Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Odpovědět
hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 13:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od hapip » pon črc 12, 2010 21:12

Chtělo by to schéma zapojení řídící jednotky nema nahodou někdo???

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od roverix » pon črc 12, 2010 21:58

Nezdá se mi pravděpodobné, že by se dal odpálit tyristor i kdyby cívka byla zapojena naopak. Leda by musel napojit do ŘJ strední kábl , který má vést do rozdělovače. Hapipe nedivoč, nejdřív najdi závadu a až pak sháněj součástky.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od Hombre » úte črc 13, 2010 5:15

Když cívku napojíš naopak, tak to nevadí. Ale když spojíš oba kontakty, pustíš vlastně do tyristoru 12V + z druhé strany. Tyristor pouští minus, takže z něho vlastně uděláš topné tělísko a to ho odpálí spolehlivě. Ale taky bych to pro jistotu zkontroloval aspoň tou žárovkou, než rozkucháš jednotku.
Zkus najít na netu schema tyristorového zapalování, pak už se ten elektrikář snad zorientuje, bude to podobné.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 13:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od hapip » úte črc 13, 2010 6:35

Jo s tou žárovkou sem to zkoušel, když nestartuju a zapnu klíček kdy sviti kontrolky žarovka svítí, a když startuju ta svítí o něco min ale neblika

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od Hombre » úte črc 13, 2010 7:01

Hm to bude asi ten tyristor. Můžu ti sehnat kontakt na chlápka z Ostravy, který opravuje řídící jednotky. Ale je to s ním prý na dlouhé lokte a navíc jsou teď dovolené.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

hapip
Příspěvky: 191
Registrován: úte čer 09, 2009 13:01
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od hapip » úte črc 13, 2010 7:12

Jo ten kontakt by se hodil........No nevm jestli na tom uštřim řidici jednotka 1000kč + naprogramovani 1500kč,,,musí se určitě naprogramovat ta jednotka???

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od Hombre » úte črc 13, 2010 8:06

No jestli stojí ŘJ 1000, tak to asi nemá cenu, protoře výsledek je nejistý. S tím programováním nevím, ale myslím, že se tady kdysi psalo, že se to musí.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od roverix » úte črc 13, 2010 20:15

Našel jsem supr článek. Přečtení mi trvalo 2 hodiny, celkové pochopení však neproběhlo. :mrgreen: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od roverix » úte črc 13, 2010 20:26

Teď už vím, na co slouží snímač polohy vačkové hřídele :idea: viewtopic.php?f=9&t=2630&p=31698&hilit= ... %A9#p31698 Hapipe , potřebuješ na to multimetr.Akorát nevím , jestli je stejné i na R400
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Fred_Fox
Příspěvky: 4
Registrován: sob črc 17, 2010 22:28
Bydliště: Praha západ

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od Fred_Fox » sob črc 17, 2010 23:31

Já bych se s dovolením také přidal se svým problémem. Na volnoběh, nebo pod plným plynem mi jde motor normálně, ale při jiné poloze plyn. pedálu (1/4, 1/2, 3/4) se tomu nechce a taky mi to škube. Ale jen když je venku velké teplo!? Dneska večer bylo chladněji a tak jsem ujel asi 300 Km a běželo to krásně.

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od sector » pon črc 19, 2010 7:32

Jo ja taky resim problem s cukanim a pridusovanim motoru.

V patek jsem vymenil palec rozdelovace a... trosku, temer nepatrne, se to zmirnilo, nicmene...
Dnes rano jedu a opet motor jako kdyby bezel na tri valce pri volnobehu... (dela takovy to hups, hups, hups na miste... v celem aute z toho je slyset dost dobre vibrace, hupsani motoru)

Docela uz me to nebavi. Menil jsem cidla teploty, svicky, viko rozdelovace, vzduchovy a plynovy filtr, palec rozdelovace...
Jako nevim jestli mi pomuze vymenil zapalovaci kabely. Nechci zbytecne zase investovat...

Diagnostika zadnou chybu nenasla... Proste vse je OK... tak v cem muze byt problem netusim...

Po nekolika minutach nestabilniho behu se pak motor z niceho-nic udela L"vruuuun"... a bezi uplne normalne, jako kdyby se prepnul do nejakeho jineho rezimu :(

Mate nekdo nejake napady ?

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od Hombre » pon črc 19, 2010 9:15

Kabely můžeš proměřit multimetrem, nastavíš kolečko multimetru na 200kΩ a vodiče normálně přiložíš na volné konce odpojeného kabelu. Měl bys naměřit mezi 5.-10.kΩ, pokud naměříš více, je kabel vadný a je možné, že při studeném motoru není slabá jiskra schopna zapálit bohatou směs, až se motor přepne do "ohřátého" režimu a směs ve válci je pak chudší, běží motor normálně. To však může způsobit i svíčka. Taky můžeš určit, který válec nejde, a to tak, že budeš za chodu odpojovat a zase zapojovat postupně všechny kabely u svíček. Při odpojení válce, který normálně pracuje se chod motoru změní - zhorší (už jede jen na 2 válce), nebo motor úplně zhasne. Při odpojení kabelu u válce, který nepracuje se nestane nic. Tam pak hledej příčinu - kabel, svíčku, netěsnost ventilů (změřit kompresi všech váců), vstřikovač.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 8:48
Bydliště: Warsaw

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od sector » pon črc 19, 2010 9:28

Doky, kabely promerim.

Tesneni ventilu jsem delal a nic nepomohlo.
Svicky jsem menil uz 3x za posledni 2 roky vcetne NGK, ktere tam momentalne mam.

Kompresi, pravda, jsem nemeril - to same s vstrikovacem.

Opravdu doufam, ze to bude jen kabelem.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od Hombre » pon črc 19, 2010 9:48

Špatně jsi mě pochopil - netěsnost ventilů - laicky řečeno je mezi ventilem a sedlem skulinka, kterou uniká stlačovaná nasátá směsi zpět do sacího, nebo do výfukového potrubí (podle toho, který ventil je netěsný). Při zapálení směsi je tato málo stlačená a proto má i nižší teplotu, než v ostatních válcích a hoření je pak pomalejší.
To co jsi dělal je těsnění víka ventilů, kde se při netěsnosti neděje vůbec nic, kromě toho, že teče olej.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3382
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((

Příspěvek od Keksin » pon črc 19, 2010 13:50

Otci cukal R75 1.8, tak vyměnil svíčky, kabely ke svíčkám, idukční cívky (nebo jak se to jmenuje) a Rover šlape jak novej. Vše bylo podle katalogu na MG/Rover.

Odpovědět