Tuning ? - sportovní sání

Odpovědět
R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od R4ms3S » čtv črc 31, 2008 7:48

zajímalo by mě co používají za filtr kam ho dávají a co používají za přívod atd třeba u tý 1.4 nebo 1.6 kdybych to tak někde našel.
Jinak graf je povzbuzující ;)
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Eny45 » čtv črc 31, 2008 9:13

No jakej používají filtr sem tam nikde nanašel...

Jinak včera sem dělal novej držák na baterii. Dneska příjde ještě pořádně svařit a natřít. Dostal jsem jí o dobrejch 8cm víc k motoru, a tím pádem pude filtr uplně nastranu, na místo kde je původní sání. Když to dobře půjde, tak dneska. Když né, tak v pondělí. Pač o víkendu jedu na rafty na Sázavu :wink:

Jinak trubka je nádherná, má 7,5cm vnitří průměr, je to nějakejch kov s hliníkem a chromem. Sou k tomu gumové redukce, a jedna nádherně pasuje přímo na sací klapku. TY dvě kolena co k tomu sou, sem musel obě seříznout a upravit tak uhel.
Filtr je krásně zelenej a čeká až se bude moci poprve nadechnout. Možná mohl bejt trochu větčí, pač opticky vypadá proti té trubce tochu male.

http://www.tuningshop.cz/universalni-mo ... -chrom.htm
+
http://www.tuningshop.cz/konusovy-filtr ... si-214.htm

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od R4ms3S » čtv črc 31, 2008 10:04

Tak na ty trubky jsem se přesně díval ;)
Ty si určitě koupím a co se filtru týče stále váhám ;)
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Eny45 » čtv črc 31, 2008 19:47

Uuuž je to tááády :mrgreen:
Takže začnu fotkama.


Tak toto je původní a novej držák baterie. Asi nejvíc pracná věc. Cca 5 hodin práce, a halvně sehnání 5mm silného železa. Díky tomuto se baterie posunula cca 8cm k motoru.

Obrázek

Obrázek

Zde vidíte díru :) jen sem ošetřil zrezlé místo.
Obrázek

Tak tohle už je novej držák baterie, namontovanej v autě. Na něj příjde originální část, do které už přímo baterie příjde uchytit.
Obrázek

A tady už to můžete vidět celé pohromadě. Z jedné strany a z druhé. Přibil ještě tenkej plech vedle baterie, na odstínění tepla od motoru.
Obrázek

Obrázek



No a teď teda povím jakej z toho mám pocit, po zatím 5 km.

- nastartování zcela běžně. Otáčky teplého 1100, zahřátého mě přišli o fous višší, cca 900-950. (možná nebyl dost zahřátej)
- první prošlápnutí plynu dělá přesně tohle : http://www.youtube.com/watch?v=O2CvIFKQ ... re=related silnej zvuk při prudkém prošlápnutí.
- vyjíždím ze dvora, klasicky pomalu, 2000, 3000, 3500 a auto je pořád potichu. Nasleduje kopeček, tak dám pedál na podlahu a ozve se stejnej zvuk jako v tom videu, s tím že se drží celou dobu od 2000 do 5000 otáček.
- následuje zkoumání, a zásadní skvělé objevení. Ten zvuk nemá souvislost s otáčkama, ale má souvislost s polohou plynového pedálu. Jinými slovy, ten zvuk dělá motor, nejspíš ventily a ty sou za sací klapkou. Aby byl slyšel a šel ven do trubky a dále ven skrz filtr, je třeba aby byla klapka co nejvíc otevřená. Takže při jízdě je možný tenle zvuk okamžitě vyrobit třeba už na 2000 otáčkách.
- co se týká výkonu, nemůžu zatím soudit. Vezl sem tátu :) a ten má 80km. No a přišlo mě, že to jede uplně normálně.
- takže budu to dál zkoumat, dojedu nádrž, trochu se vyřádím. Pak vemu plnou a budu jezdit na spotřebu (možná najivní :mrgreen: ) no a zkusím nějak zjistit, zda to má i negativní učinky.

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 15:39
Bydliště: Libřice

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Jarda » čtv črc 31, 2008 19:59

Nevim jestli se mi ty obrazky zobrazujou spravne,ale je tam videt max kousek trubky a filtr ne,docela by me zajimalo jak to tam mas pridelany.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Eny45 » čtv črc 31, 2008 20:22

Tak snad opraveno, fotky jsem ještě o fous zmenšil.
Jinak ty fotky to ukrajuje, pokud je moc malé okno, nebo rozlišení na monitoru... nevím proč.

Jinak to celé drží jen nazačátku, na té sací klapce. A pak kousek před filtrem, je tenká vzpěra. Je uchycená pod šroubem vedení klimatizace.

A ještě přidávám předposlední fotku v plném rozlišení pro případné stažení. http://www.eni.wz.cz/IMG_3147.jpg

max80

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od max80 » pát srp 01, 2008 7:09

.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Eny45 » pát srp 01, 2008 8:16

Přesně jak píšeš, oni volej tu jednoduší cestu. A popravdě sem neviděl to moje řešení nikde. On je totiž dost problém udělat ten držák na baterku. Pokud nemáš malou dílnu a ten materiál. A druhá věc, že je to třeba vůbec nenapadlo.
Pak má taky jinej filtr, ten jeho saje postranách a ještě středem. A on má ten pochybnej přívod studeného vzduchu jen předem... Samozřejmě je otázka, jestli by tomu ten teplej vzduch fakt nějak vadil... Ale já to prostě umístil na stejné místo, kde si nasává originál sání. Už třeba jen kůli dešti, kterej dle mě při velké rychlosti projde předním chladičem až na ten jejich filtr.

No a ještě Vám to zkusím nahrát na kameru, pač zvuk roveru jen s filtrem a kalsickým vejfukem nikde není.

A právě jsem přijel do práce, a mám nové poznatky :) když to přidupnu ve 2000 tisicích, tak to zní skoro stejně jako "čopr" (to je ta motorka) normálně to dělá ten bublavej těžkej zvuk, jak 6 litrový motory od fordu :mrgreen: Ještě škoda že ta kovoná trubka nemohla bejt delší, protože dle mě ona se rozklepe a ten zvuk ještě zesiluje.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Hombre » pát srp 01, 2008 9:24

Konečně nekdo vyřešil problém s horkým vzduchem do sportovního filtru. Krásná práce Eny, doufám, že to moc neovlivní spotřebu nebo něco.Ti skopčáci to mají blbě, protože se jim to nechtělo předělávat. :)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od R4ms3S » pát srp 01, 2008 10:49

ta trubká je parádní ;)
To je fakt ta z toho odkazu?
Musím po výplatě pořídit i s filtrem, ale předělávat baterku nebudu :admin: Prosatě to hodím do toho otvoru co zbyde po originálním filtru.
Jinak blbě to vyřešený nemají "dopují" filtr přívodem vzduchu předkem a to že se tam možná dostane trochu tepla stejně nic neovliní a k tomu z té strany nejde bůůhví jaké teplo ;)
Jen můj názor.
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Eny45 » pát srp 01, 2008 11:39

jj z toho odkazu. Ty dvě kolena sou uřízlé, každé tak o třetinu. A ta velká trubka měla 48cm a stačilo mě 21...
No a s tím teplím vzduchem... jako to nikdo neřekne jistě, jestli to vadí, nebo nevadí. Byla by tu možnost vyzkoušet to za jízdy teploměrem. Ale když to takle maj skoro všechny auta, tak to fungovat bude určitě. Zase to vysaje teplejší vzduch, tak místo něj se tam nahrne chladnější... Každopádně já šen na jistotu.

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od R4ms3S » pát srp 01, 2008 11:47

jasný chápu ;)
No já u svý 200 bych to musel hafo pořezat a asi i tak tam budu vymýšlet harakiri aby se to tam vešlo ;)
Ale pokud to klapne ;)
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Eny45 » pát srp 01, 2008 11:49

sem koukal no, vy tam to místo u dvoustovek nemáte. Tam by to bylo mnohem těší.

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od R4ms3S » pát srp 01, 2008 11:53

no nad baterkou je docela dost místa, takže na dbaterkou bych dal tu 90° a pak bych to navedl jako by zpět vedel motoru a baterky ;)
A nebo bych to udělal tak že bych filtr jen vytáhnul dopředu kousek a k němu napředek natáhnul dalsí část, která by vedla od stejnýho místa jako to má ten skopčák a filtr by byl jen jakoby přechod ;)
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 12:34
Bydliště: Upice

Re: Tuning ? - sportovní sání

Příspěvek od Eny45 » úte srp 05, 2008 8:31

Tak už jsem najezdil cca 200km, takže můžu trochu víc popsat situaci.
1) auto lépe snáší jízdu pod otáčkama. 1700-1800 otáček se dá krásně používat. Motor neduní, ani nevytváří jinej hluk.
2) filtr má nejlepší zvuk kolem 2500 otáček, když je plyn namačklej cca do půlky. Jak se zmačkne na podlahu, stratí se čistej "Čopráckej" zvuk, a začne už dunět.
3)kolem 3 - 4 tisíc je ten zvuk takovej rozmazanej, dunivej. Už se to spíš podobá zvuku laděného vejfuku.
4) požitek z hluku je přímo uměrnej míře otevřených předních okének :) čili je to více slyšet z venku, než zevnitř.
5) rozdíl ve výkonu nepozuruju, ale jak říkal můj táta "no dělá to větší kravál, tak to vypadá že to víc jede" :wink:
6) dneska na to beru kameru...

Odpovědět