Motor KO

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Re: Motor KO

Příspěvek od Albin » úte zář 21, 2010 13:08

Omlouvám se jestli to tu někde je, ale jsem na netu jen obcas chvíli, ale slyšel jsem něco o tom že se těsnění davají z jiného automobilu. źe to roveracky stojí za prd, nevíte o tom něco? a od jaky značky? taky jsem se ještě chtěl zeptat, na přípravek, který se leje místo chladičky na pročištění, než se tam nalije nová chladička, děkuji

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Motor KO

Příspěvek od Hombre » úte zář 21, 2010 13:54

Ne z jiného automobilu, ale nový typ. Rover žádný těsnění nevyrábí, ale těsnění, co používali do motoru K serie se neosvědčilo, tak vymysleli lepší. Z jiného auta bys to těžko dopasoval.
Na pročištění chladicí soustavy od zbytků oleje by měla stačit voda, nalít, zahřát, odmontovat expanzku, vylít z ní bordel, vypláchnout expanzku technickým benzínem a za tepla vypustit vodu z motoru. po schladnutí namontovat expanzku a opakovat, dokud je v expanzce čisto . Pak to vypustíš a naliješ chladicí směs. Hlavně nenalívej vodu do horkého motoru!!!
Mě to stačilo vypláchnout 2x a to jsem měl v expanzce dost husto
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motor KO

Příspěvek od Trunda » úte zář 21, 2010 14:05

No ja nevim, ale myslim, ze proplachnuti pouze horkou vodou nestaci... rozhodne se to nevycisti dostatecne napr. v topeni... zrovna to resim na Kupecku... kdyz jsem rozebral trubky, tak tam na stenach byl nanos kapucina a zrejme i to muze za to, ze mi netopi topeni... kdezto na Labutce se to proplachovalo jakousi srajdou a topeni a trubky jsou ciste jak z vyroby... ale jak se ta srajda jmenovala si nepamatuju... ale mezi autochemii se toho bude nabizet od kazdeho vyrobce...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Motor KO

Příspěvek od lenham3 » úte zář 21, 2010 17:10

Ja kdyz nekomu menim tesneni tak pouzivam normalni JAR ,nalejes zahrejes vypustis a nalevej teplou vodu a na konec proplachnes napojis normalne na hadici z vodovodu a zase teplou vodou.....

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Motor KO

Příspěvek od Hombre » úte zář 21, 2010 19:53

Ano, jar je dobrej nápad, jen pozor na předávkování, ať nemáš motor plnej pěny - pěna nechladí, nefunguje. Můžeš použít jakýkoli saponát, ideální by byl prášek zvaný "servošampon" prodává se ve speciálnějších prodejnách, je určen na mytí motorů a hydraulických systémů špinavých od oleje. Je to prášek azurové barvy, naposled jsem ho kupoval v červené plastové pixli. Stejně jako u jaru tu ale hrozí riziko tvorby pěny - vodní pumpa v tom případě funguje jako mixér.
Úpně nejúčinnější je trichloretylén - rozpustí naprosto všechny mastné nečistoty i vápenné usazeniny a i rez, tady ale hrozí riziko, že se rozpustí i usazeniny, které tu a tam utěsňovaly drobné netěsnosti, pak začne chladicí kapalina tu a tam prolínat.
Takže pro naprosto bezpečné propláchnutí chladicího systému doporučuju pouze vodu, kdyžtak minimum saponátu - třeba půldeci jaru do celého systému, samozřejmě po celou dobu proplachování musí být otevřen kohout topení, pokaždé pečlivě odvzdušnit, aby systém topil, zahřát, sundat nádobku (do ní vyplave velká část nečistot a při vypouštění vy natekla zpět do motoru a tam by část zůstala)a vypustit. Pokud nechceš čekat až motor vychladne, nalévej do zahřátého motoru horkou vodu, ale ne vždy je ta možnost.
Pokud by auto netopilo, bylo by nejepší odpojit od motoru obě hadice topení a napojit na ně hadici s horkou vodou a proudem vody v obráceném směru než proudí voda při provozu propláchnout radiátor. Ale celý motor takto nepropláchneš, protože termostat otevírá až při teplotě přes 90˚C, a takovou v hadici nemáš, horká voda v domácnosti má kolem 55-65˚C, takže propláchneš jen část okruhu.
Ještě bezpečnostní upozornění: vždy než otevřeš nádobku chladicí kapaliny ohřátého motoru, ohmatej hadice, jestli jsou tvrdé a natlakované, neotvírej nádobku, mohl by ses opařit
Tak hodně zdaru.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Re: Motor KO

Příspěvek od Albin » ned zář 26, 2010 9:15

A ještě se chci, jako těsnění pod hlavou se používá tmel na motory? koupil jsem ho od soudalu do 285 stupňů.
Jinak mam dobrý známí, takže jsem sehnal rozvody, termostat, vodní pumpu, těsnění pod hlavu victor reinz, tmel, olejový filtr, 5L oleje od shell helix a šrouby na hlavu za necelejch 7 000,- :) ted mi to znamí vymění, takže nakonec budu mít fakt motor opravenej do desítky :)

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Motor KO

Příspěvek od Roman620ti » ned zář 26, 2010 11:18

Ten tmel cos koupil je vhodnej na těsnění některých ventilových vík, oil van a všeho možného, ale těsnění pod hlavou mísí bejt nové a tmel tam nemá co dělat :-D Až ti to někdo složí kup si na výplach motoru nějakou chemii, já mám výbornou zkušenost s WURTEM, ale je dost drahej, ale jako vyčistí to fakt precizně a naváže to na sebe tuky a olej a vyčistilo to i expanzku líp než kdybych jí vyndaval. Musí se zahřát motor na provozní teplotu, pak opatrně otevřít víčko expanzky a nalejt obsach lahvičky, pak po dobu 30min nechat motor běžet, já s tím jezdil po městě a pak horké vypustit. Schválně sem to hodil do kýble a na dně bylo pak hroznýho humusu. Pak sem to ještěnapustil znovu vodu, nastartavola a pak zase vypustil. To můžeš udělat víckrát, pak už bys to měl mít jak u funglovky :P
2x Rover 620ti

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Re: Motor KO

Příspěvek od Albin » ned zář 26, 2010 14:02

Špatně jsem to napsal, myslel jsem těsnění pod víko ventilu:D ale i tak si mi odpověděl na to co jsem potřeboval msm: díky

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Re: Motor KO

Příspěvek od Albin » stř říj 06, 2010 8:37

Tak už se mi pracuje na motoru. Zatím mě motor stal 17 tisic, ale bude kompletně repasovanej :D tak snad poletí jak střela. Ted si konkrétně jedu pro nový gumy na vačky, dalších 500,- tak snad už jsme na konečný cifře.

Uživatelský avatar
lajonel
Příspěvky: 2244
Registrován: pát črc 04, 2008 21:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor KO

Příspěvek od lajonel » stř říj 06, 2010 8:43

Tak přeju hodně najetých KM :-) drive:

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor KO

Příspěvek od seba » čtv říj 07, 2010 14:38

Hodně štěstí, ať se zadaří.
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Motor KO

Příspěvek od Roman620ti » čtv říj 07, 2010 15:42

Jj, tak to bude snad paráda, jestli to dělá nějakej poctivák a né vomr*dávač. To by Ti pak mělo ukroutit minimálně jednu poloosu :P tak přeji perfektně odvedenou práci :!: :!: :!:
2x Rover 620ti

Albin
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 20, 2010 11:14

Re: Motor KO

Příspěvek od Albin » čtv říj 07, 2010 20:40

Tak to mam hotový, ale...těsnění pod víko ventilů nemužu nikde sehnat. Tak jsme tam dali jenom tmel na víka a stejně to chčije, plus...mam totalně zarezlej špunt v olejový vaně, zítra se na to pořádně podívam. Protože mi teče olej z vany. A nevím jestli kolem šroubu, nebo je těsnění pod vanou v čudu, nebo vana samotná. Hruza. Kdyz jsem viděl že vana stojí 4000, malem jsem uronil slzu...Dnes jsem s tím pořádně jezdil po dlouhy době a nevím nevím. Myslel jsem že to bude lítat trochu víc, s těma parametrama. Měl jsem dřív 1.6 16V escort 66kw a přišel mi daleko živější a rychlejší. No nevím nevím. Si to k tomu autu musím ještě vypěstovat všechno :-D

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor KO

Příspěvek od AnderN » čtv říj 07, 2010 22:26

Podle popisu stavu bych se celkem divil, kdyby ten motor ještě ty papírové koně měl ... Nejdřív to pořádně oprav a pak to můžeš zkoušet. Přitom pamatuj, že to je poměrně vysokootáčkový motor, takže ve 4000 teprve začíná pořádně tahat. Ten motor v Escortu má vyšší kroutící moment, takže se s ním možná lépe jede v nižších otáčkách, na druhou stranu má těžší zpřevodování.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 9:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor KO

Příspěvek od seba » čtv říj 07, 2010 23:16

Takže 3 roky nemenenej olej:-D:-D... Kdo ti to opravuje?Ja myslel z si to delas sam..Podle toho co pises to musi bejt solidní prasárna.Co se na motoru dělalo?
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Odpovědět