nj, ale pokud netopí právě kvůli tomu ventilu, tak ho neuvidim, protže ta struna s nim nepohnePtech píše:ne, ventil je pod kapotou, ovlada ho ten knoflik na pristrojovce co ma cervenomodre symboly (tepla-studena). kdyz ti s nim nekdo bude tocit, uvidis, jestli ten ventil otevira nebo zavira
Netopí-- Opraveno
Re: Netopí-- Opraveno
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 4:58
Re: Netopí-- Opraveno
Ale budeš vědět, že je buď zanešenej a zatuhlej ventil, nebo povolená struna. Já ho mám kousek od příčky mezi motorem a kabinou, na straně u spolujezdce, nemůžeš ho přehlídnout, protože tam vedou hadice od topení
2x Rover 620ti
Re: Netopí-- Opraveno
No vidíš, něco takovýho jsem potřeboval vědět Díky, mrknu nato, popřípadě dám vědět výsledky snažení.Roman620ti píše:Ale budeš vědět, že je buď zanešenej a zatuhlej ventil, nebo povolená struna. Já ho mám kousek od příčky mezi motorem a kabinou, na straně u spolujezdce, nemůžeš ho přehlídnout, protože tam vedou hadice od topení
-
- Příspěvky: 1448
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Můžete někdo porovnat jak topí Váš Rover s jiným autem?
Já na svým 45 musel tomu ventilu pomost do krajní otevřený polohy rukou přímo na hadici, aby to aspoň trochu slušně začalo topit (vyndám ho až povolej ty mrazy, musím to dělat venku...)
I přez to se to nedá srovnávat s mým druhým autem - R19 z roku 91 - ten začne topit 3 minuty po nastartování a za 10 minut v něm můžu sedět v trenkách, na takovou teplotu se Rover nedostane ani po 100 km...
Já na svým 45 musel tomu ventilu pomost do krajní otevřený polohy rukou přímo na hadici, aby to aspoň trochu slušně začalo topit (vyndám ho až povolej ty mrazy, musím to dělat venku...)
I přez to se to nedá srovnávat s mým druhým autem - R19 z roku 91 - ten začne topit 3 minuty po nastartování a za 10 minut v něm můžu sedět v trenkách, na takovou teplotu se Rover nedostane ani po 100 km...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Mě dvoustovka topila rychle i v těch největších mrazech(-15°C) tak po 2 km při 2500 - 3000 rpm už teploučkej vzdoušek. Po 6 km už v interieru znatelně teplo. Oproti fiatu Marea 1.6 16v to vyšlo prakticky nastejno.
Re: Netopí-- Opraveno
to me nejvice ser* ze u spolujezdce na nohy fouka fakt ledovy vzduch - nevim cim to je sakra, mozna nejaka klapka odesla nebo nevim co...
kdyz je ventilace zapnuta na okno nebo na nohy fouka to stejne, jedine vypnout cele topeni, coz pri zamlzenych oknach bych nedelal a celkem je fakt zima. :/
kdyz je ventilace zapnuta na okno nebo na nohy fouka to stejne, jedine vypnout cele topeni, coz pri zamlzenych oknach bych nedelal a celkem je fakt zima. :/
Re: Netopí-- Opraveno
Taky na to topení nadávám, když to srovnám s jakýmkoliv jiným autem-nicmoc. Nejspíš budu mít zahnojenou vložku. Kohout už jsem řešil, ten je v pohodě. Renckové všeobecně dobře topěj.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Netopí-- Opraveno
Zdravím, taky bych bral aby mi to topilo víc... jezdím zatím pořád s větrákem v červeném poli na třetí rychlost ventilátoru. Když fakt mrzne, je to citelné, že by to mohlo topit víc. Nicméně jde to a ikdyž to není kdovíjaký zázrak moderní doby, sem spokojený. Ono se tady v létě mluvilo o klimatizaci, že by mohla chladit víc.. a teď se mluví o topení. Holt je to angličan a konzervativní, takže extrémně nechladí ani netopí Já to na léto vyřešil fóliemi na okna a zimu nějak přežiju, snad jen pokud by to bylo rok od roku horší šel bych do nějakého Webasta nebo podobně
Rover 416 // časem snad opět 75
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Tak já nevím, možná jsem ze studenýho odchovu. V pětasedmdesátce mám nastavený 21 °C a jezdím bez bundy. Ale dvoustovka mi topila vcelku dobře.
Loni jsem bydlel na horách a dojížděl do Brna za prací. Teploty tam kde jsem žil jsou běžně v zimě pod -20°C a nikdy jsem si nemohl stěžovat že by byla v autě zima. První kilometr cesty jsem to měl navíc z kopce takže se motor moc neohřál ale jak byla rovinka, tak během párset metrů už se dalo cítit že to topilo. Do pěti kilometrů už se v autě v bundě nedalo vydržet, tak nevím(bundu jsem měl kvalitní, to jo).
Proces jsem měl takovej:
Po nastartování foukání jen na sklo, teplota na max., rychlost ventilátoru podle potřeby. Potom už střídavě foukání na sklo a do interiéru podle potřeby. Můžem otevřít debatu nad funkcí této páčky(nevím jestli něco podobnýho je i u čtyřstovky):
Rozodně jsem přesvědčenej že v zimě by po většinu času to táhlo mělo být zavřený, protože je to podle mě přívod (pouze) studenýho vzduchu do interiéru. Já jsem ho měl v zimě vždy zavřený a otvíral jsem ho jen občas(podle zamlžení skel,...). Nikdy jsem si nečetl co to je zač a k čemu slouží takže tu možná plácám nesmysly. Ale každopádně jsem byl přesvědčenej že jestli chci mít v zimě v autě teplo tak jednoznačně tenhle "kohoutek" zavřít.
Jinak ohledně té rychlosti ventilátoru, automat u 75 nejdřív fouká jen tak aby se nemlžily skla(=relativně málo) a teprve když je motor teplej začíná do interiéru foukat kvanta vzduchu aby se rychle ohřál. Podle mě to je dost chytrý. Na co mít ventilátor na max. aby jen vířil studenej vzduch v autě, to pak subjektivně je akorát větší zima. Je asi dobrý počkat si na teplej vzdoušek a pak to teprve osolit.
Loni jsem bydlel na horách a dojížděl do Brna za prací. Teploty tam kde jsem žil jsou běžně v zimě pod -20°C a nikdy jsem si nemohl stěžovat že by byla v autě zima. První kilometr cesty jsem to měl navíc z kopce takže se motor moc neohřál ale jak byla rovinka, tak během párset metrů už se dalo cítit že to topilo. Do pěti kilometrů už se v autě v bundě nedalo vydržet, tak nevím(bundu jsem měl kvalitní, to jo).
Proces jsem měl takovej:
Po nastartování foukání jen na sklo, teplota na max., rychlost ventilátoru podle potřeby. Potom už střídavě foukání na sklo a do interiéru podle potřeby. Můžem otevřít debatu nad funkcí této páčky(nevím jestli něco podobnýho je i u čtyřstovky):
Rozodně jsem přesvědčenej že v zimě by po většinu času to táhlo mělo být zavřený, protože je to podle mě přívod (pouze) studenýho vzduchu do interiéru. Já jsem ho měl v zimě vždy zavřený a otvíral jsem ho jen občas(podle zamlžení skel,...). Nikdy jsem si nečetl co to je zač a k čemu slouží takže tu možná plácám nesmysly. Ale každopádně jsem byl přesvědčenej že jestli chci mít v zimě v autě teplo tak jednoznačně tenhle "kohoutek" zavřít.
Jinak ohledně té rychlosti ventilátoru, automat u 75 nejdřív fouká jen tak aby se nemlžily skla(=relativně málo) a teprve když je motor teplej začíná do interiéru foukat kvanta vzduchu aby se rychle ohřál. Podle mě to je dost chytrý. Na co mít ventilátor na max. aby jen vířil studenej vzduch v autě, to pak subjektivně je akorát větší zima. Je asi dobrý počkat si na teplej vzdoušek a pak to teprve osolit.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Jinak ještě si dovolím takovej maloučkej offtopic.
Dával jsem auto do bazaru v zimě. Než jsem ho prodal chtěl jsem si ho nafotit. Inu nastartoval jsem auto a začal fotit. Než jsem to nafotil (fotil jsem tehdy i pětasedmu) = asi za 5 minut. V interiéru už bylo teplo. Je pravda že auto stálo tak se to ohřeje rychleji. Teploty tehdy mohly být kolem nuly.
Druhá věc je že když člověk vleze do auta z venku tak ho polije horko, ale když tam sedí 10 minut tak už mu nepřijde že by tam bylo teplo.
Z toho plyne jediný. V zimě každých deset minut z auta ven, a rozcvičit se na mrazu. Pak budete ještě rádi, že se můžete v těch vašich fárech ohřát.
Dával jsem auto do bazaru v zimě. Než jsem ho prodal chtěl jsem si ho nafotit. Inu nastartoval jsem auto a začal fotit. Než jsem to nafotil (fotil jsem tehdy i pětasedmu) = asi za 5 minut. V interiéru už bylo teplo. Je pravda že auto stálo tak se to ohřeje rychleji. Teploty tehdy mohly být kolem nuly.
Druhá věc je že když člověk vleze do auta z venku tak ho polije horko, ale když tam sedí 10 minut tak už mu nepřijde že by tam bylo teplo.
Z toho plyne jediný. V zimě každých deset minut z auta ven, a rozcvičit se na mrazu. Pak budete ještě rádi, že se můžete v těch vašich fárech ohřát.
Re: Netopí-- Opraveno
Mě teda 416ka topí luxusně, když je kolem nuly tak po 1 km jízdy, po 5 km musím stáhnout kohoutek trochu domodra.
Tommi: u 400 je něco podobného, je to páčka mezi výdechama uprostřed palubovky a v zimě by měla být dole.
Jinak těm co to netopí: pokud se motor normálně zahřeje - ručička je těsně před 1/2, můžete ještě kromě kontroly kohoutu topení zkusit vyčistit lopatkové kolo ventilátoru topení od listí a vyměnit pylový filtr. Hned to bude o něco lepší.
Tommi: u 400 je něco podobného, je to páčka mezi výdechama uprostřed palubovky a v zimě by měla být dole.
Jinak těm co to netopí: pokud se motor normálně zahřeje - ručička je těsně před 1/2, můžete ještě kromě kontroly kohoutu topení zkusit vyčistit lopatkové kolo ventilátoru topení od listí a vyměnit pylový filtr. Hned to bude o něco lepší.
Re: Netopí-- Opraveno
ventilator nevim zda je cisty, pylovy filtr je OK.
mozna by to topilo vic, ale jak rikam - z te oblasti kde je umisteny pylovy filtr u spolujezdce - tam strasne fouka ledovy vzduch.
Chci se tedy zeptat, je tam nejaka klapka co nedovira privod studeneho vzduch - nevite nekdo ? Protoze pri -15 u spolujezdce po pul hodiny odpadavaji novy, fakt hrozny
mozna by to topilo vic, ale jak rikam - z te oblasti kde je umisteny pylovy filtr u spolujezdce - tam strasne fouka ledovy vzduch.
Chci se tedy zeptat, je tam nejaka klapka co nedovira privod studeneho vzduch - nevite nekdo ? Protoze pri -15 u spolujezdce po pul hodiny odpadavaji novy, fakt hrozny
-
- Příspěvky: 1448
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netopí-- Opraveno
Hele, a u toho spolujezdce - fouká to z výdechů? Nemůže bejt třeba blbě zašroubovanej ten ventilátor? Že by to tam foukalo vzduch nějakou netěsností ještě než ho to natlačí do topnýho systému? Čistě teoretická myšlenka...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Netopí-- Opraveno
ne, fouka to prave primo na nohy. jak je kdyt pod paluboukou, ktery zakryva pylovy filtr. tak z te oblasti to docela svisti.
kdyz jsem sundal kryt, tak vice to tahne z oblasti ke stredovemu panelu (na kterem jsou hodiny, radio atd)
kdyz jsem sundal kryt, tak vice to tahne z oblasti ke stredovemu panelu (na kterem jsou hodiny, radio atd)
Re: Netopí-- Opraveno
U 400 je ještě vevnitř klapka teplý/studený vzduch. Mě všechno chodí jak má, ale není vedro jak píše Hombre. Narval jsem i karton mezi chladiče, ale vzduch není teplý jak by měl být.sector píše:ventilator nevim zda je cisty, pylovy filtr je OK.
mozna by to topilo vic, ale jak rikam - z te oblasti kde je umisteny pylovy filtr u spolujezdce - tam strasne fouka ledovy vzduch.
Chci se tedy zeptat, je tam nejaka klapka co nedovira privod studeneho vzduch - nevite nekdo ? Protoze pri -15 u spolujezdce po pul hodiny odpadavaji novy, fakt hrozny
Mechanici: Nevíte, jestli je něco na vyčištěni vodního okruhu, ale něco vyzkoušenýho, aby mi to nesežralo chladič nebo topení? Myslím, že to topení bude zahnojený jak jsem měl olej ve vodě. I když je to dlouho po opravě.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.