Za studena na tři válce

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Za studena na tři válce

Příspěvek od Roowi » čtv pro 23, 2010 21:01

Zdravím, omlouvám se jestli už tu podobný dotaz je, ale tenhle konkrétní případ jsem tu nenašel (i když podobných tu pár je) :)
Jde o to, že teďka v zimě auto po nastartování chytne jen na tři válce, nebo to tak aspoň zní a hlavně se celý nezdravě otřásá, jak se ohřeje - srovná se to, má kultivovanej projev a ani mi nepříjde, že by nějak ztratilo na výkonu.
Dneska dokonce začlo strašně kouřit a to i při neutrálu a tak nějak divně to smrdí, jako "moc benzínově" :)))... první co mě napadlo, že svíčky, podle toho za studena/za tepla, ale ty letos na jaře v servisu měnili i když se přiznám, že nevím co tam dali.
Nemáte někdo nějaké zkušenosti nebo nápady čím by to mohlo být? Do servisu mezi svátkama je až ta poslední možnost, na kterou bych chtěl přistoupit, jednak mám pro něj nemalé využití a jednak ani nevím jak tam teď jsou (jestli vůbec).
Předem díky za každou radu :)

Auto (Rover 416Si 82kW k.m.: 16K4F)
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2271
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od Austin » čtv pro 23, 2010 22:22

možná špatný benzin resp voda v nádrži, tím začni, 3x natankuj vervu a dolej velfobin, zkontroluj svíčky a podívej se jakou hážou jiskru.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

mixal
Příspěvky: 189
Registrován: ned led 25, 2009 19:16
Bydliště: Vrable SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od mixal » pát pro 24, 2010 12:41

Ked nastartujes a pridas jemne plyn tiez to ide na try valce alebo len na volnobehu?

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od Roowi » pát pro 24, 2010 13:41

I když přidám plyn... teda aspoň jemně, do vyšších jsem ho nechtěl trápit za studena :)... stačí ale aby se ručička na teploměru pohla o pár milimetrů a je to dobrý...
Dneska ráno mi to nedalo a ještě jsem zajel na dílnu se na to mrknout... svíčky jsem sice venku neměl - nemám klíč, ale koukal jsem na kabely a ty jsou měněný se svíčkama letos na jaře a ani nevypadaj že by byla někde "prošvihnutá" izolace :)... sundal jsem víčko od rozdělovače očistil kontakty lapovákem a vyfoukal vzduch. filtr (tim končí moje momentální technický znalosti :D)... ale když jsem z dílny odjížděl nepřipadalo mi, že se to zlepšilo..
Stavil jsem se teda na benzínce pro ten Velfobin a hned ho tam nalil (včera jsem tankoval, tak to vyšlo na celou plechovku) a když jsem jel ke známejm, tak po pár málo kilometrech vypadá, že se to zlepšilo :)... Nekvalitní benzín ale netankuju, teda aspoň doufám, za tu cenu co na Shellce maj :) Dřív jsem experimentoval, co kde maj, ale Roveříkovi se benzín z levnejch benzínek moc nezdá a škytá, takže jenom Shellka (je nejblíž a z Benziny a OMV nejlevnější), na ten jezdí krásně :)

Tak děkuju za radu a přeju hezký prožití vánočních svátků :) Roowi
Above all it's a Rover

mcmachy
Příspěvky: 91
Registrován: stř zář 09, 2009 19:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od mcmachy » sob pro 25, 2010 17:56

Ve firme ve ktere pracuju, jsme si nechali udelat nezavisly test kvality benzinu a nafty v nasem meste,a zjistilo se, ze benzin a nafta ze Shellky mely nejhorsi vysledky - nejlip vysla Benzina a jakesi Lexus centrum, takze nezalezi na pumpe ale na pumparovi...
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover :)

ALEX
Příspěvky: 157
Registrován: úte úno 17, 2009 16:35

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od ALEX » sob pro 25, 2010 19:21

Co kvalita OMW ?

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od Tommi_82 » sob pro 25, 2010 21:10

OMV
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od F.i.s.h.men » ned pro 26, 2010 6:50

To musí být také radost, jezdit jen na benzínky, které “chutnají“ autu. Asi si ten život představuji moc bláhový, když si myslím, že přijedu k benzínce, natankuju, zaplatím a jedu. . . Já to tak vlastně mám. :-D
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od Hombre » ned pro 26, 2010 9:44

Jak je na káčkovém motoru skrz sací potrubí ta voda, někdy to teče ven, ale někdy do sacího kanálu 1. nebo 4.válce. Tak kdyby to ještě dělalo, zkus za chodu na volnoběh odpojit a zapojit kabel postupně ze všech svíček a poslouchej motor. Po odpojení kabelu u válce který je v pořádku a pálí se chod motoru výrazně zhorší a jak ho zapojíš zpět tak zase zlepší. Po odpojení toho špatného se to nezhorší. Na tom válci musíš hledat závadu. Nenechávej to dlouho odpojené, škodí to katalyzátoru a pozor na kopance - koncovku kabelu drž kombinačkama a druhou rukou se ničeho nedotýkej :wink:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

mcmachy
Příspěvky: 91
Registrován: stř zář 09, 2009 19:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od mcmachy » ned pro 26, 2010 11:34

ALEX píše:Co kvalita OMW ?
u nas ve meste neni takze tezko rict
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover :)

Uživatelský avatar
Roowi
Příspěvky: 204
Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
Bydliště: Most, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od Roowi » ned pro 26, 2010 12:16

mcmachy: Sakra to mi ani neřikej... a já myslel, že kyž už maj benzín dražší skoro o dvě koruny než na ostatních benzínkách tady u nás, tak že to bude aspoň za něco stát :(... I když je fakt že Roveříkovi fakt chutná a to je dost vybíravej :D

F.i.s.h.men: Netušim co mu je, že je tak rozmazlenej :D

Hombre: Díky za radu. Zatím to chytá už pěkně - vypadá to že ten Velfobin pomohl - takže se v tom nebudu moc šťourat, abych to "nepošteloval" ještě víc a auto pak nejelo vůbec :D.. Pozor na kopance? Když bych se nechytnul kostry auta, tak by to nemělo vadit ani kdybych je držel rukou (maj přece izolaci), nebo jo? :))...
Above all it's a Rover

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od AnderN » ned pro 26, 2010 19:20

Roowi píše:... Pozor na kopance? Když bych se nechytnul kostry auta, tak by to nemělo vadit ani kdybych je držel rukou (maj přece izolaci), nebo jo? :))...
Nech bejt ... je tam nepětí řádově kolem 20 kV, takže to fakt kope, kolikrát i přes tu izolaci. Osobní zkušenost :-)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od Hombre » pon pro 27, 2010 8:27

Ono tě to právě kopne samozřejmě i přes izolaci a jiskra (až 2 cm) ti přeskočí z káblu do prstu a třeba z malíku na kostru, takže je lepší to držet kombinačkama, abys byl rukou aspoň 10 cm od všeho. Ale neboj, jenom to kope, není tam žádný proud, teda je, ale minimální do 5 mA.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od AnderN » pon pro 27, 2010 9:32

Jen technická -- ty kombinačky by taky neměly být obyč. staré ocelové bez izolace, jinak tě to pokope úplně stejně. Osobně jsem to dělal vždycky kombinačkama nebo hasákem zaizolovaným, ten jsem držel v hadru a ještě jsem měl rukavice, jinak jsem dostal pecku :-D
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Za studena na tři válce

Příspěvek od roverix » pon pro 27, 2010 9:43

Tak, tak, čím víc izolace ta jiskra přeskočí, tím silnější dostaneš ránu. hi: Právě ta hadra pomůže, to je dvojitá izolace. Jiskry prý dvojskoky nedělají.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Odpovědět