OLEJ- taka mala otazocka
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Jasný, je to reklama, ale něco na tom bude, nemusíto bejt Aral, Castroll, Mobil 1... ale myslím, že ta 5w-40 motoru spíš pomůže než ublíží. Když se nad tím člověk zamyslí, tak to první číslo je akorát jak se bude chovat olej za studena, to druhé za tepla už je stejné. A než trápit studenej motor, než natáhne ztuhlej olej do všech potřebnejch míst, radši koupím tu pětku. Ale to je na každém z nás, co do motoru naleje...max80 píše:Teoreticky, Romane, teoreticky...!!!!!!
Tommi_82
jj, mám takovej prevít přímo od Aralu a maj tam všechny svoje oleje a ještě mnohem více popisovaný
2x Rover 620ti
Ja jsem tam mel předtím 5W-40 ačkoliv výrobce říká, že stačí 10W, ale i auomechanik mi doporučil 5W že to nemůže uškodit a naopak jenom pomoct. Zvlášť ve městě to je prý lepší. Je to sice o trochu dražší, ale vyplatí se to. Tak sem ho poslechl a auto pořád jezdí, ale rozdíl nepoznám asi nikdy...spíš je to jenom o pocitu.
prodany Rover 620ti
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Přesně tak, 5W40 je samozřejmě lepší, má lepší mazací vlastnosti, zejména zastudena a tím není myšleno zrovna -20, ale i doba, než se olej zahřeje na provozní teplotu, takže to má velký vliv na životnost motoru. Výrobce před deseti lety samozřejmě udával hodnotu 10W40, protože 5W40 nebylo běžné používat ve vozech nižších tříd asi kvůli vysokým nákladům na údržbu. A na značku ani tak nehleďte, jako spíše na údaj API, za ním jsou dvě písmena, např SJ, čím dále je to druhé písmeno v abecedě, tím modernější a lepší olej (splňuje vyšší normu).
-
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob úno 16, 2008 17:56
V tomhle ti musimodporovat-pokud je predepsany olej 10w 40 tak ho tam naj,protoze syntetika odplavuje carbon,kterej je navrstvenej v motoru,takzetoblbe maze,polosyntetikou nikdy nic neskazis-to ti rekne kazdej echanik-kdyz newis co tam nalit,nalej polo,ta nikdy nic nezkazi-ver mi je to zkusenost-delal jsem sofera s povolani a autum se chvili venujiRoman620ti píše: Jasný, je to reklama, ale něco na tom bude, nemusíto bejt Aral, Castroll, Mobil 1... ale myslím, že ta 5w-40 motoru spíš pomůže než ublíží. Když se nad tím člověk zamyslí, tak to první číslo je akorát jak se bude chovat olej za studena, to druhé za tepla už je stejné. A než trápit studenej motor, než natáhne ztuhlej olej do všech potřebnejch míst, radši koupím tu pětku. Ale to je na každém z nás, co do motoru naleje...
Tommi_82
jj, mám takovej prevít přímo od Aralu a maj tam všechny svoje oleje a ještě mnohem více popisovaný
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
No já v motoru žádnej karbon nemám, to by musel někdo neměnit olej ve správných intervalech a nebo používat nekvalitní oleje, ale musím zaklepat...A než rozčilovat motor, kdy jde prvních sekund na sucho, dopřeju mu lepší.Jan Ryšánek píše: V tomhle ti musimodporovat-pokud je predepsany olej 10w 40 tak ho tam naj,protoze syntetika odplavuje carbon,kterej je navrstvenej v motoru,takzetoblbe maze,polosyntetikou nikdy nic neskazis-to ti rekne kazdej echanik-kdyz newis co tam nalit,nalej polo,ta nikdy nic nezkazi-ver mi je to zkusenost-delal jsem sofera s povolani a autum se chvili venuji
Kdyč není motor uvnitř zahnojenej může tam bejt i plná syntetika, kdysi jsme to dávali i do stotřicítek a nikdy nebyl s ničím prroblém:P Jak říkám, každý ať leje do motoru co chce
2x Rover 620ti
Re: OLEJ- taka mala otazocka
Dakujem za rady........uz som si tam dal MOBIL synth S 5w-40....
Re: OLEJ- taka mala otazocka
Pánové, že se do toho pletu. Já jsem si koupil před dvouma rokama v SRN 45ku dieslovou r.v. 2002 orig. 40000km, servisovaná v Britisch Roveru a měla 5W-30, tak v tom pokračuju a nepřemýšlím co je správné podle výrobce. Měl jí strejda důchodce a už mu neobnovili řidičák kvůli zdraví. Byla drahá, ale super kauf.
Re: OLEJ- taka mala otazocka
Přispěji se svou troškou do mlýna.Záleží také do jakého motoru.Angličan třeba tvrdí,že pro šestiválce 2 a 2,5 litru se 5w vůbec nemá dávat,protože kvůli tomu,že je řídký se šestiválec špatně maže a bývá příčinou vylágrování.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: OLEJ- taka mala otazocka
jj to jsem někde četl, psal přímo,že u šestiválců jde o život Ale to by znamenalo, že ty motory potřebujou na studenej start hustej olej
2x Rover 620ti
Re: OLEJ- taka mala otazocka
JJ, na HUSTY auto HUSTY olejRoman620ti píše:jj to jsem někde četl, psal přímo,že u šestiválců jde o život Ale to by znamenalo, že ty motory potřebujou na studenej start hustej olej
R 620 SD r.v. 1998
www.tomsfoto.xf.cz
www.tomsfoto.xf.cz
-
- Příspěvky: 1496
- Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
- Bydliště: Brno / Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: OLEJ- taka mala otazocka
Tak ted jsem se ptal sveho mechnika a rikal ze idealni je "10w 40 texaco"
Rikal ze je to idelani pro Rovery 200
Rikal ze je to idelani pro Rovery 200
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Re: OLEJ- taka mala otazocka
Též příspěji abych to trochu objasnil
Oleje se vyrábí takzvanou Mineralizací (minerální oleje)
syntézou (polosintetické oleje)
dvojitou syntézou (syntetické oleje)
technologie výroby však nic neříká o schopnostech mazání za studena či za tepla, to říkají čísla. První číslo říká počáteční teplotu pro dosažení vhodné mazací viskozity a to druhé teplotu kdy schopnost mazat končí.
Takže záleží na stáří motoru a typu , každé čerpadlo je dimenzované na jinou třídu viskozity (což neznamená že bych do staré káry nemohl nalejt plnou syntetiku pokud by vyhovovala vyskozita). Např do daihatsu charade GTti jsem lil 15W50 což je polosyntetika... Do super se lije 20W60 což je plná syntetika... olej je ale hustčí a odolává vyšším teplotám...
Např do turbo motorů je vhodnější lejt 10W60 než 5W40 kvůli zahřívání oleje... Obecně platí že je lepší nechat motor trochu porotočit než se rozjedete aby k zátěží došlo až po dosažení provozní teploty oleje což se dá zjisit s chrakteristik oleje udávaných výrobcem... Takže mezi 5W40 a 10W40 bude rozdíl v tom že 5W40 mohu vyjet o 30s dříve než s 10W60 ale pokud pojedu na okruhu nebo budu dlouho držet maximálku nebo pojedu svižněji ve velkém teplu tak je pro motor podstatně šetrnější olej 10W40... A tudíž vám 5W40 oproti 10W60 může životnost motoru snížit ana spotřebě je to skoro neznatelné...
Co se 5W40 a 10W40 týče pro běžné auta je 10W40 plně postačující a ůsporu na ceně oleje můžete zainvestovat do jeho dřívější výmněny což je pro motor dost užitečné a užitečnější více než ježdění na oleje s nižší viskozní třídou. Zvláště pak uturbo benzínů kde je doporučena výmněna po 5tis a já osobně mněním po 3 a 4tis (ale využívám potencíl turbomotoru na max)...
Oleje se vyrábí takzvanou Mineralizací (minerální oleje)
syntézou (polosintetické oleje)
dvojitou syntézou (syntetické oleje)
technologie výroby však nic neříká o schopnostech mazání za studena či za tepla, to říkají čísla. První číslo říká počáteční teplotu pro dosažení vhodné mazací viskozity a to druhé teplotu kdy schopnost mazat končí.
Takže záleží na stáří motoru a typu , každé čerpadlo je dimenzované na jinou třídu viskozity (což neznamená že bych do staré káry nemohl nalejt plnou syntetiku pokud by vyhovovala vyskozita). Např do daihatsu charade GTti jsem lil 15W50 což je polosyntetika... Do super se lije 20W60 což je plná syntetika... olej je ale hustčí a odolává vyšším teplotám...
Např do turbo motorů je vhodnější lejt 10W60 než 5W40 kvůli zahřívání oleje... Obecně platí že je lepší nechat motor trochu porotočit než se rozjedete aby k zátěží došlo až po dosažení provozní teploty oleje což se dá zjisit s chrakteristik oleje udávaných výrobcem... Takže mezi 5W40 a 10W40 bude rozdíl v tom že 5W40 mohu vyjet o 30s dříve než s 10W60 ale pokud pojedu na okruhu nebo budu dlouho držet maximálku nebo pojedu svižněji ve velkém teplu tak je pro motor podstatně šetrnější olej 10W40... A tudíž vám 5W40 oproti 10W60 může životnost motoru snížit ana spotřebě je to skoro neznatelné...
Co se 5W40 a 10W40 týče pro běžné auta je 10W40 plně postačující a ůsporu na ceně oleje můžete zainvestovat do jeho dřívější výmněny což je pro motor dost užitečné a užitečnější více než ježdění na oleje s nižší viskozní třídou. Zvláště pak uturbo benzínů kde je doporučena výmněna po 5tis a já osobně mněním po 3 a 4tis (ale využívám potencíl turbomotoru na max)...
foukaná 220ka
Re: OLEJ- taka mala otazocka
ja davam do svojho rovera castrol Magnatec Diesel 5W - 40
ROVER 25 2,0 iDT