Příspěvek
od KDB » pát úno 27, 2015 10:20
Problém tohoto motoru vidím, v zanedbané udržbě, jelikož interval výměny oleje byl po 6000km a na to většina kašlala. A hydroštely jsou mezi prvními, co to pocítí. Z motoru s 113000km jsem vylil olej odpovídající tak 20000 intervalu - a od výměny, přidelším běhu na volnoběh některé zdvihátko pocvakává - když se přidá plyn, postupně utichne. To samé u motoru s 135000km. Osobně to budu řešit jen urputnější výměnou oleje - po roce, což znamená po skoro nulových km. Maximálně zkusit opatrně nějaký elixír (od LM, Bishop a pod).
U Tourera s 1,6 K mě to trápilo taky - tam byl nejvíc zasviněnej motor od kapučína, na který neznámo jak dlouho jezdil.Postupně to ustávalo (najel jsem s ním asi 20.000km), ještě když jsem ho dával do stodoly, po chvíli na volnoběh začl cvakat. Ve stodole, ho 1x za 1-2 měsíce nastartuju a nechám klidně 1-2h běžet s občasnou změnou otáček - až ke 3-5.000 a jednou ročně vyměním olej (filtr jen vyleju). Dnes už necvaká vůbec.
Olej používám mé oblíbené Texaco Hav. Extra 10W-40. (jako do všeho ostatního)
Tak asi tak.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.