Výkon

Odpovědět
cmoud22
Příspěvky: 44
Registrován: pát lis 02, 2007 10:56
Bydliště: Temelín

Výkon

Příspěvek od cmoud22 » stř zář 03, 2008 15:32

Ahoj všichni, jsem čeststvý majitel Tuláka 420 SDI, s autíčkem jsem velmi, velmi spokojen, ale připadá mi, že auto na to, že má 103 koní nemá až takový odpich jak by mělo mít. Jezdím s ním tak okolo 2000 až 2500 otáček , to si myslím, že pro nafťáka je tak optimum. Ale kolem 90 - 100 km/h mi prijde jako by už auto jakoby nemělo sílu.Ale po čase se rozjede např. na 120 a už nepovolí :) . A pokud chci někoho předjet a jedu cca 90 musím podřazovat a to se mi vůbec nelíbí a autu také. Jinak auto je podle mechanika ve výborném stavu. Jen mě překvapujem že nekteří majitelé 420ítek zde píšou v opovědích týkajících se spotřeby, že se s ním dá jezdit z ostra. Chtěl jsem se zeptat jestli bych měl nechat něco prohlédnout či vyměnit. Děkuji za odpovědi

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Výkon

Příspěvek od Eny45 » stř zář 03, 2008 15:57

105 koníku ve 4200 otáčkách.
210 NM na 2000
1260kg :) To je o 100 víc než benzín...

Nikdy sem to neřídil, no ale zkus to tolik nešetřit a vytočit to přez 4000. protože na 2500 to bude mít tak 50 koní. A pokud má nafta jezdit sportovně, musí se taky točit aspoň 4000, a přesně řadit.

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 0:39

Re: Výkon

Příspěvek od Stanik » stř zář 03, 2008 22:48

Je vidět, že kolega Eny v ropákovi nikdy nejezdil. To co tady radí je vražda motoru :!: Ten odpich a tah nedělá výkon, ale krouťák (točivý moment), který vrcholí tuším ve 2200 ot u "L-kového dieselu". Tudíž, když tam mám 5 rychlost a 2200 ot., šlápnu na plyn a jedu. To, co popisuješ je na 99% váha vzduchu. Náprava - vyčistit nebo vyměnit. Ověří se to, když se odpojí její konektor (za vzduchovým filtrem). Jinak točit diesel na max je nechutné a kdo chce závodit, ať jde do benzínu :-D (to neznamená, že by tenhle motor nebyl svižný)
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Výkon

Příspěvek od Eny45 » čtv zář 04, 2008 10:12

Asi bych si to měl někdy vyzkoušet no :)

Jinak následující video je dost prasárna ale názor o výkonu at si udělá každej sám:)
(když tam má trojku, je vidět jak se ručička lehouce spomalí až na 4500 otáčkách)
http://www.youtube.com/watch?v=_1ErnSYN3iA

cmoud22
Příspěvky: 44
Registrován: pát lis 02, 2007 10:56
Bydliště: Temelín

Re: Výkon

Příspěvek od cmoud22 » čtv zář 04, 2008 15:41

Dekuju, za odpovědi :wink: , to dpbře vím, že ropák se nesmí točit :) a závodit rozhodně nehodlá, jenom se mi zdá, že opravdu málo táhne. Z tou váhou vzduchu to zkusím díky. Potom napíšu jak jsem dopadl.

Zakar
Příspěvky: 1098
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Výkon

Příspěvek od Zakar » čtv zář 04, 2008 17:25

Svez se v jiné 420 Sdi aby jsi mohl srovnávat. :D
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon

Příspěvek od AnderN » čtv zář 04, 2008 20:27

Muzes taky zkusit 220SDi nebo 620SDi ... vsechno stejne motory, lisi se velikosti a hmotnosti auta. Kroutici moment (jak psal Eny45) vrcholi hodnotou 210 Nm ve 2000 1/min, takze kolem teto hranice by mel vuz zrychlovat nejlepe ... pokud vim, tak turbo u tohoto motoru zabira od 1800 1/min a z jizdnich zkusenosti bych rekl, ze motor nejlepe tahne prave od cca 1800 do cca 3500 1/min. Nejvyssi vykon motor sice dosahuje az kolem 4200 1/min, ale pri akceleraci na nizsi prevodove stupne nema zadny smysl motor do techto otacek hnat. Vykon se nejvic projevi na dalnici na petku, kdy uz kolem 4000 1/min auto jede kolem 170 km/h a potrebuje ho k dosazeni nejvyssi rychlosti. Akceleraci ma ale na svedomi opravdu spis kroutici moment.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Výkon

Příspěvek od Hombre » pát zář 05, 2008 5:34

Moná by vás zajímalo, že výkon je jen teoretická hodnota, která se neměří, ale podle otáček a kroutícího momentu naměřeného na motorové brzdě se vypočítá. Proto je jasné, že vytáčet motor do oblasti nejvyššího výkonu je (zejména u dieselů) zbytečné, protože motor sice udělá nejvíc práce, ale pro pocit zrychlení je rozhodující opravdu kroutící moment, který už v těchto otáčkách klesá. :wink:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

cmoud22
Příspěvky: 44
Registrován: pát lis 02, 2007 10:56
Bydliště: Temelín

Re: Výkon

Příspěvek od cmoud22 » pát zář 05, 2008 12:57

Je někdo z Vás z Českých budějovic a okolí, třeba by jsme to mohli porovnat :wink: .

Uživatelský avatar
Kaja
Příspěvky: 36
Registrován: čtv zář 20, 2007 20:43
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Výkon

Příspěvek od Kaja » pát zář 05, 2008 18:52

Ahoj, mám přesně tohle auto, takže můžu potvrdit řečené: největší krouťák je kol 2100 ot/min, to znamená na pátý stupeň maliko přes 100km/h, pokud jedeš 90 skutečně tě to moc neodpálí dopředu, je potřeba podřadit, v kopcích mimo dálnici prostě jezdím kol. "stovky", abych nemusel řadit 4. , při předjíždění si ale podřadím. pokud není ale potřeba silný zátah, tak jde řadit 5ka od 70-80 km/hod , a jede to napohodu s min. spotřebou:)
pozn.: když jsem ho kooupil, tak se bránil nízkým otáčkám na všechny stupně, postupně jsem si ho ale zajel na svůj způsob řazení

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 504
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: Výkon

Příspěvek od Petr.stefl » sob zář 06, 2008 20:11

A odkud jsi?Já jsem ze Studený u J.Hradce,mám teda R45 iDt,ale myslím,že v tom takvej rozdíl není...
Jinak co psal Kája,že když předjíždí tak musí podřadit se mi zdá divný,protože když předjíždím já a jedu min.80kou tak jedině na pátou...došloupnu až na podlahu :twisted: a to vtažení do sedaček stojí fakt za to,kam se hrabe 110koňová ochcávka ta zase potřebuje otáčky,měl jsem možnost porovnávat
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

cmoud22
Příspěvky: 44
Registrován: pát lis 02, 2007 10:56
Bydliště: Temelín

Re: Výkon

Příspěvek od cmoud22 » pon zář 15, 2008 7:13

Tak, problém je vyřešen :-D , byla to prasklá hadice na turbu, naštěstí oprava za pár korun :wink: , tímto děkuji všem za pomoc při řešení problému.

Odpovědět