
Výkon
Výkon
Ahoj všichni, jsem čeststvý majitel Tuláka 420 SDI, s autíčkem jsem velmi, velmi spokojen, ale připadá mi, že auto na to, že má 103 koní nemá až takový odpich jak by mělo mít. Jezdím s ním tak okolo 2000 až 2500 otáček , to si myslím, že pro nafťáka je tak optimum. Ale kolem 90 - 100 km/h mi prijde jako by už auto jakoby nemělo sílu.Ale po čase se rozjede např. na 120 a už nepovolí
. A pokud chci někoho předjet a jedu cca 90 musím podřazovat a to se mi vůbec nelíbí a autu také. Jinak auto je podle mechanika ve výborném stavu. Jen mě překvapujem že nekteří majitelé 420ítek zde píšou v opovědích týkajících se spotřeby, že se s ním dá jezdit z ostra. Chtěl jsem se zeptat jestli bych měl nechat něco prohlédnout či vyměnit. Děkuji za odpovědi

Re: Výkon
105 koníku ve 4200 otáčkách.
210 NM na 2000
1260kg
To je o 100 víc než benzín...
Nikdy sem to neřídil, no ale zkus to tolik nešetřit a vytočit to přez 4000. protože na 2500 to bude mít tak 50 koní. A pokud má nafta jezdit sportovně, musí se taky točit aspoň 4000, a přesně řadit.
210 NM na 2000
1260kg

Nikdy sem to neřídil, no ale zkus to tolik nešetřit a vytočit to přez 4000. protože na 2500 to bude mít tak 50 koní. A pokud má nafta jezdit sportovně, musí se taky točit aspoň 4000, a přesně řadit.
Re: Výkon
Je vidět, že kolega Eny v ropákovi nikdy nejezdil. To co tady radí je vražda motoru
Ten odpich a tah nedělá výkon, ale krouťák (točivý moment), který vrcholí tuším ve 2200 ot u "L-kového dieselu". Tudíž, když tam mám 5 rychlost a 2200 ot., šlápnu na plyn a jedu. To, co popisuješ je na 99% váha vzduchu. Náprava - vyčistit nebo vyměnit. Ověří se to, když se odpojí její konektor (za vzduchovým filtrem). Jinak točit diesel na max je nechutné a kdo chce závodit, ať jde do benzínu
(to neznamená, že by tenhle motor nebyl svižný)


Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
Re: Výkon
Asi bych si to měl někdy vyzkoušet no 
Jinak následující video je dost prasárna ale názor o výkonu at si udělá každej sám:)
(když tam má trojku, je vidět jak se ručička lehouce spomalí až na 4500 otáčkách)
http://www.youtube.com/watch?v=_1ErnSYN3iA

Jinak následující video je dost prasárna ale názor o výkonu at si udělá každej sám:)
(když tam má trojku, je vidět jak se ručička lehouce spomalí až na 4500 otáčkách)
http://www.youtube.com/watch?v=_1ErnSYN3iA
-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Výkon
Svez se v jiné 420 Sdi aby jsi mohl srovnávat. 

ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon
Muzes taky zkusit 220SDi nebo 620SDi ... vsechno stejne motory, lisi se velikosti a hmotnosti auta. Kroutici moment (jak psal Eny45) vrcholi hodnotou 210 Nm ve 2000 1/min, takze kolem teto hranice by mel vuz zrychlovat nejlepe ... pokud vim, tak turbo u tohoto motoru zabira od 1800 1/min a z jizdnich zkusenosti bych rekl, ze motor nejlepe tahne prave od cca 1800 do cca 3500 1/min. Nejvyssi vykon motor sice dosahuje az kolem 4200 1/min, ale pri akceleraci na nizsi prevodove stupne nema zadny smysl motor do techto otacek hnat. Vykon se nejvic projevi na dalnici na petku, kdy uz kolem 4000 1/min auto jede kolem 170 km/h a potrebuje ho k dosazeni nejvyssi rychlosti. Akceleraci ma ale na svedomi opravdu spis kroutici moment.
Re: Výkon
Moná by vás zajímalo, že výkon je jen teoretická hodnota, která se neměří, ale podle otáček a kroutícího momentu naměřeného na motorové brzdě se vypočítá. Proto je jasné, že vytáčet motor do oblasti nejvyššího výkonu je (zejména u dieselů) zbytečné, protože motor sice udělá nejvíc práce, ale pro pocit zrychlení je rozhodující opravdu kroutící moment, který už v těchto otáčkách klesá. 

Re: Výkon
Ahoj, mám přesně tohle auto, takže můžu potvrdit řečené: největší krouťák je kol 2100 ot/min, to znamená na pátý stupeň maliko přes 100km/h, pokud jedeš 90 skutečně tě to moc neodpálí dopředu, je potřeba podřadit, v kopcích mimo dálnici prostě jezdím kol. "stovky", abych nemusel řadit 4. , při předjíždění si ale podřadím. pokud není ale potřeba silný zátah, tak jde řadit 5ka od 70-80 km/hod , a jede to napohodu s min. spotřebou:)
pozn.: když jsem ho kooupil, tak se bránil nízkým otáčkám na všechny stupně, postupně jsem si ho ale zajel na svůj způsob řazení
pozn.: když jsem ho kooupil, tak se bránil nízkým otáčkám na všechny stupně, postupně jsem si ho ale zajel na svůj způsob řazení
- Petr.stefl
- Příspěvky: 510
- Registrován: sob říj 20, 2007 23:21
- Bydliště: Studená
Re: Výkon
A odkud jsi?Já jsem ze Studený u J.Hradce,mám teda R45 iDt,ale myslím,že v tom takvej rozdíl není...
Jinak co psal Kája,že když předjíždí tak musí podřadit se mi zdá divný,protože když předjíždím já a jedu min.80kou tak jedině na pátou...došloupnu až na podlahu
a to vtažení do sedaček stojí fakt za to,kam se hrabe 110koňová ochcávka ta zase potřebuje otáčky,měl jsem možnost porovnávat
Jinak co psal Kája,že když předjíždí tak musí podřadit se mi zdá divný,protože když předjíždím já a jedu min.80kou tak jedině na pátou...došloupnu až na podlahu

Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ