Dopoledne jsem běžící motor propláchnul hadicí z kohoutku zasunutou do expanzky a přepadovou hadicí, která normálně vodu vrací zpět jsem vypouštěl ven do kanálu, no tekl opravdu pěkný sajrajt

Asi po 25 minutách proplachování jsem vše co šlo vypustil spodní hadicí od chladiče a vložil do komory nový termostat Gates včetně těsnění. Pak jsem si omotal osvědčenou silikonovou páskou horní hadici do chladiče, která má v místě kde je našroubované čidlo teploty mírnou prasklinku a při vyšších otáčkách motoru tudy stříkala voda

. Časem ji stejně vyměním
Pak jsem všechny hadice zase napojil zpět a začal nalévat chladící kapalinu růžovou G12.
Po nalití jsem nastartoval a čekal co se bude dít, odvzdušnil jsem malý okruh a pustil topení naplno, stejně nejde zavřít
Naběhlo to o poznání dříve, protože termostat držel a začal otevírat až po zahřátí na provozní teplotu, takže fajn
Pak jsem všechno okolo nastrojil, airbox, všechny hadice,hadičky a baterii
Po ujetí asi 15 km jsem doma vše zkontroloval:
- expanzka při povolování víčka mírně pšoukla, barva normální bez příměsi, trochu bublinky, ale to je tím, že tam bypas vrací část teplé vody
- předtím jsem zkontroloval hadice, které byly normálně tvrdé.
- při delším stání na místě se mi seply obě sahary
- teploměr ukazuje lehce pod půl a nekolísá
- topení topí stále stejně výdatně, stačí mít vypnutý ventilátor, když se zapne tak je to maso, ale jasně není moc zima
Zítra ráno zkontroluji, jestli se do expanzky ještě něco nedostalo, ale zatím mi to připadá, že by vše mohlo být OK a původní majitel měl zřejmě problém s termostatem, který neotvíral tak ho jen vyhodil - bylo to nejlevnější řešení.
Autem teď budu trochu víc jezdit, tak se třeba ještě něco projeví.
Jinak jsem dnes poprvé jel v osmikile v dešti a je zde poznat rozdíl po aplikaci Nanostěračů,ale sklo už není v optimální kondici, takže se efekt nedostaví tak brzy jako u kupéčka a okno se tak hezky nečistí, nicméně považuji to za přínos
