Plyn na 200

Odpovědět
Spede
Příspěvky: 65
Registrován: ned lis 22, 2009 11:47
Bydliště: Brno okolí

Plyn na 200

Příspěvek od Spede » úte zář 07, 2010 23:08

Zdravím všechny uživatele

Chtěl bych se zeptat na můj problém s mojí 200. ,, Připadámi, že jezdím stále s plynem,,. Normální stav bylo, že jsem nastartoval a otáčky byly na cca 900. Ted když nastartuji tak jsou na 1500, 1200, 1000 až nakonec 900 po učitém čase nebo km se to zase ustálý na 900. A dále mi to dělá, že když jedu (je jedno jaký rychlostní stupen) třeba na 3 rychlostní stupen 50 km/h a rychle sundám nohu z plynu tak mi to funguje jako tempomat drží se mi otáčky, rychlost. Pomůže tomu jak sešlápnutí decentně plynu nebo prošlápnutí spojky a vyřazení rychlosti a otáčky zase spadnou dolů ( a připadá mi jako kdyby mi stále přidával plyn)

PS: škrtící klapka byla čištěná nedávno, benzín beru stále stejný, plynové lanko je bez problémů.

Nebo neznáte někoho kdo mi dokázal napíchnout řídící jednotku Brno-venkov nebo Brno-město, abych se konečně dozvěděl co se děje nebo nesetkali jste se s tím?

Uživatelský avatar
mbures89
Příspěvky: 330
Registrován: úte srp 31, 2010 22:42
Bydliště: Luhačovice

Re: Plyn na 200

Příspěvek od mbures89 » úte zář 07, 2010 23:49

Zdravím,u mě to není zase tak zásadní,ale jednou za dlouhý čas se mi stane,že když dojíždím na křižovatku,semafor......vyřadím,tak buď mi spadnou otáčky pod 900,pak zase nad 900 a ustálí se to na 900,nebo spadnou pod 900 a zhasne mi motor :-( a nebo když je auto v klidu,přidám plyn,vytočím to nad 2000 ot/min a pustím plyn,tak to spadne hned na 900,nebo při klesání dolů se to přibrzdí u 1500 ot/min a pomaleji klesají otáčky na 900.
Obrázek
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Plyn na 200

Příspěvek od roverix » stř zář 08, 2010 0:32

Jedna z možností kde může být problém je plastová škrticí klapka. Tuhle závadu diagnostika neodhalí, protože je to mechanická závada. Vyčištění pomůže tak na 200km jízdy a problém se vrátí. Klapka se po zahřátí mírně deformuje a pak se někdy nevrací na doraz. Já to řešil vystružením otvorů a pootočil jsem pružiny, které vracejí klapku o půl otáčky. (víc to nejde.) Nejlepší řešení je koupit hliníkovou klapku. http://www.oblibene.biz/atsservis/?run= ... 11554&pg=2
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
mbures89
Příspěvky: 330
Registrován: úte srp 31, 2010 22:42
Bydliště: Luhačovice

Re: Plyn na 200

Příspěvek od mbures89 » stř zář 08, 2010 7:23

No,tak to raději přežiju takové drobné problémy,protože kdybych to koupil za tu super cenu a nebylo to ono,tak bych se mohl zblaznit :-D
Kdybych ty prachy tisknul,tak je mi to jedno :-)
Obrázek
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE

Spede
Příspěvky: 65
Registrován: ned lis 22, 2009 11:47
Bydliště: Brno okolí

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Spede » stř zář 08, 2010 9:41

roverix píše:Jedna z možností kde může být problém je plastová škrticí klapka. Tuhle závadu diagnostika neodhalí, protože je to mechanická závada. Vyčištění pomůže tak na 200km jízdy a problém se vrátí. Klapka se po zahřátí mírně deformuje a pak se někdy nevrací na doraz. Já to řešil vystružením otvorů a pootočil jsem pružiny, které vracejí klapku o půl otáčky. (víc to nejde.) Nejlepší řešení je koupit hliníkovou klapku. http://www.oblibene.biz/atsservis/?run= ... 11554&pg=2

Vyčištění mě opravdu pomohlo, ale navíce km. Ale toto mě dělá i když je studený motor tak,že nevím jestli se po pár set metrech nebo ,, km,, se motor tak zahřeje, že se deformuje škrtící klapka.

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Hombre » stř zář 08, 2010 9:56

Pak bude asi na klapce vadný potenciometr. Ten zjistíš na diagnostice, běžný servis s vybavením Bosch by to měl zvládnout. Stanice měření emisí taky, minimálně umí zobrazit skutečnou hodnotu napětí na klapce a jak budou šlapat na plyn (s vypnutým motorem a zapnutým zapalováním), napětí poroste. U mého auta to je na volnoběh asi 2,8V plný plyn asi 5,4,V. Přesně už nevím, ale jde hlavně o to, aby se napětí měnilo plynule a ne skokově a aby se po uvolnění pedálu vrátilo vždy na těch 2,8V.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Spede
Příspěvky: 65
Registrován: ned lis 22, 2009 11:47
Bydliště: Brno okolí

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Spede » stř zář 08, 2010 10:11

A když by to bylo tady toto napětí tak jak tuto vadu odstranit... A zvládne to běžný servis s Boschem?

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Hombre » stř zář 08, 2010 10:36

Běžný servis s Boschem to zvládne, ale jediné možné odstranění této závady je výměna klapky. Kdyžtak aspoň za nějakou starší z vrakáče.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Spede
Příspěvky: 65
Registrován: ned lis 22, 2009 11:47
Bydliště: Brno okolí

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Spede » stř zář 08, 2010 12:07

Tak, že jsem tedka byl na Boschovi... Načetlo mě to 2 závady.
1. Neznámá závada
2. Tlak v sacím potrubí (špátné čidlo?)

Všechny jednotky jsme vymazali a jel sem se projet a nic mě to ted nedělá. Samozřejmě, že ty závady zase mohou nastat.

Napětí na škrtící klapce
volnoběh 0,6V
2 000 1V

Tlak v sacím potrubí
volnoběh 45kPa
2 000 35kPa (tady se to mechanikovi zdálo málo)

Tak co Vy na to?

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn na 200

Příspěvek od AnderN » stř zář 08, 2010 12:20

Autoservis v Brně, kde mají diagnostiku na Rovery: http://www.autoservis-ds.cz
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Trunda » stř zář 08, 2010 12:30

Nechapu proc vsichni resi jen skrtici klapku a potenciometr, kdyz je tam jeste dalsi prvek, ve kterem byva problem mozna casteji jak v potenciometru... servo pro volnobeh a syceni... vsiml jsem si, ze byva hodne casto vydrbane, nebo minimalne zaprasene sazema... takze vycistit a pokud se ta kovova cepicka na kuzelu protaci okolo osy, tak je servo KO ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Hombre » stř zář 08, 2010 12:44

Předpokládal jsem, že když někdo čistil klapku a už si neví rady s kolísáním otáček, tak hledá pomoc na fóru tak vyčistil a zkontroloval i krokový motorek, zejména když jsme to tady nedávno řešili. I když je pravda, že někteří nevědí, že se kužel nemá otáčet :) (Já jsem zase nevěděl, že by to mohlo být tak domrvené, aby se kužel protáčel)

Jinak tem MAP senzor se projevuje občas i mně, jako sporadická závada. Jednou za rok to připíchnu na čtečku a někdy tam ta závada je a někdy ne.
Nechápu ale ty hodnoty napětí na klapce: volnoběh a 2000? To nezáleží na otáčkách ale na poloze klapky, ale hlavně, jak jsem psal, zkouší se při VYPNUTÉM motoru a hodnotí se hlavně plynulost změn napětí - prostě pomalu přidáváš plyn a napětí zobrazené na obrazovce musí plynule stoupat a ne skákat a kolísat nahoru a dolů
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Hombre » stř zář 08, 2010 13:24

Něco jsem ti sehnal, a z toho vyplývá, že napětí na zavřené klapce má být 0,5V a na plně otevřené 4,3V, hlavně si ale všimni toho oscilogramu, na kterém je krásně vidět jak ta křivka stoupá plynule a plynule klesá. Pokud je to servis, měli by osciloskop mít, protože jen na voltmetru se kolísání napětí velice špatně pozná. Taky se to dá měřit ohmmetrem, to bys zvládl i doma - odpojíš zásuvku a budeš měřit odpor mezi jednotlivými piny na klapce a sledovat tuto hodnotu při hýbání s klapkou.Obrázek
Obrázek
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
mbures89
Příspěvky: 330
Registrován: úte srp 31, 2010 22:42
Bydliště: Luhačovice

Re: Plyn na 200

Příspěvek od mbures89 » stř zář 08, 2010 21:45

Hombre :super schema,nakonec budu rad,ze jsem vystudoval elektroniku :-),zitra na to vletim a budu merit jak das :-)
Obrázek
Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Plyn na 200

Příspěvek od Hombre » čtv zář 09, 2010 6:18

Tak to ti vlastně nemám co radit :D
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět