Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Chtělo by to schéma zapojení řídící jednotky nema nahodou někdo???
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Nezdá se mi pravděpodobné, že by se dal odpálit tyristor i kdyby cívka byla zapojena naopak. Leda by musel napojit do ŘJ strední kábl , který má vést do rozdělovače. Hapipe nedivoč, nejdřív najdi závadu a až pak sháněj součástky.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Když cívku napojíš naopak, tak to nevadí. Ale když spojíš oba kontakty, pustíš vlastně do tyristoru 12V + z druhé strany. Tyristor pouští minus, takže z něho vlastně uděláš topné tělísko a to ho odpálí spolehlivě. Ale taky bych to pro jistotu zkontroloval aspoň tou žárovkou, než rozkucháš jednotku.
Zkus najít na netu schema tyristorového zapalování, pak už se ten elektrikář snad zorientuje, bude to podobné.
Zkus najít na netu schema tyristorového zapalování, pak už se ten elektrikář snad zorientuje, bude to podobné.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Jo s tou žárovkou sem to zkoušel, když nestartuju a zapnu klíček kdy sviti kontrolky žarovka svítí, a když startuju ta svítí o něco min ale neblika
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Hm to bude asi ten tyristor. Můžu ti sehnat kontakt na chlápka z Ostravy, který opravuje řídící jednotky. Ale je to s ním prý na dlouhé lokte a navíc jsou teď dovolené.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Jo ten kontakt by se hodil........No nevm jestli na tom uštřim řidici jednotka 1000kč + naprogramovani 1500kč,,,musí se určitě naprogramovat ta jednotka???
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
No jestli stojí ŘJ 1000, tak to asi nemá cenu, protoře výsledek je nejistý. S tím programováním nevím, ale myslím, že se tady kdysi psalo, že se to musí.
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Našel jsem supr článek. Přečtení mi trvalo 2 hodiny, celkové pochopení však neproběhlo. http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Teď už vím, na co slouží snímač polohy vačkové hřídele viewtopic.php?f=9&t=2630&p=31698&hilit= ... %A9#p31698 Hapipe , potřebuješ na to multimetr.Akorát nevím , jestli je stejné i na R400
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Já bych se s dovolením také přidal se svým problémem. Na volnoběh, nebo pod plným plynem mi jde motor normálně, ale při jiné poloze plyn. pedálu (1/4, 1/2, 3/4) se tomu nechce a taky mi to škube. Ale jen když je venku velké teplo!? Dneska večer bylo chladněji a tak jsem ujel asi 300 Km a běželo to krásně.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Jo ja taky resim problem s cukanim a pridusovanim motoru.
V patek jsem vymenil palec rozdelovace a... trosku, temer nepatrne, se to zmirnilo, nicmene...
Dnes rano jedu a opet motor jako kdyby bezel na tri valce pri volnobehu... (dela takovy to hups, hups, hups na miste... v celem aute z toho je slyset dost dobre vibrace, hupsani motoru)
Docela uz me to nebavi. Menil jsem cidla teploty, svicky, viko rozdelovace, vzduchovy a plynovy filtr, palec rozdelovace...
Jako nevim jestli mi pomuze vymenil zapalovaci kabely. Nechci zbytecne zase investovat...
Diagnostika zadnou chybu nenasla... Proste vse je OK... tak v cem muze byt problem netusim...
Po nekolika minutach nestabilniho behu se pak motor z niceho-nic udela L"vruuuun"... a bezi uplne normalne, jako kdyby se prepnul do nejakeho jineho rezimu
Mate nekdo nejake napady ?
V patek jsem vymenil palec rozdelovace a... trosku, temer nepatrne, se to zmirnilo, nicmene...
Dnes rano jedu a opet motor jako kdyby bezel na tri valce pri volnobehu... (dela takovy to hups, hups, hups na miste... v celem aute z toho je slyset dost dobre vibrace, hupsani motoru)
Docela uz me to nebavi. Menil jsem cidla teploty, svicky, viko rozdelovace, vzduchovy a plynovy filtr, palec rozdelovace...
Jako nevim jestli mi pomuze vymenil zapalovaci kabely. Nechci zbytecne zase investovat...
Diagnostika zadnou chybu nenasla... Proste vse je OK... tak v cem muze byt problem netusim...
Po nekolika minutach nestabilniho behu se pak motor z niceho-nic udela L"vruuuun"... a bezi uplne normalne, jako kdyby se prepnul do nejakeho jineho rezimu
Mate nekdo nejake napady ?
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Kabely můžeš proměřit multimetrem, nastavíš kolečko multimetru na 200kΩ a vodiče normálně přiložíš na volné konce odpojeného kabelu. Měl bys naměřit mezi 5.-10.kΩ, pokud naměříš více, je kabel vadný a je možné, že při studeném motoru není slabá jiskra schopna zapálit bohatou směs, až se motor přepne do "ohřátého" režimu a směs ve válci je pak chudší, běží motor normálně. To však může způsobit i svíčka. Taky můžeš určit, který válec nejde, a to tak, že budeš za chodu odpojovat a zase zapojovat postupně všechny kabely u svíček. Při odpojení válce, který normálně pracuje se chod motoru změní - zhorší (už jede jen na 2 válce), nebo motor úplně zhasne. Při odpojení kabelu u válce, který nepracuje se nestane nic. Tam pak hledej příčinu - kabel, svíčku, netěsnost ventilů (změřit kompresi všech váců), vstřikovač.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Doky, kabely promerim.
Tesneni ventilu jsem delal a nic nepomohlo.
Svicky jsem menil uz 3x za posledni 2 roky vcetne NGK, ktere tam momentalne mam.
Kompresi, pravda, jsem nemeril - to same s vstrikovacem.
Opravdu doufam, ze to bude jen kabelem.
Tesneni ventilu jsem delal a nic nepomohlo.
Svicky jsem menil uz 3x za posledni 2 roky vcetne NGK, ktere tam momentalne mam.
Kompresi, pravda, jsem nemeril - to same s vstrikovacem.
Opravdu doufam, ze to bude jen kabelem.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Špatně jsi mě pochopil - netěsnost ventilů - laicky řečeno je mezi ventilem a sedlem skulinka, kterou uniká stlačovaná nasátá směsi zpět do sacího, nebo do výfukového potrubí (podle toho, který ventil je netěsný). Při zapálení směsi je tato málo stlačená a proto má i nižší teplotu, než v ostatních válcích a hoření je pak pomalejší.
To co jsi dělal je těsnění víka ventilů, kde se při netěsnosti neděje vůbec nic, kromě toho, že teče olej.
To co jsi dělal je těsnění víka ventilů, kde se při netěsnosti neděje vůbec nic, kromě toho, že teče olej.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Otci cukal R75 1.8, tak vyměnil svíčky, kabely ke svíčkám, idukční cívky (nebo jak se to jmenuje) a Rover šlape jak novej. Vše bylo podle katalogu na MG/Rover.