Za studena na tři válce
- Roowi
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
- Bydliště: Most, Ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Za studena na tři válce
Zdravím, omlouvám se jestli už tu podobný dotaz je, ale tenhle konkrétní případ jsem tu nenašel (i když podobných tu pár je)
Jde o to, že teďka v zimě auto po nastartování chytne jen na tři válce, nebo to tak aspoň zní a hlavně se celý nezdravě otřásá, jak se ohřeje - srovná se to, má kultivovanej projev a ani mi nepříjde, že by nějak ztratilo na výkonu.
Dneska dokonce začlo strašně kouřit a to i při neutrálu a tak nějak divně to smrdí, jako "moc benzínově" ))... první co mě napadlo, že svíčky, podle toho za studena/za tepla, ale ty letos na jaře v servisu měnili i když se přiznám, že nevím co tam dali.
Nemáte někdo nějaké zkušenosti nebo nápady čím by to mohlo být? Do servisu mezi svátkama je až ta poslední možnost, na kterou bych chtěl přistoupit, jednak mám pro něj nemalé využití a jednak ani nevím jak tam teď jsou (jestli vůbec).
Předem díky za každou radu
Auto (Rover 416Si 82kW k.m.: 16K4F)
Jde o to, že teďka v zimě auto po nastartování chytne jen na tři válce, nebo to tak aspoň zní a hlavně se celý nezdravě otřásá, jak se ohřeje - srovná se to, má kultivovanej projev a ani mi nepříjde, že by nějak ztratilo na výkonu.
Dneska dokonce začlo strašně kouřit a to i při neutrálu a tak nějak divně to smrdí, jako "moc benzínově" ))... první co mě napadlo, že svíčky, podle toho za studena/za tepla, ale ty letos na jaře v servisu měnili i když se přiznám, že nevím co tam dali.
Nemáte někdo nějaké zkušenosti nebo nápady čím by to mohlo být? Do servisu mezi svátkama je až ta poslední možnost, na kterou bych chtěl přistoupit, jednak mám pro něj nemalé využití a jednak ani nevím jak tam teď jsou (jestli vůbec).
Předem díky za každou radu
Auto (Rover 416Si 82kW k.m.: 16K4F)
Above all it's a Rover
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2271
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za studena na tři válce
možná špatný benzin resp voda v nádrži, tím začni, 3x natankuj vervu a dolej velfobin, zkontroluj svíčky a podívej se jakou hážou jiskru.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Za studena na tři válce
Ked nastartujes a pridas jemne plyn tiez to ide na try valce alebo len na volnobehu?
- Roowi
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
- Bydliště: Most, Ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za studena na tři válce
I když přidám plyn... teda aspoň jemně, do vyšších jsem ho nechtěl trápit za studena ... stačí ale aby se ručička na teploměru pohla o pár milimetrů a je to dobrý...
Dneska ráno mi to nedalo a ještě jsem zajel na dílnu se na to mrknout... svíčky jsem sice venku neměl - nemám klíč, ale koukal jsem na kabely a ty jsou měněný se svíčkama letos na jaře a ani nevypadaj že by byla někde "prošvihnutá" izolace ... sundal jsem víčko od rozdělovače očistil kontakty lapovákem a vyfoukal vzduch. filtr (tim končí moje momentální technický znalosti )... ale když jsem z dílny odjížděl nepřipadalo mi, že se to zlepšilo..
Stavil jsem se teda na benzínce pro ten Velfobin a hned ho tam nalil (včera jsem tankoval, tak to vyšlo na celou plechovku) a když jsem jel ke známejm, tak po pár málo kilometrech vypadá, že se to zlepšilo ... Nekvalitní benzín ale netankuju, teda aspoň doufám, za tu cenu co na Shellce maj Dřív jsem experimentoval, co kde maj, ale Roveříkovi se benzín z levnejch benzínek moc nezdá a škytá, takže jenom Shellka (je nejblíž a z Benziny a OMV nejlevnější), na ten jezdí krásně
Tak děkuju za radu a přeju hezký prožití vánočních svátků Roowi
Dneska ráno mi to nedalo a ještě jsem zajel na dílnu se na to mrknout... svíčky jsem sice venku neměl - nemám klíč, ale koukal jsem na kabely a ty jsou měněný se svíčkama letos na jaře a ani nevypadaj že by byla někde "prošvihnutá" izolace ... sundal jsem víčko od rozdělovače očistil kontakty lapovákem a vyfoukal vzduch. filtr (tim končí moje momentální technický znalosti )... ale když jsem z dílny odjížděl nepřipadalo mi, že se to zlepšilo..
Stavil jsem se teda na benzínce pro ten Velfobin a hned ho tam nalil (včera jsem tankoval, tak to vyšlo na celou plechovku) a když jsem jel ke známejm, tak po pár málo kilometrech vypadá, že se to zlepšilo ... Nekvalitní benzín ale netankuju, teda aspoň doufám, za tu cenu co na Shellce maj Dřív jsem experimentoval, co kde maj, ale Roveříkovi se benzín z levnejch benzínek moc nezdá a škytá, takže jenom Shellka (je nejblíž a z Benziny a OMV nejlevnější), na ten jezdí krásně
Tak děkuju za radu a přeju hezký prožití vánočních svátků Roowi
Above all it's a Rover
Re: Za studena na tři válce
Ve firme ve ktere pracuju, jsme si nechali udelat nezavisly test kvality benzinu a nafty v nasem meste,a zjistilo se, ze benzin a nafta ze Shellky mely nejhorsi vysledky - nejlip vysla Benzina a jakesi Lexus centrum, takze nezalezi na pumpe ale na pumparovi...
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
Re: Za studena na tři válce
Co kvalita OMW ?
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Za studena na tři válce
To musí být také radost, jezdit jen na benzínky, které “chutnají“ autu. Asi si ten život představuji moc bláhový, když si myslím, že přijedu k benzínce, natankuju, zaplatím a jedu. . . Já to tak vlastně mám.
Re: Za studena na tři válce
Jak je na káčkovém motoru skrz sací potrubí ta voda, někdy to teče ven, ale někdy do sacího kanálu 1. nebo 4.válce. Tak kdyby to ještě dělalo, zkus za chodu na volnoběh odpojit a zapojit kabel postupně ze všech svíček a poslouchej motor. Po odpojení kabelu u válce který je v pořádku a pálí se chod motoru výrazně zhorší a jak ho zapojíš zpět tak zase zlepší. Po odpojení toho špatného se to nezhorší. Na tom válci musíš hledat závadu. Nenechávej to dlouho odpojené, škodí to katalyzátoru a pozor na kopance - koncovku kabelu drž kombinačkama a druhou rukou se ničeho nedotýkej
Re: Za studena na tři válce
u nas ve meste neni takze tezko rictALEX píše:Co kvalita OMW ?
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
- Roowi
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob kvě 15, 2010 17:12
- Bydliště: Most, Ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za studena na tři válce
mcmachy: Sakra to mi ani neřikej... a já myslel, že kyž už maj benzín dražší skoro o dvě koruny než na ostatních benzínkách tady u nás, tak že to bude aspoň za něco stát ... I když je fakt že Roveříkovi fakt chutná a to je dost vybíravej
F.i.s.h.men: Netušim co mu je, že je tak rozmazlenej
Hombre: Díky za radu. Zatím to chytá už pěkně - vypadá to že ten Velfobin pomohl - takže se v tom nebudu moc šťourat, abych to "nepošteloval" ještě víc a auto pak nejelo vůbec .. Pozor na kopance? Když bych se nechytnul kostry auta, tak by to nemělo vadit ani kdybych je držel rukou (maj přece izolaci), nebo jo? )...
F.i.s.h.men: Netušim co mu je, že je tak rozmazlenej
Hombre: Díky za radu. Zatím to chytá už pěkně - vypadá to že ten Velfobin pomohl - takže se v tom nebudu moc šťourat, abych to "nepošteloval" ještě víc a auto pak nejelo vůbec .. Pozor na kopance? Když bych se nechytnul kostry auta, tak by to nemělo vadit ani kdybych je držel rukou (maj přece izolaci), nebo jo? )...
Above all it's a Rover
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6964
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za studena na tři válce
Nech bejt ... je tam nepětí řádově kolem 20 kV, takže to fakt kope, kolikrát i přes tu izolaci. Osobní zkušenostRoowi píše:... Pozor na kopance? Když bych se nechytnul kostry auta, tak by to nemělo vadit ani kdybych je držel rukou (maj přece izolaci), nebo jo? )...
Re: Za studena na tři válce
Ono tě to právě kopne samozřejmě i přes izolaci a jiskra (až 2 cm) ti přeskočí z káblu do prstu a třeba z malíku na kostru, takže je lepší to držet kombinačkama, abys byl rukou aspoň 10 cm od všeho. Ale neboj, jenom to kope, není tam žádný proud, teda je, ale minimální do 5 mA.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6964
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Za studena na tři válce
Jen technická -- ty kombinačky by taky neměly být obyč. staré ocelové bez izolace, jinak tě to pokope úplně stejně. Osobně jsem to dělal vždycky kombinačkama nebo hasákem zaizolovaným, ten jsem držel v hadru a ještě jsem měl rukavice, jinak jsem dostal pecku
- roverix
- Příspěvky: 3062
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Za studena na tři válce
Tak, tak, čím víc izolace ta jiskra přeskočí, tím silnější dostaneš ránu. Právě ta hadra pomůže, to je dvojitá izolace. Jiskry prý dvojskoky nedělají.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504