Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » pon kvě 18, 2015 21:14

Letos prožívám zřejmě nějak zlomovou krizi...
Po cestě domů z práce, naštěstí nedaleko vedlejší dědiny, mi vypověděl posilovač řízení a svítící kontrolka dobíjení mi indikovala známý problém - opět se mi povolil šroub na řemenici na klice :-( Už fakt nevím co s tím... šroub byl dokonce daný na lepidlo a stejně se to povolilo. Následky? Nový řemen k servo pumpě fuč, prodřený kryt rozvodů, která prodřel rozvodový řemen, který byl už na půl dole sjetý z kolečka. Naštěstí nestihl spadnout a kolečko se nestihlo vyglochtat, takže potkané to není. Nevím co je blbě... jestli ta řemenice fakt není moc těžká na to, že protočení brání jen jakýsi nebohý výstupek na rozvodovým kolečku? No su z toho už trošku vyčerpaný... potřebuju pár dní na to vymyslet co dál....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Karel825 » úte kvě 19, 2015 6:59

To je divné, vždyť těch motorů jezdí mraky a nikdo jiný s tím problém nemá :(
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte kvě 19, 2015 8:05

No ona to není tak úplně pravda... je to dlouhodobě známý problém, ale spíš o tom nikdo moc nemluví. Tahle věc většinou končí tím, že se motor potká, protože většina lidí s tím ještě kus pojede a rozvoďák nakonec spadne z kolečka, což se mi taky málem stalo. A mechanik asi většinou oznámí, že se přetrhl rozvoďák, protože jinak by na něj mohlo padnout podezření, že při posledním zásahu do rozvodů správně nedotáhnul šroub....
Nicméně můj případ bude asi trošku o něčem jiném. Nějak může být načatý závit v klice, vibrace od motoru, který fakt není úplně OK, tvrdý podvozek, velká kola, pitomé silnice a dynamičtější jízda. Nepopírám to, že za to může do značné míry to, jakým způsobem auto provozuji...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Karel825 » úte kvě 19, 2015 8:40

Díky za varování, uvažoval jsem o K série, ale už ho nechci :evil:
Na tvem miste bych asi sháněl nový motor :idea:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte kvě 19, 2015 8:53

Ale tak to není.... pokud se dodrží správný postup, rozvodové kolečko není vyčváchané a řemenice taky ne, šroub se dá na lepidlo, vše je řádně odmaštěné a dotažené, tak s tím problém není. Musí se ale dbát na to, aby to bylo opravdu takto. Neznalý mechanik to dotáhne tak, jak je jinde zvyklý, což ale nemusí stačit.
Říkám, že v případě tohohle motoru je to důsledek zrůjněného stavu motoru. U Labutě důsledek zásahu mechanika diletanta/sabotéra. Můj předchozí mechanik to třeba dotahoval opravdu kvalitně a na lepidlo, takže i po letech byl docela masakr ten šroub povolit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od KDB » úte kvě 19, 2015 9:39

Taky tomu nerozumím, vždycky jsem to jen dotahoval bez lepidla a tohle se nedělo.
Divný je, že se šroub povolil i po zalepení....povolení se dá vysvětlit nějakou vibrací ( vůle ložisek, nevyváženost - pootočený setrvák, ojnice, písty), ale čekal bych, že správně aplikované vhodné lepidlo to podrží.
Konzultoval bych s odborníkem od lepidel, proč to lepidlo neudrželo a pak bych hledal chybu v motoru.
Pokud by jsi nechtěl ztrácet čas, vzal bych jinej motor.
K mě přijde velmi odolnej a spolehlivej motor.
Co jsem pochytil na forech při úpravách typu odlehčování setrváku a následném vyvažování se většinou nedaří dosáhnout stejné vyváženosti jako u továrního kusu, která je údajně na vysoké úrovni. To má samosřejmě za následek vibrace a sníženou životnost.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od KDB » úte kvě 19, 2015 9:43

Nicméně jsem provozoval na MG asi 100.000km zadní třmen, kde jeden ze dvou šroubů držel skoro jen lepidlem - šel utáhnout na 10+15Nm a pak se protočil (někdo tam narval jiné stoupání závitu) a nikdy se to nepovolilo.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte kvě 19, 2015 9:53

No je pravda, že taky mohl být problém s tím, že jsme závit v klice a na šroubu pořádně neodmastili...
Ty odlehčené řemenice se nijak nevyvažují, protože jsou tak lehké, že je případné drobné nevyvážení pořád v toleranci.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od olson » úte kvě 19, 2015 12:40

Jsem názoru, že tam bude něco načatého - závit v klice, závit šroubu, styčné plochy - čelo kliky, dosedací plocha na osazení kliky pro rozvodové kolečko, styčná plocha na řemenici okolo otvoru pro šroub. Něco z toho bych viděl jako primární příčinu, a že se to pak časem povolí, tak tomu můžou samozřejmě pomoct zvýšené vibrace. Kdyby spojení kliky, rozvodového kola a řemenice bylo v pořádku, tak by na povolení musely být vibrace opravdu extrémní. Počítám, že výstupek na rozvodovém kole, co zapadá do výřezu na řemenici nemá sloužit pro přenos momentu na střih (je pouze aretační) a toto je řešeno stykem ploch rozvodového kola a řemenice, jejichž tření je vyvozeno dotažením toho šroubu. Vytěsnění nového rozvodového kola na vyžvejkané klice je určitě jedině dobře, tam by měla být co nejmenší vůle. Podle postupu co jsi zde popsal (http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... 95#p119715) jste to dělali nepochybně opravdu pečlivě. Ale bude tam ještě nějaké ale, které dokáže i výsledek sebepečlivějšího snažení zkazit.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od J0hny » čtv kvě 21, 2015 18:56

Původně byl problém ve špatnym dotažení, od tý doby se všechny styčný plochy pořád dokola žvejkaj, buhví jestli už jak ti to začlo v mejtě zase malinko cvakat, už to tam nezačalo pracovat....
Smířil bych se s tim, že tahle klika už použít nepůjde :roll:
Na mojí bývalý 214 jsem už to řešil 3krát, nakonec jsme dovařili chybějcí kus rozvodovýho kolečka, opracovali, klika byla už načatá, ale zelenýho lepidla to dostalo všude tolik, že to se snad už hnout nemůže, a utáhli jsme to fakt hoooodně. Od tý doby klid.
Jedna důležitá informace, že jsem na tom dělal rozvody+hlavu já, takže původně, úplně jasně, moje chyba ml: ml: ml:
Sehnal bych si potkanej motor a použil z něj kliku
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 21, 2015 19:02

Tak v případě tohohle motoru nemá smysl měnit jen blok, bo celý je takový hodně jetý..... takže když už, tak celý motor. Nicméně zkusíme to dát nějak do kupy. Také zvažuji výrobu lehké řemenice.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » sob kvě 30, 2015 15:51

Jsem se tedy šel podívat co s Kupéčkem...
Předpoklad se vyplnil - opět se šmiknul klínek na rozvodovém kolečku :-( Takže další kolečko na odpis.
Rozvodové kolečko se samozřejmě stihlo opět vyglochtat a řemenice je taky "ojetá" tak, že nesedí přesně na středu kolečka a má vůli.
Takže opět udělal provizorní opravu - v místě vytrhnutého klínku na kolečku jsem navrtal 5mm díru, do které jsem naklepal nový klínek (mimochodem tohle bych skoro už doporučoval dělat preventivně), druhá řemenice, co jsem měl po ruce tam sedla trošku těsněji no a dotáhl jsem to druhým šroubem, který mi taky přišel, že byl těsnější. Dotáhnul jsem co to šlo přes golové nástavce, které pitomě pruží, ale na dojetí k Lenhamovi to stačit snad bude. Akorát už jsem nestihl nasadit řemeny k altíku a čerpadlu bo začala bouřka a já to kuchtil u souseda před barákem.
Je to fakt mizérie :-( Kamarád říkal, že ten tekutý kov sice ztvrdne rychle, to samé i lepidlo do závitu, ale pro ideální funkčnost to potřebuje tak osm hodin, aby to vyzrálo. Což jsme rozhodně nedodrželi.
No.... vidím to opravdu na nutnost výměny motoru :-( Ta klika je už asi fakt příliš ožužlaná a kdoví co se tam dole děje....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Karel825 » sob kvě 30, 2015 15:56

To se tam u Jarka ta naše kupéčka asi zase po čase potkají, vezu mu ho příští týden :wink:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » sob kvě 30, 2015 16:02

Abych pravdu řekl, tak Kupéčko je aktuálně až třetí v řadě na servis...
Včera jsem si říkal, jestli se u tebe nestavit na chvilku na pokec, ale měl jsem toho z práce fakt plné zuby, tak jsem frčel rovnou domů.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Karel825 » sob kvě 30, 2015 16:07

škoda, že ses nestavil zrovna jsem sekl zahradu a pak umýval osmikilo :lol: , dnes před tou bouřkou jsem stihnul umýt i kupéčko, hold pole kvetoucí řepky 20 m od auta udělalo své vzek:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Odpovědět