Plyn na 200
Plyn na 200
Zdravím všechny uživatele
Chtěl bych se zeptat na můj problém s mojí 200. ,, Připadámi, že jezdím stále s plynem,,. Normální stav bylo, že jsem nastartoval a otáčky byly na cca 900. Ted když nastartuji tak jsou na 1500, 1200, 1000 až nakonec 900 po učitém čase nebo km se to zase ustálý na 900. A dále mi to dělá, že když jedu (je jedno jaký rychlostní stupen) třeba na 3 rychlostní stupen 50 km/h a rychle sundám nohu z plynu tak mi to funguje jako tempomat drží se mi otáčky, rychlost. Pomůže tomu jak sešlápnutí decentně plynu nebo prošlápnutí spojky a vyřazení rychlosti a otáčky zase spadnou dolů ( a připadá mi jako kdyby mi stále přidával plyn)
PS: škrtící klapka byla čištěná nedávno, benzín beru stále stejný, plynové lanko je bez problémů.
Nebo neznáte někoho kdo mi dokázal napíchnout řídící jednotku Brno-venkov nebo Brno-město, abych se konečně dozvěděl co se děje nebo nesetkali jste se s tím?
Chtěl bych se zeptat na můj problém s mojí 200. ,, Připadámi, že jezdím stále s plynem,,. Normální stav bylo, že jsem nastartoval a otáčky byly na cca 900. Ted když nastartuji tak jsou na 1500, 1200, 1000 až nakonec 900 po učitém čase nebo km se to zase ustálý na 900. A dále mi to dělá, že když jedu (je jedno jaký rychlostní stupen) třeba na 3 rychlostní stupen 50 km/h a rychle sundám nohu z plynu tak mi to funguje jako tempomat drží se mi otáčky, rychlost. Pomůže tomu jak sešlápnutí decentně plynu nebo prošlápnutí spojky a vyřazení rychlosti a otáčky zase spadnou dolů ( a připadá mi jako kdyby mi stále přidával plyn)
PS: škrtící klapka byla čištěná nedávno, benzín beru stále stejný, plynové lanko je bez problémů.
Nebo neznáte někoho kdo mi dokázal napíchnout řídící jednotku Brno-venkov nebo Brno-město, abych se konečně dozvěděl co se děje nebo nesetkali jste se s tím?
Re: Plyn na 200
Zdravím,u mě to není zase tak zásadní,ale jednou za dlouhý čas se mi stane,že když dojíždím na křižovatku,semafor......vyřadím,tak buď mi spadnou otáčky pod 900,pak zase nad 900 a ustálí se to na 900,nebo spadnou pod 900 a zhasne mi motor
a nebo když je auto v klidu,přidám plyn,vytočím to nad 2000 ot/min a pustím plyn,tak to spadne hned na 900,nebo při klesání dolů se to přibrzdí u 1500 ot/min a pomaleji klesají otáčky na 900.

Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Plyn na 200
Jedna z možností kde může být problém je plastová škrticí klapka. Tuhle závadu diagnostika neodhalí, protože je to mechanická závada. Vyčištění pomůže tak na 200km jízdy a problém se vrátí. Klapka se po zahřátí mírně deformuje a pak se někdy nevrací na doraz. Já to řešil vystružením otvorů a pootočil jsem pružiny, které vracejí klapku o půl otáčky. (víc to nejde.) Nejlepší řešení je koupit hliníkovou klapku. http://www.oblibene.biz/atsservis/?run= ... 11554&pg=2
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Plyn na 200
No,tak to raději přežiju takové drobné problémy,protože kdybych to koupil za tu super cenu a nebylo to ono,tak bych se mohl zblaznit 
Kdybych ty prachy tisknul,tak je mi to jedno

Kdybych ty prachy tisknul,tak je mi to jedno

Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
Re: Plyn na 200
roverix píše:Jedna z možností kde může být problém je plastová škrticí klapka. Tuhle závadu diagnostika neodhalí, protože je to mechanická závada. Vyčištění pomůže tak na 200km jízdy a problém se vrátí. Klapka se po zahřátí mírně deformuje a pak se někdy nevrací na doraz. Já to řešil vystružením otvorů a pootočil jsem pružiny, které vracejí klapku o půl otáčky. (víc to nejde.) Nejlepší řešení je koupit hliníkovou klapku. http://www.oblibene.biz/atsservis/?run= ... 11554&pg=2
Vyčištění mě opravdu pomohlo, ale navíce km. Ale toto mě dělá i když je studený motor tak,že nevím jestli se po pár set metrech nebo ,, km,, se motor tak zahřeje, že se deformuje škrtící klapka.
Re: Plyn na 200
Pak bude asi na klapce vadný potenciometr. Ten zjistíš na diagnostice, běžný servis s vybavením Bosch by to měl zvládnout. Stanice měření emisí taky, minimálně umí zobrazit skutečnou hodnotu napětí na klapce a jak budou šlapat na plyn (s vypnutým motorem a zapnutým zapalováním), napětí poroste. U mého auta to je na volnoběh asi 2,8V plný plyn asi 5,4,V. Přesně už nevím, ale jde hlavně o to, aby se napětí měnilo plynule a ne skokově a aby se po uvolnění pedálu vrátilo vždy na těch 2,8V.
Re: Plyn na 200
A když by to bylo tady toto napětí tak jak tuto vadu odstranit... A zvládne to běžný servis s Boschem?
Re: Plyn na 200
Běžný servis s Boschem to zvládne, ale jediné možné odstranění této závady je výměna klapky. Kdyžtak aspoň za nějakou starší z vrakáče.
Re: Plyn na 200
Tak, že jsem tedka byl na Boschovi... Načetlo mě to 2 závady.
1. Neznámá závada
2. Tlak v sacím potrubí (špátné čidlo?)
Všechny jednotky jsme vymazali a jel sem se projet a nic mě to ted nedělá. Samozřejmě, že ty závady zase mohou nastat.
Napětí na škrtící klapce
volnoběh 0,6V
2 000 1V
Tlak v sacím potrubí
volnoběh 45kPa
2 000 35kPa (tady se to mechanikovi zdálo málo)
Tak co Vy na to?
1. Neznámá závada
2. Tlak v sacím potrubí (špátné čidlo?)
Všechny jednotky jsme vymazali a jel sem se projet a nic mě to ted nedělá. Samozřejmě, že ty závady zase mohou nastat.
Napětí na škrtící klapce
volnoběh 0,6V
2 000 1V
Tlak v sacím potrubí
volnoběh 45kPa
2 000 35kPa (tady se to mechanikovi zdálo málo)
Tak co Vy na to?
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn na 200
Autoservis v Brně, kde mají diagnostiku na Rovery: http://www.autoservis-ds.cz
Re: Plyn na 200
Nechapu proc vsichni resi jen skrtici klapku a potenciometr, kdyz je tam jeste dalsi prvek, ve kterem byva problem mozna casteji jak v potenciometru... servo pro volnobeh a syceni... vsiml jsem si, ze byva hodne casto vydrbane, nebo minimalne zaprasene sazema... takze vycistit a pokud se ta kovova cepicka na kuzelu protaci okolo osy, tak je servo KO 

Re: Plyn na 200
Předpokládal jsem, že když někdo čistil klapku a už si neví rady s kolísáním otáček, tak hledá pomoc na fóru tak vyčistil a zkontroloval i krokový motorek, zejména když jsme to tady nedávno řešili. I když je pravda, že někteří nevědí, že se kužel nemá otáčet
(Já jsem zase nevěděl, že by to mohlo být tak domrvené, aby se kužel protáčel)
Jinak tem MAP senzor se projevuje občas i mně, jako sporadická závada. Jednou za rok to připíchnu na čtečku a někdy tam ta závada je a někdy ne.
Nechápu ale ty hodnoty napětí na klapce: volnoběh a 2000? To nezáleží na otáčkách ale na poloze klapky, ale hlavně, jak jsem psal, zkouší se při VYPNUTÉM motoru a hodnotí se hlavně plynulost změn napětí - prostě pomalu přidáváš plyn a napětí zobrazené na obrazovce musí plynule stoupat a ne skákat a kolísat nahoru a dolů

Jinak tem MAP senzor se projevuje občas i mně, jako sporadická závada. Jednou za rok to připíchnu na čtečku a někdy tam ta závada je a někdy ne.
Nechápu ale ty hodnoty napětí na klapce: volnoběh a 2000? To nezáleží na otáčkách ale na poloze klapky, ale hlavně, jak jsem psal, zkouší se při VYPNUTÉM motoru a hodnotí se hlavně plynulost změn napětí - prostě pomalu přidáváš plyn a napětí zobrazené na obrazovce musí plynule stoupat a ne skákat a kolísat nahoru a dolů
Re: Plyn na 200
Něco jsem ti sehnal, a z toho vyplývá, že napětí na zavřené klapce má být 0,5V a na plně otevřené 4,3V, hlavně si ale všimni toho oscilogramu, na kterém je krásně vidět jak ta křivka stoupá plynule a plynule klesá. Pokud je to servis, měli by osciloskop mít, protože jen na voltmetru se kolísání napětí velice špatně pozná. Taky se to dá měřit ohmmetrem, to bys zvládl i doma - odpojíš zásuvku a budeš měřit odpor mezi jednotlivými piny na klapce a sledovat tuto hodnotu při hýbání s klapkou.



Re: Plyn na 200
Hombre :super schema,nakonec budu rad,ze jsem vystudoval elektroniku
,zitra na to vletim a budu merit jak das 


Rover 216Si ,Rover 75 V6 2.0,Toyota Hilux 1KZ-TE
Re: Plyn na 200
Tak to ti vlastně nemám co radit 
