Motor KO
Re: Motor KO
Omlouvám se jestli to tu někde je, ale jsem na netu jen obcas chvíli, ale slyšel jsem něco o tom že se těsnění davají z jiného automobilu. źe to roveracky stojí za prd, nevíte o tom něco? a od jaky značky? taky jsem se ještě chtěl zeptat, na přípravek, který se leje místo chladičky na pročištění, než se tam nalije nová chladička, děkuji
Re: Motor KO
Ne z jiného automobilu, ale nový typ. Rover žádný těsnění nevyrábí, ale těsnění, co používali do motoru K serie se neosvědčilo, tak vymysleli lepší. Z jiného auta bys to těžko dopasoval.
Na pročištění chladicí soustavy od zbytků oleje by měla stačit voda, nalít, zahřát, odmontovat expanzku, vylít z ní bordel, vypláchnout expanzku technickým benzínem a za tepla vypustit vodu z motoru. po schladnutí namontovat expanzku a opakovat, dokud je v expanzce čisto . Pak to vypustíš a naliješ chladicí směs. Hlavně nenalívej vodu do horkého motoru!!!
Mě to stačilo vypláchnout 2x a to jsem měl v expanzce dost husto
Na pročištění chladicí soustavy od zbytků oleje by měla stačit voda, nalít, zahřát, odmontovat expanzku, vylít z ní bordel, vypláchnout expanzku technickým benzínem a za tepla vypustit vodu z motoru. po schladnutí namontovat expanzku a opakovat, dokud je v expanzce čisto . Pak to vypustíš a naliješ chladicí směs. Hlavně nenalívej vodu do horkého motoru!!!
Mě to stačilo vypláchnout 2x a to jsem měl v expanzce dost husto
Re: Motor KO
No ja nevim, ale myslim, ze proplachnuti pouze horkou vodou nestaci... rozhodne se to nevycisti dostatecne napr. v topeni... zrovna to resim na Kupecku... kdyz jsem rozebral trubky, tak tam na stenach byl nanos kapucina a zrejme i to muze za to, ze mi netopi topeni... kdezto na Labutce se to proplachovalo jakousi srajdou a topeni a trubky jsou ciste jak z vyroby... ale jak se ta srajda jmenovala si nepamatuju... ale mezi autochemii se toho bude nabizet od kazdeho vyrobce...
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Motor KO
Ja kdyz nekomu menim tesneni tak pouzivam normalni JAR ,nalejes zahrejes vypustis a nalevej teplou vodu a na konec proplachnes napojis normalne na hadici z vodovodu a zase teplou vodou.....
Re: Motor KO
Ano, jar je dobrej nápad, jen pozor na předávkování, ať nemáš motor plnej pěny - pěna nechladí, nefunguje. Můžeš použít jakýkoli saponát, ideální by byl prášek zvaný "servošampon" prodává se ve speciálnějších prodejnách, je určen na mytí motorů a hydraulických systémů špinavých od oleje. Je to prášek azurové barvy, naposled jsem ho kupoval v červené plastové pixli. Stejně jako u jaru tu ale hrozí riziko tvorby pěny - vodní pumpa v tom případě funguje jako mixér.
Úpně nejúčinnější je trichloretylén - rozpustí naprosto všechny mastné nečistoty i vápenné usazeniny a i rez, tady ale hrozí riziko, že se rozpustí i usazeniny, které tu a tam utěsňovaly drobné netěsnosti, pak začne chladicí kapalina tu a tam prolínat.
Takže pro naprosto bezpečné propláchnutí chladicího systému doporučuju pouze vodu, kdyžtak minimum saponátu - třeba půldeci jaru do celého systému, samozřejmě po celou dobu proplachování musí být otevřen kohout topení, pokaždé pečlivě odvzdušnit, aby systém topil, zahřát, sundat nádobku (do ní vyplave velká část nečistot a při vypouštění vy natekla zpět do motoru a tam by část zůstala)a vypustit. Pokud nechceš čekat až motor vychladne, nalévej do zahřátého motoru horkou vodu, ale ne vždy je ta možnost.
Pokud by auto netopilo, bylo by nejepší odpojit od motoru obě hadice topení a napojit na ně hadici s horkou vodou a proudem vody v obráceném směru než proudí voda při provozu propláchnout radiátor. Ale celý motor takto nepropláchneš, protože termostat otevírá až při teplotě přes 90˚C, a takovou v hadici nemáš, horká voda v domácnosti má kolem 55-65˚C, takže propláchneš jen část okruhu.
Ještě bezpečnostní upozornění: vždy než otevřeš nádobku chladicí kapaliny ohřátého motoru, ohmatej hadice, jestli jsou tvrdé a natlakované, neotvírej nádobku, mohl by ses opařit
Tak hodně zdaru.
Úpně nejúčinnější je trichloretylén - rozpustí naprosto všechny mastné nečistoty i vápenné usazeniny a i rez, tady ale hrozí riziko, že se rozpustí i usazeniny, které tu a tam utěsňovaly drobné netěsnosti, pak začne chladicí kapalina tu a tam prolínat.
Takže pro naprosto bezpečné propláchnutí chladicího systému doporučuju pouze vodu, kdyžtak minimum saponátu - třeba půldeci jaru do celého systému, samozřejmě po celou dobu proplachování musí být otevřen kohout topení, pokaždé pečlivě odvzdušnit, aby systém topil, zahřát, sundat nádobku (do ní vyplave velká část nečistot a při vypouštění vy natekla zpět do motoru a tam by část zůstala)a vypustit. Pokud nechceš čekat až motor vychladne, nalévej do zahřátého motoru horkou vodu, ale ne vždy je ta možnost.
Pokud by auto netopilo, bylo by nejepší odpojit od motoru obě hadice topení a napojit na ně hadici s horkou vodou a proudem vody v obráceném směru než proudí voda při provozu propláchnout radiátor. Ale celý motor takto nepropláchneš, protože termostat otevírá až při teplotě přes 90˚C, a takovou v hadici nemáš, horká voda v domácnosti má kolem 55-65˚C, takže propláchneš jen část okruhu.
Ještě bezpečnostní upozornění: vždy než otevřeš nádobku chladicí kapaliny ohřátého motoru, ohmatej hadice, jestli jsou tvrdé a natlakované, neotvírej nádobku, mohl by ses opařit
Tak hodně zdaru.
Re: Motor KO
A ještě se chci, jako těsnění pod hlavou se používá tmel na motory? koupil jsem ho od soudalu do 285 stupňů.
Jinak mam dobrý známí, takže jsem sehnal rozvody, termostat, vodní pumpu, těsnění pod hlavu victor reinz, tmel, olejový filtr, 5L oleje od shell helix a šrouby na hlavu za necelejch 7 000,-
ted mi to znamí vymění, takže nakonec budu mít fakt motor opravenej do desítky 
Jinak mam dobrý známí, takže jsem sehnal rozvody, termostat, vodní pumpu, těsnění pod hlavu victor reinz, tmel, olejový filtr, 5L oleje od shell helix a šrouby na hlavu za necelejch 7 000,-


- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Motor KO
Ten tmel cos koupil je vhodnej na těsnění některých ventilových vík, oil van a všeho možného, ale těsnění pod hlavou mísí bejt nové a tmel tam nemá co dělat
Až ti to někdo složí kup si na výplach motoru nějakou chemii, já mám výbornou zkušenost s WURTEM, ale je dost drahej, ale jako vyčistí to fakt precizně a naváže to na sebe tuky a olej a vyčistilo to i expanzku líp než kdybych jí vyndaval. Musí se zahřát motor na provozní teplotu, pak opatrně otevřít víčko expanzky a nalejt obsach lahvičky, pak po dobu 30min nechat motor běžet, já s tím jezdil po městě a pak horké vypustit. Schválně sem to hodil do kýble a na dně bylo pak hroznýho humusu. Pak sem to ještěnapustil znovu vodu, nastartavola a pak zase vypustil. To můžeš udělat víckrát, pak už bys to měl mít jak u funglovky 


2x Rover 620ti
Re: Motor KO
Špatně jsem to napsal, myslel jsem těsnění pod víko ventilu:D ale i tak si mi odpověděl na to co jsem potřeboval
díky

Re: Motor KO
Tak už se mi pracuje na motoru. Zatím mě motor stal 17 tisic, ale bude kompletně repasovanej
tak snad poletí jak střela. Ted si konkrétně jedu pro nový gumy na vačky, dalších 500,- tak snad už jsme na konečný cifře.

- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Motor KO
Jj, tak to bude snad paráda, jestli to dělá nějakej poctivák a né vomr*dávač. To by Ti pak mělo ukroutit minimálně jednu poloosu
tak přeji perfektně odvedenou práci





2x Rover 620ti
Re: Motor KO
Tak to mam hotový, ale...těsnění pod víko ventilů nemužu nikde sehnat. Tak jsme tam dali jenom tmel na víka a stejně to chčije, plus...mam totalně zarezlej špunt v olejový vaně, zítra se na to pořádně podívam. Protože mi teče olej z vany. A nevím jestli kolem šroubu, nebo je těsnění pod vanou v čudu, nebo vana samotná. Hruza. Kdyz jsem viděl že vana stojí 4000, malem jsem uronil slzu...Dnes jsem s tím pořádně jezdil po dlouhy době a nevím nevím. Myslel jsem že to bude lítat trochu víc, s těma parametrama. Měl jsem dřív 1.6 16V escort 66kw a přišel mi daleko živější a rychlejší. No nevím nevím. Si to k tomu autu musím ještě vypěstovat všechno 

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor KO
Podle popisu stavu bych se celkem divil, kdyby ten motor ještě ty papírové koně měl ... Nejdřív to pořádně oprav a pak to můžeš zkoušet. Přitom pamatuj, že to je poměrně vysokootáčkový motor, takže ve 4000 teprve začíná pořádně tahat. Ten motor v Escortu má vyšší kroutící moment, takže se s ním možná lépe jede v nižších otáčkách, na druhou stranu má těžší zpřevodování.
Re: Motor KO
Takže 3 roky nemenenej olej:-D:-D... Kdo ti to opravuje?Ja myslel z si to delas sam..Podle toho co pises to musi bejt solidní prasárna.Co se na motoru dělalo?
Miluji Rover Club. T16 turbo power.