Špatně připojená baterie - Vyřešeno
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
Welinko ten trik s těma světlama příště vyzkouším.
Ještě že můj rouvřík neumí číst, by se na mě naštval že ho tu pomlouvám. Když je studenej tak chytá tak na 4-5 otočku. Prostě drn drn drn drn heeeen. No a já blbec tu prostě napsal že je to 5 sekund, ale je fakt že těch otoček stihne do sekundy dvě až tři. Nemyslím si že by můj tulák chytal nějak hůř. Nebojte se.
No nic, jdu za ním uvidíme jakej bude start.
Ještě že můj rouvřík neumí číst, by se na mě naštval že ho tu pomlouvám. Když je studenej tak chytá tak na 4-5 otočku. Prostě drn drn drn drn heeeen. No a já blbec tu prostě napsal že je to 5 sekund, ale je fakt že těch otoček stihne do sekundy dvě až tři. Nemyslím si že by můj tulák chytal nějak hůř. Nebojte se.
No nic, jdu za ním uvidíme jakej bude start.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
Tak se ukázalo že můj odhad je zoufalej.
Před chvílí jsem ho startoval. Bylo -12°C a stál asi 14 hodin na mrazu. Chytl při třetí otočce. Prostě drn drn heeen. Stihl jsem říct akorát dvacetjedna a mohl jsem jet.
Před chvílí jsem ho startoval. Bylo -12°C a stál asi 14 hodin na mrazu. Chytl při třetí otočce. Prostě drn drn heeen. Stihl jsem říct akorát dvacetjedna a mohl jsem jet.
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
mel jsem baterku vcera 24h na nabijecce a asi bude problem v ni... proste na ukazateli nabijeni neni baterka nabita naplno. po odpojeni jsem multimetrem zmeril proud baterie - 13,2V
bude v prd*li asi nejaky clanek baterie - nicmene probublavalo v baterce vse jak ma i destilku jsem nalil spravne po doporucovanou rysku :/
skoda, ze servis zavreli jeste pred rokem... tam byh jim tu baterku asi omlatil o neco. pravdepodobne mi prodali dlouho skladovanou :/
v lete byla ok na prvni otoceni motor udelal mhenn a jelo se... zimu to ovsem asi neprezilo a tak zatim musim vyckat az si poridim novou.
S temy svetly - to jsem od znameho taky slysel, ale se svoji baterii bych to nezkousel - odeslaby po 2min. okamzite.
bude v prd*li asi nejaky clanek baterie - nicmene probublavalo v baterce vse jak ma i destilku jsem nalil spravne po doporucovanou rysku :/
skoda, ze servis zavreli jeste pred rokem... tam byh jim tu baterku asi omlatil o neco. pravdepodobne mi prodali dlouho skladovanou :/
v lete byla ok na prvni otoceni motor udelal mhenn a jelo se... zimu to ovsem asi neprezilo a tak zatim musim vyckat az si poridim novou.
S temy svetly - to jsem od znameho taky slysel, ale se svoji baterii bych to nezkousel - odeslaby po 2min. okamzite.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 20:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
13,2V po nabití není tak špatná hodnota, zkus ji změřit třeba po hodině.
No 2 minuty s rožetýma světlama je fakt moc, když jsme měli ještě škodnou 105, pamatuju jak tatík jenom párkrát problikával dálkáče, určitě s tim nesvítil dýl jak 15vteřin.
Jinak já jsem dal baterku zase do auta a startovalo to určitě líp, sice ne tak jako v létě, ale točilo to celkem pěkně, takže problém mám taky v baterce a jejím dobíjení, ikdyž to není tak kritický.
No 2 minuty s rožetýma světlama je fakt moc, když jsme měli ještě škodnou 105, pamatuju jak tatík jenom párkrát problikával dálkáče, určitě s tim nesvítil dýl jak 15vteřin.
Jinak já jsem dal baterku zase do auta a startovalo to určitě líp, sice ne tak jako v létě, ale točilo to celkem pěkně, takže problém mám taky v baterce a jejím dobíjení, ikdyž to není tak kritický.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
Zajímavá diskuse. Taky přidám zkušenost. Někdy v polovině listopadu, když začaly takové ty teploty kolem 0 po ránu jsem přišel ke svojí 75, sednu, nažhavím, všechno svítí jako normálně, otočím klíčem do polohy "start", cvakne to, všechno zhasne a nic. Takhle asi 2x - 3x, na počtvrté to motorem přeci jen "převalilo" a motor naskočil. Pak už v pohodě. Takhle se to opakovalo skoro každé ráno, až jsem jednou nenastartoval vůbec. Došel jsem tedy k závěru, že baterka se odporoučela do věčných lovišť. Chystal jsem se koupit novou, ale potřeboval jsem nutně někam odjet. Nastartoval jsem tedy manželky 200, vytáhl kabely a ejhle... Když jsem připojoval kabel na + pól 75ky, málem jsem ho úplně volně z baterky sundal. Oko víc dotáhnout už nešlo, tak jsem ho povolil, sklepnul kladívkem a dotáhl na "fest". Sednu do auta a "na první brnknutí" naskočilo. Od té doby v pohodě i při -15 na první ťuknutí a po jednom nažhavení. Holt časté cesty po "hopsastrasse" D1 se projevily Ten, kdo má takovýto problém, ať tedy nejdřív zkontroluje dotažení svorek baterky a spojů na kostru a u startéru.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
Sector: máš nabíječku s ampérmetrem? Špatná baterka se při nabíjení pozná tak, že hodně rychle klesá nabíjecí proud. Zapneš ji a ona bere třeba 4A, a ten proud klesne třeba do půl hodiny na 0.5A (dobrá baterka klesá plynule asi 10 hodin) Taky jak píše Fuji, změř napětí později, mělo by držet na 12,6V i třeba za 24hodin. Nebo jestli je to bateka se špuntama, změř hustoměrem hustotu elektrolytu ale pozor na propálené gatě .
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
presne nemam s ampermetrem, ale nabijecka dava 6A... tak toto overit nemuzu. je tam pouze stav nabiti baterie rozdelen na ctyry sekce - ukazatel neprekrocil hranici posledniho, plneho bodu, dobiti baterie.
voltaz zmerim doma. kdyz uvazim to, ze predchozi baterie plne nabita po dvou hodinach davala 14-15,6V tak toto je fakt slabota.
hustomer bohuzel nemam a do servisu mam z ruky, to ze kyselina sirova v pomeru cca 35% propali gate to uz znam od mala
kontakty mam ok a vse utazene jak ma byt, nejsou oxidovane vubec.
jaky problem muze nastavat pri spatnem, natrzenym kabelu ke karoserii (z "-" na kostru) ? Castym sundavanim se mi zacina odlamovat z vicezilkoveho kabelu oloveny kontakt na baterii.
voltaz zmerim doma. kdyz uvazim to, ze predchozi baterie plne nabita po dvou hodinach davala 14-15,6V tak toto je fakt slabota.
hustomer bohuzel nemam a do servisu mam z ruky, to ze kyselina sirova v pomeru cca 35% propali gate to uz znam od mala
kontakty mam ok a vse utazene jak ma byt, nejsou oxidovane vubec.
jaky problem muze nastavat pri spatnem, natrzenym kabelu ke karoserii (z "-" na kostru) ? Castym sundavanim se mi zacina odlamovat z vicezilkoveho kabelu oloveny kontakt na baterii.
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
Někde to tu nedávno psali - když se ulomí ta krátká kostra tak nejdou přístroje a světla a blbne zamykání, ale startovat jde, protože tam vede ještě jedna kostra přímo ke startéru. Mi už to taky upadávalo, tak jsem tam dal kostřící pásek - takový ten univerzální měděný a novou svorku.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 4:58
Re: Špatně připojená baterie - Vyřešeno
Jj to jsem četl ještě v komoušskejch knížkách na Škodovky, že se má po příchodu do auta nejdříve oživit baterie zapnutím nějakého spotřebiče. Vypnout a začít startovat.
Fujitsu - Jinak to oko u té baterky přestalo fungovat asi po půl roce, ještě po příjezdu ze srazu z Kosti svítilo zeleně a pak už je tam jen tma, ale od té doby jsem s ním skoro nevyjel. Nabíjel jsem to nabíječkou v garáži. Jsem docela zvědavej, až půjdu natočit červeného po půl roce. Technickou mám v březnu, tak to budu muset vyndat z depozitu. Naposledy naskočil v listopadu na první pootočení po čtvrt roku, ale teď přes tu zimu nevím. Asi ho půjdu nadráždit až zmizne sůl, na volnoběh ho nebudu trápit, ale už se těším...snad nezklame )
Fujitsu - Jinak to oko u té baterky přestalo fungovat asi po půl roce, ještě po příjezdu ze srazu z Kosti svítilo zeleně a pak už je tam jen tma, ale od té doby jsem s ním skoro nevyjel. Nabíjel jsem to nabíječkou v garáži. Jsem docela zvědavej, až půjdu natočit červeného po půl roce. Technickou mám v březnu, tak to budu muset vyndat z depozitu. Naposledy naskočil v listopadu na první pootočení po čtvrt roku, ale teď přes tu zimu nevím. Asi ho půjdu nadráždit až zmizne sůl, na volnoběh ho nebudu trápit, ale už se těším...snad nezklame )
2x Rover 620ti