416si těsnění pod hlavou
416si těsnění pod hlavou
Zdravím.
Chystám se vyměnit těsnění pod hlavou a chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti,třeba když se vyndají šrouby ,jestli seto musí nějak zafixovat,jaké těsnění budu potřebovat,co rozvody a tak.
Mám totiž olej v xpanzce a vodu v oleji.
Dekuji za pomoc
Chystám se vyměnit těsnění pod hlavou a chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti,třeba když se vyndají šrouby ,jestli seto musí nějak zafixovat,jaké těsnění budu potřebovat,co rozvody a tak.
Mám totiž olej v xpanzce a vodu v oleji.
Dekuji za pomoc
Re: 416si těsnění pod hlavou
Toho už je tady spousta. Tak jen snad to podstatné:
- po povolení hlavy v žádném případě netočit motorem (pro jistotu dej neutrál, aby se ti nepootčil při žduchnutí do auta), až do dotažení hlavy
- použít nové šrouby,
- zkontrolovat rovinu hlavy pravítkem podélně, napříč i diagonálně a při nerovnostech větších než 0,2mm nechat přebrousit,
- mám dobré zkušenosti s MLS těsněním od Victor Reinz (prodává se v Auto Kelly za asi 1000 kč),
- vyměnit plastové kolíky mezi hlavou a blokem za kovové (bývají přibaleny k těsnění),
- šrouby při montáži nepouštět do díry z výšky, ale opatrně zasouvat,
- dotahovat na 3x v pořadí od středu ke kraji 20 Nm, 180°, 180°
- nové těsnění pod sací potrubí
- fixovat nic nemusíš, když nastavíš rozvody na rysky, jsou všechny písty v půlce zdvihu, takže i když se ti vačky pootočí, ventily se ničeho nedotknou, při nasazování řemenu ty vačky zase nastavíš na rysky.
- po povolení hlavy v žádném případě netočit motorem (pro jistotu dej neutrál, aby se ti nepootčil při žduchnutí do auta), až do dotažení hlavy
- použít nové šrouby,
- zkontrolovat rovinu hlavy pravítkem podélně, napříč i diagonálně a při nerovnostech větších než 0,2mm nechat přebrousit,
- mám dobré zkušenosti s MLS těsněním od Victor Reinz (prodává se v Auto Kelly za asi 1000 kč),
- vyměnit plastové kolíky mezi hlavou a blokem za kovové (bývají přibaleny k těsnění),
- šrouby při montáži nepouštět do díry z výšky, ale opatrně zasouvat,
- dotahovat na 3x v pořadí od středu ke kraji 20 Nm, 180°, 180°
- nové těsnění pod sací potrubí
- fixovat nic nemusíš, když nastavíš rozvody na rysky, jsou všechny písty v půlce zdvihu, takže i když se ti vačky pootočí, ventily se ničeho nedotknou, při nasazování řemenu ty vačky zase nastavíš na rysky.
Re: 416si těsnění pod hlavou
Děkuji moc,forum jsem procházel, ale čím víc informací tím lépe a tyhle rady jsem třeba nevyčetl. Ještě jednou díky
Re: 416si těsnění pod hlavou
Zdravím, ještě by mně zajímalo jestli, když mízí ch.kapalina v expanzce jen když je motor studený. A po dvou hodinách jízdy neubyde nic. Nedá se od toho něco odvodit?
Děkuji
Děkuji
Re: 416si těsnění pod hlavou
Spatne vicko expanzky.... ... je to dost casto obvykly zdroj prapodivnych jevu v chladicim okruhu 

Re: 416si těsnění pod hlavou
Zdar, může být únik v některém spojení(trubka hadice), při provozu kapalina neuniká, po vychladnutí přes tento spoj může kapalina unikat. Je to taky jedna z možných příčin. Zkontrolovat spoje jestli nerosí (neunikají) za studena.karel píše:Zdravím, ještě by mně zajímalo jestli, když mízí ch.kapalina v expanzce jen když je motor studený. A po dvou hodinách jízdy neubyde nic. Nedá se od toho něco odvodit?
Děkuji

R 400 SDI 99
Re: 416si těsnění pod hlavou
Víčko expanzky uniká, když je to horké a natlakované. Ale obyčejné netěsnosti hadic, vodní pumpy, chladiče nebo radiátoru a možná i těsnění pod hlavou a praskliny hlavy někdy tečou jen za studena a po zahřátí se netěsnost vlivem tepelné roztažnosti zacelí a neteče. Takže prohlédni podlahu pod autem, jestli tam po delším stání není louže, pokud ano, zjisti odkud to kape. Pokud ne a teče to do oleje, může to být těsnění hlavy netěsnící okolo hlavových šroubů, nebo nějaká prasklina.
Re: 416si těsnění pod hlavou
Jo jako ze zmizi kapalina nadobro? .... no taky by to mohlo byt tesneni sani... casto pres neho do sani tece prave za studena....
Re: 416si těsnění pod hlavou
Zdravím a díky za pomoc.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv zář 04, 2008 11:15
- Bydliště: Dašice
Re: 416si těsnění pod hlavou
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli se už nějak podařil vyřešit problém s únikem vody?
Rover 45 1,4 LPG
Re: 416si těsnění pod hlavou
Zdravím. Jsem v pořadí do servisu, začátkem prosince snad. Zatím dolívám a jezdím jen omezeně
Re: 416si těsnění pod hlavou
Dolévej fridex, protože jestli ti to teče do válců, tak samotná voda zahájí proces koroze a budetě to stát minimálně jěště vložky a kroužky.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: 416si těsnění pod hlavou
Radeji bych doporucil nejezdit nebo jak se ti dostane voda nad pist tak hrozi zadreni a pak to bude na cely motor zda voda nabo fridex to zase takovej rozdil neni .......KDB píše:Dolévej fridex, protože jestli ti to teče do válců, tak samotná voda zahájí proces koroze a budetě to stát minimálně jěště vložky a kroužky.
Re: 416si těsnění pod hlavou
Zdravím. Auto už zase slouží. Bylo to naštěstí jen těsnění pod hlavou.Šrouby nebylo po přeměření třeba měnit. Vypořádali se s tím saab centru v Prunéřově + ještě další opravy rychle, profesionálně a s příjmnou cenou. Chtěl jsem vložit foto, ale neumím.
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: 416si těsnění pod hlavou
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504