
Občas procházím různé inzerce a bazary co je kde nového, až se objevilo v nabídce coupe. Potud jsem o něm nijak zvlášť neuvažoval, ale tohle mě nějak zaujalo ...
S prohlídkou mi pomohl Ondra (Andern) - auto bylo v Brně - kterému moc děkuji za ochotu. No a protože informace z prohlídky byli pozitivní, vydal jsem se ho s kamarádem koupit. Stav si dovolím popsat Ondrovými slovy doplněnými o svůj komentář.
Auto má 15" alu kola, ale PP pneu proraženou, takže jezdí na 14" rezervě. Teda spíš nejezdí, s autem se teď nejezdí vůbec. Díky tomu auto mírně táhne doprava, ale ne moc a myslím si, že je to opravdu jen tím kolem. Bude tedy potřeba koupit 2ks pneu a obout na přední kola, zadní pneu ještě chvíli odjezdí (vzorek cca 4 mm odhadem). - S prodávajícím jsme se domluvili, že gumu nechá opravit, ale oprava se nepodařila, tak navrhl sundat 500 z ceny (proč ne, že?). Obutí budu řešit dodatečně, v závislosti na uvažovaných rozměrech kol.
Karoserie -- dveře i blatník na pravé straně mají odlupující se lak, ze stejného důvodu je vzadu na kufru šachovnicová samolepka. Jinak koroze nijak rozsáhlá, jen začínají od prahů reznout zadní lemy (malinko, zatím je to sotva znát) a na pravých dveřích je dole jeden rezavý flíček průměru asi 1 cm. Celkově je zbytek laku omšelý, do jaké míry půjde oživit nevím. Pravá strana a kufr by ale snesly přelakování a ty lemy opravu dřív, než se to rozroste. - těsnění kolem zadního skla vypadá dost tvrdé a ani tam moc nedrží, to by zřejmě chtělo předělat, bohužel až cestou domů, jsem si všiml zásadního poškození předního skla, jsou na něm dvě dost velké prasklinky před spolijezdcem!
Brzdy -- přední kotouče ještě vydrží, nemají ani výrazný otřep, na desky jsem moc nedohlédl, ale to je spotřební mat. Vzadu bubny. Auto brzdí OK.
Interiér -- použitý, vybydlený, chtělo by to vyčistit ... zadní sedadlo má v sedáku díru (opět asi 1 cm), místy nesedí čalounění. Manžeta řadicí páky je taky klasika. Jinak prý nezatéká, což mě u kupé dost překvapuje. Ale nevypadalo to, že by kecal (lišty okolo střechy jsem samozřejmě nesundával). - v kufru pod koberci a u rezervy voda je, takže někudy tam přeci jen teče, jinak interiér je opravdu dost špinavý, látka na tapecích, ale zdá se všude drží, zadní tapec nedrží, ale cestou nic nevrzalo a myslím, že to půjde oživit.
Motor -- borec s autem najezdil asi 10 tisíc km, těsnění nedělal, ale koupil to prý od synovce (nebo bratrance?) a ten je mechanik tak těsnění měnil. Zřejmě fouknul olej do vody, protože expanzka nebyla úplně čistá, ale chladicí kapalina není špinavá ani v na víčku oleje není kapučíno. Lehkou netěsnost jsem ale zaznamenal na pravé straně, nevím zda těsnění pod hlavou nebo víko ventilů, ale tipoval bych jedno z toho. Je tam zkrátka trochu vlhký motor. Větší netěsnost vykazuje čerpadlo servořízení (nebo to, co je hnané řemenem na pravé straně vzadu dole za motorem), to se musí přetěsnit. Jinak klasika rozedraná izolace pod kapotou apod. - Důvod proč jsem napoprvé auto po prohlídce nekoupil, jednak podle kamaráda motor špatně táhne (to se nakonec nepotvrdilo - je zvyklí na jiný průběh výkonu, jiné délky kvaltů z E39), a protože je z výfuku cítit olej dostali jsme z motoru obavy, borec říkal, že olej musel jednou dolít. Bohužel nás nějak nenapadlo zkontrolovat stav oleje a s nákupem se rozloučili. Pak následovali další dva dny, během kterých jsme zvažovali zda do nákupu jít i za rizika vyšších nákladů do opravy motoru. Po nákupu při druhé návštěvě nás naštěstí napadlo zkontrolovat hladinu oleje, protože byla pod minimem - takže dolít 2L (poté jsme asi ve 3/4).
Při startování si kvíknou řemeny, takže nejlépe asi vyměnit, ale jinak motor běží hladce a klidně. Má rovnoměrný tah od nízkých otáček až po cca 6 tisíc. Zahřívá se standardně, chladí taky dobře, celkově OK. Rozhodně mi to nepřišlo jako mrtvola.
Výbava, zdá se, z velké části funguje, stahovačky oken apod. jsou OK. Klimatizaci jsem nezkoušel a borec tvrdil, že ji nikdy nezapnul, takže buď bude potřeba se smířit s tím, že nefunguje, nebo ji před zkoušením naplnit, doplnit olej kompresoru, prověřit netěsnosti atd. V tuto chvíli bych ji ani nezapínal, aby si chuděra akorát neublížila.

Koupil jsem ho, jak píši výše, až napodruhé, ale nelituju. Dojem z jízdy cestou domů absolutně úžasný, chová se klidně, žádné zvuky, které k němu nepatří, vítr nikudy nefučí,
Hned příští týden začnu řešit technický stav v pořadí motor- brzdy - karoserie - podvozek - interiér.