Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od Tommi_82 » pon led 12, 2009 5:36

Welinko ten trik s těma světlama příště vyzkouším.

Ještě že můj rouvřík neumí číst, by se na mě naštval že ho tu pomlouvám. Když je studenej tak chytá tak na 4-5 otočku. Prostě drn drn drn drn heeeen. No a já blbec tu prostě napsal že je to 5 sekund, ale je fakt že těch otoček stihne do sekundy dvě až tři. Nemyslím si že by můj tulák chytal nějak hůř. Nebojte se. :D

No nic, jdu za ním uvidíme jakej bude start.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od Tommi_82 » pon led 12, 2009 5:51

Tak se ukázalo že můj odhad je zoufalej.

Před chvílí jsem ho startoval. Bylo -12°C a stál asi 14 hodin na mrazu. Chytl při třetí otočce. Prostě drn drn heeen. Stihl jsem říct akorát dvacetjedna a mohl jsem jet. :D
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od sector » pon led 12, 2009 10:57

mel jsem baterku vcera 24h na nabijecce a asi bude problem v ni... proste na ukazateli nabijeni neni baterka nabita naplno. po odpojeni jsem multimetrem zmeril proud baterie - 13,2V

bude v prd*li asi nejaky clanek baterie - nicmene probublavalo v baterce vse jak ma i destilku jsem nalil spravne po doporucovanou rysku :/

skoda, ze servis zavreli jeste pred rokem... tam byh jim tu baterku asi omlatil o neco. pravdepodobne mi prodali dlouho skladovanou :/

v lete byla ok na prvni otoceni motor udelal mhenn a jelo se... zimu to ovsem asi neprezilo a tak zatim musim vyckat az si poridim novou.

S temy svetly - to jsem od znameho taky slysel, ale se svoji baterii bych to nezkousel - odeslaby po 2min. okamzite.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od Fujitsu » pon led 12, 2009 11:22

13,2V po nabití není tak špatná hodnota, zkus ji změřit třeba po hodině.

No 2 minuty s rožetýma světlama je fakt moc, když jsme měli ještě škodnou 105, pamatuju jak tatík jenom párkrát problikával dálkáče, určitě s tim nesvítil dýl jak 15vteřin.

Jinak já jsem dal baterku zase do auta a startovalo to určitě líp, sice ne tak jako v létě, ale točilo to celkem pěkně, takže problém mám taky v baterce a jejím dobíjení, ikdyž to není tak kritický.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od Stanik » pon led 12, 2009 11:46

Zajímavá diskuse. Taky přidám zkušenost. Někdy v polovině listopadu, když začaly takové ty teploty kolem 0 po ránu jsem přišel ke svojí 75, sednu, nažhavím, všechno svítí jako normálně, otočím klíčem do polohy "start", cvakne to, všechno zhasne a nic. Takhle asi 2x - 3x, na počtvrté to motorem přeci jen "převalilo" a motor naskočil. Pak už v pohodě. Takhle se to opakovalo skoro každé ráno, až jsem jednou nenastartoval vůbec. Došel jsem tedy k závěru, že baterka se odporoučela do věčných lovišť. Chystal jsem se koupit novou, ale potřeboval jsem nutně někam odjet. Nastartoval jsem tedy manželky 200, vytáhl kabely a ejhle... Když jsem připojoval kabel na + pól 75ky, málem jsem ho úplně volně z baterky sundal. Oko víc dotáhnout už nešlo, tak jsem ho povolil, sklepnul kladívkem a dotáhl na "fest". Sednu do auta a "na první brnknutí" naskočilo. Od té doby v pohodě i při -15 na první ťuknutí a po jednom nažhavení. Holt časté cesty po "hopsastrasse" D1 se projevily :-) Ten, kdo má takovýto problém, ať tedy nejdřív zkontroluje dotažení svorek baterky a spojů na kostru a u startéru.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Hombre
Příspěvky: 2762
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od Hombre » pon led 12, 2009 12:31

Sector: máš nabíječku s ampérmetrem? Špatná baterka se při nabíjení pozná tak, že hodně rychle klesá nabíjecí proud. Zapneš ji a ona bere třeba 4A, a ten proud klesne třeba do půl hodiny na 0.5A (dobrá baterka klesá plynule asi 10 hodin) Taky jak píše Fuji, změř napětí později, mělo by držet na 12,6V i třeba za 24hodin. Nebo jestli je to bateka se špuntama, změř hustoměrem hustotu elektrolytu ale pozor na propálené gatě :wink: .
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od sector » pon led 12, 2009 15:41

presne nemam s ampermetrem, ale nabijecka dava 6A... tak toto overit nemuzu. je tam pouze stav nabiti baterie rozdelen na ctyry sekce - ukazatel neprekrocil hranici posledniho, plneho bodu, dobiti baterie.

voltaz zmerim doma. kdyz uvazim to, ze predchozi baterie plne nabita po dvou hodinach davala 14-15,6V tak toto je fakt slabota.

hustomer bohuzel nemam a do servisu mam z ruky, to ze kyselina sirova v pomeru cca 35% propali gate to uz znam od mala :D

kontakty mam ok a vse utazene jak ma byt, nejsou oxidovane vubec.


jaky problem muze nastavat pri spatnem, natrzenym kabelu ke karoserii (z "-" na kostru) ? Castym sundavanim se mi zacina odlamovat z vicezilkoveho kabelu oloveny kontakt na baterii.

Hombre
Příspěvky: 2762
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od Hombre » pon led 12, 2009 16:42

Někde to tu nedávno psali - když se ulomí ta krátká kostra tak nejdou přístroje a světla a blbne zamykání, ale startovat jde, protože tam vede ještě jedna kostra přímo ke startéru. Mi už to taky upadávalo, tak jsem tam dal kostřící pásek - takový ten univerzální měděný a novou svorku.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno

Příspěvek od Roman620ti » pon led 12, 2009 18:00

Jj to jsem četl ještě v komoušskejch knížkách na Škodovky, že se má po příchodu do auta nejdříve oživit baterie zapnutím nějakého spotřebiče. Vypnout a začít startovat. :twisted:

Fujitsu - Jinak to oko u té baterky přestalo fungovat asi po půl roce, ještě po příjezdu ze srazu z Kosti svítilo zeleně a pak už je tam jen tma, ale od té doby jsem s ním skoro nevyjel. Nabíjel jsem to nabíječkou v garáži. Jsem docela zvědavej, až půjdu natočit červeného po půl roce. Technickou mám v březnu, tak to budu muset vyndat z depozitu. Naposledy naskočil v listopadu na první pootočení po čtvrt roku, ale teď přes tu zimu nevím. Asi ho půjdu nadráždit až zmizne sůl, na volnoběh ho nebudu trápit, ale už se těším...snad nezklame :-))
2x Rover 620ti

Odpovědět