Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Včera jsem nakonec neudělal skoro nic.... se mi prostě nechtělo
Jinak s únikem kapaliny je to už dost otravné, tak to asi vyřeším s Lenhamem.
Včera jsem testoval IPA a je to fakt supr věc Na skla je to opravdu bezkonkurenční. Vyčistil jsem konečně i střešní okno zevnitř. A na ZT se mi tím podařilo vyčistit gumové těsnění pod zadním bočním okénkem - bylo takové hnusně olezlé, asi hlavně od toho, jak to dlouho stálo v bazaru. Chci to zkusit na zamrzlé okno, až bude zase mrznout, ale obávám se, že kvůli vosku to asi nebude vhodné na denní rozmražování skla
Jinak co se týká toho rozleštění skla, tak asi takto:
Jinak s únikem kapaliny je to už dost otravné, tak to asi vyřeším s Lenhamem.
Včera jsem testoval IPA a je to fakt supr věc Na skla je to opravdu bezkonkurenční. Vyčistil jsem konečně i střešní okno zevnitř. A na ZT se mi tím podařilo vyčistit gumové těsnění pod zadním bočním okénkem - bylo takové hnusně olezlé, asi hlavně od toho, jak to dlouho stálo v bazaru. Chci to zkusit na zamrzlé okno, až bude zase mrznout, ale obávám se, že kvůli vosku to asi nebude vhodné na denní rozmražování skla
Jinak co se týká toho rozleštění skla, tak asi takto:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
cca 252.000 km
Včera proběhla s Lenhamem rychlodomluva na dnešní rychlo akci... ráno jsem mu nechal Labuť s tím, že by sundal sání, domeček termostatu a celé to znovu přeskládal, jestli to přestane učůrávat. Při konzultaci jsme usoudili, že tedy opravdu asi bude problém s vícevrstvým těsněním pod hlavou. Už se tu delší dobu šíří zvěsti o tom, že původní silikonové těsnění je nakonec stejně nejlepší, protože to kovové nějak moc dobře nezvládá vytěsňovat. Ale když mi Lenham začal povídat cosi o tom, že to smrdí tím, že se zase bude muset měnit těsnění, tak jsem si vzpomněl na zkušenost Hombrého, který se kdysi zmiňoval o tom, že po nějaké době přetáhnul šrouby na hlavě a že mu to pomohlo. Tímto mu ještě jednou děkuji za tuto zkušenost
Protože, sám jsem si toho nějak nevšiml, ale rožky pod hlavou ze strany sání zcela evidentně sákla nemrzka. Chladící okruh se mi abnormálně tlakoval. Z toho důvodu to pak po vychladnutí čúralo tím nejslabším místem, kterým je prostě domeček termostatu. Bumbalo mi to vodu už od výměny těsnění a pravda kouřilo to poslední dobou taky na můj vkus až příliš. Tedy jasně těsnění netěsnilo a tak jsem Lenhamovi nakázal dle rady Hombrého - přetáhnout každý šroub o čtvrt otáčky. A vypadá to, že to bylo správné rozhodnutí Prý tedy nešly všechny šrouby stejně, ale některé prý celkem snadno. A po projetí a vychladnutí byly konečně hadice měkké. Uvidím ráno, jestli si expanzka pšoukne
Tím pádem jsme zbytek nechali na pokoji a snad už doufám bude klid. Rozborku a sborku termostatu a vedení kolem už mám natrénovanou dostatečně, tak bych si rád taky užil trošku klidu
Jináč zároveň s tím byl vyměněn olej a filtr. That's all
Včera proběhla s Lenhamem rychlodomluva na dnešní rychlo akci... ráno jsem mu nechal Labuť s tím, že by sundal sání, domeček termostatu a celé to znovu přeskládal, jestli to přestane učůrávat. Při konzultaci jsme usoudili, že tedy opravdu asi bude problém s vícevrstvým těsněním pod hlavou. Už se tu delší dobu šíří zvěsti o tom, že původní silikonové těsnění je nakonec stejně nejlepší, protože to kovové nějak moc dobře nezvládá vytěsňovat. Ale když mi Lenham začal povídat cosi o tom, že to smrdí tím, že se zase bude muset měnit těsnění, tak jsem si vzpomněl na zkušenost Hombrého, který se kdysi zmiňoval o tom, že po nějaké době přetáhnul šrouby na hlavě a že mu to pomohlo. Tímto mu ještě jednou děkuji za tuto zkušenost
Protože, sám jsem si toho nějak nevšiml, ale rožky pod hlavou ze strany sání zcela evidentně sákla nemrzka. Chladící okruh se mi abnormálně tlakoval. Z toho důvodu to pak po vychladnutí čúralo tím nejslabším místem, kterým je prostě domeček termostatu. Bumbalo mi to vodu už od výměny těsnění a pravda kouřilo to poslední dobou taky na můj vkus až příliš. Tedy jasně těsnění netěsnilo a tak jsem Lenhamovi nakázal dle rady Hombrého - přetáhnout každý šroub o čtvrt otáčky. A vypadá to, že to bylo správné rozhodnutí Prý tedy nešly všechny šrouby stejně, ale některé prý celkem snadno. A po projetí a vychladnutí byly konečně hadice měkké. Uvidím ráno, jestli si expanzka pšoukne
Tím pádem jsme zbytek nechali na pokoji a snad už doufám bude klid. Rozborku a sborku termostatu a vedení kolem už mám natrénovanou dostatečně, tak bych si rád taky užil trošku klidu
Jináč zároveň s tím byl vyměněn olej a filtr. That's all
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Nemáš vůbec za co, havně, aby ti to pomohlo. Nevíš, co to bylo za značku těsnění a šroubů?
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
No zkus hádat? Victor Reinz .... jinak dneska ráno si expanzka pšoukla citelně míň...
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jestli to nebude spíš šroubama. Když jsem dal šrouby Ajusa, byly OK. Ale ty Reinzy se asi o čtvrt milimetru natáhly. Nezdá se mi, že by se o tolik zmáčklo těsnění. Ty plechy nemají kam uhnout.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Bude to všechno se vším.... podstatné je právě to, že to plechové těsnění má horší schopnost vytěsnit nerovnosti, protože nemá na výšku žádnou pružnost, respektive malou. Tedy pak je i náchylnější na natažení šroubu. Zjišťujeme, že totiž není ani tak problém v tom, že se časem šroub natáhne. Ono totiž kolikrát to netěsní už po montáži, kdy hlava je rovná a vše je dotaženo předepsaným postupem.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jenže mechanici, co mění těsnění na motorech s normálníma šroubama, si nemůžou MLS od Victor Reinz vynachválit. Jenže tam se dotahuje větším momentem a ne podle úhlů. Možná by bylo dobré to příště zkusit dotáhnout ne na 20 Nm, ale třeba 50 Nm, aby se to vícevrstvé těsnění pořádně zmáčklo k sobě a pak teprve našponovat šrouby 2x 180°.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Jj, tak nějak by to mohlo být. Nakonec, na dotahování toho kovového těsnění neexistuje jiný dotahovací postup, než na to silikonové? Protože už z principu ten postup stejný být nemůže, když každé to těsnění se chová jinak...
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Je tam trosku jiny ale malo kdo to pise ,pretahnout to 2x 20Nm protoze jak to tesneni pruži tak jak to poprve prebehnes tak ty prostradni štouby jsou pak volne proto jeste jednou 20Nm a pak 2x 180 stupnu ,ale beztak vysledek je tak 50 na 50
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Ahoj Trundo, prosím pěkně, kde se to tu píše, kde to najdu?Trunda píše:Už se tu delší dobu šíří zvěsti o tom, že původní silikonové těsnění je nakonec stejně nejlepší, protože to kovové nějak moc dobře nezvládá vytěsňovat.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Myslel jsem to tak, že mezi místními se tato zvěst šíří... mluví o tom Lenham, Zakar už prý taky nedává kovové a mám pocit, že tady na fóru se taky o tom někdo zmínil, ale nejsem si jistý.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Když jsem dělal těsnění na R25, tak jsem to konzultoval s Davidem Švihálkem a byl stejného názoru, že to MLS nemá smysl a dává raději standardní těsnění. Je to zkrátka podpořeno zkušenostmi.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Asi kdyby šlo o motor kompletovaný z nových dílů, tak by to MLS smysl mělo, ale u staršího kousku to prostě nezvládá dobře těsnit. Navíc ona výdrž toho klasického taky není žádný problém. Já ho po výměně měl na motoru cca 100 tis. km a kdyby se mi motor nepotkal, tak by tam bylo pořád. Po rozdělání sice bylo znát, že už není v nejlepší kondici, ale na to nárok mělo.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
No jo, jak je vidět, uživatel se naučí žít se vším Jsou motory, u kterých se na těsnění pod hlavou nemusí sáhnout po celou životnost auta. Ale zase mají jiné mouchy.
Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)
Tfuj.... to je hnus venku.... se mi zas dneska nebude chtít nic dělat .... ale musím