OLEJ- taka mala otazocka

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommi_82 » pon bře 03, 2008 15:34

jak vystřižený z reklamy :-)
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Příspěvek od Roman620ti » pon bře 03, 2008 15:51

max80 píše:Teoreticky, Romane, teoreticky...!!!!!! :wink: :wink: :wink:
Jasný, je to reklama, ale něco na tom bude, nemusíto bejt Aral, Castroll, Mobil 1... ale myslím, že ta 5w-40 motoru spíš pomůže než ublíží. Když se nad tím člověk zamyslí, tak to první číslo je akorát jak se bude chovat olej za studena, to druhé za tepla už je stejné. A než trápit studenej motor, než natáhne ztuhlej olej do všech potřebnejch míst, radši koupím tu pětku. Ale to je na každém z nás, co do motoru naleje...

Tommi_82
jj, mám takovej prevít přímo od Aralu a maj tam všechny svoje oleje a ještě mnohem více popisovaný :lol:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
tobias
Příspěvky: 1163
Registrován: úte říj 16, 2007 18:38
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od tobias » pon bře 03, 2008 16:37

Ja jsem tam mel předtím 5W-40 ačkoliv výrobce říká, že stačí 10W, ale i auomechanik mi doporučil 5W že to nemůže uškodit a naopak jenom pomoct. Zvlášť ve městě to je prý lepší. Je to sice o trochu dražší, ale vyplatí se to. Tak sem ho poslechl a auto pořád jezdí, ale rozdíl nepoznám asi nikdy...spíš je to jenom o pocitu.
prodany Rover 620ti :(
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Příspěvek od Hombre » pon bře 03, 2008 17:02

Přesně tak, 5W40 je samozřejmě lepší, má lepší mazací vlastnosti, zejména zastudena a tím není myšleno zrovna -20, ale i doba, než se olej zahřeje na provozní teplotu, takže to má velký vliv na životnost motoru. Výrobce před deseti lety samozřejmě udával hodnotu 10W40, protože 5W40 nebylo běžné používat ve vozech nižších tříd asi kvůli vysokým nákladům na údržbu. A na značku ani tak nehleďte, jako spíše na údaj API, za ním jsou dvě písmena, např SJ, čím dále je to druhé písmeno v abecedě, tím modernější a lepší olej (splňuje vyšší normu).

Jan Ryšánek
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 16, 2008 17:56

Příspěvek od Jan Ryšánek » úte bře 04, 2008 12:58

Roman620ti píše: Jasný, je to reklama, ale něco na tom bude, nemusíto bejt Aral, Castroll, Mobil 1... ale myslím, že ta 5w-40 motoru spíš pomůže než ublíží. Když se nad tím člověk zamyslí, tak to první číslo je akorát jak se bude chovat olej za studena, to druhé za tepla už je stejné. A než trápit studenej motor, než natáhne ztuhlej olej do všech potřebnejch míst, radši koupím tu pětku. Ale to je na každém z nás, co do motoru naleje...

Tommi_82
jj, mám takovej prevít přímo od Aralu a maj tam všechny svoje oleje a ještě mnohem více popisovaný :lol:
V tomhle ti musimodporovat-pokud je predepsany olej 10w 40 tak ho tam naj,protoze syntetika odplavuje carbon,kterej je navrstvenej v motoru,takzetoblbe maze,polosyntetikou nikdy nic neskazis-to ti rekne kazdej echanik-kdyz newis co tam nalit,nalej polo,ta nikdy nic nezkazi-ver mi je to zkusenost-delal jsem sofera s povolani a autum se chvili venuji

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Příspěvek od Roman620ti » úte bře 04, 2008 17:42

Jan Ryšánek píše: V tomhle ti musimodporovat-pokud je predepsany olej 10w 40 tak ho tam naj,protoze syntetika odplavuje carbon,kterej je navrstvenej v motoru,takzetoblbe maze,polosyntetikou nikdy nic neskazis-to ti rekne kazdej echanik-kdyz newis co tam nalit,nalej polo,ta nikdy nic nezkazi-ver mi je to zkusenost-delal jsem sofera s povolani a autum se chvili venuji
No já v motoru žádnej karbon nemám, to by musel někdo neměnit olej ve správných intervalech a nebo používat nekvalitní oleje, ale musím zaklepat...A než rozčilovat motor, kdy jde prvních sekund na sucho, dopřeju mu lepší.
Kdyč není motor uvnitř zahnojenej může tam bejt i plná syntetika, kdysi jsme to dávali i do stotřicítek a nikdy nebyl s ničím prroblém:P Jak říkám, každý ať leje do motoru co chce :lol:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Příspěvek od Jarda » úte bře 04, 2008 19:14

Viva 5W40 !!!! :lol:
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

daemone
Příspěvky: 12
Registrován: pon led 14, 2008 13:07

Re: OLEJ- taka mala otazocka

Příspěvek od daemone » pát bře 14, 2008 10:52

Dakujem za rady........uz som si tam dal MOBIL synth S 5w-40.... :)

Luboš
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 21, 2008 17:41

Re: OLEJ- taka mala otazocka

Příspěvek od Luboš » sob bře 22, 2008 11:46

Pánové, že se do toho pletu. Já jsem si koupil před dvouma rokama v SRN 45ku dieslovou r.v. 2002 orig. 40000km, servisovaná v Britisch Roveru a měla 5W-30, tak v tom pokračuju a nepřemýšlím co je správné podle výrobce. Měl jí strejda důchodce a už mu neobnovili řidičák kvůli zdraví. Byla drahá, ale super kauf.

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: OLEJ- taka mala otazocka

Příspěvek od donutil » sob bře 22, 2008 12:01

Přispěji se svou troškou do mlýna.Záleží také do jakého motoru.Angličan třeba tvrdí,že pro šestiválce 2 a 2,5 litru se 5w vůbec nemá dávat,protože kvůli tomu,že je řídký se šestiválec špatně maže a bývá příčinou vylágrování.

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: OLEJ- taka mala otazocka

Příspěvek od Roman620ti » sob bře 22, 2008 13:50

jj to jsem někde četl, psal přímo,že u šestiválců jde o život :lol: Ale to by znamenalo, že ty motory potřebujou na studenej start hustej olej :shock:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Big.T
Příspěvky: 234
Registrován: ned led 27, 2008 21:31
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ- taka mala otazocka

Příspěvek od Big.T » sob bře 22, 2008 14:37

Roman620ti píše:jj to jsem někde četl, psal přímo,že u šestiválců jde o život :lol: Ale to by znamenalo, že ty motory potřebujou na studenej start hustej olej :shock:
JJ, na HUSTY auto HUSTY olej :lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink:
R 620 SD r.v. 1998
www.tomsfoto.xf.cz

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: OLEJ- taka mala otazocka

Příspěvek od R4ms3S » sob bře 22, 2008 18:15

Tak ted jsem se ptal sveho mechnika a rikal ze idealni je "10w 40 texaco"
Rikal ze je to idelani pro Rovery 200
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 79
Registrován: čtv bře 13, 2008 11:57

Re: OLEJ- taka mala otazocka

Příspěvek od elviiis » pát bře 28, 2008 7:43

Též příspěji abych to trochu objasnil

Oleje se vyrábí takzvanou Mineralizací (minerální oleje)
syntézou (polosintetické oleje)
dvojitou syntézou (syntetické oleje)

technologie výroby však nic neříká o schopnostech mazání za studena či za tepla, to říkají čísla. První číslo říká počáteční teplotu pro dosažení vhodné mazací viskozity a to druhé teplotu kdy schopnost mazat končí.

Takže záleží na stáří motoru a typu , každé čerpadlo je dimenzované na jinou třídu viskozity (což neznamená že bych do staré káry nemohl nalejt plnou syntetiku pokud by vyhovovala vyskozita). Např do daihatsu charade GTti jsem lil 15W50 což je polosyntetika... Do super se lije 20W60 což je plná syntetika... olej je ale hustčí a odolává vyšším teplotám...

Např do turbo motorů je vhodnější lejt 10W60 než 5W40 kvůli zahřívání oleje... Obecně platí že je lepší nechat motor trochu porotočit než se rozjedete aby k zátěží došlo až po dosažení provozní teploty oleje což se dá zjisit s chrakteristik oleje udávaných výrobcem... Takže mezi 5W40 a 10W40 bude rozdíl v tom že 5W40 mohu vyjet o 30s dříve než s 10W60 ale pokud pojedu na okruhu nebo budu dlouho držet maximálku nebo pojedu svižněji ve velkém teplu tak je pro motor podstatně šetrnější olej 10W40... A tudíž vám 5W40 oproti 10W60 může životnost motoru snížit ana spotřebě je to skoro neznatelné...

Co se 5W40 a 10W40 týče pro běžné auta je 10W40 plně postačující a ůsporu na ceně oleje můžete zainvestovat do jeho dřívější výmněny což je pro motor dost užitečné a užitečnější více než ježdění na oleje s nižší viskozní třídou. Zvláště pak uturbo benzínů kde je doporučena výmněna po 5tis a já osobně mněním po 3 a 4tis (ale využívám potencíl turbomotoru na max)...
foukaná 220ka

luki977
Příspěvky: 29
Registrován: ned kvě 18, 2008 14:01

Re: OLEJ- taka mala otazocka

Příspěvek od luki977 » úte kvě 20, 2008 20:48

ja davam do svojho rovera castrol Magnatec Diesel 5W - 40 8)
ROVER 25 2,0 iDT

Odpovědět