dnes spojka spojkovala bez zaváhání.
Bo jedou dětičky s manželkou na týden fuč na chalupu, jsem jsme autko vysáli, vyměnili interiérový filtr za nějaký supr trupr uhlíkový, trošku to v oněch místech vypulírovali a na závěr uvnitř nechali "vybouchnout" dezinfekční bombičku (SONAX). Voní to teď o mnoho příjemněji.
Jo a mimochodem, po dvou letech jsem konečně nalepil na sklo kufru klubovou nálepku
Bo jedou dětičky s manželkou na týden fuč na chalupu, jsem jsme autko vysáli, vyměnili interiérový filtr za nějaký supr trupr uhlíkový, trošku to v oněch místech vypulírovali a na závěr uvnitř nechali "vybouchnout" dezinfekční bombičku (SONAX). Voní to teď o mnoho příjemněji.
Jo a mimochodem, po dvou letech jsem konečně nalepil na sklo kufru klubovou nálepku
Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)
Tak jsem se z funkčních VISů moc dlouho neradoval....
Vrátila se mi rodinka z chalupy a tak jsem autko napojil na diagnostiku a tak, jak jsem si myslel - Balance VIS kaput. Při testu opět cvakalo jen relátko.
Tak jsem ho rozebral a ejhle, drobná cestička na tišťáku opět přepálená. Vyndal jsem z mechanismu samotný motorek a zkusil ho na nabíječce, jestli se točí. Točil se, ale jiskřilo se v něm a kouřilo z něj. Velice špatně se do něj dostává, ale když se mi to podařilo, tak jsem zjistil, že už je pozdě na záchranu. Komutátor měl rozteklý plast od toho mého "testování" na nabíječce.
Tak jsem trošku hledal a našel tento příspěvek, který celý problém přesně popisuje - http://forums.mg-rover.org/mg-zt-rover- ... or-273461/ Na komutátoru se díky oleji a prachu z uhlíků mírně propojí plošky. Což způsobuje v podstatě zkrat. Proto navíječka při krmení motorku dávala proud jak hrom. Díky tomu, že jsem stihl motorek upéct, tak už jsem neměl šanci zkusit ho proměřit a případně pročistit. Jen jsem hrubo ty plošky odtáhl od osky a na chvilku složil a zapojil, tak to pak motorek jel jak fík a bez jiskření a mega proudu. Bohužel to už byl poslední moment, protože se ojely uhlíky.
Abych to shrnul. VIS motorky podléhají dvojí závadě:
1) Studeňáky na nožkách mikrospánačů - stačí dobře propájet, případně mikrospínače k desce zafixovat. Projevuje se nahodilou nefunkčností.
2) Nefunkčnost vnitřního motorku - na tišťáku jsou schválně drobné cestičky, které mají fungovat jako pojistka. Tedy jakmile se motorku něco stane, cestička se propálí. Ta se dá buď propájet, nebo propojit tenkým drátkem. Důležité je ale poléčit i motorek, který je primárním problémem. Je potřeba ho rozdělat a proměřit odpor mezi cívkami (jsou tři, tedy i tři plošky na komutátoru). Odpor mezi cívkami by měl být cca 6,5 Ohmu. Pokud je méně, tak jsou pravděpodobně propojené plošky komutátoru. Tedy třeba skalpelem mezery mezi ploškami opatrně proškrábnout a očistit isopropanolem. Důležité je motorek netrápit bez vyčištění, nebo se uvnitř rozteče. To, že je propálená cestička na plošňáku jasně indikuje, že motorek potřebuje rozdělat.
A dovoluji si vložit obrázek s grafem, za jakých okolností jak VISy fungují:
Vrátila se mi rodinka z chalupy a tak jsem autko napojil na diagnostiku a tak, jak jsem si myslel - Balance VIS kaput. Při testu opět cvakalo jen relátko.
Tak jsem ho rozebral a ejhle, drobná cestička na tišťáku opět přepálená. Vyndal jsem z mechanismu samotný motorek a zkusil ho na nabíječce, jestli se točí. Točil se, ale jiskřilo se v něm a kouřilo z něj. Velice špatně se do něj dostává, ale když se mi to podařilo, tak jsem zjistil, že už je pozdě na záchranu. Komutátor měl rozteklý plast od toho mého "testování" na nabíječce.
Tak jsem trošku hledal a našel tento příspěvek, který celý problém přesně popisuje - http://forums.mg-rover.org/mg-zt-rover- ... or-273461/ Na komutátoru se díky oleji a prachu z uhlíků mírně propojí plošky. Což způsobuje v podstatě zkrat. Proto navíječka při krmení motorku dávala proud jak hrom. Díky tomu, že jsem stihl motorek upéct, tak už jsem neměl šanci zkusit ho proměřit a případně pročistit. Jen jsem hrubo ty plošky odtáhl od osky a na chvilku složil a zapojil, tak to pak motorek jel jak fík a bez jiskření a mega proudu. Bohužel to už byl poslední moment, protože se ojely uhlíky.
Abych to shrnul. VIS motorky podléhají dvojí závadě:
1) Studeňáky na nožkách mikrospánačů - stačí dobře propájet, případně mikrospínače k desce zafixovat. Projevuje se nahodilou nefunkčností.
2) Nefunkčnost vnitřního motorku - na tišťáku jsou schválně drobné cestičky, které mají fungovat jako pojistka. Tedy jakmile se motorku něco stane, cestička se propálí. Ta se dá buď propájet, nebo propojit tenkým drátkem. Důležité je ale poléčit i motorek, který je primárním problémem. Je potřeba ho rozdělat a proměřit odpor mezi cívkami (jsou tři, tedy i tři plošky na komutátoru). Odpor mezi cívkami by měl být cca 6,5 Ohmu. Pokud je méně, tak jsou pravděpodobně propojené plošky komutátoru. Tedy třeba skalpelem mezery mezi ploškami opatrně proškrábnout a očistit isopropanolem. Důležité je motorek netrápit bez vyčištění, nebo se uvnitř rozteče. To, že je propálená cestička na plošňáku jasně indikuje, že motorek potřebuje rozdělat.
A dovoluji si vložit obrázek s grafem, za jakých okolností jak VISy fungují: