214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Peters
Příspěvky: 26
Registrován: pon říj 20, 2008 6:40

214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od Peters » stř čer 23, 2010 6:45

Zdravím všechny Rovristy.

Mám 214 Si 1,4 76kW rok 1997 a po přejezdu většího hrbolu na silnici mi přestalo spínat čerpadlo/takový ten zvuk co se ozve na pár sekund po zapnutí klíčků/.

Když relátko z MEMS TRW YWB 100710 přidržím ručně tak čerpadlo jde a vše funguje, jen bych potřeboval vědět jestli se někomu nestalo něco podobného

a jestli mám vyměnit spíš relé modul MEMS, nebo to vypadá spíš na řídící jednotku....

Z řídící jednotky tam po zapnutí klíčků jde 12V ale pak se ztratí a relé zůstává nesepnuté...???

Na relátkové destičce všechny spoje přepájeny, odpory a cívky relátek proměřeny...

Díky moc za nápady

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od F.i.s.h.men » stř čer 23, 2010 6:52

pises, ze je relatko prepajeno ale nefunguje, ale kdyz ho nejak podrzis, tak funguje, tak je asi spatne ne? nebo spatne prepajene - nevim jak moc jsi na tohle dobrej, ale jsou tam mikroprasklinky, ktere skoro ani nejsou videt

tohle by ti mohlo byti napomocno
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Peters
Příspěvky: 26
Registrován: pon říj 20, 2008 6:40

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od Peters » stř čer 23, 2010 7:06

No pár let jsem se pájením živil, tak snad jsem tam mikropájkou TESLA neudělal ještě větší studeňák :-D

Samozřejmě to můžu přepájet znovu to je maličkost, taky jsem tipoval špatné relé, bylo by to jednodušší než celá řídící jednotka.

Díky za odpověď

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od F.i.s.h.men » stř čer 23, 2010 8:34

Me zarazi, ze si psal, ze kdyz ho podrzis tak funguje,,,

kdyz si pajel, tak jestli to neni nejakou elektrikarskou hantyrkou, ze si ho odzkousel venku na 12V a fungovalo
nebo kdyz ho nejak podrzis v aute, tak funguje?
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Peters
Příspěvky: 26
Registrován: pon říj 20, 2008 6:40

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od Peters » stř čer 23, 2010 9:06

Né normálně relé přidržím rukou,když je zapojený v konetorech, samo bez pomoci nesepne...

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od F.i.s.h.men » stř čer 23, 2010 9:54

no tak si chybu nasel ne, kdyz ho nedrzis nefunguje, kdyz ho drzis funguje, tak ho vymen a bude

Zajimave, ze vetsinou staci prepajet - ja jsem to delal minuly rok a to bylo 19 let provozu a v poho
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Peters
Příspěvky: 26
Registrován: pon říj 20, 2008 6:40

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od Peters » stř čer 23, 2010 10:40

Kdyby měl někdo v Praze a okolí funkční MEMS relátkový modul YWB 100710 na prodej, koupím.Tel. 723610866 nebo email: daa@centrum.cz

Díky moc

Peters
Příspěvky: 26
Registrován: pon říj 20, 2008 6:40

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od Peters » čtv čer 24, 2010 6:19

Tak relátkama to asi není. Nejde na ně napětí z řídící jednotky.Když jsem řídící jednotku otevřel u 2 z 5 MOSFETových tranzistorů jsou asi studeňáky/studené spoje/ u prostředních nožiček.
Mikropájku jsem si včera zničil, tak to zatím nemůžu opravit. Možná je špatný i ten Tranzistor... ???

Nemá prosím někdo podobnou nebo stejnou zkušenost ?

Taky bych potřeboval vědět jestli když to nestihnu opravit nebo to nebude těma studenýma spojema,
jestli můžu jet nouzově 46 km když dám do relátka které spíná palivové čerpadlo papír,aby běželo čerpadlo stále.Automechanik trvdí že ano,že se benzín natlakuje
a přebytek odtéká zpět...
Bohužel jet musím, jiné auto na tu cestu nemám...

Uvítám každý nápad nebo zkušenost.

Díky moc

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od J0hny » sob črc 03, 2010 10:53

Jo to mam, ale vyresil jsem to trochu prasarnou :D taky mi nesla pumpa na 114 GTi, ale v jednotce se mi hrabat nechtelo, protoze kabelaz porusena nebyla a interia switch - bouraci cidlo jsem vyradil - propojil kabely a pumpa porad nesla tak jsem si k ni prived + a - od zadnich lamp a kdyz jsem rozsvitil tak jela pumpa, sice prasecinka ale funkcni :) a je to dobrej imobilizer 8) blby je kdyz se vybije baterka tak s tema svetlama uz to vetsinou ani nezapumpuje a musi se to vzit pres kabely :roll:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob črc 03, 2010 13:54

A jeste horsi bude az se vybouras a bude ti tam porad tyct benzin
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od J0hny » ned črc 04, 2010 0:55

Jo chce to nebourat :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od mixal » pon črc 05, 2010 10:46

Peters píše:Tak relátkama to asi není. Nejde na ně napětí z řídící jednotky.Když jsem řídící jednotku otevřel u 2 z 5 MOSFETových tranzistorů jsou asi studeňáky/studené spoje/ u prostředních nožiček.
Mikropájku jsem si včera zničil, tak to zatím nemůžu opravit. Možná je špatný i ten Tranzistor... ???

Nemá prosím někdo podobnou nebo stejnou zkušenost ?

Taky bych potřeboval vědět jestli když to nestihnu opravit nebo to nebude těma studenýma spojema,
jestli můžu jet nouzově 46 km když dám do relátka které spíná palivové čerpadlo papír,aby běželo čerpadlo stále.Automechanik trvdí že ano,že se benzín natlakuje
a přebytek odtéká zpět...
Bohužel jet musím, jiné auto na tu cestu nemám...

Uvítám každý nápad nebo zkušenost.

Díky moc
Zdar.Tiez som mal problem zo studenakmi na relatkach lenze mne to po prespajkovani zasa fungovalo.Chcem len povedat ze ak by si mal problem s tymi tranzistormy posli popis mozno take vo firme mame.Su to SMT alebo axial-klasika z vyvodmy.RJ som este rozobratu nemal.

Peters
Příspěvky: 26
Registrován: pon říj 20, 2008 6:40

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od Peters » stř črc 07, 2010 7:31

Na řídící jednotku to nevypadá, tranzistory mi přepájeli a proměřili, měli by být OK.

Udělal jsem si na palivové čerpadlo zatím vypínač, jako v závoďácích :-) ale zase mi střašně hřeje motor, budík teploty /jestli funguje/ ukazuje asi v polovině,ale i po 4km neudržím ruku na kapotě,
větrák sahary vůbec nespíná, chladící kapalinu mám trochu málo nad max ,už jsem z toho na větvi...

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od AnderN » stř črc 07, 2010 21:09

Na to bys měl dát bacha ... motor Rover K-Series není zrovna vhodné přehřívat :(
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Peters
Příspěvky: 26
Registrován: pon říj 20, 2008 6:40

Re: 214Si 1997 Relé nespíná palivové čerpadlo

Příspěvek od Peters » čtv črc 08, 2010 6:58

Díky,já vím,že bych motor neměl ničit, možná už jsem z těch závad tak mimo, že ta teplota je normální,nevím...

Podle servisního manuálu má větrák spínat při nízkých rychlostech při 104 st. a vypínat při 98 st.
Při vysokých rychlostech by větrák měl spínat při 112 st. a vypínat při 106 st.

Tak vše zkontroluju a přeměřím, nechci přijít o motor, to by bylo škoda, svezení je to pěkný /když to tedy zrovna jede :) /
Změřím i fridex ,možná je moc hustý, celou zimu jsem doléval jen fridex a až teď teprve trochu destilky...

Odpovědět