Rover 820/825/827 je luxusní vůz, i když trochu opomíjený.
Rover 800 - je velký sedan, se spoustou vnitřního prostoru. Na místě řidiče ani zavalitější postavy nemají větší problém, na zadních sedadlech i prostor kufru je prostě obrovský. Co se týče výbavy, ABS, kožený interér a digitální klimatizace, se montovali do většiny modelů.
Veškeré motory 2,0/2,0Ti/2,5 V6/2,7 V6/, ale i Turbodiesel 2,5 87 a 89KW při slušném zacházení vydrží velmi dlouho. Motory 2,0 V6 + 2,5 V6 (KV6) se tak osvědčili, že se montovali do posledních dnů výroby do Roveru 45+75/MG ZS, MG ZT. Nevíme jak to bude s čínským Roewe, ale motor 2,5 V6 by se měl používat dále.
Na dálnicích je osmistovka výborná, má dobře odstupňované rychlosti. 130km rychlost udržujete s motorem 2,5TD 87kw, lehce do 2.500ot./min, při spotřebě na dálnici 7-8,5L (dle stylu, clima, pneu zima-léto) V mrazech nastartujete dobře, i když si přiznejme, musí být v pořádku žhavící svíčky. Motor 2,5TD je bez rozvodového řemenu a řetězu - takže v tomto ohledu bezůdržbový - používá sedm rozvodových ozubených kol.
Nejlepší volbou je kultivovaný 2,5 V6 (KV6) 180PS s průměrnou spotřebou pouhých 10,5L. Jeho výkon, zvuk, chod, tah je... to se musí zažít. Jistě, dnes už existují výkonnější motory, ale tento je jedinečný. Navíc který z dnešních motorů přežil tolik modelů, typů a řad.
------------------------------------------------------------------------------------
Pokud se jedná o model 95-97, jednoduše jej rozeznáte podle oranžových zadních blinkrů a širokou odkládací plochou před spolujezdcem - do té doby byl montován pouze airbag řidiče. Po faceliftu 97 a výše, se Rover 800 pozměnil v detailech. Zmizela přihrádka před spolujezdcem, kterou nahradil rozlehlý airbag. Zadní blinkry změnili barvu z oranžové, na mléčné/lehce kouřové, a např. sedadla v místě sedáku byli více obšité, po vzoru Range Roveru II. 95-02, z kterého jsou navíc použity detaily jako osvětlení interiéru...
Osmistovka je, dovolím si říci, držák, a majitelé jí často nemají důvod měnit za novější vozy. Až na nějaké mouchy (v městském provozu odchází více u dlouhé přídě tohoto parníku horní ramena, čepy, sem tam manžeta. Což je běžná záležitost u velkých vozů) Brzdy větším opotřebením netrpí, dá se říci, že na tak velký vůz vydrží více než je obvyklé.
http://www.1234.cz/Rover/Rover_800/Rover_800_index.htm
------------------------------------------------------------------------------------
