416si těsnění pod hlavou

karel
Příspěvky: 26
Registrován: stř čer 17, 2009 14:59

416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od karel » pát lis 04, 2011 9:44

Zdravím.
Chystám se vyměnit těsnění pod hlavou a chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti,třeba když se vyndají šrouby ,jestli seto musí nějak zafixovat,jaké těsnění budu potřebovat,co rozvody a tak.
Mám totiž olej v xpanzce a vodu v oleji.
Dekuji za pomoc

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od Hombre » pát lis 04, 2011 17:37

Toho už je tady spousta. Tak jen snad to podstatné:
- po povolení hlavy v žádném případě netočit motorem (pro jistotu dej neutrál, aby se ti nepootčil při žduchnutí do auta), až do dotažení hlavy
- použít nové šrouby,
- zkontrolovat rovinu hlavy pravítkem podélně, napříč i diagonálně a při nerovnostech větších než 0,2mm nechat přebrousit,
- mám dobré zkušenosti s MLS těsněním od Victor Reinz (prodává se v Auto Kelly za asi 1000 kč),
- vyměnit plastové kolíky mezi hlavou a blokem za kovové (bývají přibaleny k těsnění),
- šrouby při montáži nepouštět do díry z výšky, ale opatrně zasouvat,
- dotahovat na 3x v pořadí od středu ke kraji 20 Nm, 180°, 180°
- nové těsnění pod sací potrubí
- fixovat nic nemusíš, když nastavíš rozvody na rysky, jsou všechny písty v půlce zdvihu, takže i když se ti vačky pootočí, ventily se ničeho nedotknou, při nasazování řemenu ty vačky zase nastavíš na rysky.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

karel
Příspěvky: 26
Registrován: stř čer 17, 2009 14:59

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od karel » sob lis 05, 2011 0:22

Děkuji moc,forum jsem procházel, ale čím víc informací tím lépe a tyhle rady jsem třeba nevyčetl. Ještě jednou díky

karel
Příspěvky: 26
Registrován: stř čer 17, 2009 14:59

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od karel » pon lis 07, 2011 15:50

Zdravím, ještě by mně zajímalo jestli, když mízí ch.kapalina v expanzce jen když je motor studený. A po dvou hodinách jízdy neubyde nic. Nedá se od toho něco odvodit?
Děkuji

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od Trunda » pon lis 07, 2011 15:54

Spatne vicko expanzky.... ... je to dost casto obvykly zdroj prapodivnych jevu v chladicim okruhu :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od René » pon lis 07, 2011 16:06

karel píše:Zdravím, ještě by mně zajímalo jestli, když mízí ch.kapalina v expanzce jen když je motor studený. A po dvou hodinách jízdy neubyde nic. Nedá se od toho něco odvodit?
Děkuji
Zdar, může být únik v některém spojení(trubka hadice), při provozu kapalina neuniká, po vychladnutí přes tento spoj může kapalina unikat. Je to taky jedna z možných příčin. Zkontrolovat spoje jestli nerosí (neunikají) za studena. ;)
R 400 SDI 99

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od Hombre » pon lis 07, 2011 16:07

Víčko expanzky uniká, když je to horké a natlakované. Ale obyčejné netěsnosti hadic, vodní pumpy, chladiče nebo radiátoru a možná i těsnění pod hlavou a praskliny hlavy někdy tečou jen za studena a po zahřátí se netěsnost vlivem tepelné roztažnosti zacelí a neteče. Takže prohlédni podlahu pod autem, jestli tam po delším stání není louže, pokud ano, zjisti odkud to kape. Pokud ne a teče to do oleje, může to být těsnění hlavy netěsnící okolo hlavových šroubů, nebo nějaká prasklina.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od Trunda » pon lis 07, 2011 16:21

Jo jako ze zmizi kapalina nadobro? .... no taky by to mohlo byt tesneni sani... casto pres neho do sani tece prave za studena....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

karel
Příspěvky: 26
Registrován: stř čer 17, 2009 14:59

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od karel » úte lis 08, 2011 9:19

Zdravím a díky za pomoc.

martin.brud
Příspěvky: 22
Registrován: čtv zář 04, 2008 10:15
Bydliště: Dašice

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od martin.brud » ned lis 20, 2011 0:18

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli se už nějak podařil vyřešit problém s únikem vody?
Rover 45 1,4 LPG

karel
Příspěvky: 26
Registrován: stř čer 17, 2009 14:59

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od karel » ned lis 27, 2011 23:47

Zdravím. Jsem v pořadí do servisu, začátkem prosince snad. Zatím dolívám a jezdím jen omezeně

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od KDB » pon lis 28, 2011 9:13

Dolévej fridex, protože jestli ti to teče do válců, tak samotná voda zahájí proces koroze a budetě to stát minimálně jěště vložky a kroužky.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

lenham3
Příspěvky: 2349
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od lenham3 » pon lis 28, 2011 10:38

KDB píše:Dolévej fridex, protože jestli ti to teče do válců, tak samotná voda zahájí proces koroze a budetě to stát minimálně jěště vložky a kroužky.
Radeji bych doporucil nejezdit nebo jak se ti dostane voda nad pist tak hrozi zadreni a pak to bude na cely motor zda voda nabo fridex to zase takovej rozdil neni .......

karel
Příspěvky: 26
Registrován: stř čer 17, 2009 14:59

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od karel » stř pro 14, 2011 19:24

Zdravím. Auto už zase slouží. Bylo to naštěstí jen těsnění pod hlavou.Šrouby nebylo po přeměření třeba měnit. Vypořádali se s tím saab centru v Prunéřově + ještě další opravy rychle, profesionálně a s příjmnou cenou. Chtěl jsem vložit foto, ale neumím.

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: 416si těsnění pod hlavou

Příspěvek od roverix » čtv pro 15, 2011 2:27

Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Odpovědět