Tak já nevím, možná jsem ze studenýho odchovu. V pětasedmdesátce mám nastavený 21 °C a jezdím bez bundy. Ale dvoustovka mi topila vcelku dobře.
Loni jsem bydlel na horách a dojížděl do Brna za prací. Teploty tam kde jsem žil jsou běžně v zimě pod -20°C a nikdy jsem si nemohl stěžovat že by byla v autě zima. První kilometr cesty jsem to měl navíc z kopce takže se motor moc neohřál ale jak byla rovinka, tak během párset metrů už se dalo cítit že to topilo. Do pěti kilometrů už se v autě v bundě nedalo vydržet, tak nevím(bundu jsem měl kvalitní, to jo).
Proces jsem měl takovej:
Po nastartování foukání jen na sklo, teplota na max., rychlost ventilátoru podle potřeby. Potom už střídavě foukání na sklo a do interiéru podle potřeby. Můžem otevřít debatu nad funkcí této páčky
(nevím jestli něco podobnýho je i u čtyřstovky):
Rozodně jsem přesvědčenej že v zimě by po většinu času to táhlo mělo být zavřený, protože je to podle mě přívod (pouze) studenýho vzduchu do interiéru. Já jsem ho měl v zimě vždy zavřený a otvíral jsem ho jen občas(podle zamlžení skel,...). Nikdy jsem si nečetl co to je zač a k čemu slouží takže tu možná plácám nesmysly. Ale každopádně jsem byl přesvědčenej že jestli chci mít v zimě v autě teplo tak jednoznačně tenhle "kohoutek" zavřít.
Jinak ohledně té rychlosti ventilátoru, automat u 75 nejdřív fouká jen tak aby se nemlžily skla(=relativně málo) a teprve když je motor teplej začíná do interiéru foukat kvanta vzduchu aby se rychle ohřál. Podle mě to je dost chytrý. Na co mít ventilátor na max. aby jen vířil studenej vzduch v autě, to pak subjektivně je akorát větší zima. Je asi dobrý počkat si na teplej vzdoušek a pak to teprve osolit.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)

Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008

Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
