Test hlavy a bloku motoru

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od roverix » pát srp 14, 2015 21:07

Možná máš špatný termostat. Nebo máš unavené šrouby. Dle mého názoru unavené šrouby způsobí selhání těsnění
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Trunda » pát srp 14, 2015 22:33

a jaké těsnění se tam dávalo?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » sob srp 15, 2015 10:05

Těsnění bylo měněno dvakrát, první bylo victor-reins a druhé bylo no name (z Polska, vypadalo podobně). Těsnění vždy po rozdělání vypadá jako nové, nikde nepoškozené. Odvzdušnění chladícího systému jsem dělal podle návodu na fóru. Dolil jsem na max expanzní nádobku a otevřel odvzdušňovací šroub na kovové trubce, dokud netekla čistá voda, pak jsem uzavřel šroub. Topení bylo stále otevřeno. Lukáš je z toho jelen :(

Zakar
Příspěvky: 1103
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Zakar » ned srp 16, 2015 9:55

Termostat je nový ?
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Hombre » ned srp 16, 2015 14:10

Není v háji pumpa? Jestli voda opravdu vaří, ne tlakuje, tak by to odpovídalo. Na pumpě se někdy ulomí ta vrtulka, takže řemenice se točí ale vrtulka stojí.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » pon srp 17, 2015 20:54

Termostat jsem dával i jiný a výsledek byl stejný. Poté jsem to zkoušel i s vyndaným termostatem a taky to vyvařilo. Vodní pumpa má najeto asi 10 000, zkoušel jsem, jestli tlakuje dvěma tlakovými hadicemi a voda proudila. Ještě mě napadá test...., že bych nalil litr benzínu do chladící soustavy a zbavil tak chladící soustavu mastných nečistot...co si o tom myslíte?

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Karel825 » pon srp 17, 2015 21:09

Lemham na tohle používá klasický Jar, myslím, že 2 deci a pak vše propláchnout :wink:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Zakar
Příspěvky: 1103
Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Zakar » pon srp 17, 2015 21:31

Tak to tam máš někde únik komprese jako prase. Nechá se to lehce ověřit testem na obsah výfukových plynů v chladící kapalině. Např. prasklina vložky válce.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Pítrs » pon srp 17, 2015 22:13

Taky mě to napadlo.

Vyčistit chlazení není špatný nápad tak jako tak.
Špatný nápad je to s tím bensinem, jsou na to spec. přípravky na čístění, případně klidně ten JAR s vodou.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 17:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Karel825 » pon srp 17, 2015 23:17

Když jsem před časem čistil chladící systém, použil jsem přípravek od této firmy. V tvém případě bych šel do tohoto:
http://www.autoprofishop.cz/autoprofi-o ... dice-k1k2/
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Pítrs » úte srp 18, 2015 8:18

Ahoj Karle, jaké zkušenosti, díval jsi se na povrchy po vyčištění pořádně?
JAR to jen odmastí, na pevné složky nemá vliv, tam píšou, že todle rozpouští kdeco.....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » úte srp 18, 2015 13:46

Hoši asi vyzkouším ten jar. Jen doufám že mi žena nepřikáže pak myt nádobí. No ja také myslel že by to bublalo ,ale nějak mi nepřijde že by to smrdělo po výfuku v té expanzní nádobce. Nejhorší že už mi dochází čas. Do konce září to musí vypadnout z garaže mam to už dlouho v depozitu.

lukacek
Příspěvky: 151
Registrován: pon dub 19, 2010 18:00

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od lukacek » úte srp 18, 2015 13:50

Jen doufám že mi ten jar neudělá hrnečku vař.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Trunda » úte srp 18, 2015 15:01

Nemusí to být cítit.... taky jsem měl celkem masivní profuk do vody a vizuálně, ani čmuchem to poznat nešlo. Už jsem sice nezkoušel ten test, ale v tvém případě by to nebylo od věci. Jednorázový tester stojí relativně pár kaček, tak ho kup a budeš mít jistotu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Test hlavy a bloku motoru

Příspěvek od Trunda » úte srp 18, 2015 15:07

Aha... tak nevím kde jsem to viděl, ale jednorázový tester jsem nenašel jen toto http://www.uni-max.cz/tester-uniku-spal ... systemu/d/ a http://www.uni-max.cz/nahradni-napln-pr ... 3031901/d/ .... a nebo půjčit někde v servisu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět