Jak Vám táhne?
Jak Vám táhne?
Ahoj Přátelé,
chtěl bych se podělit o poznatek, že Rover diesel motory jsou k neutahání. Konkrétně: jel jsem na akci v pěti lidech, plnej kufr chlastu, zadní nárazník téměř na zemi.... a i přes to mi Roverek jel jako kdybych byl v autě sám. Táhnul parádně, seděl supr a brzdil taky bez problémů. A to mám natočeno lehce přes 300. Prostě držák. Jak jste na tom ostatní?
Marek
chtěl bych se podělit o poznatek, že Rover diesel motory jsou k neutahání. Konkrétně: jel jsem na akci v pěti lidech, plnej kufr chlastu, zadní nárazník téměř na zemi.... a i přes to mi Roverek jel jako kdybych byl v autě sám. Táhnul parádně, seděl supr a brzdil taky bez problémů. A to mám natočeno lehce přes 300. Prostě držák. Jak jste na tom ostatní?
Marek
Re: Jak Vám táhne?
Jo je to tak.Nalozenej nebo prazdnej,do kopce z kopce, je mu to jedno a nedava na sobe nic znat.
Re: Jak Vám táhne?
Tak to já bych se silně ohradil.
Vynechám teda to, že mám benzín, a váha je znát na výkonu. ale hlavně je velikej rozdíl, jestli jezdím sám a nebo jsme tam čtyři. jelikož 95% času sem v autě sám a je zcela prázdné. Tak když naložím další tři lidi, tak vidím ty ukrutné rozdíly. Třeba kopec kde brzdím motorem s pětkou, tak nezvládne ani čtyřka, a musím i přibržďovat. Když se prudce brzdí, je to taky znát. A taky to auto ve vysokejch rychlostech jinak zatáčí. Skoro bych použil slovo plave. ale jak říkám, já sem zvykej jezdit s prázdným autem, takže pak je to poznat.
Vynechám teda to, že mám benzín, a váha je znát na výkonu. ale hlavně je velikej rozdíl, jestli jezdím sám a nebo jsme tam čtyři. jelikož 95% času sem v autě sám a je zcela prázdné. Tak když naložím další tři lidi, tak vidím ty ukrutné rozdíly. Třeba kopec kde brzdím motorem s pětkou, tak nezvládne ani čtyřka, a musím i přibržďovat. Když se prudce brzdí, je to taky znát. A taky to auto ve vysokejch rychlostech jinak zatáčí. Skoro bych použil slovo plave. ale jak říkám, já sem zvykej jezdit s prázdným autem, takže pak je to poznat.
Re: Jak Vám táhne?
Ja teda jezdim take vetsinou sam a jestli vezu manzelku, nebo plnou nadrz tak to je bez rozdilu.Pokud vezu vic lidi tak se snazim prudce nebrzdit, ale i kdyz bylo treba, velky rozdil jsem nikdy nezaznamenal , ale logicky se to projevit musi.V zatackach mi pripada, ze sedi rover porad stejne jen se o neco vic naklani.Ale s narazkou kolegy na dieselove motory Rover souhlasim.
Re: Jak Vám táhne?
Tak já mám taky benzín a většinou taky jezdím sám. Ale poznám, když už vezu druhou osobu - o víc nemluvě. Auto se zdá prostě slabší. Ovšem to tak bylo i u mých dřívějších benzínů, i na V6 3.0 s 200 koníky to bylo poznat.
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: sob dub 25, 2009 19:05
- Bydliště: Pezinok - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak Vám táhne?
čaute ľudia...tak ja mám Rover 400 1,6 benzín a ťahá docela dobre...oproti môjmu predošlému autu (Nissan Almera 1,4 benzín) je to veľký rozdieľ...v aute jazdím väčšinou sám alebo v ňom mám ešte aj priateľku...išiel som už aj cez horský prechod Pezinská Baba a v aute som mal 4 ľudí vrátane mňa...auto predtým na 4 stupni už skapíňalo, zatiaľ čo tento Rover má ešte stále ťah...samozrejme nie taký, ako keď som sám v aute...ale ťahá...čiže maximálna spokojnosť...som rád že som kúpil Rover a nie niečo iné
Rover 416si
Re: Jak Vám táhne?
Já mám taky naftu a ten rozdíl mezi plně naloženým autem a prázdným je opravdu minimální, je to tím že nafta má jiný točivý moment než benzín a tahá už v nízkých otáčkách. Jinak brzdy jsou perfektní a náklon v zatáčkách minimální, nemůžu si ztěžovat.
Re: Jak Vám táhne?
asi to tak bude. Diesel je prostě jinej. Jezdím v novým Galaxy a když nás v tom jelo 7, tak taky nebyl skoro žádnej rozdíl.petrpitr píše:Já mám taky naftu a ten rozdíl mezi plně naloženým autem a prázdným je opravdu minimální, je to tím že nafta má jiný točivý moment než benzín a tahá už v nízkých otáčkách. Jinak brzdy jsou perfektní a náklon v zatáčkách minimální, nemůžu si ztěžovat.
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon bře 30, 2009 21:40
Re: Jak Vám táhne?
tak mě táhne taky celkem v klidu... i když mámy rover 114 táhne možná stejně ale to bude daný tim, že je to o půlku kratší a lehčí .. a taky v těch malejch autech to vypadá, že jedete rychle a přitom jedete 50, kdežto u mojí 416 je to 80.. jinak při přeřazování se mi zdá,že když kopnu vyšší kvalt, tak autu trošku trvá než ho zpracuje, prostě zařadim, odspojkuju, přidám plyn(auto trošku poskočí) a už jede dál.. divné co
Rover 416Si 1.6, http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=358
Re: Jak Vám táhne?
tak to mam 1,6 benzin a taky pocituji rozdil kdyz jsem v aute sam a kdyz je nalozeno v aute dalsi 4 lidi a plny kufr, tam kde muzu jen do mirneho stoupeni i na 5 rychlostni stupen - tak kdyz jsem nalozeny tak musim dat 3 a tahnout na 3-4,5 tisice otace - jinak to nejede
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: pon bře 30, 2009 21:40
Re: Jak Vám táhne?
když už se tu řeší to táhnutí, kdy vám začne táhnout? myslim závisle na plynu... mně se zdá, že až když sem tak za půlku plynu, takže se začně hejbat..
Rover 416Si 1.6, http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=358
Re: Jak Vám táhne?
na plynu samozřejmě záleží, když to má jet, tak je třeba sešlápnout ho aspon o třetinu. Jinak je to taková lehká zrychlovačka.
ale víc záleží na otáčkách (o benzínu) pokud to má jet, potřebuje to 3500 a víc otáček. vychází to i z toho, že na 4000 je max krouták 140Nm a počítám tak 75 koní. No a táhne mě až do 5500, pak začne lehce polevovat, a od 6000 tisíc už má nezdravej zvuk.
Každopádně nedávno jsem si to zkoušel, jel jsem do prudčího kopce, nikde nikdo. Tak sem tam dal dvojku 2000 otáček, a pedál na podlahu. Pak sem spomalil, lehce tam dal 4000 otáček, a zas pedál na podlahu. A ten rozdíl je asi 300%
ale víc záleží na otáčkách (o benzínu) pokud to má jet, potřebuje to 3500 a víc otáček. vychází to i z toho, že na 4000 je max krouták 140Nm a počítám tak 75 koní. No a táhne mě až do 5500, pak začne lehce polevovat, a od 6000 tisíc už má nezdravej zvuk.
Každopádně nedávno jsem si to zkoušel, jel jsem do prudčího kopce, nikde nikdo. Tak sem tam dal dvojku 2000 otáček, a pedál na podlahu. Pak sem spomalil, lehce tam dal 4000 otáček, a zas pedál na podlahu. A ten rozdíl je asi 300%
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak Vám táhne?
Nedivte se ... jen pro upresneni hodnoty vykonu a krouticiho momentu v modelech 200/400:
- 1.4 16V - 76 kW pri 6000 rpm / 128 Nm pri 4000 rpm
- 1.6 16V - 82 kW pri 6000 rpm / 145 Nm pri 4000 rpm
- 2.0 Diesel - 77 kW pri 4200 rpm / 210 Nm pri 2000 rpm
V poslednich modelech 25/45 se hodnoty lehce zmenily (holt EU3):
- 1.4 16V - 76 kW pri 6000 rpm / 123 Nm pri 4500 rpm
- 1.6 16V - 80 kW pri 6000 rpm / 138 Nm pri 4500 rpm
- 2.0 Diesel - 74 kW pri 4200 rpm / 240 Nm pri 2000 rpm
Vidite diametralni rozdil mezi spickovou hodnotou a otackami u atmosfericky plnenych zazehovych motoru a preplnovaneho vznetoveho motoru o vyssim zdvihovem objemu. Je jasne, ze pro uvedeny diesel bude mit plne zatizeni mnohem mensi vliv.
- 1.4 16V - 76 kW pri 6000 rpm / 128 Nm pri 4000 rpm
- 1.6 16V - 82 kW pri 6000 rpm / 145 Nm pri 4000 rpm
- 2.0 Diesel - 77 kW pri 4200 rpm / 210 Nm pri 2000 rpm
V poslednich modelech 25/45 se hodnoty lehce zmenily (holt EU3):
- 1.4 16V - 76 kW pri 6000 rpm / 123 Nm pri 4500 rpm
- 1.6 16V - 80 kW pri 6000 rpm / 138 Nm pri 4500 rpm
- 2.0 Diesel - 74 kW pri 4200 rpm / 240 Nm pri 2000 rpm
Vidite diametralni rozdil mezi spickovou hodnotou a otackami u atmosfericky plnenych zazehovych motoru a preplnovaneho vznetoveho motoru o vyssim zdvihovem objemu. Je jasne, ze pro uvedeny diesel bude mit plne zatizeni mnohem mensi vliv.
Re: Jak Vám táhne?
Souhlasim s Enym, jakmile se benzin zatíží už to není ono proto taky jezdím rád sám. případně jen ve dvou. Jakmile jedu s plným autem, tak to sice jede živě, ale už to není tak živé jako při 1-2 lidech.... V zátěži je holt nafta naftou.. nejlíp by to chtělo srovnání - jet s benzínem a na to si půjčt naftu a testnout to
Rover 416 // časem snad opět 75